Pff klinkt idd lamlendig en beroerd hopelijk ben je het straks allemaal snel vergeten. Dat het grootste deel erop zit zal nauwelijks troost zijn vrees ik. Maar met 38 weken werd je ingeleid toch? En met wat voor verhalen kunnen we je wel een plezier doen dan? ;p
Ja dat heb ik nog niet zwart op wit. Maar ga wel voor 38 weken strijden. De laatste keer zei de gyn 38 max 39 weken. Ligt er ook aan of mijn lijf er een beetje klaar voor is wat betreft ontsluiting en verweking... Ik word niet heel gauw meer blij van verhaaltjes lill. Erg he. Het is verdomde moeilijk om positief te blijven terwijl ik normaal echt een heel erg optimistisch persoon ben. Maarja nog een week of 8 dus
Ja snap ik. Is ook logisch. Ik zou me ook erg lamlendig voelen in jouw geval en het positieve eevan allemaal even kwijtraken..
@BeebieBeeb oh wat erg zeg! Spery van mijn konijnenkontverhaaltje. Het ging vanmorgen gelukkig een stuk beter met haar! Benny op het ziekenhuis aan het wachten op de groei echo. Zou eigenlijk al aan de beurt zijn maargoed. Ben blij dat we haar zo weer kunnen zoen en hoop dat alles er (nog steeds) goed uit zie. Daar ga ik wel van uit! Ben wel helemaal kapot want had de auto 2 km verder op geparkeerd en eerst nog even de stad in geweest. Straks dat eind nog weer terug naar de auto. Had ik beter niet kunnen doen maarja, heb de afstand weer onderschat Maar bedacht dat we straks mooi niet gaan koken maar lekker pizza bestellen. Heb ik ook gewoon zin in! Hoop dat de laatste maanden toch nog wat draaglijker voor je worden! En @Lill dat octopusgevoel herken ik, haha!
Dit is de eerste keer dat ik niet helemaal lekker thuis ben gekomen na een echo.. Haar buikje blijkt ineens een stuk achter te lopen in de groei. Ik moet nu over twee weken opnieuw terug voor een echo. Normaal zeggen ze dan 'geen zorgen maken' maar dat zeiden ze nu ook niet.. Dus nu maak ik me zorgen. Kan dit kwaad? Ik heb al wat gegoogled enzo en lees wel veelal positieve verhalen dus probeer maar rustig af te wachten. Kreeg ik ook nog de vraag of ik wel goed eet.... Ja als jullie mij nooit wegen dan weet je niet dat ik al ruim 16 kilo aangekomen ben natuurlijk. Meh.. Vind het nu toch allemaal een beetje kloten.
Hm, durf ik niet te zeggen @Mooncalf . Wat gek dat ze je zo hebben laten gaan zonder dat je eigenlijk iets weet. Daarnaast weegt m’n gyn me elke keer & doe ik dat zelf thuis ook elke maand. Denk dat er niks anders op zit dan deze twee weken af te wachten.. Als je het niet gerust kunt laten, zou ik bellen om meer info te vragen.
Ja, ik vind het ook wat vreemd. Ik vraag wel gewoon wat ik op dat moment wil weten. Maar krijg meestal halve of vage antwoorden waarvan ik naderhand pas denk... Wat moet ik er nou mee? Waarom zo vaag? Ik ben nog nooit gewogen in het ziekenhuis. Ik weeg mij zelf wel altijd als ik bij mijn ouders ben, meestal een keer per week. Tot nu toen was er ook nooit iets afwijkends. Ja het hoofdje was een keer aan de kleine kant, maar dat was maar een klein verschil. Niks om ons zorgen over te maken dat zeiden ze toen ook. Maar dit is weer wat nieuws..
Kinderen groeien wel vaker in groeispurtjes @Mooncalf Hebben ze gezegd op welke lijn het buikje zit? Dit drukken ze uit als bijvoorbeeld p10 of p50.. Na 1 groeiecho kunnen ze er niet heel veel over zeggen. Het kan ook gewoon een kindje zijn met een wat kleiner buikje! Als het zijn eigen lijntje maar volgt is het geen ramp. Buigt het groeilijntje teveel af, is er misschien meer aan de hand. Maar vandaar dat je dan weer een groei echo krijgt binnenkort. En niet ieder kindje kan gemiddeld zijn he! Gemiddelden zijn er om vanaf te wijken. Mijn kinderen hadden allemaal een buikje wat voor liep. Deze baby had de laatste keer een buikje van p79. Dat betekent dat 79% van de ongeboren baby's een kleinere buik hebben. P50 is precies gemiddeld. (Mijn kids waren bij geboorte p90 en p96 bijvoorbeeld ) Ik hoop dat je je niet teveel zorgen maakt, want er kan van alles anders zijn de volgende keer! Meestal is het zo dat als ze zich echt zorgen maken je meteen wel adviezen mee krijgt... bij een te klein kindje moet je bijna altijd flink rust houden zo dat alle energie naar het groeien gaat. Dat hadden ze dan echt wel gezegd denk ik!! Ik hoop je zo een beetje gerust te kunnen stellen...
Ohja mijn baby had de laatste keer hoofdje p72, buikje p79 en benen p12. Ervan uitgaande dat p50 gemiddeld is dacht ik ook echt nog wat the f*ck is dit voor gekke verhouding! Wat een korte varkenspootjes haha maar de verloskundige zei dat het allemaal prima was!! Nouja daar gaan we dan maar van uit he
Nee, bij ons drukken ze dat nooit zo uit. Ook niet hoeveel weken het BV achter liep. Maar je zag een balk met drie stippen. Middelste is gemiddeld en dan helemaal link en rechts een stip. En het stipje van het buikje stond bijna helemaal links. Ze vroeg wel gelijk of ik nog werkte en dat ik meer rust moet houden. Maar ik zei al dat ik de hele dag alleen maar aan het haken ben. Ik doe bijna niks eigenlijk.. Ik heb veel echo's en ze meten wel vaker dingen op maar het is nu de eerste keer dat de groei van een onderdeel zo ver achter is gebleven. Ik maak me er niet zoveel druk om hoor, ik ben wel redelijk nuchter. Maar de gynaecoloog vroeg steeds van, heb je veel hoofdpijn? Zie je sterretjes? Houd je vocht vast? Eet je wel goed?? Voel je haar wel? En eigenlijk daardoor (plus mijn mislukte schildklier) dan denk ik. Ja straks is er toch wat. Maar je hebt ook wel gelijk hoor, als het echt iets zorgwekkends zou zijn dan laten ze me niet zomaar gaan lijkt me
Helemaal nu ze vooral in gewicht moeten gaan aankomen is t helemaal niet gek als dat wat uit verhouding gebeurd. Heb al zo veel topics gezien van baby's die uit verhouding groeien. Dan t hoofdje. Dan t buikje. Dan de beentjes. Tis een momentopname. Maar goed, ik heb er geen verstand van. Kan me wel indenken dat het je niet lekker zit.
Ik had dat bij de vorige echo ook op 1 onderdeel. Een deel van de hersenen geloof ik. Die stond ook bijna helemaal links
Dat balkje met stippen is eigenlijk hetzelfde als hoe ik het uitlegde vermoed ik. Het midden is 50, links 0 en rechts 100. Als het stipje bijna helemaal links staat kan het zomaar (P)10 zijn. Vooralsnog is er dan nog niet echt iets aan de hand.. zoals ik al zei mijn baby had ook p11 ofzo en dat was prima.. Het is zorgwekkender als het volgende keer nog minder is. Misschien is het volgende keer gewoon weer hoger! En die vragen die ze stellen zijn alleen maar goed! Als er andere complicaties uitgesloten zijn, kunnen ze dat iig wegstrepen! Gewoon lekker rustig aan blijven doen, de baby lekker laten groeien meer kun je niet doen!
Hee! Ik ben vandaag ook niet lekker uit mn afspraak gekomen.. Noemde zelf al bij de huisarts dat ik me wat zorgen maakte omdat ik niet zoveel aan was gekomen en t idee heb dat mn buik kleiner is dan die van anderen. En toen ging ze meten en mn fundushoogte is klein (P10, terwijl ik ook nog eens lang ben) en ze vond ook de baby wat klein voelen Gelukkig heb ik morgen een groeiecho maar maak me toch zorgen. Rationeel denk ik dat het allemaal wel okee is, zoals jullie al zeggen elke baby en zwangere is anders. Maar ik wil gewoon zo graag dat t goed gaat.. ben bang dat er toch iets is! Dus duimen voor morgen. Ze kijken dan ook naar hoeveelheid vruchtwater en of de 'flow' van de placenta goed is hoorde ik, was dat bij jullie ok? Of ook bijzonderheden?
Ik heb pas volgende week mn echo, maar tot nu toe was dat allemaal wel goed bij mij, hopelijk blijft dat zo. Dan kijken ze naar de bloedstromen in de navelstreng als ik t goed heb. Ik duim in elk geval voor je dat alles oke is Wat is fundushoogte trouwens?
Hoeveelheid vruchtwater is bij mij tijdens de laatste echo ook uitgebreidt gecheckt @Squarepants ivm dat vruchtwater-verlies wat ik heb gehad. Maar volgens mij checken ze dat sowieso wel eventjes elke echo. Bloedstromen in de navelstreng zijn gecheckt bij de GUO bij 20-weken, standaard procedure.
Ja bij mij us dat ook gecheckt bij de 20 weken echo en toen was t iig wel goed gelukkig. Ze noemde dat t nu meer bij totaalplaatje komt om te onderzoeken of er mogelijk iets mis is qua groei (dus lengtemeting, hoeveelheid vruchtwater en bloeddoorstroming). Brrr kan niet wachten tot morgen 12:00 uur!! En fundushoogte is de hoogte van je baarmoeder, dat wordt iig hier gemeten met de hand. Is ook eigenlijk niet zo betrouwbaar blijkt. Doen ze dat niet bij jullie?