Eind mei/begin juni 2018 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Squarepants, 26 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.229
    6.902
    113
    Vrouw
    Vocht vasthouden kan ook op zwangerschapsvergiftiging duiden toch?

2. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Daar ben ik weer dames!

Ik had slippers aan dus heb gelijk even mijn voet onder haar neus gehouden. Is inderdaad wel dik, maar bloeddruk was prima (heb ook een meter thuis voor de zekerheid). Moet het wel even in de gaten houden. Het is wel pijnlijk, maar niet continu.

@Nath1986 ik ben wel veel aangekomen ja. Normaal xs en moeite met aankomen. Altijd ondergewicht. Ik woog 48 kilo op 171cm voor de zwangerschap. Nu bijna 70. En dat icm de warmte.. Het is 28,5 in ons appartementje. Ook al luchten we, het koelt hier niet of nauwelijks af.

Ze heeft verder geen inwendig onderzoek gedaan wat ik op zich niet zo heel erg vond. Wel vermeld dat ik twee weken terug de slijmprop verloren ben en steeds vaker (veel) last heb van voorweeen. Ze heeft wel even met een echo gekeken. Hoofdje nog steeds mooi beneden, hartje goed en voldoende vruchtwater.

Er is een afspraak gemaakt voor 5 juni gemaakt, één dag na mijn uitgerekende datum. Mocht ik meer last van het vocht krijgen icm hoofdpijn of hoge bloeddruk of andere gekke dingen natuurlijk direct bellen. Ze zei nog wel dat het best kon dat ze zich vanavond of morgen zou melden. :p waar dat precies op gebaseerd is geen idee!

Lill, Squarepants en Leed vinden dit leuk.
  3. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    @Lill ja, dat kan. Maar dan is dat ook te zien aan je bloeddruk. Die is bij mij netjes. Gelukkig maar! Jullie ook allemaal sterkte. Tis niks met die warmte. -.-'

4. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Gelukkig verder alles goed @Mooncalf ! Sterkte met de hitte!

Lill en Mooncalf vinden dit leuk.
  5. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ieeeehh spannend!!! En ik moet zeggen dat je voet er mega uit ziet maar dat ik ook zulke voeten heb gehad hoor.. en ik was bang voor zwangerschapsvergiftiging maar dat bleek t ook niet te zijn! Mn voeten doen nog wel steeds pijn omdat al het weefsel is verplaatst oid.

Ik las trouwens ook dat een teken van zwangerschap niet meer aankomen is.. nou daar gaat mijn kans! Vind t echt zo bizar dat ik tot week 34 oid bijna niet aankwam en een relatief mini buik had en nu opeens ga ik als een speer!! Hoe zit dat bij jullie??

En @Mooncalf ik heb ook ooit ergens gelezen dat slijmprop verliezen meestal betekent baby binnen 2 weken.. en dat in combinatie met voorweeen.. ik duim voor je!!

Ennnnn vandaag mn uitgerekende datum!!!!! Ik ben eerlijk gezegd ook wel trots dat ik het gehaald heb?? En een klein beetje teleurgesteld haha want had het zo leuk gevonden als ze vandaag was gekomen. Maarja mss is het karma want ik kan ook nooit ergens op tijd komen :)

BeebieBeeb en Mooncalf vinden dit leuk.
  6. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.229
    6.902
    113
    Vrouw
    Gelukkig maar :) ben blij dat alles verder in orde was met jou en de kleine.
    Dat van dat appartement herken ik.hier ook. Tis hier continu tussen 26 en 29 graden. Gelukkig zit ik veel bij mn moeder. Zij kan haar huis lekker koel houden nog.

Ben benieuwd of je kleine zicj meld voor je datum. Wat denk je zelf?
    En had je nog gezegd van je twijfel over vruchtwater lekken?

7. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Bah, gelukkig is het bij je moeder koeler! Dat had ik verteld ja, maar ze zei dat dat allemaal te maken kan hebben met het voorwerk en dat er vanavond gebeurd.. En zo ook gisteravond. Ik voelde me echt heel slecht. Kreeg weer veel last van krampen en wist het op een gegeven moment allemaal niet meer. Was de hele dag door heel veel naar de wc geweest, ook om te plassen. Maar waren tellen heel kleine plasjes. Na die krampen had ik het gevoel dat ik ook voor wat anders naar het toilet moest en had het gevoel dat ik weer supernodig moest plassen. Terwijl ik niet lang van te voren nog geweest was. Maar leek echt alsof ik op knappen stond. Dus met moeite van bed gekomen richting de wc. En, ja sorry hoor, er kwam opeens heel veel lucht. Ik dacht nog, dat verklaard het. Mijn vriend schoot in de lach en ik wilde snel naar de wc om te plassen en toen... Plons! Echt een golf gewoon. Geen liter ouzo, maar inlegkruisje, ondergoed en korte pyjamabroek waren compleet doorweekt. In 1 keer ook. 100% zeker dat het geen urine was. Was ook echt water en geen afscheiding ofzo. Dit was iets over half 9, maar na die tijd niks. Ik voelde me wel direct lichter en een stuk beter. Kon ook ineens heel goed plassen na de tijd. Maar nog geen tekenen van de bevalling gehad. Ik las dus dat het hoofdje van de baby ook de boel wat kan afsluiten want ik lek ook niet veel. Volgens mij alleen wat druppeltjes af en toe? Misschien maakte ze toen het gebeurde een beweging waardoor er wat los kwam? Ik las ook dat bij 70% de weeën binnen 24 uur komen. Dus ik wacht nu even rustig af. Het is bijna 11 uur geleden nu en anders bel ik aan het begin van de avond even voor de zekerheid. Als er dan nog niks gebeurd is. Gekke is, ondanks dat ik eigenlijk zeker weet dat het geen urine of afscheiding was blijf je steeds twijfelen. Maargoed, het was veel en het was nat. Het kan niet veel anders zijn. Dus een spannende dag vandaag! Mocht er wat gebeuren dan houd ik jullie op de hoogte :p

Ik dacht trouwens dat ze gister al zou komen, haha. Dacht ik al een paar weken. Ik verwacht haar wel voor 4 juni. Helemaal na gisteravond ;)

@Squarepants gister was het wel precies twee weken na verliezen van de slijmprop. Wie weet het begin, haha!

BeebieBeeb vindt dit leuk.
  8. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.229
    6.902
    113
    Vrouw
    De dag is net begonnen :p kan nog. Misschien staat je Beeb nog op nederlandse tijd :)

9. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ohh spannend hoor @Mooncalf! Als je vliezen breken dan schermt het hoofdje van je kindje idd je baarmoedermond weer af en wordt er weer nieuw water aangemaakt dus vooral veel water drinken ook vandaag!!

En hoelang wachten ze in NL maximaal voordat de bevalling nu vanzelf komt? In Australie geloof ik max 24 uur ivm infecties, maar hier grijpen ze geloof ik altijd sneller in. Leuk hoor!!! Heb je de verloskundige al gebeld?

10. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Ja, precies... Ja, van wat ik lees mag je bij een thuisbevalling 24 wachten en daarna moet je naar het ziekenhuis waar ze nog 48 of soms 72 uur wachten op weeën. Ik ben onder behandeling van de gynaecoloog en beval hoe dan ook in het ziekenhuis. Dus ik heb besloten at ik tot een uur of zes even afwacht of er iets gebeurd. Mocht er nog niks aan de hand lijken dan bel ik het ziekenhuis even (21 uur na breken is dat dan). Ik zal nu toch eerst even rustig moeten afwachten over weeën gaan komen. Maar vind het idd ivm infectiegevaar wel fijn wanneer ik na 24 uur in het zkh ben. Wel weer diarree ofcourse. En een erg onrustige baby. Krampen komen en gaan maar heel lichtjes. Ik wacht in spanning af!

Nath1986 en BeebieBeeb vinden dit leuk.
  11. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ja zelfs ik vind het spannend voor je! En mss proberen toch nog wat slaap te pakken als dat kan?? Alles wat je nu nog kan pakken is denk ik mooi meegenomen. Die baby gaat er hoe dan ook zo aankomen!

Ps ik denk dat ik net een deel slijmprop ben verloren.. zegt niet veel ntl maar gaat de goede kant op :)

Lill en Mooncalf vinden dit leuk.
  12. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    @Squarepants ohh voor jou ook superspannend! Je leest ook wel eens dat het na een paar uur na de slijmprop begint :p haha! Denk helaas niet dat slapen gaat lukken. Het is nu 29,5 hier binnen en ik ben (gelukkig) klaarwakker. Ik heb afgelopen nacht wel heel erg goed geslapen, dat scheelt! Ben met deze temperaturen wel helemaal blij dat ik niet thuis beval, volgens mij zou ik na één keer persen knock out gaan :')

Lill vindt dit leuk.
  13. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    @Mooncalf dus als ik het goed begrijp zijn je vliezen gebroken??? En @Squarepants je slijmprop?

Wauwww spannend meiden! De tijd tikt door!! Nog heeeel even!!

Mooncalf vindt dit leuk.
  14. Leed

Leed Bekend lid

14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Spannend meiden!! Kan nu zomaar ineens doorzetten.

Ik heb al een ruime week flinke voorweeen, maar niks doorgezet tot nu toe. Rust pakken en vanmiddag een zwangerschap massage gepland staan. Echt heerlijk ontspannend is dat!

Mooncalf en BeebieBeeb vinden dit leuk.
  15. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.229
    6.902
    113
    Vrouw

Deze post had ik helemaal gemist :eek: wat spannend!! Hoe gaat het nu?

Mooncalf vindt dit leuk.
  16. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.229
    6.902
    113
    Vrouw
    Ik heb vanmorgen nog een rondje door het bos gereden :roflmao:

Bijgevoegde bestanden:

Mooncalf, Leed, BeebieBeeb en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ja, het is aan t gebeuren he bij @Mooncalf?! Leuk he? :D:D

Mooncalf vindt dit leuk.
  18. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ja die is op zeker aan het bevallen nu! Of misschien is het er al!! ;)

Mooncalf vindt dit leuk.
  19. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.229
    6.902
    113
    Vrouw
    Nog een baby :D woehoe

Hier alles goedgekeurd. Dus ik hobbel nog lekker door :)

Squarepants en Mooncalf vinden dit leuk.
  20. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Bijna dames! Ik ben vanmiddag toch maar even naar het ziekenhuis geweest en inderdaad. Vliezen zijn gebroken. :') Morgenvroeg word ik, als het voor de tijd nog niet spontaan komt, ingeleid. Ben nu wel lekker thuis :)

Echt superspannend!!

Shawarma, Squarepants, BeebieBeeb en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina