Eind mei/begin juni 2018 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Squarepants, 26 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.238
    6.904
    113
    Vrouw
    Wow, zo vroeg al? En das volgens mij niet duur. Ik zag hier in de buurt bedragen van 80 euro langskomen dacht ik. Maar zal me er nog wel wat meer in verdiepen

2. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.238
    6.904
    113
    Vrouw
    Gelukkig xD het ligt dus niet aan mij xD whahahahaa

WelcomeWondertje vindt dit leuk.
  3. beebj

beebj Niet meer actief

4. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ja ik ga er ook zeker van uit dat dat weer gebeurd hoor! Onze kids hebben allebei meerdere namen. Zijn allen vernoemd naar opa's/oma's en/of tante. Bij nr. 3 zal dat ook zo zijn. Misschien vernoemen we nr 3 wel naar onszelf :D

5. beebj

beebj Niet meer actief

Zijn wij vast heel saai met 1 naam:oops::p

6. beebj

beebj Niet meer actief

Iedereen weet nu van onze zwangerschap!:D:D

Hebben het vanochtend eerst aan onze dochter vertelt, maar geloof niet dat ze er heel veel van snapt haha. Ik denk dat als ze het echt gaat zien aan m’n buik, dat dan dr kwartje wel valt. M’n schoonzus is 14oktober van de 1e bevallen en dat hele “traject” heeft ze heel bewust mee gekregen. Het is dus niet nieuw-nieuw voor dr.

Hadden dr truitje aan gedaan en zo langs onze opa’s en oma’s gegaan (4 adressen). Mijn oma vroeg of het nog voor dit jaar is Iets té enthousiast was ze, haha. Geloof alleen dat de oudjes iets té oud zijn geworden, want niemand is dr truitje opgevallen haha. Maar onze dochter heeft ‘t wel zelf over vertelt

Daarna onze oom’s en tante’s via whatsapp de foto gestuurd om het vervolgens op fb te plaatsen met nog ‘n tekst erbij.

Nu eerst door naar de kraamborrel van m’n vriendin❤️❤️ 2,5 week geleden is ze bevallen van dr 2e zoontje.

Bijgevoegde bestanden:

MonaL, WelcomeWondertje en Squarepants vinden dit leuk.
  7. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Ik heb even wat moed nodig.. ik voel me futloos, moe en misselijk de hele dag door.. ben gelijk een slappe vod en doe echt niks dit weekend.. ik eet kleine beetjes maar toch word ik soms nog misselijk.. ik hoop echt dat dit gaat beteren??

8. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Oef rot zeg.. is t savonds niet wat beter? Vooral voldoende slapen en idd echt steeds blijven eten (crackers) is het enige advies wat ik vanuit mezelf ken. Sterkte!! Zal sowieso beter worden als de hormonen weer wat stabiliseren! En je bent iig wel echt zwanger :)

9. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.238
    6.904
    113
    Vrouw

Aaaaaaaah wat leuk <3 <3

beebj vindt dit leuk.
  10. beebj

beebj Niet meer actief

Lang leve postafene @Nath1986 . Ik voelde me précies zo & dat helpt mij echt me iets beter te voelen.

11. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    @beebj die foto van je dochter is echt té schattig!! Wat een lekker meisje zeg!!

@Nath1986 ach i feel you... Ik kan je geen hart onder de riem steken, ik wees echt pre-cies hoe je je voelt en ik zit ook even diep in de put vandaag....sterkte meid!!

Hier vandaag ook echt de hel los gebroken. Ik voel me ook al een paar dagen super super slecht. Vandaag zelfs tot 14u in bed gelegen... Ik voel me de hele dag zo misselijk. Mijn eten zit de hele dag zo hoog. Alleen spugen lost gewoon niks op. Ik kan heel makkelijk spugen, maar daar gaat de misselijkheid gewoon niet van weg :( Mijn mannetje was de hele morgen weg (daar baalde ik al van) en toen hij thuis kwam was ik de was aan het doen. Toen ik voor de honderdste keer zijn sokken op een dotje uit de wasmand viste, ontplofte de bom bij mij.... Ik was woest en moest kei en keihard huilen.
    Hoe bedoel je ik heb last van mijn hormonen........... om een paar stomme sokken :D Ik voel me gewoon ook echt moedeloos dat ik me zo slecht voel. Ik zit soms te puffen alsof ik moet bevallen, om die misselijkheid maar weg te zuchten..

@beebj jij hebt het over postafene? Hier krijg je emesafene bij misselijkheid.. is dat dan hetzelfde? Bij mijn vorige zw.schap. hielp het namelijk niks en las nu hier op het forum ook dat het bij een hoop meiden alleen de scherpe randjes eraf haalde.. en niet geheel onbelangrijk, ze weten niet of het op lange termijn schadelijk is voor het kind.. vond ik ook geen fijn idee... Hoe zit dat bij jouw pillen? En zijn het zetpillen?

12. beebj

beebj Niet meer actief

Goh geen idee eigenlijk @BeebieBeeb . Het is een geneesmiddel in de vorm van tabletten en is aangewezen bij de preventie en de symptomatische behandeling van misselijkheid, braken en duizeligheid die verband houden met bewegingsziekte. Zal vanavond thuis eens kijken wat de werkende bestandsdelen zijn. Mag er max 4 per dag en gebruiken naar behoefte. Kan zijn dat ik het dagen niet neem en dan weer 3 nodig heb bv. Kan écht geen kwaad tijdens de zwangerschap en bij mij stopt het overgeven erdoor. Ook de misselijkheid zakt weg. Voel me soms nog wel wat akelig, maar dat is draagzaam. Als ik er echt 4 per dag neem, zijn m’n klachten verdwenen. Wordt alleen niet vergoedt, ook niet met recept. Maar betaal €7 voor een doosje, dus das te overzien vind ik.

Een ander middel waar ik bij m’n dochter altijd baadt bij had, is primperan. Dat is een siroop vorm.

Ik kan me gewoon écht niet staande houden zonder...

13. beebj

beebj Niet meer actief

Bijgevoegde bestanden:

14. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    @beebj de afgelopen 2 dagen ben ik dus ook te misselijk om wat te ondernemen.

Die emesafene moet je geloof ik echt blijven slikken en na een paar dagen moet het iets helpen. Dus af en toe eentje hielp helemaal niet..

Ik heb later in mijn 2e zwangerschap ook iets anders gekregen, maar geen idee meer wat het was. Het hielp toen trouwens ook niks. :(

Ik moet morgen de huisarts toch bellen voor mijn dochter dus dan ga ik het wel gelijk vragen. Misschien moet ik het toch maar gewoon weer proberen en niet weer weken lang doortobben..

15. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik ga wel gelijk vragen mocht de emesafene niet helpen of er iets anders is of dat ik het er maar mee moet doen..

Weet ik dat ook maar gelijk.

16. beebj

beebj Niet meer actief

Daarom heb ik ook zo rap gevraagd om iets te krijgen ipv maar aan te modderen. De zwangerschap duurt nog zó lang, veel te lang om je dag in dag uit slecht te voelen. Op je strepen staan hoor!! Als ze geen postafene kennen, kun je het ook zelf online kopen. Of vragen om een alternatief. Kan me niet inbeelden dat er enkel emesafene bestaat:confused:

Heb een dag of 3 geen postafene genomen, gisterochtend begon ik weer over te geven. Tabletje genomen en het stopte vrijwel direct.

17. WelcomeWondertje

WelcomeWondertje Fanatiek lid

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Ik had ook emesafene maar ik krijg last vsn een van de bijwerkingen 'slapeloosheid' en dát trok ik nog veel slechter dus is ben ermee gestopt. Ik spuug s' avonds. Wat ik raar vind maar hoed. 's ochtends stel ik eten zo lang mogelijk uit. Eenmaal iets gegeten Moet ik blijven eten eten eten en 's avonds zit ik blijkbaar gewoon te vol ofzo. Ook het weekend veel in bed gelegen voel me er een beetje schuldig bij maar wel lekker ook

18. Bacio

Bacio Bekend lid

25 jan 2017
    825
    500
    93
    Vrouw
    Zwolle (omgeving)
    Oeh dat klinkt allemaal erg naar dames. Raar eigenlijk he dat geen enkele vrouw zich hetzelfde voelt als ze zwanger zijn?! Hoop dat jullie kwalen gauw minder worden!!!

19. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Zojuist naar de huisarts gebeld. Toen ik zei dat ik graag wat voor de misselijkheid wilde, zei de assistent eigenlijk gelijk dat er alleen emesafene is. Ik heb gezegd dat ik dat dan wel weer wil proberen. Toen ik zei dat dat bij mijn vorige zw.schap iig niet hielp zei ze dat er niks anders is. Maar ik weet dat dat niet waar is. Vond het sowieso wel bijzonder dat de assistent het aan mij mag voorschrijven, maar wel makkelijk natuurlijk :)

@WelcomeWondertje ik ben savonds ook op mijn slechts... smorgens gaat het beter, maar hoe vermoeider ik word, des te misselijker. Ook heb ik het idee dat warm eten mij geen goed doet.. maar ja om nu alleen maar beschuitjes te eten lijkt me ook niet goed... die smaken me wel het best :)

WelcomeWondertje vindt dit leuk.
  20. WelcomeWondertje

WelcomeWondertje Fanatiek lid

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Ik vind het vooral bijzonder dat bij 1 vrouw de verschillende zwangerschappen anders zijn. Er zijn zeker punten van herkenning, maar de mate van misselijkheid verschilt steeds.

Deel Deze Pagina