Eind mei/begin juni 2018 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Squarepants, 26 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Ik hoop voor jullie mooie beelden morgen bij jullie echo!

Ik heb voor 4 december een pretecho staan. Dan weet ik waarschijnlijk wat het wordt. Ik vraag wel of ze het tijdens de echo nog niet wilt zeggen.. ik wil dat ze het opschrijft. Op 5 december laat ik een ballon maken met de kleur confetti.( blauw of roze dus) dan mogen de kinderen het open prikken, en maken we er een klein feestje van:D

WelcomeWondertje en beebj vinden dit leuk.
  2. beebj

beebj Niet meer actief

Ik ga trouwens per 1 mei mn zorgverzekering omzetten van jongeren naar gezinnen. En dan tot 1 januari 2019 zegmaar. Die premie verhoging is goedkoper dan de eigen bijdrage van kraamzorg. En dan wordt die eigen bijdrage vergoedt. Zit nog meer eventueels handigs in, zoals bv €200 vergoeding voor lactatie deskundige hulp.

Heb dat helemaal uitgezocht met hulp van CZ en kraamzorg, nadat CZ voor 2018 bekend werd van’t weekend:)

3. beebj

beebj Niet meer actief

Kijk:confused:Bovenste foto is baby. Onderste twee is dochter. Volgens mij klopt mn termijn nu écht niet:rolleyes:

Bijgevoegde bestanden:

4. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.245
    6.908
    113
    Vrouw
    Nee dat lijkt er idd niet op. Tenzij je nu een monstergroeiende baby hebt :roflmao:

beebj vindt dit leuk.
  5. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.245
    6.908
    113
    Vrouw
    Handig toch? Ik had al menzis extraverzorgd 2 en dat laat ik lekker zo :) ben goed verzekerd op deze manier, kan in t ziekenhuis bevallen (wat ik graag wil) zonder eigen bijdrage. Kraamzorg is helemaal vergoed.

Weten jullie al waar je wilt bevallen? En waarom?
    Als je een keizersnee moet lijkt t me logisch :p maar verder

WelcomeWondertje vindt dit leuk.
  6. beebj

beebj Niet meer actief

Ziekenhuis bevalling werd bij mij ook sowieso al vergoedt vanwege m’n medische indicatie @Lill :) Ik ben dus ook verplicht om in ‘t ziekenhuis te bevallen,

7. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.245
    6.908
    113
    Vrouw
    Ja kan ik me ook indenken. Als t niet verplicht was had je dan thuis willen bevallen?

8. beebj

beebj Niet meer actief

Nee:oops: Ik ben echt een control freak en zou het echt niet zomaar kunnen laten gebeuren, thuis. Althans, voor m’n gevoel voelt dat dan zo. Geef mij maar het veilige ziekenhuis:p Maar komt miss ook door de ervaring bij m’n dochter die 5weken te vroeg geboren werd... Wat is jou reden voor een zh bevalling @Lill ?

9. Bacio

Bacio Bekend lid

25 jan 2017
    825
    500
    93
    Vrouw
    Zwolle (omgeving)
    Het mysterie is 'opgelost' denk ik. De roze afscheiding kan worden verklaard door het bloed in mijn urine: blaasontsteking.
    Moest afgelopen dagen al steeds vaker kleine beetjes plassen. Echt uitplassen ervaar ik nu als branderig. Dus plas opgevangen en er waren echt bloeddeeltjes/vliesjes en troebel in mijn urine te zien, maar afscheiding was keurig wit/doorschijnend!
    Ervaar de blaasontsteking nu zo anders dan vroeger. Daarom de link nu ook niet eerder gelegd. Vroeger was ik er veel en veel zieker was. Ben als puber ook opgenomen geweest met nierbekkenontsteking.
    Vervangend arts zegt dat ik eerst heeeeel veeeeel moet drinken. Antibiotica geven ze niet (zomaar) ivm zwangerschap.
    Mocht het niet verbeteren dan mag ik mijn urine nog bij eigen huisarts op kweek laten zetten. Nu eerst maar cranberrysap en veennessensap gehaald. Eerste half liter verdund granberrysap achter de kiezen.

WelcomeWondertje vindt dit leuk.
  10. beebj

beebj Niet meer actief

Wat vervelend @Bacio ! Kan echt heel akelig zijn idd, blaasontsteking.

11. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen

Ik beval ook in het ziekenhuis. Dat is sowieso mijn keus altijd al geweest. Als ik thuis was bevallen, was mijn jongste er niet zo goed vanaf gekomen, of misschien wel niet meer geweest!
    Vorige 2 kids allebei ingeleid vanwege over tijd dus dat was niet helemaal eigen keuze. De laatste bevalling ging helemaal mis, (gelukkig met goede afloop!) dus deze keer als het goed is verplicht in het ziekenhuis, al ben ik nog niet medisch. Ik hoop eerder ingeleid te worden, maar daar hoor ik vandaag als het goed is meer over. Mocht ik ze.schap.suiker krijgen wordt ik sowieso medisch..

Ik heb ook CZ + aanvullend plus en daarbij werd andere jaren ook alles vergoed zonder eigen bijdrage. Ik moet nog kijken of dat nu ook is.
    @beebj jij hebt CZ gezinnen.. wat betaal je dan? Of zijn dat dan weer andere Belgische prijzen? :)

12. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.245
    6.908
    113
    Vrouw
    Eigenlijk hetzelfde als jouwe. Ik ben idd een controle freak en voor t geval er iets mis zou gaan zou ik alles al in de buurt willen hebben xD haha.
    Het voelt gewoon 'veiliger' ofzo.

@Bacio fijn dat het is mysterie is opgelost. Wel onwijs rot dat je een blaasontsteking hebt. Hopelijk gaat het hiermee over.

13. beebj

beebj Niet meer actief

#1033 beebj, 14 nov 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2017
    Ik woon nog altijd niet in België @BeebieBeeb :roflmao: Ik heb de zorgbewustpolis bij CZ, dus de goedkoopste zorgverzekering. En dan aanvullend jongeren. Aangezien wij ZZP’er zijn, krijg ik korting en betaal €122,73. Vanaf 1 mei tot 1 januari zet ik Jongeren om naar Gezinnen en dan betaal ik €147,32. Ik ben heel tevreden over Jongeren en heb er echt genoeg aan. Enige reden dat ik deze tijdelijke overstap doe, is zodat de eigen bijdrage kraamzorg vergoedt wordt. Die €4,30 per uur. Heb uitgerekend en dan is de hogere verzekerings premie goedkoper dan de eigen bijdrage kraamzorg betalen. Normaal kun je maar 1x per jaar switchen en dat is 1 januari, maar Gezinnen kan dus op een willekeurige datum óók 1x vanwege zwangerschap. Handig, kan ik ‘m net voor de bevalling afsluiten! Scheelt toch weer 4 maanden voor “niks” betalen.

Maar heb m’n berekening gemaakt met de gewone prijs qua CZ, dus zonder de ZZP korting & dan is Gezinnen nog altijd goedkoper dan de eigen bijdrage kraamzorg betalen. Dus voor jou dus ook een goede optie!:D

14. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    @Bacio rot van de blaasontsteking, maar fijn dat de baby okee is!!!

Bacio vindt dit leuk.
  15. WelcomeWondertje

WelcomeWondertje Fanatiek lid

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    ja Im het hartje te horen zijn andere golven en het kindje is nog zo mini dus dat doen ze liever niet

16. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Kindje beweegt nu! Dat is (vind ik) al zoveel mooier <3

17. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Ik ga in het ziekenhuis bevallen, dat stond vast en ziekenhuis van eigen keuze. Dat vond ik erg belangrijk. Wrsch met 38 weken geplande keizersnede. Nu al zin in! :o: Mooie echo gehad vandaag en vervolg traject besproken. Ik zal later verder updaten

beebj vindt dit leuk.
  18. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hier ook een mooie echo. Onze uk bewoog alle kanten op, draaide in het rond en leek naar ons te zwaaien :) Daar knap je echt van op om dat weer te zien! De verloskundige kon het moeilijk zien door al dat gewiebel dus we mochten lekker lang kijken! Ik ben uiteindelijk 1 dag vooruit gezet dus dat is ook fijn. Hoe eerder hoe beter!!

Ook gehoord dat ik waarschijnlijk uiterlijk met 38 weken wordt ingeleid. Ik ben erg blij dat ik dat nu gehoord heb. Geeft me wat meer rust.

beebj vindt dit leuk.
  19. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ons ukje! Helaas niet heel duidelijk. Lijkt wel een middelvinger aan de linkerkant haha

Bacio, Squarepants en beebj vinden dit leuk.
  20. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.245
    6.908
    113
    Vrouw
    Ik heb pas volgende week mn termijn echo. Mn afspraken met de verloskundige en de echo's zijn aparte afspraken

Deel Deze Pagina