Eind mei/begin juni 2018 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Squarepants, 26 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebj

beebj Niet meer actief

M’n baarmoeder hoogte is nog nooit gemeten:p En met de handen zitten ze sowieso nooit aan m’n buik. Elke controle is bij mij ‘n echo,

2. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.253
    6.909
    113
    Vrouw
    Ja doen ze hier ook wel hoor. Wist alleen niet dat dat zo heette.

3. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.253
    6.909
    113
    Vrouw
    Bofkont :p bij mij zitten ze elke afspraak met de VK aan mn buik :roflmao:

4. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik kan natuurlijk niet zeggen of er wel of niet wat aan de hand is, maar zo lang er geen echo gemaakt wordt, is het echt gissen hoor! Met de hand meten vind ik echt zó nutteloos!! Daar klopt zó vaak helemaal niks van!! Hier voelen ze ook wel gewoon iedere controle aan mijn buik hoor, maar stelt niet veel voor..
    En waarom zou je fundushoogte hoog moeten zijn als je lang bent? Ik snap dat verband niet helemaal... Ik ben maar klein, zou het dan niet júist hoog moeten zitten? (Zit het ook, maar goed...)

Ik kan 100x zeggen maak je niet teveel zorgen, maar ik weet dat dat moeilijk is.. Maar ik zeg het tóch! Maak je niet teveel zorgen voor je een echo gehad hebt!

Succes voor iedereen met een echo binnenkort meiden!! Komt echt goed!!

5. beebj

beebj Niet meer actief

Vanmiddag afspraak gehad op de afdeling; inschrijving materniteit en boostrix vaccin (kinkhoest). Bij 31 weken (ipv 30 weken) ivm de verhuizing van het oude naar het nieuwe ziekenhuis. Zijn expres half uur eerder van huis vertrokken, om even ons padje daar te vinden. Hebben een rondleiding gekregen op de afdeling!:) & tasjes en doos vol met cadeautjes enz:D

Wauw! Wat een luxe hebben we daar zeg! Onwijs mooi! Kan me herinneren dat we het hier gehad hebben over douche / wc op de kamer en kraam suite’s. Nou, dat is allemaal tip top in orde hoor!:thumup: Zelfs in alle drie de verloskamers een beval bad aanwezig.

Zelfs manlief kan blijven pitten als je tijdens zwangerschap wordt opgenomen op een 1 persoons kamer. Klappen ze gewoon een bed uit de kast neer:roflmao:

Had gevraagd over die kinkhoest, omdat ik die na m’n bevalling heb gekregen. Moest nu toch opnieuw, aangezien de baby ‘t anders niet krijgt. Manlief hoeft nu niet opnieuw, die van 2014 is voor 10jaar goed bij hem.

6. beebj

beebj Niet meer actief

27 mei
    Shawarma - 29 jaar - 3e kindje - MEISJE

29 mei
    Bacio - 32 jaar - 3e kindje - MEISJE

Squarepants - 31 jaar - MEISJE

30 mei
    Beebj - 25 jaar - 2e kindje - JONGEN
    * 04/04 gynaecoloog, echo ligging en groei baby
    * 10/04 informatieavond borstvoeding

4 juni
    Nath1986 - 31 jaar - 2e kindje - JONGEN
    * 23/04 controle gynaecoloog

4 juni
    Mooncalf - 28 jaar - 1e kindje - MEISJE
    * 13/04 - Gesprek VIV (verpleegkundig informatiespreekuur verloskunde)

5 juni
    BeebieBeeb - 33 jaar - 3e kindje
    *05/04 - groeiecho VK (31w)
    *13/04 - Controle gyn, bevallingsplan + groeiecho.

6 juni
    Lill - 29 jaar - 1e kindje - JONGEN
    *06/04 - Groeiecho

10 juni
    Leed - 32jaar - 2e kindje - JONGEN

Bevallen:

4 dec

Welcomewondertje - 35 jaar - 3e kindje - MEISJE

7. beebj

beebj Niet meer actief

Spierpijn it is:roflmao::roflmao::roflmao: door de vaccinatie

8. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.253
    6.909
    113
    Vrouw
    Whahaha. Hoe dat dan?

9. beebj

beebj Niet meer actief

Euhm, omdat die vaccinatie in een spier wordt geplaatst? In je bovenarm,

In België heb je net zoals in Nederland van die dozen:) Doordat ik in België loop, heb ik daar ook recht op:D Kan nog een geboorte mutsje ontwerpen ook:)

Bijgevoegde bestanden:

10. beebj

beebj Niet meer actief

Geen idee trouwens wat jullie doen met de kinkhoest vaccinatie, weet dat je hem in NL niet standaard krijgt zoals in België namelijk. Maar mocht je nog twijfelen over wel of geen vaccinatie; misschien heb je wat aan dit foldertje die ik vanmiddag in het zh mee kreeg:)

Bijgevoegde bestanden:

11. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Thanks.. dat is eigenlijk best gerust stellend!

12. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ja ik heb gisteren ook de vaccinatie gekregen, hier is dat ook standaard. Ze adviseren hier verder ook dat je de eerste 6 weken (tot de baby gevaccineerd is) alleen mensen in de buurt laat die ook gevaccineerd zijn.
    Gaat wel ver, maar zijn hier aardig wat sterfgevallen geweest!

beebj vindt dit leuk.
  13. beebj

beebj Niet meer actief

Klopt @Squarepants . Toen ik in 2014 ben bevallen, is m’n man er ook om geweest bij de huisarts. Die is 10 jaar geldig, dus nu nog steeds safe. Verder adviseren ze het bij ons niet zo zeer eigenlijk:)

14. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.253
    6.909
    113
    Vrouw

Hmm. Ik heb daar nog nooit spierpijn van gehad :eek: van geen enkele vaccinatie.
    Niet eens bij nagedacht dat dat kan :roflmao: sorry, soms ben ik niet t helderste lampje in de kerstboom.

Wel leuk al die dozen!

15. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.253
    6.909
    113
    Vrouw
    Ik wil het nog steeds wel. Maar merk dat de mensen hier nogal ontmoedigend werken. De VK zei dat ik de huisarts moest bellen, de huisarts stuurt me door naar de GGD en zij sturen me weer terug naar de huisarts. Ja hallo.
    Misschien krijg ik steeds de verkeerde mensen aan de telefoon, maar ben al 2 dagen aan t heen en weer bellen geweest en nog geen steek verder.
    Daarnaast kost het ook nog eens 80€. Hoewel ik dat op zich geen heel groot probleem vind, vind ik t wel idioot dat het in zo veel landen standaard is en vergoed wordt. (Ik weet dat ze er in NL ook mee bezig zijn) maar nu eigenlijk nog niemand weet waar je t over hebt, je van t kastje naar de muur wordt gestuurd en er nog best wat geld voor moet neertellen ook.

16. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.253
    6.909
    113
    Vrouw
    Oh en om 5u al klaarwakker zijn is echt niet mijn hobby. Mn lijf mag zich misschien alvast in babystand willen zetten qua slaap, ik slaap nu graag nog zo veel het kan

Mooncalf vindt dit leuk.
  17. beebj

beebj Niet meer actief

Dat is apart @Lill . Vaccinaties staan er om bekend en ben ook niet anders gewend. Zo ook bij dochter dr vaccinaties.

Hoe is jou arm @Squarepants ?:rolleyes: Ik kan er niet eens op liggen. Voelt als een enorme blauwe plek:roflmao::roflmao:

Weet uit een ander groepje dat zij hem gisteren ook gehaald heeft in NL @Lill . Kost haar €59, maar krijgt het volledig vergoedt door haar aanvullende verzekering. €80 lijkt me wel een groot verschil:eek: Ik heb geen idee wat het mij kost, wordt volledig vergoedt. Krijg hem dus op de afdeling (materniteit). Manlief ging er om bij de huisarts toen ik bevallen was van dochter. Ik denk dus dat je óf bij de gynaecoloog moet zijn óf bij de huisarts. Beste is tussen 28 en 32 weken zwangerschap in ieder geval.

18. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik ga de vaccinatie niet nemen. Ik heb mijn verloskundige er trouwens ook niet over gehoord, zal het eens vragen volgende keer..
    Ik vind het gewoon geen fijn idee om die zooi in te laten spuiten met mijn kindje in mijn buik. Ook al gaat het niet rechtstreeks naar het kind. Maar niks ten nadele tegenover degene die het wel doen hoor, het is gewoon mijn eigen gevoel. Alle vaccinaties na de geboorte doen we wel gewoon. Het scheelt ook dat bij mijn andere zwangerschappen ik het ook niet gehad heb én dat ik in mijn omgeving/school/opvang echt nog nooit gehoord heb dat iemand kinkhoest had..

Die babyboxen.. Ik vind er hier altijd maar weinig aan.. Ik heb ze ook niet meer aangevraagd. De helft wat er in zit gaat toch de prullenbak in en je word naderhand gestalkt met al die ellendige reclame.. via mail en zelfs telefonisch. Werd er gek van bij mijn andere kids..
    Is het in België anders?

19. beebj

beebj Niet meer actief

#3559 beebj, 29 mrt 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mrt 2018
    Ik heb hem bij m’n vorige zwangerschap ook niet gehad, dat was toen nog niet zo. Pas na de bevalling en daar heeft de baby weinig/minder aan. Vaccinatie kun je idd “zooi” noemen, maar ik word liever gevaccineerd dan dat er iets zou opdoen in de eerste 6 weken dat baby nog niet gevaccineerd mag worden. Het is juíst bedoeld voor de baby:) Er zijn voor mijn gevoel iets te veel sterfgevallen geweest, ookal is dat idd niet in m’n direct omgeving. Belgie loopt altijd voor op NL qua medisch, dus het komt hoe dan ook nog in het standaard pakket van NL. De vraag is alleen vanaf wanneer. Weet wel dat ze er mee bezig zijn. Betekent toch dat ze het in NL ook noodzakelijk vinden.

Maar tis idd je eigen gevoel!:)

Ik heb geen last van de Nederlands boxen. Wordt nooit benaderd met reclame. Kwestie van niet aanvinken bij het aanvragen:p En mocht er toch eens eentje tussendoor sluipen, direct afmelden en dan ben je er ook vanaf. Hetzelfde geldt voor de boxen in Belgie.

20. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ja heb zeker een pijnlijke arm! Ben benieuwd hoe dat vanavond gaat bij pilates..

De groeiecho was goed trouwens!! Kwam gemiddeld precies op zelfde uitgerekende datum uit (p50), waarbij alles wat kleiner was en de benen mega lang haha. Ik ben hier trouwens ook 15 cm groter dan de gemiddelde vrouw, maar denk dat hierdoor mn uitgerekende datum niet helemaal klopt. We gaan t zien ;)

Lill vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina