Eind mei/begin juni 2018 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Squarepants, 26 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mooncalf

    Mooncalf Bekend lid

    26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Ik heb drie kopjes thee gehad. 2 op de dag dat ik begon en 1 daarna. Biologische venkelthee van zonatura. Zijn inderdaad gewoon zakjes. Sindsdien heeft ze minimaal 1 poep luier per dag gehad nu. Ze heeft nog wel steeds last van windjes maar de thee lijkt echt aan aanzet aan het poepen te hebben gegeven. Heb gister helemaal geen thee gehad. Ga het nu drinken wanneer ik denk dat ze er baat bij heeft :p beetje uitproberen..

    Die deurbeltechniek werkt inderdaad. Haha. Al zie ik.mij ook niet de heeft tijd zo in het openbaar zitten ;')
     
  2. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    @Mooncalf je kunt ook druk geven met je handpalm of pols bijvoorbeeld, hoeft niet persee met 1 vinger he. Ik gebruik het ook, maar zo kan het best stiekem. Bijv. even je armen over elkaar en dan even druk geven of als ik mijn telefoon in mijn hand heb doe ik het met de binnenkant van mijn pols. :)
    Het scheelt mij zo iig ook een hoop compressen :)

    Bv gaat hier gelukkig ook minder pijnlijk nu. De eerste slokjes met tsr doen nog wel zeer, maar het zakt gauw af.
    Ik slaap nu ook niet meer met bh of compressen, dus meer frisse lucht en af en toe maar even invetten met purelan. Dat lijkt ook wel te helpen en misschien heb ik toch ook wat eelt gekweekt ofzo :D
    Ze drinkt ook echt snel nu en steeds vaker maar 1 borst. Ik ben met 15 minuten klaar en wat is dat toch heerlijk makkelijk!
    Ook heeft ze gisteren de gehoortest gehad en die was goed. Toch ook weer fijn!!
     
    Mooncalf vindt dit leuk.
  3. Nath1986

    Nath1986 Bekend lid

    12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Ons ventje is vandaag al 1 week!

    Hij doet het heel goed!
    Borstvoeding loopt ook goed maar sinds gisteren wil hij gelijk om de 2 uren eten, zou dit al een groeispurt zijn?

    Gisterenmiddag dronk hij om de 2 uren en tussendoor kon hij echt niet slapen, echt triestig... dus ik vind het zo moeilijk of hij echt honger heeft of het meer is van he met die tepel val ik in slaap! Met als gevolg dat hij wel geslapen heeft van 11u tot 4u30 (mijn wekker van 3u is niet afgelopen :eek:) en dan terug om 6u al eten, dan 8u en 10u.. nu moet ik nog eten geven... zou dit kunnen? Het is echt nieuw voor mij en ben soms zo onzeker! Maar als hij echt honger heeft, zou hij wel blijven huilen?!
     
  4. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.556
    113
    Vrouw
    Dus je drinkt zelf die thee en dat verminderd dan krampjes/stimuleerd ontlasting?
    Dat is handig om te weten :)
     
    Mooncalf vindt dit leuk.
  5. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Had ik ook, dat ze constant wilde drinken en ik me afvroeg doe ik het nou verkeerd en wordt mn tepel een speen?? Dag later was t voorbij en was ik opeens een cup groter haha. Je baby is lekker instinctief, die vraagt wel wat hij/zij nodig heeft!
     
  6. Nath1986

    Nath1986 Bekend lid

    12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Mss rare vraag maar gaf je er aan toe? Ik heb hem om 13u gevoed en daarnet was hij er terug... maar hij drinkt dus beide keren wel
     
  7. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    @Nath1986 dat zijn regeldagen of clusteren. Het is een constant proces van vraag en aanbod. Jouw baby drinkt ineens vaker, dus je borsten gaan meer melk aanmaken. En zo word het aanbod weer afgestemd op je kindje! Ik zou gewoon lekker veel aanleggen en na een dag of soms 2 dagen gaat dat meestal weer over.
    Soms heb ik ook het idee dat het gewoon een soort mamahonger is. Bij mama aan de borst is toch het allerfijnste en het meest vertrouwd voor die ukkies in deze grote boze koude wereld :)
     
  8. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Voor een newborn is 10-12x per dag drinken trouwens helemaal niet gek hoor. Al zouden we natuurlijk het liefst allemaal netjes maar 6 tot 8 voedingen per dag willen :D

    Mijn dochter drinkt nu gemiddeld zo'n 11x per 24u. En bij jullie?
    Hier maak ik ze overdag elke 3 uur wakker, snachts nu vaak 1x 4u ertussen en meestal ergens op de dag ook nog een keer sneller, bijv. 2x na een uur al weer ofzo..
     
  9. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik gebruik zo'n appje om te onthouden welke borst ze gedronken heeft etc. Maar deze houd ook echt alles bij automatisch. Wel heel handig om patronen te herkennen enzo.
    Houd bij welke kant er gedronken is, hoe laat, hoe lang, maar ook alle gemiddelden, en hoeveel voedingen elke dag en nog veel meer. Echt handig!
    Hier zie je het grootste gedeelte van mijn dag gisteren... totaal geen logica :D
    20180616_145720.jpg
     
  10. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.556
    113
    Vrouw
    @BeebieBeeb ziet er handig uit. Hoe heet die app??

    Hebben jullie eigenlijk een speen voor de kleine? Of zijn jullie daartegen?
     
  11. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.125
    2.852
    113
    Omdat jullie inmiddels het maximale aantal van 5.000 berichten hebben bereikt doen we dit topic dicht.
    Maken jullie een nieuw deel aan?

    Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl
     

Deel Deze Pagina