Ja he?? En benen over elkaar voelt ook gek omdat er dan een hoofdje soort van tussen zit? Vind dat ook zielig! Dus ik lig het grootste deel vd tijd ook gewoon lekker op mn ikea schommelstoel hoor! Ps super suf: ik net met mn vriend naar de Ikea om eindelijk een nieuw matrasje te kopen voor de box/ledikant. Kopen we alemaal spullen zie ik net dat we het hele matras vergeten zijn
Een tweede aankleedkussen want ik heb geen zin om elke keer naar haar kamertje te lopen dacht ik om te verschonen? En dekentjes en knuffeltjes en een plantje en onzin haha
Wij hebben er ook 2 hoor! Een op de kamer en eentje beneden, bij dochter ook gedaan! Lekker handig want snachts wil je niet naar beneden lopen voor een pamper en overdag niet naar boven, ik toch niet
Haha, ja dat ken ik. Meestal als wij naar de Ikea gaan dan komen we terug met iets ontzettend bruikbaars en onmisbaars zoals een stoffer en blik voor 0,59. Meer zo van, nu we er toch zijn moeten we wel wat meenemen natuurlijk.
Vorige week zat ik op +15.9kg.. Bij dochter was het max +9kg en merk het ook wel echt. Korte positie broeken van bij dochter kan ik dus niet in Heb 1x “jogging” 3/4 broek en 1x 3/4 legging. Verder enkel lange “jogging” broeken man man man Ga ook echt geen positie kleding meer kopen, zit al aan 36+6. Scheelt wel dat dat jogging spul dun is, dus perse kort is dan niet nodig. Maar ben zooooooooveel zwaarder als toen bij haar Ben alleen van mening dat je er echt niets aan kunt doen hoor, doe nu niet anders als toen bij dochter namelijk. Komt wel weer goed Heb ook enkel verschoonkussen op de babykamer boven, maar ben daar wel heel makkelijk in Verschoon ze overal, haha! Op de bank bv., gaat prima hoor! Zelfs als we een dagje weg zijn zoek ik niet perse een wc met verschoonkussen op, in de wagenbak of in de auto; lukt me overal wel Alles om ruimte te besparen
Ik heb mij vanmorgen ook weer eens gewogen en ik zit nu op + 11 kilo. Vrijdag weer naar de verloskundige, die ik nu elke week zie. Heb wel echt bij elk krampje van oh gaat het nu beginnen? Ben er zo enorm veel mee bezig
Ja he? Ik begin t nu ook wel te voelen hoor! Maar ga juist nu ook zo veel mogelijk buiten de deur lunchen en naar de bios enzo omdat ik denk oh oh het kan zomaar gebeuren!! ..En daarnaast ntl veel niks doen en netflix, laten we eerlijk zijn Ik zit trouwens op +10 nu wat ik wel netjes vind omdat ik in het begin steeds maar niet aankwam!
Ik zit nu op zo'n 15 kilo. Ik ben de afgelopen 3 weken eigenlijk niks aan gekomen. Ook wel apart, want de baby groeit flink door! Net bij de verloskundige geweest en had ook een lage bloeddruk. Ik las ergens dat dat ook door warmte kan komen. Al had ik het de vorige keer ook al.. Mijn bovendruk zit echt een dikke 25 onder wat ik aan het begin steeds had. Zou dat verklaren waarom ik al 3x dood ben gegaan vanmorgen? En wat doe je eraan? Meer zout eten ofzo toch? Lijkt me alleen weer niet fijn ivm vocht vasthouden.. Gelukkig ligt onze draak weer met het hoofd naar beneden vandaag! Ik voelde het afgelopen week nog een paar keer draaien had ik het idee, dus geen garanties voor de toekomst helaas. Vrijdag heb ik nog een liggingsecho om te kijken of het nog steeds zo ligt. Ook was de baby dus nog niet ingedaald. Maar dat was te verwachten, vanwege de 3e zwangerschap en 2 eerdere grote baby's. Dan gebeurt dat meestal niet voor de 37 weken.. Sterkte met dit warme weer dames. Ik vind het niet mee vallen... in de schaduw vind ik het eigenlijk nog te heet!
Ik zeg ook niet dat het een dikkerdje is he haha. Maar als je de 40 weken zou aantikken, is het geen inimini. 3200 gram (bij 36/37 weken) is al een heel normaal geboortegewicht. Mijn VK zei vandaag nog dat het gemiddeld 200/300 gram per week groeit, dus reken maar uit als je nog 3 weken moet wachten Dat zou voor mij trouwens alsnog een ukkie zijn. Wij schatten onze baby op 4 kg. bij 38 weken De gyn dacht aan zo'n 3700 gram. maar dat geloof ik echt niet. Met 35 weken was mijn baby al 3000 kg. Vorige keren zaten ze er ook onder met schatten. Mijn kids groeien gewoon hard op het eind denk ik! We zullen het zien. Hopelijk gaat deze niet over de 4 kg dit keer!
Ik krijg sowieso voor m’n gevoel geen iniminie baby, omdat ik dochter gewend ben. Elke baby is in mijn ogen een reus En gelukkig maar!! Want zo’n kleintje is niet niks kan jm je vertellen Bloeddruk verhogen heb ik geen idee van hoe te doen.. Vocht zit ik toch al vol mee momenteel.. Lijk wel een opgeblazen olifant Kan amper lopen, zoveel pijn doen m’n voeten en enkels. Daarnet al zitten janken van de pijn in mn handen en voeten, verdorie toch!
Ik kan je wel helpen met tips gezien mijn verpleegkundig beroep. Ik weet niet of je in de zon zit nu maar best vermijden, zet je maar in schaduw of zelfs binnen gelijk ik... Wat zout eten (ook niet teveel he) en voldoende drinken! Normaal 1,5 L per dag, met dit weer drink ik ook meer hoor.. maar kan je mss ook gaan vasthouden dus ook niet overdrijven.. Beweeg ook voldoende (wandelingetje maken zorgt voor goede bloeddoorstroming) En op uw linkerzijde liggen (dat verbetert ook uw bloeddoorstroming) Maar ik vind het verschrikkelijk dat weer! Zoals er wordt gezegd, in de schaduw is het nog te warm, ik zit binnen en af en toe zet ik mij op de grond omdat die fris heeft
Dank je voor je tips, alleen in mijn toestand is het meeste erg moeilijk tot onmogelijk. Dit in verband met de misselijkheid/spugen. De zon zit ik al niet in, veeeel te warm. Inderdaad veel binnen of buiten in de schaduw. Wandelingetje lukt me al maanden niet.. Ik word doodziek van lichaamsbeweging ik probeer al veel waterijsjes te eten, als ik teveel water oid drink moet ik spugen.. lastig dus.... Tot een week of 30 was mijn bloeddruk constant 125/70, nu al 2 controles 95/60. Niet schrikbarend laag, maar wel veel lager dan normaal.. @Squarepants is dat zo? Ik heb het ooit gelezen halverwege de zwangerschap, maar dit is nieuw voor me. Word er soms slapjes en trillerig van. En ik was al nuet op mijn best Tijd om te bevallen al zeg ik het zelf.
Kan er niks aan doen, en bedoel het ook echt niet om te zeuren. Maar ik ben hier zo jaloers op! Lekker niksen en netflixen... heerlijk ♡
Mij werd verteld idd wat meer zout eten en dat evt drop ook kon helpen. Maar weet niet of je dat kunt hebben als je toch al zo beroerd bent.
Ik had vanmorgen nog een controle bij de VK trouwens Meneertje ligt braaf met zn hoofd beneden en al iets in mn bekken. Zodra de doppler erop kwam begon ie te duwen. Dat doet ie altijd. Heel grappig, alsof ie er een hekel aan heeft. Mijn bloeddruk is al sinds t begin 105 a 110 over 55 a 60..vandaag was ie ineens 127 over 73. Voor mijn doen dus iets aan de hoge kant, maar alsnog netjes Nu wekelijks controle tot de bevalling.
Mag ik alsjeblieft even klagen Voor het eerst dat ik er écht écht klaar mee ben Kom net vanonder de douche vandaan na 1/1,5uur. Ik móest en zóu het zelf doen, maar ik kan niet eens meer op m’n voeten staan. Zóveel vocht dat het gruwelijk veel pijn doet. Dus na een uur op een krukje daar te hebben gezeten, is manlief me komen douchen Sporten vanavond ook overgeslagen. Was in slaap gevallen & toen m’n moeder me kwam ophalen, hebben ze me dus laten slapen.. De baby is ook echt over-actief vandaag terwijl hij meestal alleen savonds (laat) op z’n actiefst is. Ik ben zó klaar met die voorweeen.. Ik puf, zucht en kreun wat af. Geen enkel houding is oké & zelfs de douche geeft geen verlichting. Het is ook alsof m’n buik niet meer terug ontspant ofzo. Over m’n rug nog maar niet te spreken.. Dat ik van m’n laatste zwangerschap dubbel en dwars wou genieten en ik vroeg om de 42 weken, neem ik nu keihard terug. Ik kán niet meer.. Ja, janken ja, dat kan ik de hele dag al ontzettend goed..
Vervelend voor je @beebj .. hopelijk morgen een iets betere dag voor je. Probeer iedere dag een lichtpuntje te zoeken, hoe moeilijk ook. Dit helpt om toch niet alleen maar negatief te denken. Hoe zwaar je het ook vindt.. Ik doe het zo al maanden, en het helpt mij in ieder geval. En verder keihard uithuilen en morgen is er weer een nieuwe dag met nieuwe kansen. @Lill Daar hoef je je niet schuldig over te voelen hoor. Ik denk dat we allemaal wel begrijpen dat jouw situatie moeilijk is. Gaat je moeder nog steeds stapjes vooruit? Gelukkig voel je je nog oke zeg. Anders had het drama compleet geweest.. denk wel aan jezelf hoor. Sommige dingen kunnen wachten he.. je bent niet superwoman ondanks je natuurlijk graag alle ballen in de lucht wilt houden Fijn iig dat je babytje het ook goed doet en meewerkt! Hier is de baby ook al een uur super actief. Lijkt wel of het onder in mijn buik aan het boksen is... sorry maar ik vind het maar irritant