Ik was ook weer mooi op tijd wakker Heb ook nog niks over kinkhoest vaccinatie gehoord, maar was ook niet direct van plan om hier zelf verder achteraan te gaan. Als het echt noodzaak is dan komt dat vast nog ter sprake? Ik heb ook geen blije dozen besteld hoor. Het is niet alleen die reclame erg. Maar ik vind het ook gewoon niet prettig dat ze allerlei gegevens verzamelen. Had er een beetje onderzoek naar gedaan en kwam tot de conclusie dat er meer tegens dan voors zaten aan het aanvragen van die boxen en het je privacy niet waard is Helaas is mijn shoot van morgen gecanceld, het baby'tje is opgenomen in het ziekenhuis door een infectie. Misschien dat het verplaatst wordt naar volgende week maar is natuurlijk afhankelijk van hoe het met haar gaat. De gezondheid is het allerbelangrijkste! Heb er voor komende dinsdag nog wel één staan
Achja beebj ieder zijn eigen mening. Het feit blijft dat het niet erg bekend is hier, en dus niet zó erg noodzakelijk dat iedereen het standaard toegediend krijgt. Als er hier aan de lopende band kindjes dood aan zouden gaan en de vaccinatie kan dit voorkomen, zou er allang meer actie ondernomen zijn m.i. En dat het in sommige andere landen wel volop gedaan word, vind ik ook geen goed argument. In elk land heersen er andere ziektes en dus in elk land zijn er andere maatregelen. Ik vind het wel een beetje raar dat je zegt dat Nederland met alles achter zou lopen in de medische wereld op België. Lekker generaliserend hoor. Nou meid ik ben blij voor je dat je in België in het ziekenhuis mag komen Een vaccinatie blijft in mijn ogen troep. Of het nu bij kids of volwassenen is. En ja die troep doet soms inderdaad ook gelukkig wel goed! De vaccinatie bij tieners tegen baarmoederhalskanker bijv. bestaat ook al lang, maar daar zijn de laatste tijd ook echt heel veel en steeds meer twijfels en nadelen bekend over. Maar het wordt nog steeds erg gestimuleerd (bijv. vanuit de overheid) om deze te prikken. (Iets met wij van wc-eend, raden echt wc-eend aan...) Ik ben gewoon wat kritischer. Voor mezelf voelt het nu gewoon niet goed. Het jammere is ook dat de vaccinatie een combi is van dktp en niet alleen kinkhoest. Dat is toch ook weer een zwaardere belasting. Ik moet ook al medicatie slikken waarvan ze niet zeker weten of het schadelijk is op lange termijn en dat vind ik eigenlijk al teveel risico.
Ah zie je wel! Gelukkig zeg, wat fijn!!! Dat meten met de hand... alleen naar onnodig ongerust maken!
Alsof er iemand een harde klap op heeft gegeven hè @Squarepants Fijn dat de echo goed was! In NL is het op eigen aanvraag @Mooncalf . Niet standaard zoals dat in Belgie wel is. Als ik in NL zou lopen, zou ik er ook niet achteraan gaan. Ik woon 22km van de Belgische grens af en kom daardoor dus automatisch regelmatig tot vaak @BeebieBeeb . Sowieso alle zorg doen wij in Belgie, omdat ze daar een stuk verder zijn dan in NL. Dat is niet dat ik dat vind, maar dat is echt zo Kijk bijvoorbeeld alleen nog maar naar de vruchtbaarheid behandelingen hier op het forum. Hóeveel mensen er bv. naar Gent gaan is ongelofelijk veel. Daarnaast mag iedereen gewoon in de ziekenhuizen van Belgie komen hoor, niet in het bijzonder ik. De vaccinatie tegen baarmoederhalskanker heb ik zelf idd ook gehad. M’n dochter is nu 3,5jaar. Heb nog geen idee wat we daarmee gaan doen bij haar. Dat is een zorg voor dán
Ik zeg ook niet dat ze in Belgische ziekenhuizen in niks voorlopen hè, maar om nou te zeggen dat ze met álles voorlopen? Vertellen ze je dat in België? (Wij van wc-eend adviseren wc-.....) En waarom zou je in Nederland ook niet achter die vaccinatie aan gaan als je er zo van overtuigd bent?
Het is duidelijk dat je niet op de hoogte bent van de medische wereld / medische verschillen qua land. Prima, maar dan is een vergelijking met wc-eend wel heel bijzonder. Ik ben overtuigd dat ze het niet voor niets toedienen, zoals ik eerder al heb uitgelegd. Als ze het in NL niet nodig achten, ga ik er vanuit dat ze weten wat ze doen. Ik vind het erg jammer om te lezen hoe neerbuigend je dingen neer typt. Zeker met 0 ervaring in deze vind ik niet dat dat terrecht is. Ik ga hier verder geen discussie over voeren, dat vind ik zonde van mijn energie. Ik laat het bij deze dus hierbij. === Iets veel leukers! Ik heb net de Tripp Trapp besteld Kraamcadeau van mama & oma Zelfde kleur als dochter heeft, naturel. Zwangerschap shoot is ook ingepland21 & 22 april, ben dan 33+3/4 dagen. Schoonma wilt binnen én buiten doen
27 mei Shawarma - 29 jaar - 3e kindje - MEISJE 29 mei Bacio - 32 jaar - 3e kindje - MEISJE Squarepants - 31 jaar - MEISJE 30 mei Beebj - 25 jaar - 2e kindje - JONGEN * 04/04 gynaecoloog, echo ligging en groei baby * 10/04 informatieavond borstvoeding * 21/04 zwangerschap shoot binnen * 22/04 zwangerschap shoot buiten 4 juni Nath1986 - 31 jaar - 2e kindje - JONGEN * 23/04 controle gynaecoloog 4 juni Mooncalf - 28 jaar - 1e kindje - MEISJE * 13/04 - Gesprek VIV (verpleegkundig informatiespreekuur verloskunde) 5 juni BeebieBeeb - 33 jaar - 3e kindje *05/04 - groeiecho VK (31w) *13/04 - Controle gyn, bevallingsplan + groeiecho. 6 juni Lill - 29 jaar - 1e kindje - JONGEN *06/04 - Groeiecho 10 juni Leed - 32jaar - 2e kindje - JONGEN ___________________________________ Bevallen: 4 dec Welcomewondertje - 35 jaar - 3e kindje - MEISJE
Neerbuigend? Lees je eigen berichten even na.... bijvoorbeeld je laatste. Jij weet alle 'feiten' en hebt natuurlijk zóveel meer meegemaakt in je leven... Ik ben blij voor je hoor dat jij het zoveel beter weet over medische zorg enzo. Ik zeg nergens dat wat ik zeg de waarheid is hoor. Ik neem gewoon niet alles voor waar aan. Pfhoe je zou bijna zeggen dat het een zwangeren forum is met al die rondvliegende hormoontjes.
Gelukkig heb ik me voldoende er in verdiept na 2.5jaar erover te doen om zwanger te geraken om beter te weten waardoor ik hier niet meer op inhaak. Ik zal je gerust laten. Hopelijk heb je een goede zwangerschap verder.
Ohja speel je nu die bal? We hadden het over de medische wereld in het algemeen hè. Ik zei dat ik het niet alleen over vruchtbaarheids behandelingen had. Ik heb zelf HG en durf duidelijk te zeggen dat ze daar in België niet méér ervaring mee hebben dan in Nederland. Dus zeggen dat het in België allemaal beter is dan in Nederland, is niet waar. En dan hebben we het alleen nog maar over zwangerschaps perikelen. Maargoed blijkbaar wil je de discussie niet aangaan, jammer.
Dat was mij idd niet ontgaan, het pit dat in je zit. Alleen zal je daarvoor een ander slachtoffer moeten zoeken, want ik ga daar niet in mee
Tja als iemand zegt dat je ergens totaal geen weet van hebt, 0 ervaring hebt en neerbuigend doet, laat ik dat niet zomaar over mijn kant gaan. Dat zijn nogal wat negatieve opmerkingen aan mijn adres vind je niet? Dat heb je mij overigens nergens horen zeggen, enkel en alleen een kritische noot. Als ik met iedere wind mee moet waaien en het met iedereen dus klakkeloos eens moet zijn, wordt het wel een suffe bedoeling in deze wereld.. Een beetje tegengas moet je kunnen hebben hoor, maar om dan iemand maar ergens voor uit te maken is wel wat laag.
Jammer dat mijn woorden anders geïnterpreteerd worden dat dan ze er staan. Ik ga er geen moeite voor doen om ze opnieuw aan je uit te leggen. Ik steek m’n energie liever in mensen die dat ook voor mij doen. En dan is het een kwestie van goed om me heen kijken en dan zie ik die mensen vanzelf.
Aiii please kunnen we t hierbij laten? Vond t juist zo fijn om wat zwangerschapsmaatjes te hebben Ik zal er ook op letten respectvol naar iedereen te zijn! Btw: ben wel beetje ziek vandaag en heb spierpijn overal.. hoop niet dat mn baby in de buik daar ook last van heeft door die vaccinatie!
Denk dat dat wel los loopt voor je baby hoor @Squarepants Ik heb er eigenlijk geen last van, op de spierpijn op de vacciatie plek na dan. Alhoewel het wel al minder is Ben gisteravond na de vaccinatie smiddags gewoon naar zwem-training geweest. Misschien heeft dat me geholpen het wat soepel te maken?
Goh, en dat is ook in NL? Misschien ook eena het uitzoeken waard dan, gezien ik ook aanvullend verzekerd ben en Menzis erom bekend staat best veel te vergoeden. Pff. Alsof ik nog niet genoeg uit te zoeke had xD haha. En ik heb echt nooit last van vaccinaties. Zal vast gezegd zijn maar niet blijven hangen ofzo. Jugh. Vanmiddag tandarts gehad. Had dus wel een gaatje. Bahbahbah. Voor t eerst in 4 of 5 jaar. Wilde het eerst na de bevalling laten vullen maar hij zei ook: je bent nu nog alleen. Das ook wel weer zo. Ik haat gaatjes!
Dat van die €59 die uit dr aanvullende verzekering werd vergoedt, was idd in NL. En dat m’n man hem in 2014 ook volledig vergoedt kreeg, was ook in NL. Kwestie van je zorgverzekering bellen; kunnen ze je waarschijnlijk zo vertellen Ik mag morgenmiddag terug naar de tandarts voor het fixen van ‘n gaatje Mocht idd ook wachten tot na de bevalling, maar dan heb ik veel leukere dingen aan m’n hoofd Vandaar dat ik ‘t idd ook nu al laat doen