Eind mei/begin juni 2018 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Squarepants, 26 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WelcomeWondertje

WelcomeWondertje Fanatiek lid

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Oh jaaaa die app! Helemaal vergeten, ik ga snel downloaded! Dan fijn dat je al snel Voor een echo mag!!

2. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    @Nath1986 welkom en gefeliciteerd!

3. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Haha De 'verboden vraag' ;) ik denk dat in de eerste jaren hetzelfde geslacht wel financiele voordelen heeft, maar na een jaar of 5 niet meer. En als ik naar mezelf kijk denk ik dat meiden duurder zijn :o:. Maar geld is geen grote factor bij onze overwegingen, anders hadden we het bij 1 moeten houden (of geen ;)) mijn motivatie voor drie is dat ze dan als clubje altijd hun siblings hebben om op terug te vallen en een gezellige bende thuis. (Ik kom zelf uit een gezin van 3 meiden en ervaar dat zo)

En dan over het geslacht; ik heb nooit echt een voorkeur gehad, wel heel sterk een verwachting. Bij de eerste verwachte ik een meisje, maar meer omdat ik uit een meiden gezin kom en op 1 na alleen nichten had die ook weer dochters hadden. en gewoon niet anders wist dan meiden.

Toen we hoorden dat het een jongen was ben ik een auto rompertje gaan kopen en heb daar een week naar gestaard om te beseffen dat het een jongen werd. En op het moment dat het doorgedrongen was dat er ook jongens babies bestaan Helemaal blij mee. Bij de tweede was ik zo aan een jongen gewent dat ik een jongen verwachte en die kwam ook. Bij de derde idem. Helaas hebben we hem bij 24wk zwangerschap verloren en nu verwacht ik gewoon weer een jongen. Ik ben niet anders gewend nu. Als het een meisje blijkt ga ik Wrsch weer een week naar een meisjes rompertje staren. En dan komt dat besef ook wel weer aan :)

Alles is zeker welkom maar na 3x ern jongen te hebben gemaakt verwacht ik dat we weer een jongen krijgen.:D

4. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ach jee bij 24 weken verloren... Weten jullie waardoor het kwam? Wat verdrietig zeg!
    Ik snap wat je bedoelt inderdaad, ik zeg altijd wij kunnen alleen maar meisjes maken haha! Wordt het een jongen, moet ik waarschijnlijk ook even wennen :D
    De vorige keren was het een verrassing tot de geboorte wat het werd, ik vermoed dat we dat weer zo doen. Nog heeeel lang wachten dus!! Al sprak ik in de zwangerschap ook al over 'zij', ik wist het echt niet maar het was zo gewend en ik dacht ook echt weer een meid!
    Boven alles hoop ik natuurlijk ook met heel mijn hart dat alles erop en eraan zit! Maar het is wel leuk om erover te speculeren toch? :)

5. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Knap hoor dat je het van te voren niet wilt weten, ik ben veeeeel te nieuwsgierig ;) ik merk ook dat ik het wil weten om het veel iets van ons vorig zoontje te verwerken. Des te eerder heeft iedereen een eigen identiteit en is het niet zo dat baby 4 baby 3 vervangt of zo. Maar ook geloof ik dat wij Alleen het recept voor jongetjes hebben :roflmao:

6. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik kan mezelf ook niet bedwingen maar mijn man wilde het beide keren echt echt echt niet weten dus ja wat moet je dan? Haha :roflmao:

Ik zou het nu heel graag willen weten maar ik vind de verrassing met de bevalling ook écht heel leuk! Misschien als we in een namencrisis komen dat we het dan vragen.. de meisjesnamen beginnen hier thuis wel schaarser te worden :oops:

Hoe is het met de andere dames??? Hebben jullie nog kwaaltjes??

Ik heb zojuist toch nog een clear blue test gedaan.. :D jeeeemig wat duurt dat lang voor je resultaat hebt! Maar goed hij deed het!!! 20171004_073419.jpg

WelcomeWondertje vindt dit leuk.
  7. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Hee!! Ik had net mn echo en de berekening klopte precies met hoe lang ik denk zwanger te zijn (5w6d) dus dat is echt een opluchting! Heel fijn! Fijn om te weten dat alles leeft daarbinnen :) :)

8. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Net met de dochter gaan kleuterturnen en dan een lekker taartje van de bakker :) Dat heeft gesmaakt!

Hoe was jouw echo? Al kloppend hartje gezien?
    Ik ga volgende week dinsdag en ben aardig aan het aftellen.. voorlopig is baby 2 (zo noem ik hem/haar momenteel) uitgerekend op mijn verjaardag dus ben benieuwd of dit zo zal blijven :)

9. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ach wat fijn en gefeliciteerd!!! Nog geen knipperlichtje gezien zeker?

10. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Leukkkk! Gefeliciteerd, heerlijk die eerste echo ik kan niet wachten!

11. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Oefff dat niet vertellen maakt me gek!
    Gister Mn moeder hier 'weet je nog hoe gezellig het was toen we samen zwangerschapsklefing gingen kopen' dat was dus 8 jaar geleden, is het toevallig dat ze er nu over begint? En dan zit het op het puntje van je tong...... maar ik wil eerst de echo afwachten, tot die tijd kan ik hier mijn ei kwijt :D

12. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Oeh ja ik begrijp helemaal wat je bedoelt! Ik ontloop mijn moeder al een week haha! Morgenavond heb ik een etentje bij mijn ouders thuis.. hopelijk kan ik mijn wijntje met een stalen gezicht afslaan.. :o:

13. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Haha of deal sluiten met je man dat hij hem onopvallend van je overneemt.... maar eigenlijk is het doomed..... moeders.... ze weten het altijd he! 1 troost wij zijn hard op weg om ook zo te worden ;)

14. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Vraagje: hoe zijn jullie on de zwangerschap naar moeder en schoonmoeder toe? Ik ben erg geïnteresseerd in de zwangerschap van mijn moeder maar niet due van mijn schoonmoeder. Die op haar beurt wel van alles wilt vertellen. Hoe zit get bij jullie, hoe gaan jullie daarmee om?

15. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Och ik kan het heel goed vinden met mijn schoonmoeder! (Ze heeft ook maar 1 zoon waar ik dan mee getrouwd ben :)) en ja mijn mama is mijn mama.. maar veel onderscheid is er niet tussen beide maar uiteraard vertel ik misschien wel meer dingen aan mijn eigen mama

16. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Hoe zet ik trouwens die banner onderaan goed met ik ben ... weken zwanger?

17. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik ben écht heel goed met mijn schoonmoeder, maar nog veel beter met mijn eigen mama. Daar praat ik veel meer mee en die zie ik ook vaker. Met mijn schoonmoeder zijn de gesprekken vaak ietsje oppervlakkiger dan als ik met mijn eigen moeder praat.
    Wij hebben wel sinds we kids hebben een groepsapp met de oma's, mijn man en ik. Voor alle nieuwtjes, foto's, filmpjes etc. Ik merkte dat ik van alles naar mijn moeder verstuurde en mijn man maar sporadisch naar zijn moeder. (En ik vond dat toen een soort van zijn taak)
    Nu gooi ik het in die app en zien of weten ze het allebei!
    Als je schoonmoeder wat wil vertellen zou ik haar lekker laten praten. Waarschijnlijk is het vooral enthousiasme! Mijn schoonmoeder heeft geen dochter en die mannen zijn niet zo kletserig dus ik merk bij haar ook dat ze maar al te graag dingen doet en zegt met/tegen mij die ze daardoor 'mist met een eigen dochter ofzo. Zo voelt het in ieder geval en ik vindt dat persoonlijk ook wel gezellig. :)

18. MonaL

MonaL Lid

4 okt 2017
    9
    5
    3
    Vrouw
    Goede avond allemaal!

Allereerst gefeliciteerd met het goede nieuws :) Graag klets ik met jullie mee.

Ik ben nu 4w5d en het is onze tweede zwangerschap... Ofja de eerste voor mijn eigen buik, want mijn vrouw heeft ons zoontje inmiddels bijna 2 jaar geleden op de wereld gezet.

Heel gek om nu alles vanaf de andere kant te bekijken en nog heel onwerkelijk allemaal. Het heeft 6 IUI's geduurd maar dan heb je ook wat: misselijkheid van hier tot Tokyo, richting een cupmaat groter en om 21.00 naar bed (Ok behalve vanavond dan). Hebben jullie ook af en toe last van buikkrampen?

Nou ik ga nog eens alles op m'n gemak teruglezen hier!

19. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Ik merk dat ik geïnteresseerd ben in bepaalde dingen van mijn moeder omdat dat te vergelijken is met mij. Due link is er natuurlijk niet met
    ik denk dat het zeker scheelt hier ook ze heeft alleen zonen dus trekt voor vrouwen dingen erg naar haar schoondochters. Maar bepaalde dingen interesseren me van mijn moeder omdat het genetisch gelinked is met mij. Dat is met mn schoonmoeder natuurlijk niet zo. Ik merkt bv ook dat ik het alleen van mijn moeder (en manlief natuurlijk) kan hebben dat ze aan mijn buik zit. Bij anderen vind ik het maar ongemakkelijk. Dat soort verschilletjes.

Sowieso al die mensen die aan je buik zitten :cool:

20. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ja maar dat is toch ook jouw goed recht dat je dat meer interesseert! Lijkt me ook logisch trouwens.. :)
    En geloof mij....2 dingen... er komen nog een heeeleboel ongemakkelijke situaties aan de komende weken/maanden/jaren :roflmao::roflmao::D:D

EN iédereen heeft straks een mening over jou. En laat die ook horen. :roflmao:
    Dikke buik, kleine buik, te dikke kont, te dunne benen, je doet te veel, je maakt je te druk, je voert te weinig uit, gezond eten is een obsessie, je eet te ongezond, je bent te snel met spullen kopen/vertellen dat je zwanger bent, zou je niet eens opschieten met spullen kopen etc etc ETC ENZOVOORT

Ik wil je niet ontmoedigen maar....dit vond ik echt soms zwaaaar irritant. Al kwam het van mijn eigen moeder kind vent of een vreemde...waarom WAAROM altijd een mening over een zwangere????? hahaha

MAAR je krijgt er iets moois voor terug. :p:p:p

Deel Deze Pagina