Eind mei/begin juni 2018 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Squarepants, 26 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    @Lill veel plezier morgen! Ben je ook nerveus of heb je er alleen maar zin in?

2. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.243
    6.908
    113
    Vrouw
    Dank je :)

Ben ook wel nerveus hoor. Of ze wel wat kunnen zien, of alles oke is, of het er 1 is of 2. Het feit dat ik om 7u klaarwakker was zegt genoeg xD

3. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Jaaa snap ik! Wordt extra fijn als je dan het hartje ziet kloppen. Hoe laat ga je?

Ik was trouwens afgelopen dagen helemaal overstuur. De moeder van mn vriend vertelde aan een stuk door verhalen over alle dode baby's die ze kent, alle afwijkingen waardoor baby's dood kunnen gaan en ze vond het belachelijk dat mensen het vertelden met 9 weken zwangerschap 'omdat alles dan nog mis kan gaan'. Echt stom en toch ging ik het geloven en werd ik helemaal bang :( Leef wel een beetje toe naar de echo die ik donderdag heb..

4. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.243
    6.908
    113
    Vrouw
    Half 11

En ik snap dat wel ja. Daar zou ik ook van van slag raken :( maar er worden ook heel erg veel baby's gezond en zonder problemen geboren :)

5. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    @Nath1986 Gefeliciteerd met de goede echo! Fijn!!

@Squarepants Wat een achterlijke schoonmoeder heb jij!! Sorry voor mijn woorden, maar dan heb je ze echt niet lekker op een rijtje...ga je toch niet zeggen tegen een zwangere :rolleyes:

Hier gaat het écht niet lekker.. Ik probeer echt vaak te eten, maar er blijft nauwelijks wat binnen.. de misselijkheid bereikt tot nu toe een dieptepunt. En ik kan alleen maar huilen. Wat voel ik me ellendig zeg. In de morgen gaat het nog het minst slecht maar hoe verder op de dag, des te rotter ik mij voel. Ik doe ook echt al middagdutjes enzo, maar ook dat mag niet baten. Wat kan ik nu nog meer doen.. Ook ik kan niet weg blijven van het werk, gelukkig heb ik deze week een dag extra vrij en hoef ik maar 1 volle dag te werken. Verder allemaal halve dagen. Maar ik zie er echt tegen op..
    Ook vind ik het 'onbegrip' moeilijk. Opmerkingen als het hoort erbij of je krijgt er toch wat moois voor terug, gaan mijn haren van overeind staan. Die mensen hebben (gelukkig maar) echt geen idee waar ze het over hebben...

Sorry voor mijn klaagverhaal :rolleyes:

6. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.243
    6.908
    113
    Vrouw
    Tis logisch dat je er dan even doorheen zit toch? Je continu beroerd voelen dat trekt niemand goed. Ik wou dat ik iets kon zeggen om je te helpen, maar heb helaas ook geen idee :( sterkte..

7. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL

Niet leuk! Ik weet er alles van! Ik ben deze ochtend gaan werken maar ik heb mijn leidinggevende ingelicht dat mijn gynaecoloog voorstelde om 2 weken rust te nemen en ik ben dus naar huis gestuurd voor 2 weken.. zonder tegenpruttelen moest ik weg.. ik wil maar zeggen, als het echt niet lukt, luister naar je lichaam en zorg dat je baby het goed doet! Dat is het belangrijkste!

Squarepants vindt dit leuk.
  8. beebj

beebj Niet meer actief

Mijn advies is om echt te stoppen met eten @BeebieBeeb ! Dat is echt dé oplossing. Je maag/darm stelsel moet stil komen te liggen. Zomaar een dag of 3/4 níks eten. Klinkt heel stom, maar je zal er echt van opknappen.

9. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Dat zou ik nu net niet doen.. jouw baby heeft zijn voedingsstoffen nodig want hij is volop aan het groeien... probeer eens crackers, brood, cola,... en echt kleine beetjes.. en als het niet gaat, dan roep je de hulp van gynaecoloog in.. misselijkheid kunnen ze mee leven en ik ook maar ze willen niet dat je teveel moet overgeven en al zeker niet al jouw eten!

10. beebj

beebj Niet meer actief

#650 beebj, 31 okt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 okt 2017
    Dat is juist wat m’n gyn en alle vroedvrouwen in m’n ziekenhuis adviseren hoor @Nath1986 ;) De baby red zich echt wel, anders snap ik niet waarom m’n dochter hier naast me in bed ligt;) Zolang je blijft eten, zal alles er uit blijven komen. Ja, dit kunnen ze tegengaan met medicatie; maar dat heet onderdrukken. Resetten, dat is wat je lijf dan nodig heeft en zul je zien dat je na een weekje níks meer overgeeft:) Vocht, dát is wat de baby (en jezelf natuurlijk) nodig heeft. De rest kan echt eventjes geen kwaad. Het eten wat er terug uit komt, dát is slecht voor de baby; de samen trekkingen tijdens het overgeven.

En zeeeeker geen brood eten!! Lichtverteerbaar is dan beter. En de cola eerst de prik af laten gaan.

Mijn gyn neemt me het liefst op in het ziekenhuis als ik blijf overgeven. Infuusje met vocht en slapen.

11. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL

Dat bedoelde ik met hulp inroepen: eventueel ziekenhuisopname want vocht heb je idd nodig! Man man toch veel vrouwen die kampen met misselijkheid! Hier staat manlief nog steeds te koken vooraleer hij vertrekt voor 2 weken.. ik kan dus wel even verder

12. beebj

beebj Niet meer actief

Als je geen opname wenst, krijg je dit advies om het thuis op deze manier aan te pakken. Heb ik ook gedaan. Kan 0,0 kwaad voor de baby

Mag je man ook wel voor mij doen:roflmao: Die van mij is altijd pas savonds laat thuis.

13. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    3 dagen niks eten? Nou dat ga ik echt niet trekken hoor! :oops: Ik geloof wel dat de baby pakt wat ie nodig heeft.
    Vandaag is tot nu toe hetgeen wát ik gegeten heb erin gebleven.. bakje yoghurt en 2 beschuitjes met boter.
    Heb net een zak lollys gekocht. Ik heb zo'n ranzige smaak in mijn mond na alles wat ik eet en daar word ik ook echt heel veel misselijker van!! Nu een lolly in mijn mond in de hoop dat dat helpt :rolleyes: Spugen lijkt mij net zo slecht voor je gebit als suiker.. dus ik probeer het maar zo.
    Cola lust ik helaas niet, anders had ik dat ook graag geprobeerd of dat helpt tegen een rare maag.

Ik ben net even weg geweest met mijn jongste, nu lekker op de bank onder een kleedje en vanmiddag lekker naar bed. Om 15.15u hoef ik pas weer de deur uit om mijn kind uit school te halen dus tot die tijd doe ik niks. Ik heb me nu maar voorgenomen om zo weinig mogelijk te doen overdag en savonds om het werken op mijn werkdagen nog een beetje draaglijk te maken. We gaan het zien..

14. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Spugen en samentrekkingen door het spugen kan ook geen kwaad voor je baby hoor, anders had ik nu niet 2 prachtige gezonde dochters gehad ;)
    Gelukkig maar dat het allemaal geen kwaad voor de baby kan, maar het is gewoon een aanslag op mijn lijf, algehele gesteldheid, humeur etc.:(

15. beebj

beebj Niet meer actief

Dat is idd even doorzetten zonder eten @BeebieBeeb , maar tis natuurlijk ook de bedoeling dat je dan zo min mogelijk doet. Liggen, rusten en slapen. Vandaar dat ze opname dan altijd het beste vinden, dan móet je wel. En al liggend heb je geen last van niet eten. Als je iets gaat uitvoeren wel ja.

Natuurlijk kan de samentrekking door spugen geen kwaad voor de baby, maar vind jíj het goed voelen? Bij mij doet het echt pijn namelijk;)

Ik ben allang blij dat ik thuis ben. Bij dochter was de 1e opname al bij 9 weken van de veeeele opnames.

16. beebj

beebj Niet meer actief

Zo lief van m’n mams:oops:

Bijgevoegde bestanden:

17. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.243
    6.908
    113
    Vrouw
    Das zeker lief @beebj

Hier de echo gehad. Alles ziet er goed uit. Hartje klopt. Navelstreng zit eraan :) ziet er goed uit voor de termijn <3

De vader vond t ook heel mooi en bijzonder.
    Helaas na de tijd nog een flinke ruzie gehad. Was niet de bedoeling, maar hij wilde weten waarom een relatie het voor mij niet meer ging worden en voelde zich vervolgens aangevallen ging tegen me lopen schreeuwen. Pff..

Bijgevoegde bestanden:

beebj vindt dit leuk.
  18. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Rot dat je je zo voelt zeg! En dat onbegrip is zeker vervelend. Rationeel ben je natuurlijk ook blij dat je zwanger bent, maar het is hartstikke zwaar en je voelt je beroerd. Alsof dat er dan opeens niet mag zijn! Ik kan me daar ook wel eenzaam in voelen hoor. Mensen begrijpen het vaak gewoon niet.

En @Lill fijn van je goede echo joh! En mooi plaatje. Wij hebben elke keer zulke lelijke foto's waar alleen een lichte waas op te zien is.. zal wel een heel oud echo apparaat zijn :) Wel rot van je ex!

19. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.243
    6.908
    113
    Vrouw
    Oh echt? Nee dit was goed te zien. Ze liet ook de bloedsomloop zien enzo. En t hartje. Was wel mooi.

20. WelcomeWondertje

WelcomeWondertje Fanatiek lid

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    @Lill kijk even naar de quinny zapp
    Een super compacte buggy die ook als onderstel Voor de maxi cosi gebruikt kan worden. Past denk ik wel in de brommobil. Hij is echt heel Klein en licht. En veel plezier vandaag bij de echo!

Deel Deze Pagina