Eind mei/begin juni 2018 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Squarepants, 26 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.760
    6.568
    113
    Vrouw
    Nee er is niet echt tijd meer om kennis te maken ofzo. Ik val nu ook weer onder het 'normale systeem' dus zodra ik ga bevallen weten ze pas wie ik krijg als kraam..
     
  2. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Oh balen zeg. Was dat een bekende van je? Ik heb nu zelf 4 kraamverzorgsters meegemaakt en ik vond ze alle 4 toppertjes. Super lief en zorgzaam. Je mag er van uit gaan dat degene die bij jou komt ook zo is en zo niet, kun je ze 'inruilen' he! Komt echt goed hoor!!

    @Mooncalf oh wauw, mijn dochter heeft denk ik zeker 6 a 7 poepluiers per dag :D wel ook constant scheetjes laten (soms zo hard als een oude vent haha) maar bijna in elke luier zit lekkere gele bv-poep! Kost me een berg luiers joh!! ;)

    @Squarepants dan voel je je echt een melkfabriek he... constant maar aan die tiet hangen :D


    Hier ging vannacht beter. Ik had haar tussen ons in gelegd, en lekker liggend en voedend in slaap gevallen. Nu was het 12u, half 4, en 7.15u. Dat is stukkennnn beter :) vanmiddag komt mijn draagzak binnen. Ik ben erg benieuwd!
     
    Squarepants vindt dit leuk.
  3. Mooncalf

    Mooncalf Bekend lid

    26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    @BeebieBeeb Ja, ik begreep al dat het met BV kan variëren van 10 per dag tot 1 in de 10 dagen. Op zich fijn, zo lang ze er maar geen last van heeft. Nog geen poepie gehad vandaag, wie weet komt het nog :p zou t voor haar wel fijn vinden aangezien ze zo vaak zit te drukken :p
     
  4. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ohhh wat lekker @BeebieBeeb!! Wij zitten er ook nog een beetje mee te vogelen of we nou wel of niet bij ons laten slapen.. Ze heeft ons duidelijk nodig en wil graag dichtbij zijn. Tegelijkertijd slaapt ze soms prima in haar wiegje en dan lijkt ze ook een stuk langer te slapen. En vind het toch een beetje eng, omdat het allemaal wat meer beweegt enzo (we hebben wel een safe sleeper voor in het bed gekocht met van die randen er om heen). Ben vooral bang dat ze daardoor omrolt want ze kan dus al op haar zij rollen soort van??
     
  5. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.760
    6.568
    113
    Vrouw
    Nee geen letterlijke bekende. Maar omdat onduidelijk was wat mn moeder voor me zou kunnen betekenen tijdens de bevalling hadden ze 1 kraamhulp voor me op stand by staan. Zodat zij er ook bij was om evt lichamelijk te ondersteunen als mam dat niet zou kunnen. En daarom hadden we al wel kennis gemaakt. Gaf me juist veel rust. want zij zou daarna dan ook komen kramen.

    Wat voor draagzak heb je besteld? :)
     
  6. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.760
    6.568
    113
    Vrouw
    Zo, meneer zit nog heerlijk in mn buik. Alles is nog helemaal goed :D
    Nog een leuke foto van zn voet gemaakt ❤ als je dat dan vergelijkt met zn voet een paar maanden geleden is dat wel een vet voetje geworden ❤❤
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Squarepants, Mooncalf en Leed vinden dit leuk.
  7. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    @Lill zooo dat is maat schuit :p grapje hoor, fijn dat ie er nog goed bij lag!
    Ik heb een tula free to grow gekocht!
    En het komt vast goed hoor met je kraamhulp! Het zal vast eveb wennen zijn, maar daarna is het fijn hoor, iemand die je helpt en vertroeteld!

    @Squarepants safe sleeper? Is dat een soort babynestje? Hier ligt ze gewoon zonder iets in ons bed. Een verschoonkussen of voedingskussen of babynestje is gevaarlijk namelijk vanwege rebreathing.. Ik lig dan naast haar op mijn zij, onderste arm onder mijn hoofd en mijn knieën opgetrokken onder haar voetjes. Zo kan ze niet naar beneden zakken en niet teveel omhoog omdat mijn arm daar ligt. Ik laat mijn dekbed helemaal omlaag, want dat vind ik nog het engste dat ze daar onder zou komen. Ik had vannacht mijn badjas aan voor de 'kou'. Rolt ze niet om omdat jij ernaast ligt en er zo een soort van kuil ontstaat in bed? Dat is hier nl wel zo. Klinkt een beetje onaardig maar weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.

    Het schijnt zo te zijn dat ze zo slapen alleen aanraden te doen als je BV geeft. Dan schijn je alleen alert genoeg te zijn om wakker te worden als je baby niet goed ligt. :) Ik heb ze liever in haar eigen bed, maar ik heb nóg liever dat ik nog een beetje kan slapen snachts haha!

    @Mooncalf hier met tig poepluiers per dag zit ze ook nog steeds flink te persen dus dat is geen garantie dat dat minder is! En gevolg is hier dus die keiharde ouwe mannen scheten laten haha!
     
    Squarepants en Mooncalf vinden dit leuk.
  8. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.760
    6.568
    113
    Vrouw
    Hahaha, nou ja als je dan zelf een scheet moet laten geef je de baby gewoon de schuld :roflmao::roflmao:
     
    BeebieBeeb vindt dit leuk.
  9. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.760
    6.568
    113
    Vrouw
    Ik vind mezelf zo irritant! Ben zo idioot druk geweest de laatste weken dat ik me onrustig en verveeld voel als ik een middag niks hoef :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:
     
  10. Mooncalf

    Mooncalf Bekend lid

    26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    @BeebieBeeb aaaw. Ja ik hoop het meer zodat ze dan geen last meer heeft :p maar misschien valt het mee. Nog geen poep btw. Wel scheten. Hard en stinken joh. Hele kamer stonk gewoon :')

    @Lill ik herken dat wel. Toch proberen van te genieten! ;)
     
    BeebieBeeb vindt dit leuk.
  11. Mooncalf

    Mooncalf Bekend lid

    26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Vannacht rond 4 uur een memorabel moment! Poep!! Venkelthee lijkt dus wel echt te werken :)
     
    Lill en Nath1986 vinden dit leuk.
  12. Nath1986

    Nath1986 Bekend lid

    12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Wat leuk dat bij iedereen het goed loopt! Behalve de erg onderbroken nachten dan bij sommige!

    Lill, ik hoop dat jij bijna jouw zoontje hebt! Jongens zijn ook wel erg cool :)

    Hier loopt alles ook goed! Baby woog gisteren 3kg585 dus plus 60 gr :thumup: hij eet dus echt goed! Die toeschietreflex doet wel soms pijn maar blijkbaar is dat normaal... en soms heb ik ook harde plekken op mijn borsten maar met kersenpit of wegmasseren lukt dit wel omdat je anders kans hebt op borstontsteking als je dit niet behandelt... ik zit nog in de fase dat mijn lichaam teveel melk aanmaakt...

    Mijn dochter is nog steeds lief voor hem dus dat is ook fijn! Maar ik merk wel dat het wat meer planning zal vragen met 2 kindjes :D

    De eerste nacht thuis was wat moeilijk, hij lag daar alleen op zijn kamertje en vond moeilijk zijn slaap door het grote bed... dus zelfde gedaan of bij dochter, de draagmand in het bed geplaatst, zo ligt hij knusser! Deze nacht heeft hij zich gemeld om 00u - 2u en dan 6u, denk ik toch... ik kan mij niet meer herinneren dat ik tss 2u en 6u heb moeten opstaan :D

    Morgen komt de kraamzorg voor de 1ste keer! Wat laten jullie die allemaal doen?
     
  13. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.760
    6.568
    113
    Vrouw
    Hahahaha zo briljant dat dat dan memorabel is :D
     
    Mooncalf vindt dit leuk.
  14. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Fijn @Mooncalf !! Kan er maar weer uit zijn! ;)

    @Nath1986 slaapt je zoontje niet bij je op de kamer normaal? Dan kun je nl wel beter de hongersignalen oppikken :) en met 2 kindjes is het even wennen, maar daar groei je in hoor. En je zoontje zal sneller leren even op zijn beurt te moeten wachten :)

    Hier zei mijn buurvrouw gisteren, ja ik hoorde haar wel huilen gisteren! (Uhhh ja duh het is een baby?) Ik zei nog..ja soms ben ik even met mijn andere dochters bezig en dan moet ze toch echt even wachten! Huilend of niet... dat deed ik dan bij mijn oudste echt niet. Daar sprong ik meteen op bij de eerste kik. Dat lukt nu gewoon echt niet :)

    Kraamhulp liet ik hier naast mij en mijn kind verzorgen, bed en wiegje verschonen, stofzuigen, dweilen, de was doen, de visite verzorgen van koffie etc. mijn andere kids bezig houden als ik op bed lag bijv.
    Dat was het wel geloof ik :D
     
    Mooncalf vindt dit leuk.
  15. Mooncalf

    Mooncalf Bekend lid

    26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Vanmorgen ook gelijk de tweede poep luier er achteraan gehad. Die zat nog voller.. Mevrouw ligt sindsdien tevreden te pitten :p

    Maar echt hoor @Lill bij de allereerste echte poep luier na de meconium zeg maar hebben we ook echt gejuicht :p hahaha

    @Nath1986 eigenlijk hier een beetje hetzelfde als wat beebiebeeb zegt. Ons verzorgen, wassen, afwas, stofzuigen, dweilen, wc, koffie zetten en drinken haha, veel kletsen, koffie etc voor kraamvisite verzorgen, ontbijt en lunch klaarmaken... Veel meer dan dat niet. :) meer hadden we ook niet nodig!
     
    Lill vindt dit leuk.
  16. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Vraagje.. wat gebruiken jullie voor maandverband? Nog kraamverband?
    Ik ben zo klaar met dat rotverband! Ik gebruik nu het kleine formaatje uit mijn kraampakket, maar vind ze ook zo dik!
    Ik vloei nauwelijks, maar wel nog te veel om zonder verband te durven.. heel af en toe komt er toch nog wat. Ik krijg er ook echt kriebels van, beetje licht geïrriteerd ofzo, maar met 2 rondlopende kids kan ik niet lekker de hele dag in mijn blote gat op een matje gaan liggen...

    Gewoon maandverband mag je niet gebruiken toch? Omdat het niet van katoen is ofzo? Ik weet echt niet meer hoe ik dat vorige keren deed...
     
  17. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Oh is dat zo? Ik gebruik gewoon maandverband eigenlijk. Vloei ook weinig, dat kraamverband blijft vochtiger vind ik omdat t zo dik is!

    Oh en @BeebieBeeb een safe sleeper heeft juist ventilerende zijkanten zoals een wiegje om rebreathing te voorkomen, net als zijkanten zodat je niet op je baby kan slapen. T risico wat je nog wel hebt is denk ik wat je zegt, dat de baby beweegt door je eigen gewicht en bewegingen. Dat vind ik ook nog steeds een eng idee!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. Nath1986

    Nath1986 Bekend lid

    12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Ik gebruik ook gewoon maandverband, vroedvrouw zei dat dit geen probleem is...

    Neen slaapt niet bij ons op de kamer... begrijp me echt niet verkeerd! Ik zie mijn kindjes enorm graag maar heb graag dat ze direct op hun eigen kamertje slapen... bij de dochter is dit gelukt en bij zoontje zal dit ook lukken... en uiteindelijk is het maar de kamer naast ons dat hij ligt!
     
    BeebieBeeb vindt dit leuk.
  19. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ohja ik dacht al dat het zoiets was. Zeker vanwege de naam kon het haast geen babynestje zijn :) handig!

    Volgens mij is dat katoenen maandverband juist om irritatie te voorkomen ipv syntetische, maar bij mij helpt dat dus ook niet.. heb nu wel dunne 100% katoenen verband gevonden. Kijken of dat scheelt.. dat dikke verband zit ook gewoon voor geen meter en heb het gevoel alsof je een mega bult in mijn broek ziet :D
     
  20. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Oké nou dan kap ik nu zéker met dat stomme dikke verband!

    Oh ieder zijn ding hoor! Als dit voor jullie het fijnste voelt is dat prima toch! Wordt je gek van de babygeluidjes snachts? Of ben je bang dat ze niet op hun eigen kamertje willen slapen op den duur?
     

Deel Deze Pagina