Eind mei/begin juni 2018 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Squarepants, 26 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebj

beebj Niet meer actief

Ik zou hier toch ook graag mee kletsen:D 24 jaar, zwanger van ons tweede kindje middels IVF. Bij 2+4 zwanger testte ik positief. Bij 3+6 was de hcg waarde in m’n bloed 2310 & afgelopen woensdag bij 4+6 stond deze op 19303. Gisteren ook de 1e echo gehad. Vruchtring was mooi te zien met rechts onderin het vruchtje tegen m’n baarmoederwand aangeplakt.

Ben nu gelukkig weer aan de betere hand, ookal ben ik nog heel moe en erg zwak. Dochterlief is sinds vanavond ook weer thuis na 3 nachten bij m’n schoonouders te zijn geweest. Ik ben sinds maandagavond zó ziek geweest, hield níks meer binnen dat de gyn. me woensdag het liefst wou opnemen. Maar deze eigenwijze drol wilde toch nog even thuis proberen, dus leef nu op postafene (wat overigens wel heeel goed aanslaat!!).

Bijgevoegde bestanden:

WelcomeWondertje en Leed vinden dit leuk.
  2. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Niks geks iig.. vind het echt spannende tijden! Hoop dat het bij ons allemaal goed blijft gaan

3. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    @beebj gefeliciteerd!! Fijn dat het gelukt is met IVF. En jeetje nu al zoveel klachten, was dat bij je vorige ook zo?

4. Leed

Leed Bekend lid

14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Welkom allemaal. En wat mooi om zo'n vroege echo te zien beebj. Hopelijk gaat het snel beter.
    Ikzelf ben ook telkens in de avonden erg misselijk. Liever in de avonden dan in de ochtenden( de ochtenden zijn al druk genoeg)

Zal mezelf ook nog even voorstellen.
    Ik ben Leed, 31 jaar en zwanger van ons 2e kindje. We hebben al een knappe zoon van 3 jaar en nu na 9 maanden zwanger van ons 2e kindje.
    Woensdag 18 oktober hebben we de eerste afspraak bij de VK en later op de dag onze eerste echo. Weet niet wanneer ik voor het eerst bloed moet laten prikken. Weten jullie dat rond welke week dat is?

5. beebj

beebj Niet meer actief

Klopt @Squarepants , heb bij dochterlief meer in het zh gelegen dan dat ik thuis geweest ben. Niet alleen vanwege deze klachten, maar ook vanwege weeën. Godzijdank kunnen rekken tot 35w, maar ook dat is te vroeg natuurlijk.. 2265gr en 46cm was zij. Zij mocht pad na twee weken couveuse mee naar huis:( Had stiekem gehoopt een betere zwangerschap te mogen ervaren deze keer, maar heb er weinig hoop meer in:rolleyes: Hoop in ieder geval wel dat we nu alles mogen gaan mee maken; kindje na de bevalling bij je houden, lekker samen naar huis, kraamvisite, kraamzorg. Allemaal niet meegemaakt bij dochterlief.

Normaal stond de 1e echo voor 17oktober @Leed , bij 6+5 dus. Deze vroege echo bij 4+6 was omdat ik zó ziek was / ben. Goh, geen idee wanneer voor ‘t eerst bloed prikken. Ik heb dat al gehad natuurlijk:oops:

Denk ook niet dat ik jullie met veel vragen kan helpen, aangezien wij bij de gyn in België lopen en er toch wel verschillen zijn ten opzichte van Nederland.

6. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Welkom en gefeliciteerd!!
    Wauw ik wist niet dat ze bij ivf al zó vroeg kunnen zien dat je zwanger bent!
    Wat vervelend dat je zo ziek bent! Is dat dan zeker zwangerschapgerelateerd??
    Hopelijk is het gewoon een griepje want kan uit ervaring vertellen dat het niet bepaald fijn is als je veel langer zo ziek bent.. :)
    Beterschap!

Edit: ik lees nu dat het jou ook al bekend is... sterkte... echt een hel om zo lang je zo rot te moeten voelen!

7. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Volgens mij moest dat hier na de eerste controle ofzo? Tussen de 8 en 11 weken ofzo?
    Ik weet het ook niet meer precies... wij gaan zeer waarschijnlijk nog wel iets van een combinatietest doen dus dan moet je sowieso prikken..

8. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik zag dat ik hier bij de 2e check een potje urine moet meenemen. Waar was dat ook alweer voor?
    En waar kon je zulke speciale potjes ook alweer krijgen? Alleen bij de apotheek?

9. beebj

beebj Niet meer actief

Haha nee een griepje kan dat niet zijn @BeebieBeeb :roflmao: 13 september heb ik een terugplaatsing gehad van een 5 dagen oude cryo en 15 september vóelde ik het gewoon; raak. Daarom kon in me niet beheersen en testte ik 18 september positief (ipv te wachten tot de 1e bloedtest 27 september.

Geen idee waar een urine test goed voor is in zo’n geval, maar die kun je vast wel gratis krijgen bij de huisarts assistente:)

10. beebj

beebj Niet meer actief

#110 beebj, 7 okt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 okt 2017
    Ik bloed:eek: Ofja. Geen helderrood, maar zat net wel op m’n inlegkruisje en bij het afvegen. Gebruik netjes m’n utrogestan en progynova. Vind het toch wel even heel eng... Schijnt tot 12weken wel te kunnen gebeuren. Denk dat ik niet anders kan dan afwachten.

11. beebj

beebj Niet meer actief

Denk toch wel dat het oud bloed is, want het lijkt wel groen / heeeeeeeeel licht bruin op mn inlegkruisje (wat een praat:oops:).

En mijn buik:|

Bijgevoegde bestanden:

12. Leed

Leed Bekend lid

14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hopelijk is het oud bloed. Jeetje zeg, je hebt al een mooi ienimieni zwangerschap buikje. Mooi hoor

13. beebj

beebj Niet meer actief

Zit eens terug te kijken & m’n buikje is nu zoals hij bij dochterlief was bij 2maanden:rolleyes:

Rainbow88 vindt dit leuk.
  14. WelcomeWondertje

WelcomeWondertje Fanatiek lid

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Bereidt je voor, bij de volgende gaat ALLES sneller, het opengaan van je buikspieren duurt de eerste keer veel langer

15. WelcomeWondertje

WelcomeWondertje Fanatiek lid

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Welkom!

16. Leed

Leed Bekend lid

14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ben ook erg benieuwd wanneer het buikje zichtbaar gaat worden als zwangerschapsbuikje. Kan niet wachten

17. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ahwel @beebj ik heb ook al zo een mini-buikje, bij dl was dat pas vanaf 10 weken. Mijn man verklaart mij gek en zegt dat het komt omdat ik meer eet de laatste tijd haha :D Maar het kan dus toch!!

Ik draag ook al positiebroeken sinds een week, mijn gewone zijn zo oncomfortabel.

18. beebj

beebj Niet meer actief

Ik krijg m’n jeans ook niet meer dicht. Leef in m'n trainingsbroeken. M’n zwangerschap kleding ligt nog bij m’n schoonzus die uitgerekend is voor dinsdag:roflmao: Ik vind het niet echt heel handy, al zo’n buikje. Draag maar ‘n vest over m’n shirt heen.. Hoop stiekem dat de kou wat blijft, kan ik ‘t achter m’n truien verbergen:p

19. Bacio

Bacio Bekend lid

25 jan 2017
    825
    500
    93
    Vrouw
    Zwolle (omgeving)
    Hoi allemaal!!

Ik sluit mij ook graag aan.
    Bacio, 32 jaar en eind mei uitgerekend. Vanaf pilstop juli 2016 in de mmm geraakt met PCOS. Cyclus was ver te zoeken en sinds eind juli 2017 aan de provera en chlomid gezet. Met 2de ronde chlomid nu zwanger :D
    Spannend! Voor mij mijn 3de, maar voor mijn lief zijn 1ste. Kleine aap (zoon) wordt grote broer van dit kleine ukkie en dan waakt er nog een grote zus van boven over ons.
    Benieuwd hoe deze zwangerschap gaat verlopen wat betreft kwaaltjes, maar ook controles etc... Mijn dochter is bij een voldragen zwangerschap overleden aan de gevolgen van een neuraalbuisdefect. Bij mijn zoon ook regelmatig extra controles gehad.
    Eerst op naar 20 oktober. Dan heb ik de eerste echo bij 8 +2.

Liefs

20. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Handig niet maar vind het wel fijn. Zeker omdat ik bij dl pas heel op het einde een zichtbare zwangere buik had

Deel Deze Pagina