Dan kunnen we elkaar een handje geven @Lill Ik kom driekwartier voordat ik de deur uit moet met m’n dochter, m’n bed uit. Redde het altijd makkelijk zonder eten tot aan de lunch. Moet het mezelf ook echt gaan aanleren vrees ik...
Dat is hier 1 van de redenen dat ik in de ochtend alleen een bak yoghurt binnen 2 minuten naar binnen lepel!! Snel en toch ontbeten Ik eet wel binnen een uur weer zoiets als een eierkoek, maar om op te starten is dit het snelst! Als ik een boterham moet gaan eten in de ochtend moet ik daar minimaal een half uur voor uit trekken, anders krijg ik dat echt niet weg. (Normaal ook al niet) Heb wel een nieuwe tic erbij... Ik drink heel veel Fanta op dit moment koolzuur helpt me tegen de misselijkheid dus de blikjes zijn niet aan te slepen! Ik drink nu voor het eerst een light versie.. kijken of dat ook smaakt want al die suikers zijn echt niet goed voor me
Hier ook veel meer koolzuur dan normaal, net zoals dat vet eten. Zat net (alvast voor morgen) te lezen in m'n 9 maanden dagboek. Doe het lekker tegen de regeltjes in zo te lezen
Hee meiden! Weer even helemaal bijgelezen. Terugkomend op de vraag welke wandelwagen wij hebben. Wij hebben bij ons zoontje de joolz gekocht en zijn er nog steeds tevreden over. Deze gaat dan ook een volgende ronde in Ik weet niet wie het zei, maar van mij mag je hier best vertellen dat je niet lekker bent en erg misselijk en overgeven. Alleen ik kan je geen tips geven. Wij hadden vandaag de tweede echo. Leuk leuk! Alles was goed. Zal zometeen even een foto plaatsen. Uitgerekende datum is nu 10 juni ipv 11 juni.
Goedenavond dames! tot mijn verbazing voel ik me minder misselijk de laatste tijd. Niet gedacht dat het nog mogelijk was. Gister onze 5e echo gehad. Prachtig om te zien weer. Heel beweeglijk mensje EN ik kon hem/haar voelen als de echoscopist met het apparaat op mijn buik drukte. Blíjft zoooo bijzonder dat! In het ziekenhuis hebben ze wel besloten nader onderzoek te willen doen. we krijgen morgen een vlokken test. Wij gaan dus weer de molen in. Mijn man en ik zijn er (wederom) vrij kalm onder. We weten ondertussen dat sommigen om ons heen hysterischer kunnen reageren dan wijzelf. Ook op dit forum vond ik de vorige keer de reacties van anderen op ons onzeker nieuws paniekeriger dan mijn eigen reactie/gevoel. Uiteindelijk kost dat mij meer energie dan dat ik eruit haal. Dus heb ik ook besloten niet het hele traject hier te gaan delen. Jullie allen heeeeeel veel plezier de komende periode, probeer er ondanks de ongemakken toch echt van te genieten! Want wat een wonderlijke proces is het toch! xxx
Wil je wel delen vanwaar de vlokkentest @WelcomeWondertje ? Deze is niet geheel zonder risico, dus jullie hebben er sowieso vast een goede reddn voor❤️ Is er iets uit de combinatie- of nipt test gekomen? Wel knap dat jullie het zo kalm kunnen relativeren. Heb ik bewondering voor!
Nee de combinatie test en nipt slaan we over. Uit die testen komen alleen kansberekeningen. Bij een vlokkentest bestuderen ze elke chromosoom van het kindje op zoek naar afwijkingen. Dan is het antwoord ja of nee en niet x% kans. Omdat we in een academisch ziekenhuis lopen liggen die onderzoeken aan je voeten en wij maken er dankbaar gebruik van. Ze hebben hiervoor gekozen nav iets verdachts op de echo. Te veel vocht, nu dus kijken of dat door een chromosoom afwijking komt. Het hartje en navelstreng hebben ze al grondig onderzocht en die zijn in orde (bijzonder hoor hoe ze nu al bloed toe-en afvoer etc van het hartje kunnen monitoren, maar zon academisch ziekenhuis heeft ook echt heeeeel goed apparatuur. Echt bizar wat je allemaal kan zien)
Combinatie test is idd een kans berekening, de nipt overigens niet. Dat is echt het dna van je kindje dat er uit gerolt komt. Ik ken de apparatuur inderdaad, wij krijgen de GUO in een academisch ziekenhuis (UZ Gent). Daarbij checken ze idd ook de dingen zoals jij het omschrijft. Blijft idd intens bijzonder wat ze allemaal kunnen! Wil jullie wel heel veel sterkte wensen & ik ga keihard duimen dat alles oké is met jullie kleintje. Kan me goed voorstellen dat je niet alles hier wilt delen, dus zal er verder ook niet meer naar vragen. Als je wat kwijt wilt, kan dat altijd!❤️
Nipt is op basis van dna maar toch een kansberekening. Bij geen indicatie zeker wel voldoende nauwkeurig. Wij gaan nu voor de vlokkentest omdat die meer laat zien maar echt 100% heb je nooit Dank voor je support! X
Succes @WelcomeWondertje ! Jammer dat een vlokkentest nodig is, maar hopelijk komt er niks meer dan goed nieuws uit.
12 weken! Yess! Eindelijk de Utrogestan en Progynova de deur uit! De laatste twee weken afgebouwd, daarnet de laatste dosis opgestoken & nu moet m’n lijf ‘t zelf gaan doen. Daahaaag vieze smurrie! Ook de foliumzuur wordt nu ingeruild voor de zwangerschap-vitaminen, gisteravond de laatste foliumzuur ingenomen. In beide zit overigens dezelfde hoeveelheid foliumzuur hoor. Maar net iets extra’s nu met de zwagerschap-vitaminen
Ik kreeg weer eens geen meldingen dus van alles gemist.. @WelcomeWondertje knap dat jullie zo rustig zijn. Hoe snel kun je de uitslag daarvan verwachten? @beebj jeuuuj. Weg met de bende. En goed dat je t zegt, ik kan mn vitaminen ook gaan wisselen Ik heb vannacht gedroomd dat het een jongetje werd xD hahaha.
Ik heb de alecto dbx-85 eco dect @Lill Ben er heel tevreden over! Handig vind ik ook dat ik van beneden naar boven kan praten. Nadeel is wel dat hij inmiddels niet meer zonder oplader kan, maar hij gaat dan ook al 3 jaar mee natuurlijk. Ondervindt er eigenlijk geen hinder aan dat hij altijd op z’n oplader staat. Daarom ga ik voor de baby ook geen nieuwe kopen. Ga er vanuit dat dochter tegen die tijd wel zonder babyfoon kan! Ze kan immers zelf de trap op en af én slaapt in een gewoon 1-persoons bed.
Ik heb de bijna meest simpele babyfoon die er is, maar hij werkt het allerbest! Ik wilde zonder camera want wil niet zo panisch elke keer op dat ding kijken. Ook opties als kamertemperatuur meten vind ik achterhaalt. Ik kan mijn kind horen, ik kan op afstand tegen mijn kind praten en hij reikt echt heeeel ver!! Ik kan 5 huizen verder binnen zitten en hij doet het nog gewoon! Ook hoef je zelf geen frequentie te zoeken en heb ik nog nooit andere kindjes op mijn babyfoon gehoord door dezelfde frequentie o.i.d. In huis heb ik hem nooit gebruikt. Vind ik onzin, want als mijn kind huilt hoor ik dat ook zonder babyfoon. Ik woon niet in een of andere grote villa helaas Deze heb ik: BB-Phone digitaal eco dect bb920 Wij gebruiken hem niet veel. Op vakantie bijv. als we bij de caravan van de buren zaten om een bakje koffie te drinken terwijl er 1 slaapt, of als ik even een paar minuutjes weg moet en er ligt er 1 op bed. Dan gaat de babyfoon even naar de buurvrouw. Maar die keren zijn op 1 hand te tellen, of misschien op 2 Ik weet ook dat sommigen dit afkeuren, maarja dit maakt het allemaal iets gemakkelijker.. met een partner die veel weg is voor werk, wordt je vanzelf creatief.