Eind mei/begin juni 2018 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Squarepants, 26 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik voel mijn baarmoeder wel maar ik denk dat ie bij mij al wat hoger zit. Ik vind het niet raar dat je hem niet voelt hoor.. Ik voel het eigenlijk het duidelijkst als ie hard is en dat is ie maar weinig.

Goed gedaan hoor meiden! Ik heb het niet gedaan. Ik word al misselijk bij het idee en heb het daarom niet gedaan. Op de wc word ik soms al misselijk van mezelf :D dat is echt plassen met neus dicht en gauw weg wezen :oops:

2. beebj

beebj Niet meer actief

Was het minste wat ik terug kon doen @BeebieBeeb ❤️ Nadat ik nu zelf gebruik heb moeten maken van de medicijnen die worden geproduceerd mede door de urine.

3. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.253
    6.909
    113
    Vrouw
    Hahahaha, sorry, ik zie het voor me :roflmao:

4. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.253
    6.909
    113
    Vrouw
    Ja dat had ik idd ook. Ik heb het zelf dan niet nodig gehad maar een vriendinnetje wel

5. beebj

beebj Niet meer actief

#1505 beebj, 7 dec 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2017
    Heb hier de laatste tijd niet stil gezeten hoor! :D De naam wisten we al zodra we wisten dat het een jongetje werd, aangezien we nog steeds verliefd zijn op de jongens naam die we voor onze dochter hadden. Daarnaast heb ik 'n geboorte raam sticker besteld, de bedankjes zijn geregeld & het kaartje is ook rond. Op de bedankjes na heb ik alles via internet gemaakt. De bedankjes heb ik hier in de regio laten ontwerpen aan de hand van het geboorte kaartje, zodat het bij elkaar matcht. Ook hebben we de bedankjes in dezelfde trant gehouden als toen bij onze dochter. Adressenlijst en het aantal postzegels ligt ook al gereed. Enkel nog de enveloppen en sluitzegels, maar deze koop ik zelf ergens. Action of weet ik het waar hebben ze dat ook wel. Vind dat zo zonde van die dure enveloppen die toch weggegooid worden! Dus eigenlijk he, ben ik gewoon al klaar voor zijn komst:cool: Whahahaha, laat hem maar mooi nog 'n beetje wachten!! Ben wel heel benieuwd naar de proefdruk van 't geboortekaartje, deze is onderweg voor maar €1:D

Squarepants vindt dit leuk.
  6. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Goed bezig zeg!! Heb je nog goede tips qua geboortekaartjes?

7. beebj

beebj Niet meer actief

Goh euhm @Squarepants . De sluitzegels en enveloppen niet mee bestellen, maar zelf ergens kopen. Is velen malen goedkoper namelijk. Verder heb ik echt geen idee. Ja, mocht je niet voldoende postzegels in huis hebben, in 2018 worden ze duurder dus dan zou ik ze nu nog kopen. Vergeet niet om ‘n kaartje voor julliezelf én voor jullie kindje mee te bestellen. Plus misschien nog eentje extra voor in een boekje wat je bijhoudt bv. Hier in m’n 9 maanden dagboek is daar namelijk ruimte voor. En van te voren kun je de enveloppen al schrijven en postzegels op plakken.

8. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ik hoop ze gewoon online te kunnen maken en versturen, want postzegels vanuit Australie wordt helemaal duur :rolleyes: ik dacht mss leuke websites ofzo.. heb nog helemaal niet gekeken!

9. beebj

beebj Niet meer actief

#1509 beebj, 7 dec 2017
    Dat zal vast ook wel kunnen om dat rechtstreeks te laten verzenden. Hier ist enkel vanuit Nederland naar Nederland en naar België, dus das goed te doen. En met de hand geschreven vind ik persoonlijker.

Voor dochter ben ik toen goed geslaagd bij;
    https://liefleukeneigen.nl/

En nu bij;
    https://hippe-geboortekaartjes.nl/

En hey. Weet niet hoe dat in Australie geregeld is, maar als ik ‘n geboortekaartje inlever bij de Plus en de Jumbo, krijg ik leuke pakketten:D:D Dus ook daar extra kaartjes voor bestellen.

Squarepants vindt dit leuk.
  10. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Zozo bezig bijtje hoor. Dat zijn allemaal dingen die ik allebei de keren lekker in mijn verlof ging regelen. :)

Ik heb het eerste geboorte kaartje bij de plaatselijke drukker vandaan. Bij de 2e heb ik het gewoon van kaartje2go. Gratis enveloppen erbij en de mogelijkheid online te versturen. Gratis proefdruk en veel keus. Je hebt alles dan zelf in de hand en dat vind ik fijn. Fijner dan bij een drukker waar je wat inlevert en dan hopen dat het goed is :)
    Bij de drukker kreeg ik de enveloppen al van te voren. Op het internet kreeg ik de enveloppen pas met de kaartjes mee. En om die 150 dingen niet nog te hoeven schrijven terwijl ik net bevallen ben, heb ik alle adressen op stickers geschreven en bij het versturen alleen nog de adresstickers opgeplakt. Sluitzegels doen wij niet aan. Gewoon een nat sponsje langs de envelop :D

11. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Wat doe jij met bedankjes beebj? En wanneer geef je dat dan? Aan de kraamvisite? Wij kennen dat hier helemaal niet :) Beschuit met muisjes kunnen ze krijgen haha

Ik moet nog gaan bedenken of we een kraamfeestje doen of gewoon alles op kraamvisite. Bij de 2e kraamfeest gedaan na 4 weken. Vonden we rustiger voor de oudste ipv elke avond visite en dus niet willen slapen.. ook heb ik niet zo'n zin om al die ooms en tantes van de schoonfamilie op bezoek te krijgen. Al zal dat bij de 3e misschien minder zijn.. met een feestje heb je de eerste weken wat meer rust (echte naaste familie en wat vrienden komen toch wel gezellig) en de rest allemaal lekker in 1x en kunnen ze mooi van een afstand naar mijn kind in de wagen kijken ipv al die grijpgrage handjes en vragende blikken als ik zeg dat mijn kind niet 10x van hand tot hand mag ;)

12. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.253
    6.909
    113
    Vrouw
    150??????? :eek: :eek: :eek:

13. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Even een vraagje, nu met de feestdagen in zicht ben ik een leuke outfit aant zoeken...
    Zou graag een feestelijk kleedje willen aandoen maar waar vind ik dit? Geen zwart want daar sta ik absoluut niet mee!

14. beebj

beebj Niet meer actief

Is idd een mooi klusje voor in je verlof @BeebieBeeb , maar bij dochter heb ik geen verlof gehad door dr vroeggeboorte.. Ben daar toch wat angstig door geworden en wil geen risico nemen.

Maar ik ben zo’n apart gebakje:$ Ik heb pas rust in m’n koppie alst geregeld is en ik ‘t dus van me af kan zetten. Anders blijft dat zo rondspoken... Zodra wij ‘t geslacht wisten, wisten wij al de naam. Dat scheelt heel veel natuurlijk. Vanuit daar kun je verder gaan borduren. En de vrouw van de lijstjes.. Alles wat ik voor de geboorte moet doen, is al afgevinkt. En dr ligt ook al een lijstje klaar wat ik moet doen ná de geboorte. M’n man wordt ook vaak gek van me, haha. Maar hij helpt me wel hierin, zodat ik idd die rust vind. En zeker omdat dochter 5 weken te vroeg is geboren, wil ik zoooo graag optijd klaar zijn met alles! Noem me maar stom.. Dat is het namelijk ook:roflmao:

Bedankje geven wij mee als de kraamvisite naar huis gaat. Ik ben zelf nog nooit ergens geweest waar ik geen bedankje kreeg:p En het zijn de kosten niet hoor. Heb 54 bedankjes besteld voor €75,49 incl verzekerd verzenden zodat we makkelijk zijn en er niet om hoeven (half uur rijden anders, enkele reis). Beschuit met muisjes idd ook.

Bij dochter hebben we de visite thuis op afspraak ontvangen. Wat we nu gaan doen, thuis of kraamborrel; zijn we nog niet over uit. Kennissen van ons hebben een super leuk eetcafe in de regio waar we ook welkom zijn voor n zacht prijsje. Dus daar gaan we int nieuwe jaar eens rond de tafel:)

Geboortekaartjes heb ik naar boven afgerond naar 60 stuks. Enkel de mensen waar we echt contact mee hebben.

Dat is een goede vraag @Nath1986 . Ik trek altijd gewoon wat netjes aan uit mn kast:p

15. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.253
    6.909
    113
    Vrouw
    Goede vraag. Ik zou gewoon eens online kijken. :)

16. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.253
    6.909
    113
    Vrouw

Herkenbaar hoor. Ik ben ook zo. Lijstjes, vinken. Klinkt heel bekend.
    Ik kan me ook super onrustig voelen omdat bepaalde dingen nog niet rond zijn. Zoals opvang en dergelijke.
    Maar tegelijkertijd moet ik een tandje terug doen en niet alles tegelijk willen regelen. Anders word ik juist overspoeld door alles.

17. beebj

beebj Niet meer actief

#1517 beebj, 7 dec 2017
    Best blij dat te horen @Lill :D Dacht dat ik echt raar was:$:p Word soms idd wel moe van mezelf hoor. Al kom ik bv. midden in de nacht thuis van vakantie, ik zal en moet alles opruimen voordat ik ga slapen:confused::oops:

Wat een genieten hier❤️ De plopjes veranderen langzaamaan in zachte duwtjes.

Nath1986 vindt dit leuk.
  18. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.253
    6.909
    113
    Vrouw
    Ja ik herken dat wel. Ik heb het met was. Dan hoor ik om 2u snachts de wasmachine stoppen als ik naar de wc ga en moet het nog even snel in de droger xD

19. beebj

beebj Niet meer actief

Whahahaha the same here:D

Lill vindt dit leuk.
  20. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    @beebj ja als je idd vroeggeboorte meegemaakt hebt kan ik het me wel voorstellen ja! Ik beviel 2x na 41 weken dus ja, tijd zat. :p

Maar wat heb je dan nu voor bedankjes? Iets eetbaars? Kaartje? Cadeautje?

Wij kunnen kraamfeestje vieren op het bedrijf van mijn mannetje dus dat is makkelijk :)

@Nath1986 ik vind de zwangeren jurkjes meestal nooit zo leuk dus dan zou ik naar iets kijken wat lekker meerekt, evt. een maatje groter, maar dan geen positiemode.. maar geen idee hoe dik je al bent :p

Ik weet ook nog niet zo goed wat ik aan moet met kerst.. vind het zo zonde iets van een jurk te kopen omdat ik het daarna waarschijnlijk toch nooit meer aan trek..

Deel Deze Pagina