Eind mei/begin juni 2018 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Squarepants, 26 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.239
    6.904
    113
    Vrouw
    Pff als ik dit lees vind ik het echt heel naar voor jullie dames :( hoop dat jullie snel iets vinden om de misselijkheid te verlichten. Lijkt me vreselijk om je zo te voelen.

Ik ben alleen misselijk als ik te weinig eet. Ik moet eigenlijk de hele dag eten en ik heb echt geen honger. Maar ja, dan word ik wel beroerd.
    Maar goed, dan kom ik er nog makkelijk vanaf als ik dit lees.
    Sterkte :(

Ik heb gister een heftig gesprek gevoerd met de vader. Hij gaf aan nog steeds niet te weten hoe hij zn rol wil invullen en daar kan ik niet zo goed tegen. Daarnaast had ie het over dat ie ons dit wel als stel ziet doen, terwijl ik al meerdere keren heb aangegeven dat een relatie er voor mij niet in zit. En ik wil zeer zeker niet dat hij een rol wil gaan spelen in de hoop dat dat tussen ons een relatie gaat bewerkstelligen.
    Daarnaast zei hij nog dat de kans groot was dat als t kindje wat zou mankeren hij er niks mee zou willen, nou zeg dat tegen een zwangere hormonale vrouw en je hebt de rapen gaar. Ik snap ergens wel waar ie vandaan komt, maar je gaat ervoor of je gaat er niet voor. Ik vind niet dat je daar voorwaarden aan kunt verbinden.

Of ben ik.nu te hard/kort door de bocht?

2. beebj

beebj Niet meer actief

Ik snap écht niet dat ze zeggen dat er enkel emasafene is @BeebieBeeb :confused: Informeer anders eens bij je apotheek?

3. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Klinkt niet alsof hij zich erg inleeft in jou. Het is niet kiezen wat voor kind je krijgt.. ik zou het ook belachelijk vinden als iemand dat zou zeggen en je mag zeker aangeven wat jij er van vindt.

4. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Komt het misschien van het idee dat er mensen zijn die bijv. een nipt test /vlokkentest oid doen, en als de uitslag 'slecht' is, ook de zwangerschap beeindigen? Misschien kwam het er rot uit, maar bedoelde hij zoiets? Niet echt lekker tactisch iig...
    Mag ik vragen waarom een relatie er niet in zit? Of was dat op voorhand al uitgesloten? :)

5. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Heb ik gedaan! Ben zojuist de pillen wezen halen. De mevrouw zei dat er niks anders is.... Ik vroeg of zij kon zien wat ik de vorige keer dan gekregen had en dat was in het begin emesafene en later omeprazol. Toen ik vroeg of dat nog een optie is, zei ze nee dat is alleen maar tegen maagzuur... uhm oke. (Ik had het niet voor niks gekregen toch? Ik had toen nog steeds dezelfde misselijkheid als in het begin)

Ach morgen mag ik naar de verloskundige, dus ik zal het daar ook nog eens vragen.

Ik mag 1 pil per dag maar mag de eerste 3 dagen niet auto rijden.... dat is echt super onhandig!!! Hoe ga ik dat nu weer doen. Wie haalt de kids uit school, doet boodschappen en gaat naar zwemles als je vent 60u per week werkt? :rolleyes:

Ohja de apothekersassistente was trouwens ook lekker subtiel. Bij een eerste uitgifte van medicijnen krijg je een uitleg aan de balie hoe het werkt. Zegt ze keihard....u krijgt dit tegen misselijkheid door de zwangerschap!!!! Ik keihard SSSSSSSSST! Wat een trut zeg. Gelukkig geen bekenden om mij heen maar toch. Pfff lekker dom zeg :oops:

6. beebj

beebj Niet meer actief

#506 beebj, 23 okt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 okt 2017
    Ben benieuwd wat je verloskundige morgen zegt idd @BeebieBeeb . Echt heel raar dit!

De eerste drie dagen niet auto rijden, bizar. Lijkt mij dat je bij gebruik wel óf niet mag rijden.

Wat een apotheek:roflmao::roflmao: Mij nemen ze in zulke gevallen apart in een ruimte of schrijven het op een papiertje. Dat deden ze al zo tijdens ons IVF traject als ik voor iets anders medicijnen nodig had en ik bv moest oppassen bij een zwangerschap. Denk dat ze dat sowieso verplicht zijn, ze hebben immers geheimhouding!!

7. WelcomeWondertje

WelcomeWondertje Fanatiek lid

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het met jullie en de kilo's? Aan het ukje kan het niet Liggen, zal eerder zijn door minder actief zijn en Continu eten. Ik probeer dat eten zo Gezond mogelijk te doen. Onderweg valt dat niet mee. Wel net weer wezen zwemmen. Heb er 1 kilootje bij gekregen tot nu toe. Als het 1 per maand is teken ik ervoor, maar dat zal vast niet ;)

8. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Dat autorijden mag na 3 dagen en dan moet het wel 24u geleden zijn dat je een pil genomen hebt. Misschien heel eigenwijs, maar ik ga toch een stukje rijden vanmiddag. Moet 10 minuutjes rijden naar zwemles. Of ik moet vanmiddag ineens zo duf worden.. suffer dan ik de laatste weken al ben kan haast niet :D

En zo hoort het idd in een apotheek! Ik ben wel blij dat er geen bekenden waren. Tja en anders...eind vd week zal iedereen het toch ook weten..

@WelcomeWondertje Kilo's.... Ik heb nog niet op de weegschaal durven staan! Maar ik schat zomaar dat er wel 2 kilo aan zit. Ik merk het aan mijn broeken die iets strakker gaan zitten en mijn bh's idem dito :)

9. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Alles zit strakker maar nog niet echt aangekomen.. ik beweeg echt zoveel minder maar eet denk ik ook wat minder. Vooral de groenten staan me echt niet meer aan :| zo stom! Terwijl ik die juist wil eten. Vanavond maar proberen in soep-vorm

WelcomeWondertje vindt dit leuk.
  10. beebj

beebj Niet meer actief

Heb me enkel nog maar gewogen bij 1 maand zwangerschap @welcome, zat toen aan 68.1 kg bij een lengte van 1.75m. Ik doe als sport zwemmen, bij een zwemvereniging op wedstrijd niveau. Wil dat wel blijven volhouden, zolang dat dat gaat.

Pff, wat een gedoe met dat auto rijden dan @BeebieBeeb , snap ik goed dat je daar niet op zit te wachten. Handig is anders!

11. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    30 mei
    Bacio - 32 jaar - 3e kindje - 2e echo 6 november

31 mei
    Squarepants - 30 jaar - 1e kindje - 3e echo 2 november

4 juni
    Nath1968 - 31 jaar - 2de kindje - 2e echo ........

6 juni
    BeebieBeeb - 32 jaar - 3e kindje - 1e echo 24 oktober

7 juni
    Beebj - 24 jaar - 2e kindje - 3e echo 6 november

9 juni
    Lill - 29 jaar - 1e kindje - 1e echo 31 oktober

11 juni
    Leed - 31 jaar - 2e kindje - 2e echo ........

Rainbow88 - 29 jaar - 2de kindje - 2e echo ...,,,,,

12 juni
    Welcomewondertje - 35 jaar - 3e kindje - 2e echo 25 oktober

Vonkje- 27 jaar - 1e kindje - 2e echo .......

Veeel plezier morgen @BeebieBeeb !
    Ik ben benieuwd wanneer we hier kunnen beginnen babies hier roze/blauw te maken ;)

12. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.239
    6.904
    113
    Vrouw
    Ja dat heb ik ook wel gedaan, wellicht iets te veel onder de invloed van mn hormonen xD Maar ja, daar kan ik niks aan doen. Ik ben gewoon zo bang dat ie deel wil zijn van dit kindje zijn of haar leven om de verkeerde redenen. En dat ik dan over een paar jaar moet gaan uitleggen waarom papa is afgehaakt.

Ja dat denk ik wel, maar goed, dan nog zeg je toch niet: Ja als het niet goed is denk ik niet dat ik er wat mee te maken wil hebben? En waar trek je de grens dan? Als het een arm mist? een been? Als het een handicap heeft? Als het autistisch is?

Nou ik ben net uit een relatie van al met al zo'n 8 jaar (6 jaar officieel maar met alle voor en nasleep erbij 8 jaar) en had toen ik hem leerde kennen al gezegd dat ik hem een leuke jongen vond maar dat een relatie voor mij momenteel gewoon geen optie was. Zolang je alleen maar een beetje elkaar leert kennen en aanrommelt is dat verder ook geen punt.
    Nou zou ik gezien de omstandigheden die mening best willen herzien, ware het niet dat hij in de tussentijd dingen gezegd heeft waar ik onwijs op ben afgeknapt/van ben geschrokken/die me hebben gekwetst, en dat hij tegen me gelogen heeft over bepaalde hele basale dingen waar je naar mijn mening niet over hoeft te liegen. (ik ben überhaupt heel erg tegen liegen)
    Ik zal daar hier niet uitgebreid over uitweiden, mocht je/mochten jullie wat specifieker willen weten hoe en wat wil ik wel een pb sturen.

Pff, das ook lekker subtiel dan. Wat een muts :$

Ik weeg nog hetzelfde als dat ik de laatste maanden woog. Ik merk wel dat sommige broeken niet meer lekker zitten, maar ik zie in de spiegel ook nog niks xD

Lekker morgen eindelijk kindje kijken @BeebieBeeb :) en jij de dag erna @WelcomeWondertje. bij jou gingen ze dan kijken of er idd een tweeling was, toch? (of heb ik nu weer de verkeerde persoon bij het verkeerde verhaal onthouden? :$)

Ik weet het iig pas tussen 15 & 20 weken welk geslacht het is, dus dat is dan vlak voor kerst? Zoiets? Duurt nog ffies

13. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    @Lill Ja daar heb je helemaal gelijk in. Hij zegt het nogal 'rottig' ;) Jammer dat je zo op hem afgeknapt bent en ik snap dat je er door die dingen klaar mee bent. Maar het blijft zonde natuurlijk, je wilt het liefst het ideale plaatje van een happy family. Maar goed jij komt er zo ook wel hoor! Gewoon girlpowerrr ;)

Ik heb zojuist mijn autoritje overleefd. Ging prima eigenlijk.. :D Het voelde wel een beetje illegaal :oops:

Ik heb het gevoel dat de medicijnen hier wel helpen voor zover ik dat nu al kan zeggen :roflmao: ik voel mij sinds vanmiddag minder slecht dan gisteren in ieder geval! Ik kan niet zeggen kiplekker, maar ach alle beetjes helpen! Wat ik wel merk is dat afleiding helpt! Hoe meer ik op de bank lig te niksen, des te meer ben ik met dat misselijk zijn bezig.

Maarrrrr we zijn weer een dag doorgekomen! Ik lig nu al weer lekker op bed :oops: kids liggen ook net dus ik ga ook lekker! :D
    Morgen spannennnnnnd!!! Ohhh ik kan niet wachten tot het zover is!

Lill en WelcomeWondertje vinden dit leuk.
  14. Anonimo

Anonimo Actief lid

6 nov 2015
    200
    8
    18
    NULL
    NULL
    Wat een vent hè! Nee, totaal niet kort door de bocht. Je neemt de vader rol voor elk kind. En anders niet.

Kies voor jezelf en het kindje!

15. Bacio

Bacio Bekend lid

25 jan 2017
    825
    500
    93
    Vrouw
    Zwolle (omgeving)
    Dat ook!!!

Ik geloof dat ik mij in mijn handjes mag knijpen, want deze zwangerschap lijkt tot nu toe op de eerste 2 en als het zo blijft mag ik niet klagen. Weinig kwalen en niks onoverkomelijks.

16. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL

Mijn 2de echo is 30 oktober :)

17. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.239
    6.904
    113
    Vrouw
    Tuurlijk, maar ja, alleen een relatie aangaan omdat er een kindje komt worden we allebei ook niet gelukkig van.

Hahaha illegaal autorijden xD foei.
    Wel fijn dat het al wat lijkt te doen :)

18. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.239
    6.904
    113
    Vrouw
    Jouw tweede is gewoon eerder dan mijn eerste xD

19. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.239
    6.904
    113
    Vrouw
    30 mei
    Bacio - 32 jaar - 3e kindje - 2e echo 6 november

31 mei
    Squarepants - 30 jaar - 1e kindje - 3e echo 2 november

4 juni
    Nath1968 - 31 jaar - 2de kindje - 2e echo 30 oktober

6 juni
    BeebieBeeb - 32 jaar - 3e kindje - 1e echo 24 oktober

7 juni
    Beebj - 24 jaar - 2e kindje - 3e echo 6 november

9 juni
    Lill - 29 jaar - 1e kindje - 1e echo 31 oktober

11 juni
    Leed - 31 jaar - 2e kindje - 2e echo ........

Rainbow88 - 29 jaar - 2de kindje - 2e echo ...,,,,,

12 juni
    Welcomewondertje - 35 jaar - 3e kindje - 2e echo 25 oktober

Vonkje- 27 jaar - 1e kindje - 2e echo .......

20. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    @Lill ik
    Ik ben misselijk maar ik vind het niet erg. Veel mensen begrijpen het niet. Maar ik ben geen klager. Het misselijk zijn is het enige en ik kan ermee functioneren. Je leert ermee om te gaan. Ik heb een zware meer dan full time job. Ik geef geen 110% zoals gewoonlijk maar met 95% kom je ook een heel end ;) dus ik knijp ook in mijn handjes :o:

Deel Deze Pagina