Eind mei/begin juni 2018 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Squarepants, 26 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Wat een mooie kamertjes allemaal!

Wij hebben bewust gekozen voor direct op eigen kamer te slapen dus hier geen co sleeper..

En idd, zwangerschapsverlof met al een kind rondlopen vind ik soms best pittig, zeker nu de bevalling nadert en het dus de laatste loodjes zijn... komt er hier bij dat man veel in buitenland zit... maar ik begrijp ook dat je voor jouw mama wilt zorgen maar echt probeer toch jouw rust te nemen hoor... wil je geen schrik aanjagen en ik heb het niet meegemaakt maar een bevalling kan uitputtend zijn als kindje beslist om er niet op 123 uit te komen... zelf ben ik snachts binnen gegaan na amper 2 uren te slapen en ik was kapot.. probeer echt uitgerust naar die bevalling te vertrekken!

Hier ook wat foto’s van ons kamertje

Bijgevoegde bestanden:

BeebieBeeb, beebj en Squarepants vinden dit leuk.
  2. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.244
    6.908
    113
    Vrouw
    Ja, daar ga ik ook wel mn best voor doen. Dan zijn we ook alweer wat weken verder :)

En wat een tof kamertje. Staat die kast nou in een inham in de kamer?

3. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Ja wij hebben 3 jaar geleden gebouwd en beide kinderkamers hebben zo een inham (hebben we zo voorzien voor inbouwkasten)

Lill vindt dit leuk.
  4. beebj

beebj Niet meer actief

Zonder partner mét rond hobbelende peuter valt mij idd ook zwaar @Nath1986 . Hij vertrekt sochtends vroeg en is meestal pas laat thuis, rond 21:00/22:00..

5. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Ja he, bij mij is hij 2 weken weg van huis maar een man die sochtends vertrekt en heel laat thuis komt is hetzelfde... snachts slapen ze toch... hij komt vnvd thuis tot 16 mei en dan moet ik nog eens een weekje alleen overbruggen maar tis maar een weekje denk ik dan

6. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    @Lill Ik begrijp dat het moeilijk is. Jammer dat de familieleden niet even meedenken. En idd voor je moeder ook lastig ja. Hopelijk kun je er toch het beste van maken en knapt ze gauw nog meer op.
    En dat stofzuigen kan ook wel een keer overgeslagen worden he? En eten kun je ook extra maken en dan invriezen, zodat je een makkie hebt de volgende keer. En boodschappen kun je laten bezorgen of bestellen en alleen oppikken. Maak het jezelf zo makkelijk mogelijk!

Ik hoop dat je iig na de geboorte wel de rust krijgt die je hoort te hebben!! :)

Lill vindt dit leuk.
  7. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Wat een leuke kamertjes! Ons dochtertje komt 's nachts bij ons in de co sleeper maar we hebben wel een kamertje voor haar. Ook waar ze overdag kan slapen etc :)

Hier ook groot fan van koala's! Haha! Bedje heb ik vroeger zelf in gelegen.

Bijgevoegde bestanden:

Squarepants, Lill en beebj vinden dit leuk.
  8. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hier ook nog zo'n half alleenstaande moeder. Mijn man werkt nu ook gemiddeld 80 a 90 uur per week :( rond 5u in de ochtend de deur uit, even thuis eten en weer terug naar werk tot een uur of 21. In het weekend met een beetje geluk de middagen een paar uurtjes vrij. Blij als dat weer voorbij is, dit duurt hier gelukkig niet het hele jaar. De rest van het jaar hebben we weer wat meer lucht. Maar zo met deze zwangerschap komt dat niet echt lekker uit zeg maar :) als ik het had kunnen plannen, was een paar maanden later zwanger beter geweest :D

9. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.244
    6.908
    113
    Vrouw
    Stofzuigen doe ik al maar 1x per week hier. Maar ze heeft wel een kat en konijn dus veel minder dan dat is niet fijn.
    Ik probeer het mezelf idd zo makkelijk mogelijk te maken. Makkelijke maaltijden enzo. Maar ja, moet ook gezonde kost gegeten worden. Aardappels vlees en groente enzo :p

Hahaha, misschien heb ik straks met een baby wel meer rust dan nu ;)

10. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.244
    6.908
    113
    Vrouw
    Jammer dat dat soort dingen zich niet laten plannen meestal :(

11. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.244
    6.908
    113
    Vrouw

Leuk :D

Mooncalf vindt dit leuk.
  12. Leed

Leed Bekend lid

14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @Lill kan je moeder niet bv 2-3 dagen bij jou blijven? Kun je ff wat rust pakken.

13. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Heel lief! Ik heb nog wel zelf ook die koala's gehaakt om daar een mobiel van te maken!

Mooncalf vindt dit leuk.
  14. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Dit lijkt wel een grap. We krijgen net een brief van de woningbouw dat ze binnenkort de voordeuren en eventueel ketels komen vervangen. OK, dat gaat dan nog. Maar nu komt het. Ze komen ook controleren op asbest en eventueel dus als het er zit saneren. Dit kan toch niet waar zijn. Zeker in de kraamweek, met een pasgeboren baby. Net alles klaar hier. Gelijk maar even gemaild of ze een indicatie kunnen geven van wanneer dat zou plaats vinden en onze situatie uitgelegd. Komt weer echt heel gelegen dit.

15. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.244
    6.908
    113
    Vrouw
    Mijn huis is wat minder geschikt. Mijn moeder heeft een 1 gezins woning en ik heb een flatje. Zij heeft een 3 en 2 zits bank, ik alleen 1 2 zits. Dus ze kan dan overdag niet relaxt gaan liggen tenzij ze in mijn bed gaat liggen, maar daar lig ik ook als ik wil relaxen. Dus ja.. niet zo handig.
    Daarnaast is alles in mn huis vrij smal, qua keuken enzo.

Oh fijn.. daar ben je ook lekker klaar mee...

16. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.244
    6.908
    113
    Vrouw
    Zo, hier weer een hectisch dagje. Mijn moeder is vanmiddag meegeweest naar stal. Eerste tripje wat verder weg en ze was daarna ook wel gesloopt en moest even bijslapen. Maar de frisse lucht en knuffelen met mn paard heeft haar goed gedaan :)
    Toen werd ze gebeld of de politie vanavond langs mocht komen om haar te 'verhoren'.
    Mijn moeder kan zich niks herinneren van het ongeluk, maar de politie heeft ons wel kunnen vertellen hoe ze aan haar verwondingen komt. Dat vroegen we ons namelijk nog af.
    Kennelijk heeft de buschauffeur zijn raam open gehad en is zij precies daar tegen de bus aan geklapt.
    Ze heeft dus de post van het raam geraakt met haar hoofd, een dikke metalen buis. Zat kennelijk ook een deuk in. :eek: hard hoofd.
    Daarna is ze op de grond gevallen.
    De agenten die als eerste ter plaatse waren waren er vanavond dus ook voor verhoor en die agent gaf ook wel aan dat hij enorm is geschrokken en twijfelde of ze er wel goed vanaf zou komen. Hij was heel verbaasd dat ze er zo bij zat. Hij had verwacht dat ze dit niet kon navertellen. Dan moet ik dus echt moeite doen om niet in huilen uit te barsten....

Daarna kon ik lekker naar huis en heb ik de kinderkamer verder opgeruimd. Spul uitgezocht en opgehangen, was aangezet. Het is nog lang niet klaar maar langzaam maar zeker begint het wel ergens op te lijken.

17. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Ohhh wat heftig @Lill .. Lijkt me inderdaad vreselijk om dat zo te horen. Ik ben zo blij dat ze in ieder geval vooruit gaat. Al is het met kleine stapjes..

18. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.244
    6.908
    113
    Vrouw
    Ja ik ook hoor. Tis ook wel fijn om te weten hoe het nou precies gebeurd is. Maar als zelfs de politie verbaasd is dat ze het overleefd heeft.. pff..
    Had er niet aan moeten denken haar te verliezen. Dat had ik niet getrokken..

19. Leed

Leed Bekend lid

14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Jeetje heftig lill! Waarschijnlijk is het wel “fijn” om te weten hoe het is gegaan voor de verwerking van dit trauma. Zowel voor jou als voor je mama. Gelukkig kan je moeder het navertellen en gaat ze stapje voor stapje vooruit. Geef haar vandaag maar een extra knuffel:)

Lill vindt dit leuk.
  20. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ja en probeer niet te veel te denken 'wat er had kunnen gebeuren', hoewel ze je daar nu niet echt mee geholpen hebben. Je moeder is er nog en staat straks voor jou klaar!

Lill vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina