Eind mei/begin juni 2018 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Squarepants, 26 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.229
    6.902
    113
    Vrouw
    Goedemorgen dames,
    Hoe gaat het hier? De misselijkheid nog een beetje onder controle?

2. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ik bedacht me net dat ik me toch elke dag wat slechter begin te voelen.. gewoon moe en misselijk. Maar nog zeker niet zo erg als sommigen anderen hier! Jij?

3. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.229
    6.902
    113
    Vrouw
    Gelukkig geen misselijkheid nog. Maar wel heeeel moe.
    Had eergisteren een concert en ben het laatste half uur achter gaan zitten xD ik ga rond 10u naar bed. Val soms midden op de dag in slaap xD

4. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.229
    6.902
    113
    Vrouw
    Zo, ik heb even mn verzekering er goed op nagekeken en zit goed qua vergoedingen in de kraamzorg en verloskunde :)

Gaan jullie in December nog kijken naar wisselen van verzekering of uitbreiden van pakket enz?

5. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik ben nog steeds misselijk, futloos, soms duizelig.

Ben gisteren niet gaan werken (Werk in de zorg), vandaag dokter geweest en hij schreef op het briefje 'Zwangerschapsmisselijkheid' dus ben het vandaag maar op het werk gaan vertellen...

6. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Haha lekker van je dokter.. moet jij trouwens echt een briefje hebben? Hoe was het vertellen op je werk?

7. beebj

beebj Niet meer actief

Zit nu op dag 3 zonder postafene (afkloppen). Voel me eigenlijk wel heel “goed”. Ookal ben ik continue moe en gaat alles eten wat ik wil echt niet. Ben allang blij dat ik niet meer overgeef en bijna niet meer misselijk ben. De postafene mag ik gebruiken naar behoefte, dus gelukkig heb ik het al back-up in huis.

Ik heb een medische indicatie gekregen van de gyn waardoor m’n zorgverzekering de bevalling en de hele zwangerschap in het ziekenhuis sowieso volledig vergoedt. Ook krijg ik ‘n kraampakket. Het enige waar ik nog naar moet kijken is de kraamzorg, maar dat doe ik volgende maand. Dan krijgen we alle informatie binnen van de zorgverzekering hoe het geregeld is voor volgend jaar, het jaar waarin ik de kraamzorg nodig zal hebben. Dus wacht dat even af!

8. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    31 mei
    Squarepants - 30 jaar - 1e kindje - 3e echo 2 november

4 juni
    Nath1968 - 31 jaar - 2de kindje - 2e echo

6 Juni
    BeebieBeeb - 32 jaar - 3e kindje - 1e echo 24 oktober

7 juni
    Beebj - 24 jaar - 2e kindje - 3e echo 6 november

9 juni
    Lill - 29 jaar - 1e kindje - 1e echo 31 oktober

11 juni
    Leed - 31 jaar - 2e kindje - 1e echo 18 oktober

Rainbow88 - 29 jaar - 2de kindje - 1ste echo 17 oktober

12 juni
    Welcomwondertje - 35 jaar - 3e kindje - 2e echo: 25 oktober

Vonkje- 27 jaar - 1e kindje - 1e echo: 20 oktober

Update!

9. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ja een briefje om mijn afwezigheid te verantwoorden he :)
    Goed, enkel mijn verantwoordelijke van mijn afdeling was aanwezig en die vond het fijn voor me. Ze baalde wel dat er dan een jaar iemand mij moet vervangen maarja das overal he :D

10. beebj

beebj Niet meer actief

Das idd weer een België - Nederland dingetje. In België heb je een dokters briefje nodig voor de werkgever, in Nederland is dit niet zo. Toen ik bij dochter de ziektewet in ging kreeg ik ook zo’n briefje van m’n gyn in België. Nu zou ik werken in Nederland, maar toch gaf hij het mee. En voor mij maakte het ook niet veel uit, aangezien ik geen werkgever heb. Maar ook dan geeft hij het gewoon mee, ghehe. Mocht ook elke keer zelf kiezen hoelang ik thuis wou blijven en dan schreef hij dat gewoon voor. Wat dat betreft zijn ze in België een stuk gemakkelijker hoor!

11. WelcomeWondertje

WelcomeWondertje Fanatiek lid

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Missslijkheid is zeker daar, het is niet extreem, maar vooral irritant omdat het continu is en Wrsch de hele zwangerschap gaat aanhouden :(
    Ik hoef er niet bij over te geven, maar dat zou misschien nog gunstig zijn voor de kilo's ;) nog 6 dagen tot aan de volgende echo!!! @Vonkje jij mag morgen he! Spannend!

12. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.229
    6.902
    113
    Vrouw

Wat apart is dat zeg. Zijn dus nog best wel wat verschillen dan..

13. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Pfff nou hier echt de hele dag misselijk :( morgens kokhalzen want dan heb ik nog niks binnen.. en dat hou ik zo want als ik in bed ga eten moet ik weer spugen ipv kokhalzen. De hele dag door moet ik eten. Ook al kan dat helemaal niet.. mijn collega's zullen wel denken.. overal liggen crackers kaakjes koekjes eierkoeken alles haha!
    Maar toch helpt het niet echt... alhoewel ik nog niet echt hoef over te geven.
    Ik ben ook steeds doodmoe maar vraag me af of dat door de misselijkheid komt. Of misschien wordt ik juist misselijk van de vermoeidheid. Pfff ik baal er nu al van :oops:
    Oké klaagmodus uit. Ik krijg een baby!

Verzekering... Ik ben aanvullend verzekerd en krijg op bloedonderzoek en nipt na volgens mij alles vergoed. Een eventuele poliklinische bevalling (zonder indicatie dus), eigen bijdrage uren kraamzorg o.a. ook dus dat is al de moeite waard! Heb me er verder nog niet in verdiept, ga er maar vanuit dat er niet heel veel veranderd is met 3 jaar terug..

14. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.229
    6.902
    113
    Vrouw
    Dat laatste heb ik ook @BeebieBeeb. Vind ik wel fijn want ik wil niet thuis bevallen.

15. WelcomeWondertje

WelcomeWondertje Fanatiek lid

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Verzekering een eranderen wel het eea. Ik zit bij DSW met aanvullende TOP verzekering. Ik denk dat ik lekker blijf. Waar zitten jullie?

16. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.229
    6.902
    113
    Vrouw
    Ik zit bij de Menzis, heb aanvullend 2.

WelcomeWondertje vindt dit leuk.
  17. beebj

beebj Niet meer actief

CZ zit ik, maar wacht idd even af wat de veranderingen zijn voor 2018. Bij dochter zat ik bij Avero Achmea.

18. Leed

Leed Bekend lid

14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik zit bij vgz met aanvullend beter. Even goed naar gaan kijken, maar ik denk dat ik gewoon goed zit.

19. beebj

beebj Niet meer actief

Nou dames. Een 2e kindje is eigenlijk best “saai”:roflmao: Er is geen shoppen of niks meer bij, heb alles al in huis. Aangezien dochter dan 3,5 is, kan alles gewoon door geschoven worden.

Heb net bij Babypark dochter dr babykamer opgezocht en dezelfde wand plank in het wit gekocht. De grijze variant verhuisd straks naar de babykamer en heb geen zin in lelijke plekken op de muur, vandaar de witte variant gekocht voor bij haar witte 1-persoons Ikea slaapkamer. Nou. Project babykamer ✔️ Vond dat bij dochter dan toch leuker hoor, haha!

WelcomeWondertje en Squarepants vinden dit leuk.
  20. Vonkje

Vonkje Lid

22 feb 2017
    15
    4
    3
    NULL
    NULL
    Vanochtend bij de gynaecoloog geweest. En ze konden wel een mooi vruchtzakje zien, maar verder was er nog niks te zien. Ik ben vandaag geschat op 5 weken en 3 dagen. Doordat mijn cyclus zo onregelmatig is is mijn eisprong waarschijnlijk toch veel later geweest.
    De gynaecoloog zei dat alles er goed en mooi uitzag maar toch vind ik dit wel erg naar!
    6 november krijg ik nu weer een echo en verwachten we een stuk meer te zien.

Deel Deze Pagina