Aaahhh dat verklaard het al beter voor mij @WelcomeWondertje Dan is het idd logisch dat de nipt wordt vergoedt. Fijn hoor! Maar dat de combinatie test én nipt test tesamen wordt verboden door de wet, bizar dat mijn gyn dat dan wel doet
Hoe lang is het eigenlijk wachten op de uitslag van de nipt test? En hoe krijgen jullie de uitslag? Bij de vk op je afspraak of krijg je dat thuis gestuurd of telefonisch? Ik heb eigenlijk helemaal geen idee, ik heb gewoon bloed geprikt en doei
Normaal gezien belt de verloskundige je op met de uitslag, oneacht of die goed of slecht is; ze bellen je sowieso op. Als je ook voor de nevenbevindingen hebt gekozen, dan bellen ze vanuit het instituut als het niet goed mocht te zijn (weet even niet meer hoe dat heet). Weet wel dat hun anoniem bellen. Dit is iig de uitleg die ik er over kreeg @BeebieBeeb Hoelang ‘t duurde ben ik weeral vergeten
@BeebieBeeb tegen ons zeiden ze dat ze de uitslag krijgen na 10 werkdagen (2 weken dus) dat ze bellen bij slecht nieuws en bij goed nieuws per brief, waardoor er weer wat werkdagen overheen gaan. Dus ik denk dat het per instelling verschilt want bij @beebj hebben ze een andere protocol. Even navragen wat ze bij jullie doen....
Hier net zo.... Ik meende dat vk terugkoppeling geeft aan mij. Maar adres en telnr wel in moeten vullen dus misschien dat ze ons zelf ook wel berichten? Ik wacht het af. Aankomende dinsdag zijn we 5 werkdagen verder. Dus ik wacht het nog even af....
Dames wat is het stil hier! Gaan we allemaal nog goed? Voor welke kinderwagen gaan jullie of welke hebben jullie en waarom? Fijne dag allemaal!!!
Heeeey. Ja hoor ik ga nog prima. Zin in mn echo morgen. En ik zou willen dat ik hele dagen kon slapen!!!! Uh, ik ga voor een 3 wiel kinderwagen met luchtbanden. Die heb ik laatst geprobeerd em beviel wel heel erg goed gelukkig voor mij is er een stalgenootje waar ik hem van over kan nemen. En jij?
Hahaha @Bacio . Wij zitten beide in twee dezelfde zwangerschap clubs, herhaling tot en met soms Maar hey! Wij hebben dus de Bugaboo Cameleon 3 van dochterlief. (4) Schuimgevulde banden; kunnen niet lek en hoeven ook nooit opgepompt worden.
Ik heb echt geen idee nog.. die dingen zijn zo duur! Hebben jullie tips? Sommige mensen zweren bij nieuw en sommigen juist bij tweedehands. En dan welke
Tweedehands zijn ze soms maar 10% van de prijs! Shock want wij hebben hem nieuw gekocht destijds, Maaaar in principe hebben we het er ook wel uit met 3 kids en gemak is the key word. Wij hebben de mutsy transporter. 4 luchtbanden maar hebben nooit hoeven pompen. Bij ons in de stad veel klinkertjes dus dan zijn lucht banden fijn. Maar maakt volgens mij niet eens zoveel uit. Doorslaggevend om voor deze te kiezen is dat het zitje helemaal plat kan. Dus niet in de zit houding achter over, maar echt helemaal plat waardoor onderweg slapen geel makkelijk was. Ook een pre, de stang is heel makkelijk in hoogte verstelbaar, erg fijn als je niet even lang bent En de extra's grote boodschappen mand en we hebben nu de fun Seat bij gekocht. Nog steeds helemaal happy mee. Was erg duur, maar het was het ook zeker waard. Hoewel nu nog absoluut in Nieuwstaat dus voor tweedehands is zeker wat te zeggen, alles is te wassen in de machine. Als buggy de quinny zap, in 1 woord geweldig!
Wij kochten hem wel nieuw @Squarepants , maar ik heb de kleur khaki van Bugaboo niet zelf uitgekozen. Deze was zeer scherp afgeprijsd en we waren oké met die kleur Die kleur ging uit het assortiment, kan mij dat schelen En het kan heel veel geld schelen om zoveel mogelijk van de baby uitzet bij 1 winkel aan te schaffen. Wij kochten de complete kinderwagen en vervolg autostoel nummer 1 bij Prenatal en we hebben zoveel korting eraf weten te praten dat die vervolg autostoel inprincipe gratis was! Ondanks dat de kinderwagen al afgeprijsd was, omdat die kleur er uit ging. Voordeel is ook dat de Bugaboo geen losse ligbak en los buggydeel heeft. Met een simpele “omtovering” heb je het buggydeel tot ligbak gemaakt. Ligt nu enkel een stofje op zolder nu ik het buggydeel gebruik Daardoor kan het buggydeel ook volledig plat in ligstand om te slapen. Ook vind ik de grote zonnekap ideaal. Als ik bv de Dooky er aan maak, is het volledig donker (zelfs bij het buggydeel), waardoor dochter er heel makkelijk in slaapt. Waar wij echt op gelet hebben is dat hij goed in onze kofferbak van de auto past, goede vering en de duwstang hoog genoeg kan. Heb er losse adapters bijgekocht zodat de maxi cosi er ook op bevestigd kan worden. Een grote boodschappenmand en volledig wasbaar in de wasmachine. Hij is ook echt all round; dingen zoals bos en strand is geen enkel probleem, mede door de goede vering. Ik vind de Bugaboo zo geweldig, dat ik echt geen losse buggy heb aangeschaft.
Ik zit sowieso aan tweedehands. Heb simpelweg het geld niet (over) voor een nieuwe. Volgens mij is die ik nu overneem ook een Quinny
Met 3 wielen is waarschijnlijk de Quinny ja! Wij hebben als buggy de Quinny omdat hij zoooooo klein is. Was toen ideaal qua vervoer. Wij gebruiken de wagen eigenlijk ook niet zo heel lang. Toen hadden we de buggy paraat for in case
Goed voor jullie tandjes zorgen he dames! Kom net bij de mondhygieniste vandaan, zij maakt 2x per jaar heel m’n gebit schoon. Op mn flikker gehad ivm poetsen Elektrisch kopje gekregen om dat terug op te pakken ipv met de hand. Oud plak wat tandsteen kan veroorzaken. En daar kunnen er (grote) ruimtes van tussen je tanden komen. 2min boven, 2min onder Rot tanden Tandvlees ook te weinig mee gepoetst, bloedde van ontsteking. Door mn zwangerschap is het des te belangrijker om goed te poetsen. Plak komt nu twee x zo hard aan door mn hormonen. En t overgeven is t slechtste wat bestaat voor je tanden. Er is geen erger zuur dan maagzuur. Direct spoelen met water erna. Neutraliseert.