Eind mei/begin juni 2018 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Squarepants, 26 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Oh nooit van gehoord! Ik zou denken dat er dan een hoop troep in zit w.b. conserveringmiddel etc.
    Als ik koekjes koop, en in goede tupperware bewaarbak doe, vind ik het toch vaak na uiterlijk een maand niet lekker meer. Maar ik ben ook iemand van de wegwerp-maatschappij :D Ik houd niet zo van lang bewaren, zit misschien tussen mijn oren :)

2. beebj

beebj Niet meer actief

Nee zit niks in van troep, alles is volledig zelf gemaakt:)

3. beebj

beebj Niet meer actief

Briefje bij m’n vluchttas leggen wat we dan nog moeten pakken, want kan natuurlijk niet alles al inpakken. Ook handig voor manlief:p En voor dochter ook maar een tasje maken

Mooncalf en Lill vinden dit leuk.
  4. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ja ik ben ook van plan deze week mn tas te pakken en een briefje met wat verder nog er in te stoppen. Vind het wel lastig omdat we daar 3 dagen blijven, of pak jij voor de zekerheid ook voor meerdere dagen een tas? Ik vond t al zo lastig om kleertjes voor de baby te pakken (hoeveel heb je nodig voor 3 dagen?) Of en hoeveel luiers heeft een baby nodig in 3 dagen?? (Die moeten we zelf meenemen)

5. beebj

beebj Niet meer actief

#4105 beebj, 25 apr 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 apr 2018
    Ik heb in maat 50 en in maat 56 een setje. Hoop dat ik zo snel mogelijk naar huis mag, maar in het zh hebben ze eventueel ook wel kleertjes hoor in geval van nood. Bij dochter had ik niet eens een vluchttas, laatstaan kleertjes mee;) is ook goed gekomen. Dochter bleef 16 dagen int zh en ikzelf 10 dagen, maar was zo bijgehaald thuis door manlief:) Je kan toch niet op alles voorzien zijn. Maar als je bij voorbaat al weet van die 3 dagen, zou ik idd extra meenemen! Luiers is idd een goede.. Bij ons heeft het zh deze. Anders neem je gewoon een dicht pak mee? Handig te dragen en de rest is zo terug mee naar huis te nemen.

Misschien heb je iets aan de lijstjes van m’n kraamzorg en zh @Squarepants :) (zh lijstje “komt op rekening” is trouwens niet zo hoor, krijg ik allemaal gewoon vergoed)

Bijgevoegde bestanden:

Squarepants vindt dit leuk.
  6. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.245
    6.908
    113
    Vrouw
    Jazeker :)

Pff. Die vluchttas. Misschien ga ik me daar vanmiddag ook nog even op storten. Wil dat eigenlijk gewoon graag gedaan hebben al...
    Maar heb nog steeds geen idee wat ik hem aan zal doen.

7. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.245
    6.908
    113
    Vrouw
    Ja nou ja precies dit :) geeft me wel hoop dat ze er bij is in elk geval :)
    En dat is al een fijn idee. Moet ze alleen ff kijken of ze met rechts kan knippen over een paar weken. Anders moet ze met links oefenen :roflmao::roflmao:

8. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.245
    6.908
    113
    Vrouw
    @BeebieBeeb hoe ist met jou dan? Trek je t nog een beetje?

9. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Ik heb de vluchttas al een tijdje klaarstaan, maar nog niet alles er in. Elke keer als mij iets te binnenschiet doe ik het er in. De meest belangrijke dingen zitten er in ieder geval in (denk ik :p ) dus dat scheelt! :)

Vanmiddag zijn hier ook de klossen, douchekruk etc. binnengekomen. We hebben (lees: mijn vriend) het bed maar gelijk hoog gezet. Matrasbeschermer eronder, ik ben er klaar voor. Haha! Morgenvroeg hebben we nog weer een controle en een extra echo voor de zekerheid. Maar ga er gewoon vanuit dat het nu goed is!

@Squarepants het kan misschien inderdaad met bloeddruk te maken hebben gehad. Meestal is dat bij mij prima in orde, maar ik heb wel uitschieters gehad. Zal het in ieder geval morgen nog weer even vermelden.

Nou een collage gemaakt van een deel van de foto's :p 31229213_1960520424004273_8674327029504601721_n.jpg

Leed, Nath1986, Squarepants en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.245
    6.908
    113
    Vrouw
    Ziet er goed uit :D

Matrasbeschermer moet ik nog steeds kopen. Ik loop echt hopeloos achter met alles..

11. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Dit was mijn lijstje voor de ziekenhuistas. Misschien heb je er wat aan. Ik ga er ook vanuit 3 dagen te blijven. Is het korter, dan neem ik mijn zooi met alle liefde ongebruikt mee naar huis!

Vluchttas:
    Tandenborstel/Tandpasta
    Deo
    Haarspullen
    Make-up remover doekjes
    Make-up
    Medicijnen
    Beval shirt/jurk
    2 Pyama's
    Evt. kamerjas
    Slippers
    1 Joggingbroek voor naar huis
    2 Hemdjes
    Vest/trui
    2x Sokken
    5 Onderbroeken
    2 Voedings-bh's
    Flesje water
    Dextro
    Koek/snoep etc.
    Oplader telefoon
    Tijdschriften
    Verzekeringspas/Ziekenhuispas
    Fotocamera/oplader

Baby:
    3 rompers
    3 outfitjes
    2 paar sokjes
    Omslagdoek
    2 mutsjes
    Jasje
    Autostoeltje

Ik zou ook gewoon 1 pak luiers doen. Weet je zeker dat je niet zuinig hoeft te doen!

Squarepants en Lill vinden dit leuk.
  12. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Uitzitten he ;) Vooral rustig aan doen, maar daar ben ik een pro in tegenwoordig ;)
    Geen verandering verder (helaas).

Hetgeen wat mij steekt is dat genieten tijdens een zwangerschap er gewoon echt (weer) niet inzit voor mij. Daar word ik soms verdrietig van en zeker nu het einde in zicht komt. Ik had zo graag een paar leuke, gezellige, knappe, trotse, of weet ik veel wat, weken gehad.
    Maarja dat halen we na de bevalling hopelijk weer in!

13. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.245
    6.908
    113
    Vrouw
    Ja dat geloof ik. Het heeft bij mij idioot lang geduurd voor ik zo ver was dat ik er echt het woord genieten aan kon plakken. Ik denk dat dat pas sinds 32 weken ofzo is. En nu denk ik alleen maar: shit. Had ik dit maar meer kunnen doen. Heb nu ook nog maar zo kort.

En dat is dan mn eigen 'schuld'. Laat staan als je gewoon door je zo miserabel te voelen er niet van kunt genieten, terwijl je dat wel graag wil.
    Maar er stond nu wel vast dat je met 38 weken wordt ingeleid toch? Heb je ook al een datum? Of weet je wanneer je die krijgt?

14. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ja de gyn zei vorige keer met 38 weken, maar ik heb nog geen datum. Die ga ik hopelijk bij de volgende afspraak krijgen. En anders ga ik dat proberen af te dwingen :D Ik wil nu gewoon heel graag een datum waar ik naartoe kan leven dat ik van alles af ben.....:oops:

15. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.245
    6.908
    113
    Vrouw
    Kan ik me goed voorstellen. Gewoon veel stampij schoppen :roflmao:

16. beebj

beebj Niet meer actief

Je bent dik als je positiebroek die eerst tot ver boven je navel kwam, niet meer over je buik heen komt:$

Bijgevoegde bestanden:

Mooncalf en Squarepants vinden dit leuk.
  17. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Hier ook nog een buikfoto, dat zit echt nog heel hoog heb ik de indruk.

En weer niet goed geslapen vanacht, ga mij dan een uurtje leggen :)

Bijgevoegde bestanden:

Mooncalf en beebj vinden dit leuk.
  18. beebj

beebj Niet meer actief

Jou shirt zit nog wel heel mooi daarom @Nath1986 ! :) Ik snap dat woordje positie kleding niet zo:| 35+1, dus moet toch echt nog eventjes. Shirts zijn ook zo eigenlijk net te kort, weet je wel:confused:

19. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Nou, vanmorgen 4 uur in het ziekenhuis gezeten. Even een echo en controle dacht ik... Met de kleine gelukkig alles goed! Maar ik bleek een onregelmatige polsslag te hebben. Dus moest gelijk een ECG laten maken. Daarna hebben ze nog gecontroleerd of mijn vliezen gebroken waren omdat ik vorige week redelijk wat vocht verloren was. En toen uren wachten op de uitslag van de ecg. De arts die hier uitspraak over deed kreeg een spoedgeval tussendoor dus ben pas net weer thuis. En we waren er al om 10 uur. Helemaal kapot door die klotenstoeltjes in de wachtruimte. Maarrrrr, het was verder goed gelukkig. :)

20. beebj

beebj Niet meer actief

Pfieuw, opluchting @Mooncalf !! Ik heb ook al 3x een golfje vruchtwater verloren.. Kan schijnbaar “gewoon”:) Dicht zichzelf weer.

Mooncalf vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina