Eind mei/begin juni 2018 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Squarepants, 26 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Schattig die poesjes squarepants! Lijkt me inderdaad wel moeilijk om weer afscheid te nemen als je ze een tijdje in huis hebt..

Ohh ik heb zó genoten van dit weer! Ik heb mij spontaan een stuk minder slecht gevoeld. (Geen idee of dat door het weer komt) Ik had echt een beetje zonnig, positief weer nodig! Lekker buiten liggen op mijn bank ipv binnen in bed met de gordijnen dicht :D
    Dus dat het zwaarder word, dat gevoel heb ik nu nog niet echt heel erg ervaren. Ik slaap nog best aardig, en heb buiten De HG niet heel veel klachten..(maar heb genoeg aan de HG hoor :D)

De laatste dagen merk ik echt dat de baby sterker en/of groter wordt! Echt super vaak steken er hele bulten uit mijn buik als de baby beweegt. Echt zo grappig om te zien al is het soms wel wat pijnlijk.

Mooncalf vindt dit leuk.
  2. beebj

beebj Niet meer actief

Haha, dat voelt idd niet heel prettig! Ik heb het ook vaak dat het lijkt alsof er een ei op m’n buik heen en weer verschuift; auch! Huid staat ook zo strak he, zo gespannen buikje. Dat alleen al voelt vaak onprettig.

3. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Ja, puilt af en toe echt uit hè! Ze ligt bij mij heel vaak rechts van mijn navel, dan staat mijn hele buik scheef.. Morgen 32 weken, maar vanmiddag nog even een foto gemaakt :p

FB_IMG_15232208109157564.jpg

Shawarma, Lill, BeebieBeeb en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Hihi, heb gisteren urenlang mn blaas (en slaap!) Moeten ophouden omdat ze alle 4 op mn schoot in slaap waren gevallen..

Maar ik heb ook dat ik elke nacht zonder reden wakker ben! Vaak wel 3x. Is dat dan toch oefenen voor als de baby er is o_O Ik had trouwens weer erg last van mn heupen snachts, maar lig nu met mn heupen op een extra kussentje en dat helpt! Alles moet gewoon zacht zijn merk ik.

Bijgevoegde bestanden:

5. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.252
    6.909
    113
    Vrouw
    @Squarepants superschattig hoor :) lieve slaapkittens :)
    En vaak wakker worden heb ik ook.

@Mooncalf als ik me maar gewoon in mn hoofd hield dat ze weer weggingen dan verzorgde ik ze met een hele andere instelling en was ik ook blij als ze een goede baas vonden.

Ik vind het ook zwaarder worden inderdaad. Maar goed. Hoort er helaas bij. Heb gister nog wel een buitenritje gemaakt in 3 gangen xD maar zal 1 van de laatste keren zijn denk ik. Mensen zitten je wel heel dom aan te kijken.

En wat een supertoffe broek!!!

@BeebieBeeb wat fijn dat het weer je goed doet :)
    En dat t voor jou niet nog zwaarder wordt.

6. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.252
    6.909
    113
    Vrouw
    Oh, en ik heb vooral als ik iets in elkaar zit dat er geen ruimte meer is. Althans zo voelt het. Dat ie tegen mn ribben aan zit.

7. beebj

beebj Niet meer actief

Haha snap precies wat je bedoeld @Lill . M’n trainer stond woensdag ook verbaasd dat ik mezelf nog in m’n badpak gehesen had:roflmao:

Ik ben overgestapt op joggingbroeken:$ Níks zit meer lekker. Verkies toch echt comfort boven alles hoor. Geen zin om met buikpijn en weet ik wat te moeten rondlopen, omdat ik perse die en die broek aan wilde.

8. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.252
    6.909
    113
    Vrouw
    Whahaha ja. Ik had wat fietsers. Die zien van achter een 'normale' ruiter. En dan ineens zo'n buik.
    Was zo'n oud vrouwtje dat me heel boos aan zat te kijken. Hahaha.

En ik snap je hoor. Zodra ik thuis ben en niet meer weg hoef dan gaat de jogging/pyjama broek aan. Tegen t einde van de dag vind ik die banden echt niet meer lekker..

9. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Zo voelt het niet alleen, zo is het ook ;) Ik heb soms het idee als ik een beetje in elkaar zit, dat de baby juist gaat duwen uit protest! Zo van.. hallooooo ik word geplet :D

En had ik eerder vooral in rust geduw en getrappel, heb ik dat de laatste dagen ook gewoon als ik in beweging ben. Vanmorgen bij het naar school brengen van mijn dochter puilde die buik ook alle kanten op.. dan moet ik me soms echt inhouden om niet hard au o.i.d. te roepen haha

10. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.252
    6.909
    113
    Vrouw
    Hahahaha. Nee ik heb nog steeds wel zo lang ik wandel enzo dat ie aardig rustig is. Maar als ik stilzit begint t feest

11. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.252
    6.909
    113
    Vrouw
    Mn monstertje is vanmiddag rustig ingeslapen. Voelt nu heel leeg in huis. Ook al zijn er nog 4 andere katten.

12. beebj

beebj Niet meer actief

Sterkte @Lill ❤️❤️

Lill vindt dit leuk.
  13. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ja sterkte @Lill!! Heel verdrietig!

Ik had zondag een baby en kinder ehbo cursus en tijdens die cursus voelde ik me helemaal niet lekker. Het was hier 35 graden en ik werd ongemakkelijk, overal spierpijn, reflux, moe etc. En opeens waren mn handen en voeten helemaal opgezwollen. Ik dacht eerst oh nee zwangerschapsvergiftiging maar daarna voelde ik me weer prima en nog steeds lage bloeddruk. Wel zijn mn voeten, onderbenen en handen nog steeds vol met vocht. Wat denken jullie? Kennen jullie dit?

14. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.252
    6.909
    113
    Vrouw
    Pfoe nee geen idee. Ik zou idd dezelfde schrik hebben als jij. Maar 35 graden is ook wel pittig warm. Is dat continu zo? Of was dit een uitschieter?

15. beebj

beebj Niet meer actief

Ik denk idd dat de warmte hierin een grote rol speelt. Bij dochter was het ook zo warm en herken het wel van toen,

16. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Thanks, ik heb t idee dat mn voeten vandaag wat minder zijn. Ik had gisteren echt zulke mega enkels ook!

Vandaag is t toevallig ook iets van 32 graden, maar eind deze week wordt t stuk kouder (rond de 20), volgens mij gaat t dan echt lagere temperaturen worden. Maar echt heel laag wordt t niet!

17. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.252
    6.909
    113
    Vrouw
    Misschien dat een voetenbadje ook iets kan helpen?

Ik mocht vanmorgen weer om half 9 bij de verloskundige voor controle. Waarschijnlijk ook de reden voor mn spugen gevonden. Meneer ligt nu namelijk overdwars in mn buik, waar hij vrijdag braaf hoofd beneden lag. Dus waarschijnlijk word ik beroerd als hij draait.

18. beebj

beebj Niet meer actief

Eh bah, dat zou een goede verklaring kunnen zijn idd @Lill .

19. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.252
    6.909
    113
    Vrouw
    Wat een dag...
    Mn moeder heeft vandaag een vrij heftig ongeluk gehad (aangereden door een bus, zij was op se fiets) dus zit al de hele dag in t ziekenhuis.
    Ze heeft meerdere breuken in dr schedel en gezicht en bloed in dr hersenen. Ze is wel aanspreekbaar en helder, maar er is niks te zeggen over hoe lang ze gaat herstellen. Wanneer ze naar huis mag, of ze eerst nog naar een revalidatiecentrum moet. Op dit moment is niet eens zeker of ze wel bij de bevalling kan zijn..

20. beebj

beebj Niet meer actief

Jeetje @Lill . Ik schrik er van.. Heel veel sterkte!!

Vanavond dus naar de informatieavond over borstvoeding geweest, van de kraamzorg:) Ookal wilde ik bij dochter ook graag borstvoeding geven, heb me er toen eigenlijk nooit in verdiept. Achteraf bleek het helaas ook niet mogelijk te zijn en heb ik 5 weken afgekolfd voor haar om daarna over te stappen op kunstvoeding. Maar nu, de stress-dingetjes die ik nog in m’n hoofd had over borstvoeding zijn vanavond weggenomen:) Echt wel blij dat ik geweest ben. Ik heb er zin in!!

Zondagochtend trouwens voor de 2e keer een golfje vruchtwater verlies gehad.. Daar bleef het weer bij, dus was er wel gerust in. Zeker omdat er woensdag nog voldoende vruchtwater gezien was tijdens de echo.

Lill vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina