Eind mei/begin juni 2018 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Squarepants, 26 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebj

beebj Niet meer actief

#4201 beebj, 1 mei 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 mei 2018
    Ik ben fan van Medela @Leed . En dan idd elektrisch. De swing maxi heb ik op m’n cadeaulijstje gezet:) Samen met de moedermelk bewaar zakjes. Kan ‘m anders altijd nog zelf kopen, heb ‘m toch pas nodig na m’n verlof.

Nog meer mensen met zo’n enthousiaste schoonvader?:roflmao::roflmao::roflmao: Ik zat net bij hun op de wc en dacht, huh:|:roflmao:

Bijgevoegde bestanden:

Squarepants vindt dit leuk.
  2. Leed

Leed Bekend lid

14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @beebj wat een ontzettend attente schoonvader heb je!:D:D
    Ik heb me net wat in zitten lezen op de medela swing. Maar dan de enkele.
    Weet wel dat ik bij mijn aanvullende verzekering €80 vergoed krijg voor een kolf. Altijd mooi meegenomen.

3. beebj

beebj Niet meer actief

Hahaha grappig he @Leed :roflmao::roflmao:

Mij leek de dubbele praktischer / meer tijd besparend dan de enkele. Of heb ik iets over het hoofd gezien? Benieuwd naar hoe jij er tegenaan kijkt, enkele of dubbele:)

Goede tip van de zorgverzekering! Gelijk even gekeken en via de CZ gezondheidswinkel kan ik de enkele voor €40 goedkoper kopen en de dubbele voor €80 goedkoper. Maar echt vergoeding vanuit de verzekering vind ik niet terug?? Heb CZ Gezinnen. Alhoewel het ook wel achterhaald is.. Want neem bv. die dubbele. Bij bol.com staat ie voor €189 en via CZ gezondheidswinkel van €259 voor €179. Zo kan ik ook “€80” korting geven:rolleyes: Maar scheelt toch weer een tientje dan!

4. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Geen ervaring met elektrisch kolven. Ik heb ook de handkolf van avent. Ik had dan wat voorraad voor als ik een keer avondje weg ging ofzo. Zodra ik ging werken met 4 maanden stopte ik met borstvoeding. Dan vind ik het ook wel weer fijn om mezelf en mijn eigen lijf weer terug te krijgen.

Ik doe vandaag mijn 35 weken dansje. Heb maar weer eens een foto gemaakt. Mijn buik steekt mooi uit naar voren! In 5 weken tijd vind ik het meevallen qua groei, wel echt groter geworden hoor, maar ik had de ergste groeispurt al eerder gehad denk ik..

Een paar weken terug kreeg ik opmerkingen dat mijn buik al zo groot, dik en zwaar was, nu steeds vaker dat ik gewoon een mooie buik heb..:rolleyes: Al die meningen pff :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Bijgevoegde bestanden:

Lill en beebj vinden dit leuk.
  5. Leed

Leed Bekend lid

14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik heb een aanvullende verzekering bij VGZ en daar kan ik de bon declareren en €80 vergoed krijgen.

Bij mij is de keuze voor een enkele kolf puur gebaseerd op het feit dat ik niet weet hoe lang ik borstvoeding wil/kan geven. Dan vind ik +_ €250 heel veel geld voor een dubbele. Daarnaast lijkt mij een enkele swing praktisch met meenemen. Stel je hebt een feestje en je voelt dat ze vol zitten (voordat je dan gaat lekken) dan kun je misschien een beetje afkolven om ongelukjes te voorkomen. Die enkele is mee te nemen in een handtas.
    Dit is hoe ik nu denk hoor.

@BeebieBeeb mooie buik hoor!

6. beebj

beebj Niet meer actief

#4206 beebj, 1 mei 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 mei 2018
    Ohja dan begrijp ik idd wel dat je aan de handkolf voldoende had @BeebieBeeb :) Ik wil graag zo laaaaaaaang mogelijk borst blijven geven❤️

Ik vind €179 voor een dubbele nog goed te doen @Leed :) De enkele zit aan €130 zie ik. €250 vind ik ook te zot idd!! Maar je vind ‘m dus ook voor €179:) Ik ga morgen eens navraag doen bij CZ, wie weet! Ik ga sowieso nog geen kolf aanschaffen hoor, pas tegen de tijd dat ik ‘m nodig heb.

Bij dochter moest ik álles kolven en dat vond ik zo zwaar, dat ik na 5 weken ben gestopt. Heb toen een dubbele elektrische gehuurd,

7. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Oh jeetje wat goedkoop! Hier in australie is diezelfde borstkolf een stuk duurder.. jullie bedoelen toch de elektrische dubbele van medela? Die had ik het liefst ook genomen maar die is hier 300 euro. (Ik heb ook hier de nederlandse Joolz gekocht die normaal al duur is en hier nog duurder o_O) echt irritant zeg!

Ik heb hier een goedkope gekocht (wel dubbel elektrisch) en dan maar kijken hoe die bevalt en hoe vaak (en of) ik hem ga gebruiken. Lijkt mij wel heel handig als mn vriend iig 1 voeding kan overnemen zodat ik kan slapen!!

Oh ja als alternatief, dat doen de meeste mensen hier, is een borstkolf huren. Je hebt daar verschillende bedrijfjes voor, weet niet of dat ook iets voor jullie is.

En @Leed ik ben groots fan van de H&M voeding bh's :)

8. beebj

beebj Niet meer actief

Die idd ja @Squarepants :)

Huren heb ik dus die 5 weken bij dochter gedaan, maar dat vind ik meer iets voor een korte periode.

Ooeehh nog een week en dan zit ik gewoon aan de veilige 37weken!:D

9. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ja ik denk omdat kopen hier zo duur is? Mensen huren hier ook veel de kinderwagens en de autozitjes enzo terwijl ik dat best vreemd vind!

10. beebj

beebj Niet meer actief

Pff ja. €121 verschil voor de dubbele elektrische Medela is een fiks bedrag idd! Kinderwagens, hm, oké. Autostoeltje huren is idd wel een dingetje:$:p

11. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Als de borstvoeding op gang komt ga ik pas een kolf aanschaffen. Straks lukt het om de een of andere reden toch niet. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik een elektrische wil of toch niet..

Gisteravond heb ik volgens mij voorweeen gehad. Ik wist af en toe even echt niet waar ik het moest zoeken. Vind het ook zo vaag want vroeg me af en toe echt af of het ging beginnen of niet. Het was wel totaal anders dan wat ik eerder gevoeld had en ook vrij pijnlijk. Ook in mijn rug pijn en de baby deed maar dansjes en rek en strekoefeningen. Dacht echt, mijn buik scheurt zo open en dan komt ze dr uit. Was ook met vlagen kotsmisselijk.. Toen maar in bed gaan liggen met een warme kruik, dat hielp wel. Verder geen 'last' meer gehad. Vanmorgen deed ze wel weer een soort van handstand maar nog geen krampen oid meer gehad.

En toen kreeg ik opeens een spontane huilbui en kwam Toby bij me liggen <3
    FB_IMG_15252523364382048.jpg

Leed en beebj vinden dit leuk.
  12. beebj

beebj Niet meer actief

Dat wat jij omschrijft @Mooncalf , heb ik ook al 3 avonden op rij gehad idd.. En idd enkel savonds (laat):|

13. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Ja, inderdaad laat op de avond... Zijn dit voorweeen denk je?
    Ik hoop toch niet dat dit een trend wordt die elke avond terug komt.

Oja, ik heb weer een heel setje gemaakt. Moet toch iets doen, haha! IMG_20180502_113454~2.jpg

Squarepants en beebj vinden dit leuk.
  14. beebj

beebj Niet meer actief

Ik heb werkelijkwaar geen idee.. Het lijkt wel m’n eerste zwangerschap zo vanaf hier:$ Ben bij dochter natuurlijk spontaan bevallen bij 35+3, dus voor mij is ook alles “nieuw”.. Maar ik heb het dus al 3 avonden op rij gehad tot nu toe:rolleyes:

Ik kom maar niet van die vreselijke hoofdpijn af..

15. beebj

beebj Niet meer actief

#4215 beebj, 2 mei 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 mei 2018
    Navraag gedaan bij CZ @Leed.

De dubbele elektrische kolf van Medela kun je via CZ met korting aanschaffen:) €179 is hij dan. Goedkoper kan ik hem nergens vinden! Een vergoeding doet CZ helaas niet aan, omdat het geen verzekerde zorg is. Hun normale prijs van €259 is alleen wel overdreven:rolleyes: Want bol.com heeft ‘m al voor €189. Maargoed, CZ met hun korting voor €179 scheelt toch weer een tientje! Denk wel dat ik wacht tot ik hem écht nodig heb. Zet hem sowieso op m’n cadeaulijstje, wie weet.

Leed vindt dit leuk.
  16. WelcomeWondertje

WelcomeWondertje Fanatiek lid

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Ha ja ik dacht ik spiek even hier, leuk te lezen jongens meisjes nu toch echt hoogzwanger allemaal

Zelf ga ik vandaag weer het ziekenhuis in. De hersenvocht lekkage was toch nog niet verholpen. Het vermoeden had ik zelf al maar het was een lange weg om de juiste artsen te overtuigen. Toen ik eindelijk bij de neuroloog kwam meteen met spoed doorverbonden.

Zooo blij, woe dus weer een ingreep en hopelijk daarna EINDELIJK van de hoofdpijn en medicijnen af! Want zolang ik 8 paracetamol en 3 diclo oer dag slikte wilde ik niet aan een zeangerschaps poging beginnen ..

Maar ik heb goede hoop voor vandaag

Lill, Shawarma en Leed vinden dit leuk.
  17. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Jeetje zeg dan heb je nog wel echt een heftig traject achter de rug! Hopelijk is de hoofdpijn en alles wat er bij komt snel achter de rug. Is het een beetje okee voor jou om te lezen hoe het met ons gaat? Lijkt me ook wel verdrietig, omdat jij er eigenlijk gewoon bij hoort in diezelfde gesprekken!

18. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Wel fijn dat jullie dit dan iig allebei hebben dan zal het wel okee zijn? Kunnen dit dan mss de indalingsweeen zijn? Of denk je dat het echt al een beetje begonnen is?

19. beebj

beebj Niet meer actief

Als ik het wist @Squarepants .. haha! Heb echt geen idee..

20. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ach jee een hersenvochtlekkage.. Is dat spontaan gekomen of door een trauma? Is het een ingrijpende operatie?
    Heel veel succes iig met de ingreep en het herstel!

Hopelijk komt er voor jou daarna gauw ook weer een wondertje!

Deel Deze Pagina