Ja.. we hebben grote vrienden en kennissen kring. Grote families beide aan beide kanten, ook beide veel contact met neven en nichten.. tel daar voor ons allebei nog een aantal sportclubjes bij op, een aantal goede vrienden hun ouders waar we contact mee hebben, een paar kaartjes naar de beste vrienden van de opa's en oma's en dan nog de buren, collega's, personeel van mijn man, verloskundige, huisarts, ZH, kerk, kinderopvang enz enz.... Enveloppen zitten hier ook bij de kaartjes gratis dus dat is fijn. Ja die kennissen in het buitenland.. kindje is stabiel en van de beademing, moeders maakt het goed. Ze zeggen 6 tot 8 weken voor ze naar huis kunnen vliegen en ze spreken daar alleen maar Spaans en geen Engels. Dus iemand uit het ZH hier moet steeds heen en weer bellen om te horen en aan de ouders uit te leggen hoe het met het kindje gaat... echt zó rot voor ze allemaal..
Pfffff vreselijk. Plus hun eigen verblijf wat natuurlijk veel langer gaat duren. Werk en dat soort dingen.. Wat een gedoe zeg denk je even leuk op vakantie te gaan. En ja dan snap ik t wel. Mijn familie is niet zo groot en ik vind dat de vader mooi zn eigen kaartjes mag regelen als ie iets wil. Dan nog wat vrienden, werk, verloskundige, zwangerschapscursus en dan ben ik er wel.
Nou, daar gaan we weer.. Voor de 2e keer deze zwangerschap een vaginale schimmelinfectieJe kan het ook niet voorkomen, ben er nu gewoon vatbaarder voor. Ik belde vanochtend de huisarts. Ja zei ze, ga het vragen aan een vervangende huisarts (want m’n eigens was er niet vandaag) en dan laat ik het weten. Expres ook een ander product gevraagd dan de vorige keer, omdat ik dat zo’n smurrie vond een week lang 2x daags inbrengen. Mja, huisarts gaat om 17u dicht, dus dacht; bel ik zelf ff. Ligt het al klaar bij de apotheek Ben gelijk apotheek geweest en heb nu 1 capsule die ik vanavond voor het slapen gaan moet inbrengen, dus das wel beter.
Ik heb er gelukkig geen ervaring mee. Begin nu wel last van mn onderrug te krijgen. Als ik een dag druk ben geweest en ik moet van de bank af komen lijk ik wel een oma hahaha
Och niet leuk beebj! Hier enorm veel last van uitstraling in mijn bil, weer dat bekken denk ik! Had ik bij mijn dochter ook maar veel eerder dus ben nog blij dat nu pas begint... ik begin wel beetje te waggelen, wie nog?
Ik merk ook dat ik anders loop. Deels ook uit lamlendigheid, maar zal ook door die dikke buik komen. Ik hoop niet dat het erg waggelen lijkt Zitten doet de laatste dagen bij mij pijn onder mijn buik. Alsof iemand met zijn volle gewicht aan mijn buik heeft gehangen en mijn banden daaronder echt een optater gekregen hebben.. Vooral na een poosje recht op gezeten te hebben of iets naar voren te hebben geleund. Herkennen jullie dat ook?
Ik herken het ook wel een klein beetje.. Ik ben stiekem toch blij dat juni nadert hoewel 28 mei mij ook een mooie geboortedatum klinkt (ik verjaar 27 mei) Ik vind soms gewoon mijn draai niet in bed..
Ik herken dat gevoel ook. Ik heb sinds een of twee dagen ook af en toe een heftige soort kortdurende kramp ofzo. Vandaag buiten tijdens het wandelen ook een paar keer, ik moet dan echt even voorover staan en stoppen. En nu net voordat ik met veel gepuf in bed beland ben ook weer krampen en pijnlijke onderbuik/rug. Ook met plassen doet het soms wat pijn en mijn schaamstreek voelt regelmatig gewoon beurs aan. Hoe leuk ik het allemaal eerst vond hoe vervelend ik het de afgelopen dagen soms ervaar. Niet constant maar ja. Ze beweegt ook echt superveel en ik weet niet wat ze uitspookt maar het gaat er af....
Oh dat klinkt idd pijnlijk! Weet je wat het is? Zouden het indalingsweeen kunnen zijn? Dat is dan op zich ergens nog positief.. Hee wanneer denken jullie verder allemaal te bevallen?? Ik wil heel graag een mei-kindje (vind dat zo'n mooie maand! En dan hoef ik niet zo lang te wachten haha) maar ik denk iets te laat.. 29 mei uitgerekend en ik denk 3 juni.
@Mooncalf ja misschien indalingsweeen of misschien een baby die jou zit te pesten Hier is dus dat zitten pijnlijk, maar liggen is ook helemaal niks.. Ik kan ook mijn draai niet vinden en teveel plat liggen betekent nog misselijker worden. Op mijn zij is die buik soms zo zwaar dus ik wurm allerlei kussens om mij heen om dan na 5 minuten weer te draaien omdat het niet meer lekker ligt Echt fijn hoor haha! @Squarepants Ik zou er maar van uit gaan dat het te laat komt. Dan kan het alleen maar meevallen.. Ik ben al 2x over tijd gegaan en vond die dagen echt vreselijk!! Had me zo op die dag verheugd en dan word je de volgende dag wakker en zit die buik er nog steeds!! Ik hoop dat ik met 38 weken wordt ingeleid.. volgende week heb ik een bevalgesprek met de gyn, maar ik vermoed dat ik nog geen datum krijg.. Mijn man zei afgelopen weekend dat zijn gevoel zei dat het een keizersnede gaat worden.. omdat hij denkt dat de baby toch of te groot gaat worden en de gyn toch liever keizersnede doet óf dat de baby in stuit blijft.... Ik hoop zoooo van niet! Dan ben ik wel een beetje teleurgesteld als hij gelijk krijgt. Ik hoop gewoon echt rond 38 weken letterlijk en figuurlijk verlost te worden.. dan is mijn koek echt op.. Ik ben dat ziek zijn echt zó zat bleh kom maar op met die maand mei!!! Ik vind 22 mei wel mooi. Net na de Pinksteren en precies 38 weken
@Squarepants ik ben officieel 6 juni uitgerekend maar ik ga er eigenlijk van begin af aan al vanuit dat ik over tijd zal lopen. Zelf was ik 18!!! Dagen te laat. Hoeveel vind ik lastig inschatten. Hoop niet veel meer dan een week maximaal. @BeebieBeeb hopelijk krijgt je man ongelijk. Ik zie echt op tegen de bevalling, maar een keizersnee lijkt me helemaal niks. Dus kan me voorstellen dat je dat niet ziet zitten.
Ja, ik had er nog even over gelezen maar zoals indalingsweeen beschreven worden lijkt het wel. Lastig als je niet echt weet wat je moet verwachten bij welke fasen etc. Ik ben 4 juni uitgerekend. Mijn vriend denkt dat ze weekje eerder komt, maar ik denk dat ze nog even blijft zitten. Ik was ook wat later, mijn moeder is vijf (!!!) dagen bezig geweest mij er uit te krijgen. Ik had er weinig zin in. Als ik moet gokken op een datum dan zeg ik 8 juni. Maar dat is meer omdat 8 mijn lievelingsgetal is
Goh, ik heb er helemaal geen voorgevoel bij @Squarepants . Ondanks alle ongemakken en pijnen... Ik vind het eigenlijk wel prima zo, doe mij maar de 42 weken Komt misschien door alle ellende bij dochter, de couveuse tijd, thuiskomen zonder kindje, geen kraamzorg; noem allemaal maar op. Ik geniet er nu écht dubbel zo hard van. Ook omdat dit de laatste keer zal zijn. En mijn moeder was ook dik overtijd bij mij, daarom hebben ze mij ook tenslotte gehaald met een keizersnede. Dat zegt alleen niks over je zelf, kijk maar bij mijn dochter