Ja, ik ben hier nu ook wel echt aan het aftellen hoor. Ik heb gister echt een mindere dag gehad. Ik was sowieso heel erg moe de hele dag, al mijn energie leek gewoon verdwenen te zijn. Tijdens een wandeling raakte mijn zicht aan een kant bijna weg, was heel wazig met vreemde kleuren. Dit trok even later wel weg gelukkig. Daarna toen ik weer thuis was kon ik niet eens fatsoenlijk lezen. Ik sprak heel andere woorden uit, verkeerde zinsopbouw. Echt heel vreemd, maar denk echt dat het gewoon puur moeheid was ofzo. Nadat ik even op bed had gelegen en goed uitgerust had voelde ik me weer een stuk beter! Ik heb nog wel twee foto's afgemaakt van onze shoot
Nou dan zal ik maar niet zeggen dat ik me nog best oke voel. Maar misschien komt dat ook omdat ik niet echt een keus heb. Ik moet van alles en ook al zou ik me slecht voelen, dan moet ik dat nog steeds.. haha Ik doe het aftellen nu juist andersom: oh god. Nog maar 6 weken, is dat wel voldoende hersteltijd? Gave foto's @Mooncalf waar zijn jullie geweest dan?
Ah, ja ik vind het ook wel weer snel gaan hoor. 6 weken klinkt ook echt superkort! Vandaag heb ik dan wel weer een redelijke dag, ik heb ook niet zo veel gedaan. Was wel om 8 uur al aan het bloedprikken. Even boodschappen gedaan en daarna niet echt meer wat.. Wij zijn naar het Lutterzand geweest! Ik had daar vorig jaar ook al een paar keer een aantal kinderen gefotografeerd. Mooi gebied met met zand, water en bos. We zijn beide graag in de natuur en dan met name een bossige omgeving dus dit past wel echt bij ons! Lekker frisse lucht (als je de hondenstront in het hondenuitlaatgebied niet mee zou rekenen...)
Ik heb ook geen keus hoor @Lill Maar helaas kijkt een lijf daar niet naar. Rondlopende peuter (die nu ook nog eens 2 weken mei vakantie heeft van de peuterspeelzaal) & een bedrijf dat ondanks m’n verlof ook gewoon door draait.
Maar oh zooooo herkenbaar wat hier allemaal genoemd wordt qua “laatste loodjes - kwaaltjes” & toch ga ik stug door met sporten Net weer terug van ‘n training *hijg hijg*
Joh alleen maar hartstikke fijn dat je je nog oke voelt!!! Het is je gegund en ik hoop dat je je zo mag blijven voelen de komende weken. Je hebt genoeg aan je hoofd! Dat doet onze probleempjes echt te niet. Gezondheid is alles, zéker ook van je eigen ouders. Hoe gaat het met moeders?
Dan is dat geen enkel probleem @BeebieBeeb . Deze zijn 6maanden houdbaar En aangezien ik nog maar 5 weken moet.. Koekjes worden niet zomaar slecht das het voordeel, zit je na de bevalling ook niet op te wachten. We gaan er nog meer verschillende maken en iets leuks van maken in zakjes ofzo denk ik.
Ik moet toch nog even iets kwijt Afgelopen zaterdag tijdens m’n babyshower kreeg ik dus van m’n schoonmoeder dit spaarpotje met de letter D op. Ze was helemaal “bedroeft”, want ze wilde de letter B van Baby kopen. Ze had geen bonnetje meer, maar wilde wel proberen te gaan ruilen en weet ik allemaal Stiekem zijn wij dus heeeeel blij met die letter D er op, aangezien babyboy z’n naam met de D zal beginnen Hebben het maar wat luchtig gehouden en hopelijk “vergeet” ze het voor nu. Straks zal ze er ook wel heel blij mee zijn! haha! Hoe bedoel je, toeval bestaat niet...
Ja het gaat wel elke dag ietsje beter. Ze kijkt soms al een beetje tv. Slaapt nu weer boven dus ik.kon vannacht heerlijk in mn eigen bed. Sliep meteen ook veel beter Vandaag controle bij de VK. Baby ligt gelukkig weer met zn hoofd naar beneden ze zei ook dat al.zou mn moeder niet lichamelijk in staat zijn om me te ondersteunen, dan zou ze de kraamzorg kunnen regelen om dat te doen en dan hoeft mn moeder er alleen maar te zijn. Of eventueel lossen ze elkaar af. Dat vond ik echt heel fijn om te horen En ik ga de eerste maanden toch de cosleeper van een vriendin lenen. Ik begon me de laatste weken steeds rotter te voelen bij het idee dat hij zo 'ver weg' zou liggen. Ik wil hem dichtbij me houden. Weet niet waar dat gevoel vandaan komt. Ik heb heel weinig ruimte op mn slaapkamer. Maar zij heeft een hele kleine cosleeper van 90 x 40-55 cm Dat past net.. Hoe is het met jou? Hou je het nog vol?
Dat is idd een geruststelling @Lill . Fijn dat je mams iig verbeterd! Is het in NL trouwens niet standaard dat de kraamzorg bij de bevalling is? Dat dacht ik altijd tenminste M’n schoonzus is bv. in oktober thuis bevallen en daar was de verloskundige én kraamzorg bij aanwezig. Mijn co-sleeper is 95 x 45, maar dat is absoluut niet klein hoor @Lill Matrasmaat 40 x 90. Fijn dat dat formaat tóch past op je slaapkamer. Herken je gevoel wel!
Klinkt toch niet heel goed hoor! Fijn dat je je weer beter voelt, dan zal het vast okee zijn, maar ik zou toch ook even je bloeddruk laten checken!
Jawel, het is wel standaard dat ze erbij zijn. Maar hebben meestal een ondersteunende functie voor de verloskundige. Minder voor de mama, want die heeft een partner/moeder/zus/whatever. Althans zo heb ik t begrepen. Maar ze kunnen die kraamzorger dus ook inzetten om mij te 'coachen' indien nodig
Ik snap het Dat is wel een hele fijne gedachte! Ik ga me eens storten op m’n vluchttas ipv deze bij uiterlijk 37 weken gereed te zetten, ga ik dat nu bij 35 weken maar alvast doen. Stiekem vind ik het rete spannend, aangezien ik van dochter beviel bij 35+3...
Koekjes 6 maanden houdbaar?? Wat zijn dat voor koekjes dan?? Wij doen denk gewoon een lange vinger dopen in de boter of chocola en dan in de muisjes voor de jongste en voor de oudste nog even kijken. Misschien ook wel. Lekker simpel Mag de kraamhulp samen met mijn meiden doen, zijn ze gelijk lekker bezig, mijn creabea's
Haha, dat is echt waar hoor Echt niet uitzonderlijk ofzo. Als je ze op de juiste manier bewaard. Nieuwjaarswafeltjes die we maken zijn zelfs een jaar houdbaar.
Fijn dat het iets beter gaat met mams! En fijn dat de VK je gerust kon stellen! Misschien is het al fijn om te weten dat je moeder in de buurt is als dat voor haar lukt. Al is het in de kamer of een andere kamer.. Dan misschien maar niet zwaar aanmoedigend aan je bed, maar wel in de buurt. Vooral voor daarna is dat fijn denk ik, als de baby er is. Mijn ervaring en wat ik veel hoor om mij heen van vriendinnen, is dat als je vol in de weeën zit, het niet heel veel uitmaakt wie er naast je zit. Bij mij bij mijn laatste bevalling zat mijn man naast mijn bed zich te bedenken wat hij kon doen en had ik een assistent verloskundige naast me die me gerust stelde en mee pufte etc. Die wist tenminste wat prettig was en wat ik moest doen, zonder dat ik iets hoefde te zeggen Ik had mijn man dus verder niet echt nodig, maar natuurlijk vond ik het wel fijn dat hij dicht in de buurt was. Uiteindelijk denk ik dan, ik moet het toch zelf doen en ben niet het typje die washandjes in mijn gezicht wil of iemand die constant een aai over haar bol wil. Blijf maar gewoon van me af Ik hoop gewoon dat je mams heel dicht bij je kan zijn, maar als je netjes de 40 weken aantikt, komt dat vast goed! In 6 weken kan er veel gebeuren en uiteindelijk hoeft zij niet zelf te bevallen he, alleen maar aanwezig zijn is genoeg! De rest van de mensen, verloskundige en kraamhulp etc, zijn er ook helemaal voor jou.