Ik werk fulltime bij de organisatie die in NL alles omtrent woningen, gebouwen en percelen registreert. (Komen ook regelmatig voorbij bij de rijdende rechter ) Ben werkzaam op het Klantcontactcenter. Officieel als medewerker. Onofficieus fungeer ik al maanden als Senior op de afdeling ivm capaciteitsproblemen binnen het huidige Seniorenteam. Erg erg erg leuk!! Zoon gaat naar de BSO. Toen hij kleiner was naar de kinderopvang. Kleine uk gaat ook naar opvang en misschien neemt lief 1x per week een papa-dag op.
Ik werk 75% als verpleegkundige in een ziekenhuis. Ik werk sowieso overdag tussen 7u30 en 18u30 en gemiddeld 3 dagen per week, nooit geen feestdagen en weekends... Oudste dochter van 3 jaar zit nu in de 1ste kleuterklas. Soms moet ze eens naar de opvang voor of na school.. afhankelijk van mijn uren kan ik ze soms brengen naar school of ben ik dagje thuis. Ons nieuwe kindje zal bij een onthaalmoeder gaan als ik moet werken. Maar ik heb het overgrote geluk dat mijn man offshore werkt in Nederland (2 weken werken, 3 weken thuis), dus de weken dat hij thuis is, is dit hier een echte luxe (niks van opvang nodig). Maar in België moet je kindje wel minimum 12 dagen naar de opvang als het nog in crèche of onthaalmoeder zit. Bij ons is dit dus een minimum. Hij is trouwens op weg naar huis!!!
Ik zou niet eens weten hoeveel uur ik echt werk. Ik heb een eigen ontwerp en bouwbedrijf en ben normaalgesproken ca. 60 uur per week aan het werk. Hoewel het niet zo voelt want ik vind het erg leuk, afspreken met leuke Klanten is ook Geen staf. Projecten bezoeken vind ik ook heel leuk, het maken en uittekenen van projecten is ook erg leuk Alleen Administratie zou me gestolen kunnen worden, maar helaas steelt niemand die ik ben nu iemand aan het inwerken om straks een deel van mij over te nemen maar ik verwacht niet dat ik echt met 100% verlof ga. Het werk zal door blijven gaan. Mijn kinderen worden nu 2 Dagen per week opgevangen door opa's Oma's en 2 dagen naar de opvang en 1 papa dag,
Overgrote geluk? Ik zou het vreselijk vinden @Nath1986 Zowel 2weken weg als 3weken thuis haha. Tis miss ook maar net wat je gewend bent natuurlijk Ik wil je administratie stelen @WelcomeWondertje Heer-lijk werkje vind ik dat!
Leek ons fijn om even een jaar weg te gaan! En dan wel echt weg.. dus dat is Australie geworden. En we gaan eerst en daarna nog wat reizen vandaar dat her anderhalf is geworden. Lijkt me enerzijds leuk om zonder druk van buitenaf een baby te gaan verzorgen met alle tijd die ik heb, maar ook wel moeilijk en eenzaam!
Echt knap @Squarepants dat je zo lang zo ver weg gaat. Ik ben daar echt te honkvast voor Ik werk 3 dagen in de week, 1,5 dag opvang/BSO, 1 dag bij oma, 0,5 dag bij papa. Mijn meiden hebben het altijd erg leuk gevonden op de opvang en nu ook nog steeds. Ze hebben er ook erg veel geleerd dus ik vind het, buiten dat het noodzakelijk is, echt heel nuttig voor hun ontwikkeling! Ik heb bij mijn eerste zwangerschap zwanger&fit gedaan. Eigenlijk is het fitness voor zwangeren onder leiding van een fysiotherapeut. Ik vond het sporten wel geinig, maar het was mij te weinig actief. Wat wel leuk was, was dat je met een stuk of 15 meiden allemaal in hetzelfde schuitje zit. Lekker een uurtje kletsen tijdens het sporten over baby dingen. Ik was een van de eerste zwangeren in mijn vriendinnenclubje dus met de meesten kon ik er nog niet echt over praten. Ook kreeg je info over de bevalling wat ik wel interessant vond. Hoe werkt het precies en wat kan je doen om de pijn te verlichten. Ik heb er veel aan gehad. Ik vind persoonlijk yoga te zweverig en helemaal niet actief genoeg. Maar dat is persoonlijke smaak. Hier in de omgeving heb je bijvoorbeeld zelfs bootcamp voor zwangeren. Lijkt me heerlijk! (Als je niet ziek bent) Ik heb het bij mijn 2e niet gedaan en nu ook niet, omdat ik het nu allemaal wel weet en gewoon mijn eigen sportschema aanhoud.
Bootcamp? Wow xD Hier hebben ze een cursus die 10 weken is. Elke week een uurtje. En 1x 1,5u met je partner (in mijn geval mn moeder). Leer je over ademen, weeen opvangen, hoe je kunt persen, bekke oefeningen voor tijdens de zwangerschap enzo. Ik denk dat ik dat ga doen. En als het niet bevalt, tja. Dat weet ik dan ook maar weer. Helemaal gezien ik wat angstig ben voor de bevalling wil ik me zo goed mogelijk voorbereiden.
@Lill daar ga je echt wel wat aan hebben hoor! Heel informatief vond ik die informatie toen bij mijn eerste. En je hoeft echt niet bang te zijn voor de bevalling hoor! Jij kan dat gewoon! Ik kreeg vandaag nog een telefoontje van de vk dat ik dus een vitamine d tekort heb.. misschien ben ik daarom zo ziek zwak misselijk..... iemand ervaring met vit. D tekort? Ik moet morgen pillen ophalen...maar ik krijg geen pillen weg (emesafene heb ik ook zetpillen..) Ik heb dan een groot glas water nodig om het weg te krijgen, maar mijn maag verdraagt alleen slokjes. Morgen maar meteen bij de apotheek vragen of ze ook iets vloeibaar hebben? De vk zei wel dat ik anders nog de kinderdruppeltjes kan nemen, alleen is de dosis daarvan verre van genoeg. Maarja iets is beter dan niets. Pff wordt er gek van al die pillen.
Misschien kun je ze oplossen in een bodempje water @BeebieBeeb ? Heb geen ervaring met vitamine D te kort..
Mijn ex heeft dat idd ook gehad. Die moest ook een tijdje pillen nemen daarvoor. Vragen naar iets vloeibaars kun je altijd proberen toch? Kan dat (veel) kwaad dan?
@beebj geen idee hoe groot ze zijn dus ik weet het niet. @Lill de vk zei dat sommige vk'en er niet op prikken, maar dat zij overtuigd zijn dat het belangrijk is. Ik heb gegoogled waar het voor is maar dan lees ik botopbouw, voor je tanden.. Ik kwam toevallig bij mijn eerste klik een wetenschappelijk onderzoek tegen dat zegt dat kinderen van een mama met vit. D tekort meer kans hebben op autisme uhhh oke dat heb ik liever niet natuurlijk!
Nee idd. Dat kan ik me voorstellen. Hopelijk is er een vloeibare oplossing? Bepaalde dingen die je kunt eten anders? (Als t blijft zitten)
Ik Heb altijd D te Kort. dit Keer ben ik begonnen met supplementen al Voor het bloedprikken, want ik weet wat eruit komt. Ik Heb zelf Geen moeite met slikken maar anders zijn er druppels. Kindjes die bv krijgen moeten straks ook druppels krijgen. Die kan je natuurlijk gewoon gebruiken en dan het aantal druppels vermenigvuldigen totdat je de dosis voor volwassenen hebt
Ik zou nog terug komen op ons ziekenhuis bezoek. Ik wilde een nekplooi meting en de nipt maar het is dus bij wet verboden de combinatie test en de nipt te laten uitvoeren, ookal wil je er zelf voor betalen. Met het ziekenhuis hebben we een hele mooie oplossing gevonden. Binnen een week voor de nipt willen ze dat er een echo is afgenomen. Héél toevallig wordt deze echo bij ons afgenomen door een echoscopiste die bevoegd is nekplooi metingen te doen. Deze gaat ze dan ook voor ons meten, maar we laten er geen bloed bij prikken dus is officieel geen 'combinatie test' we laten die dag wel bloed prikken voor de nipt. Dus dan heb ik ze toch allebei, en hoef ik niets zelf te betalen. Blij dat het ziekenhuis zo met ons mee wilde denken.
Niet alleen kindjes die borstvoeding krijgen hebben vitamine D nodig hoor @WelcomeWondertje Elk kindje heeft dit nodig tot ze 4 jaar zijn. Heb nu bv kauw tabletjes voor mn dochter Vitamine K, dát hebben enkel kindjes nodig die borstvoeding krijgen. Stap je over naar flesvoeding? Kun je dr mee stoppen Wat is er precies voor de wet verboden? De combinatie test krijg ik standaard in België en de nipt is een keuze; ja of nee. Hoe dit in NL geregeld is, weet ik eigenlijk niet. Vandaar m’n nieuwschierigheid. De nipt test, dus de bloedafname, wordt idd gedaan binnen een week na een echo. Waarom? Er moet een hartslag zijn. Wat ik niet goed begrijp, is dat je niks moet betalen voor de nipt. Heb je een medische indicatie dan hiervoor? Want dan wordt die idd vergoedt. Combinatie test wordt sowieso vergoedt.
Het verschilt, hangt af van huidskleur, wat er in de poedermelk zit en hoeveelheid 'beschikbare zon' op curacao is de regel; elke dag een half uur naar buiten. Daar komt de vitamine D gewoon direct van de zon. Heerlijk toch als dat zo kan, helaas voor ons zitten we te ver van de evenaar. Of je de combinatie test vergoed krijgt hangt af van leeftijd en/of medische indicatie. Bij verhoogde risico krijg je hem. Bij verdachte resultaten zijn alle vervolg onderzoeken (vruchtwater punctie/nipt etc etc) ook vergoed. Maar daar zijn wij nog niet. Ik heb nu gewoon kunnen overtuigen dat wij genoeg indicatie hebben voor de nipt. Daar hebben we niet echt wat voor hoeven doen overigens. Ziekenhuis was het ermee eens.
Hetgeen wat ik zei, is het gebruikelijke in NL hoor @WelcomeWondertje Ik ben 24jaar en geen medische indicatie voor de combinatie test. Tóch krijg ik hem vergoedt. Wordt standaard gedaan bij de gyn. Is er een verdachte uitslag, dan krijg je de vervolg onderzoeken (zoals de nipt) idd ook vergoedt. De nipt ansicht, dus zonder verdachte uitslag, is het gebruikelijk dat er €170 zelf betaald wordt. Dus een mdische indicatie specifiek voor de nipt, daarmee wordt hij vergoedt; wat jij nu dus hebt gekregen. Vind het overigens wel bijzonder dat je zomaar een medische indicatie hebt gekregen voor de nipt Maar des te “beter” voor jullie Fijn hoor!!
Ja precies, Haha de gyn zei ' omdat iemand in den haag denkt dat hij het beter weet dan wij ' maar we hebben het op kunnen lossen gelukkig. @beebj een medische indicatie krijg je niet zomaar. Op basis van onze geschiedenis en vorige zwangerschap kregen we die. Maar dat zou ik zeker niet 'zomaar' noemen. Zijn blij dat het ziekenhuis het ook zo zag. Overigens zijn wij hier altijd wel tevreden over de aanpak in het ziekenhuis. Maar nu WEEEEEEEKEND !!!! Oeff zin om naar huis te gaan (en te ETEN )
Pfff. Wat stom zeg. Als je dat nou wil moet je dat toch zelf weten? En wat ga je vandaag voor lekkers eten?