Eind mei/begin juni 2018 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Squarepants, 26 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Oh jeetje joh wat een avond zal dat geweest zijn! Goed dat je naar het ziekenhuis bent gegaan, weet je nu iig wel hoe het staat. Beetje opgelucht nu wel dat alles er nog goed uit zag?

En ik zal t nog even uitzoeken zelf, maar ik heb voor de zekerheid mijn basisverzekering in NL gehouden (VVAA). Kun je vanuit je basisverzekering ook dingen vergoed krijgen? En hebben jullie een aparte ambulance verzekering of is dat echt iets australisch?

2. Leed

Leed Bekend lid

14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @Mooncalf jeetje ik snap dat je vandaag niks ga doen. Gelukkig is alles goed. En bij twijfel zeker weer bellen.

@Squarepants ik weet niet of jouw basisverzekering iets vergoed. Op internet kun je vaak bij de verzekaar kijken en anders even bellen om te informeren. Wat je terug krijgt is mooi meegenomen, het kost allemaal genoeg.
    De ambulance verzekering zal typisch Australisch zijn denk ik.

Fijne zondag!

3. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Oh neen, klinkt als geen leuke ervaring! Gelukkig is alles in orde en goed dat je gebeld hebt, ze zijn er ook tenslotte voor...
    Wanneer ben jij juist uitgerekend?

Hier een slechte nacht achter de rug, na een heel goede dus zo erg is het ook niet.. plots had ik nu toch krampen op weg naar toilet, vergelijkbaar met menstruatiekrampen... voorweeen? Baby moet echt nog blijven zitten hoor,36 weken is echt te vroeg! En mijn man is nog niet thuis :|

4. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Thanks ladies! Ja, de eer aan mijn vriend hoor. Ik wilde in eerste instantie niet bellen, ben een beetje eigenwijs. Maar wel blij dat ik het gedaan heb gewoon voor de zekerheid. Anders blijf je er toch mee zitten. Helemaal omdat ik gister ook echt veel verloor (zo tussen de 100-200 ml)

@Nath1986 oei, wel herkenbaar. Ik heb dit de afgelopen week ook een paar keer gehad. Zouden voorweeen kunnen zijn. Ik ben trouwens precies even ver als jij. 4 juni uitgerekend ;)

5. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Hier ook een rot nacht achter de rug.. dacht echt even dan het begonnen was. Veel krampen maar die niet echt doorzetten. Ben vandaag wel 37 weken! Daar ben ik wel weer heel blij om. Ik ben zo benieuwd wanneer ze komt!

Lill en Squarepants vinden dit leuk.
  6. beebj

beebj Niet meer actief

Als je je verzekering belt met je drsbetreffende vergoeding vraag, kunnen ze je dat zó vertellen @Squarepants . Zelfs via Facebook Messenger werkt vaak goed.

Die voorweeen heb ik al 7 avonden op rij gehad:p Komt goed hoor. En ze maken sowieso al een perfecte kans de kleintjes❤️ Kijk maar naar mijn dochter met 35+3:) 37 klinkt wel super @Shawarma !:D:D Daar leef ik ook naar toe.

Shawarma vindt dit leuk.
  7. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    @Mooncalf gelukkig ben je weer fijn thuis. Nog eventjes binnen houden hoor! ;)

@Shawarma Hoeraaa 37 weken! Weer een mijlpaal bereikt!

Ik kan ook niet wachten tot de baby er is. Vanmorgen maar weer eens echt super super beroerd. Weer zó flink overgegeven.. was toch alweer eventjes geleden zo erg. Ik heb het vermoeden dat de baby flink aan het draaien en bewegen was. Vanmorgen voelde ik het ook echt weer overdwars liggen.. Ik vind het echt niet grappig meer, mijn 'bovenbuik' zit echt té vol gewoon.

8. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.245
    6.908
    113
    Vrouw
    Stom forum. Ik krijg helemaal geen meldingen van dit topic. Even bijlezen

9. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.245
    6.908
    113
    Vrouw
    @Leed, Nice hoor. Ik ga dat pas doen als ik zeker weet dat het op gang komt. Vanuit mn verzekering krijg ik €200 vergoed, maar dan moet ik wel eerst naar een lactatiedeskundige...

@Mooncalf he bah, das ook niet hoe je je zaterdag avond wilt doorbrengen. Wel fijn dat je vriend heeft aangedrongen :)
    En dat alles goed was.

@Nath1986 oh das naar. Hopelijk vannacht een goede nacht weer.

@BeebieBeeb bah wat naar zeg :( hij of zij is je flink aan het pesten.

Ik heb ook niet zo veel spannends gedaan vandaag. Ben naar stal geweest met iemand die mijn paard voor me heeft gereden. Was wel lekker om even gewoon rustig in het zonnetje te zitten kijken hoe iemnd anders hem aan het werk zet :)

Leed en Mooncalf vinden dit leuk.
  10. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Wij hadden gisteren een logeetje van 3 jaar oud. Was wel heel gezellig op het strand en in de speeltuin, maar respect voor de mensen hier die een kind hebben hoor!! Mn vriend deed nog het 'moeilijke' werk, maar echt vermoeiend is t wel met zo'n buik! Ik ben nu aan t bijkomen :D

Nath1986 vindt dit leuk.
  11. beebj

beebj Niet meer actief

Haha! Dochter is 3,5jaar & ik kan morgenochtend eventjes bijkomen:roflmao::roflmao: Na 2 weken vakantie mag ze morgenochtend weer naar de peuterspeelzaal. Ik kijk er naar uit!:$ Ook de enige ochtend, want donderdag gesloten wegens Hemelvaart en vrijdag een brugdag:|

12. WelcomeWondertje

WelcomeWondertje Fanatiek lid

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Het ging helaas niet zoals gewenst, hoe ben jij er vanaf gekomen?

13. Leed

Leed Bekend lid

14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @Squarepants gelukkig groei je met je kindje mee. En dan nog is het heeeeeel vermoeiend en pak je dingen weleens verkeerd aan. Het blijft een leerproces en je blijft ook maar een mens.

14. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL

Haha vanwaar ken ik dat? ;) Zie mijn dochtertje doodgraag en ze is heel flink maar 5 keer per dag naar haar winkeltje komen en dan nog eens 10 keer stenen verstoppen is soms beetje teveel van het goede :) nu is ze naar school maar tis hier ook een korte week! Gelukkig komt mijn man donderdag thuis!

15. beebj

beebj Niet meer actief

16. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Hoh soms wel! Maar ik weet dat baby er bijna is en dan zal ik weer veel kunnen spelen met haar terwijl hij slaapt en zo! En hier is het vakantie van 1 juli tem 31 aug en ik ben thuis dan dus dat maakt ook veel goed denk ik :) nu wel een helse nacht achter de rug! :(

17. beebj

beebj Niet meer actief

Zomervakantie is hier van 7 juli t/m 19 augustus & mijn verlof duurt t/m 8 augustus:) Maar dan ben ik alsnog maar 3 ochtendjes van elks 2.5u van huis, dus goed te doen. Na de zomervakantie start ze op de basisschool! (in België werkt dat net een beetje anders weet ik uit ervaring van Belgische familie:p)

18. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL

Ja en ik weet dat het bij jullie anders werkt (man werkt offshore voor Nederlandse firma :) ) hier hebben die 9 weken zomervakantie, bij jullie 6 zeker he? En verdeeld over verschillende stukken in Nederland?

19. beebj

beebj Niet meer actief

Inderdaad 6 weken:) verdeeld over 3 regio’s.

20. beebj

beebj Niet meer actief

Ik werd gisterochtend gebeld door een Belgisch nummer (op zondag!!). Heb ik net terug gebeld en dat was dus de gynaecoloog. Donderdag Hemelvaartsdag, dus werkt hij niet:rolleyes: Stond niet aangeduid in zijn agenda of een jobstudent heeft de afspraak met ons ingepland (handig!!). Afspraak dus vervroegd naar vanmiddag om 14:20:D Manlief ff agenda aanpassen van vandaag:roflmao::roflmao: gaatje maken ervoor.

Lill vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina