Eind mei/begin juni 2018 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Squarepants, 26 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Zo spannend! Morgen mijn 1ste echo.. huisarts zei dat ik er niet veel moet van verwachten.. zou ik al iets zien? Weet dit niet meer bij mijn dochter!

WelcomeWondertje vindt dit leuk.
  2. Leed

Leed Bekend lid

14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hartje horen kloppen en het mogen zien van je kindje is toch al bijzonder genoeg om het zo te mogen noemen

Nath1986 vindt dit leuk.
  3. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ja eens met @Leed !!! Een klein gummibeertje waarvan het hartje klopt.. Ik zou graag willen ruilen met je, maar ik moet nog 2 weken wachten :cry:

Hoe fijn is het als je weet dat er echt wat in je buik groeit en dat tot nu toe alles goed is!!

Mijn moeder begon er gister nog heel enthousiast over, maar ik blijf toch heel behouden.. dadelijk heb ik tijdens de echo een leeg vruchtzakje of is het hartje al gestopt.. Ik kan die gedachte toch echt niet loslaten hoor en heb ook tegen mijn moeder gezegd nog even 2 weken gematigd enthousiast te zijn.. :oops:
    Als ik dan weer doodmoe ben en lichtjes misselijk, denk ik weer dit kan niet anders dan goed zijn, maar goed we weten allemaal dat dit niks zegt..

Jullie ook meiden? Die eeuwige twijfels? Of zijn er ook die zich wel zeker van hun zaak voelen en er gewoon echt van uit gaan dat het goed zit? Ik had dit wel meer bij mijn andere kinderen, maar nu helaas helemaal niet... :$

4. beebj

beebj Niet meer actief

Grote kans dat het hartje al klopt hoor @Nath1986 .

Ik heb bij m’n dochter nooit 1 moment getwijfeld @BeebieBeeb en heb dat nu idd ook wel meer, ondanks de goede echo. Zeker van’t weekend toen ik wat bruinverlies had. Maar over ‘t algemeen ben ik wel gerust opzich.

WelcomeWondertje vindt dit leuk.
  5. WelcomeWondertje

WelcomeWondertje Fanatiek lid

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Als je termijn klopt, dan moet het hartje inderdaad kloppen , mooi moment altijd! Wij moeten nog een (ongeduldig) weekje wachten

6. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Dag dames!

Ooh zo blij! alles zag er goed uit! En een flikkerlichtje te zien en hartslag te horen :):):)
    Mag binnen 3 weken terug en dan kan mijn man ook mee (werkt offshore)

Squarepants, beebj en WelcomeWondertje vinden dit leuk.
  7. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Oh ja ben wel maar 6 weken ipv 7.. dus het is voor 4 juni

beebj vindt dit leuk.
  8. Leed

Leed Bekend lid

14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Leuk leuk gefeliciteerd!!!
    Ik mag volgende week woensdag. Nog ff wachten

9. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Leuk dames met echo en echo binnenkort!! Ik mag maandag en ben letterlijk aan het aftellen !!! Zo benieuwd, vooral omdat ik positief teste 5 dagen na mijn LH piek (wat volgens mij niet kan kloppen) ik vraag me dus af of ik niet stiekem verder ben if dat het er 2 zijn ..... heeeel nieuwsgierig hier!!

Leed vindt dit leuk.
  10. MonaL

MonaL Lid

4 okt 2017
    9
    5
    3
    Vrouw
    Sorry dames, heb even een paar drukke dagen achter de rug en wat hebben jullie allemaal al weer veel meegemaakt haha! Spannend allemaal tot die echo he?

@Squarepants hoe voel je je inmiddels? Ik merk ook aan mijzelf dat ik het 'fijn' vindt om misselijk en moe te zijn omdat dat ook voor mij een soort van bevestiging geeft dat ik zwanger ben. Wat minder fijn is, is dat ik het gevoel heb dat alles eruit gaat komen als ik ook maar naar een broodje kijk haha. Geniet nog even van je vakantie in Italië! Een facebookpagina vind ik ook leuk, maar daar wacht ik nog heel even mee tot ik iets verder ben :)

@Leed wat leuk ik heb woensdag ook mijn eerste echo!!

@BeebieBeeb Wat hilarisch om ze eerst bij het etentje zo om de tuin te leiden om vervolgens toch de mooie boodschap te kunnen brengen! Nu maar hopen dat ze het inderdaad verborgen houden voor de kids haha!

@WelcomeWondertje Ooooh dat is helemaal spannend of het er twee zijn... 'nog maar' 6 dagen geduld!! Wat leuk ook om al een klein buikje te zien!

@Nath1986 Zo fijn voor je dat het er goed uit ziet allemaal!! En wat een heerlijk geluid he die hartslag?

@beebj ik had vorige week ook wat last van heel weinig lichtbruine afscheiding. Schrok ook even maar had verder geen krampen of het gevoel dat ik zou gaan bloeden. Het was ook het ene toiletbezoek wel, dan weer niet en na een paar dagen is het gestopt. Maakt je wel een beetje onzeker inderdaad maar las dat het ook prima oud bloed van de innesteling kan zijn.

@Bacio welkom en gefeliciteerd!!

Kregen trouwens vanochtend de schrik van ons leven. Vanavond komt MvM langs dus ik dacht om 06.30 uur test ik nog even snel met de allerlaatste zwangerschapstest en dan staat er binnen een minuut 3+ op (clearblue digital). Daar dacht die test even anders over.... 3 minuten laten wachten en vervolgens 1-2 laten zien. De nodige tranen gelaten maar kon het eigenlijk niet geloven aangezien ik gister misselijker was dan ooit, dus om 08.30 snel 6 nieuwe tests gehaald (Clearblue digital en kruidvat streepjes test). Snel nog een keer naar toilet en zowel voor de urine van 06.30 als 09.00 een kruidvat test gebruikt. De testen knalden meteen gelukkig en daarna nog een keer een Clearblue erin gehangen. Na 1,5 minuut het verlossende plaatje Zwanger 3+ op het scherm en een hele grote opluchting bij mijn vrouw en mij. Vandaag de hele dag misselijk op de bank gezeten dus dat zit wel goed en vanavond hopelijk opnieuw de MvM test laten knallen :)

11. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    @Nath1986 gefeliciteerd! Wat fijn dat de echo goed was!

Even een vraagje.. met 5w6d zagen wij nog geen hartje. Ik vond dat toen prima maar begin nu te twijfelen omdat mensen soms zo vroeg al een hartje zien kloppen! Wat denken jullie?

En @MonaL volgens mij begin ik ook steeds meer symptomen te krijgen.. ben zo moe de hele tijd! Heb afgelopen dagen steeds een middagdutje gedaan. Beetje misselijk en gespannen borsten, maar ben daar nog steeds blij mee! Ook omdat het wel constant elke dag een beetje hetzelfde of mss iets meer is. Krijg daardoor meer vertrouwen!

12. beebj

beebj Niet meer actief

Ik heb 4+7 m’n eerste echo gehad, uiteraard nog geen kloppend hartje.

Bij dochterlief hadden we de eerste echo bij 6+4, ook nog geen kloppend hartje. Tweede echo bij 7+3 en toen wel een kloppend hartje, heel duidelijk.

Dus ik vind bij 5+6 geen kloppend hartje niet verontrustend hoor @Squarepants !

WelcomeWondertje en Squarepants vinden dit leuk.
  13. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Thanks dat stelt toch gerust..!

14. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Ik zou ook niet ongerust zijn, bij beide was ik over de 6 weken toen ik mocht gaan.. maar ik heb al gehoord dat het soms met een dag kan verschillen.. komt wel goed dus!

15. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Zooo dan wordt je even goed heen en weer geschud door emoties! Fijn dat het toch goed zit zeg!!!

16. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    @Squarepants Ik denk ook dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken hoor! Dat is gewoon weer het nadeel van een vroege echo :) komt vast goed!

@MonaL wat schrikken die test! Gelukkig de volgende wel goed! Ik zat ook nog te twijfelen om nog een test te doen, maar als ik dit zo lees doe ik het maar niet meer. Ik kan er alleen maar de bibbers van krijgen :oops:

@WelcomeWondertje ik ben heel benieuwd hoe het zit bij jou! 5 dagen later is wel heel erg vroeg ja! Misschien toch al eerder eisprong gehad?

@Nath1986 Gefeliciteerd met de goede echo!! Wat super fijn dat het er goed uit zag!

Ik denk morgen 6 weken te zijn en de misselijkheid valt me nog zo mee ten opzichte van vorige zwangerschappen... Ik kan het bijna niet geloven dat ik nog niet boven de pot hang elke dag :D (even afkloppen...morgen hang ik daar ineens, zul je net zien haha) ik kon het toen niet aan eten om niet ziek te zijn...

Ik heb nu wel constant honger of de behoefte om flink te eten om het misselijk zijn tegen te gaan.. herkenbaar voor iemand?

17. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    In de zesde week gaat het hartje kloppen, ergens die week, je zat daar voor, geen zorgen dus! <3

18. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Ik ken dat ja, ik had altijd droge crackers bij me tegen misselijkheid. Ik voel het wel al maar nog lang niet dat ik echt last heb van misselijk zijn.... maaaaar dat komt vast nog wel

19. Vonkje

Vonkje Lid

22 feb 2017
    15
    4
    3
    NULL
    NULL
    Fijn dat sommige van jullie een al een goede echo hebben gehad, dat is toch een hele geruststelling!
    @sqauarepants hopelijk zie jij ook snel een mooi kloppend hartje!

Ik moet nog wachten op de afspraak met de gynaecoloog tot 20 oktober, en hopelijk maakt ze dan ook een echo. Ik kon ook 16 oktober terecht maar heb zelf gekozen voor 20 want ik dacht dan is de kans groter dat het hartje al te zien is. Al merk ik ook dat ik snel heel onzeker ben, je wilt iets zo intens graag en je weet totaal niet hoe het daar van binnen allemaal gaat.
    Maar hopelijk wil ze dan gelijk een echo maken.

Hebben jullie het ondertussen al aan meer mensen verteld?
    Vinden jullie het ook zo raar dat je eerst zo lang wacht tot het moment dat je zwanger word en je nu eigenlijk in het begin nog niks kan met de zwangerschap en de vreugde?
    Eerst wacht je een tijd tot je zwanger word en nu wacht je eigenlijk weer tot het moment je het met meer mensen kan delen en je het aan je lichaam gaat zien.
    Als ik het zo opschrijf staat het trouwens een beetje raar, want ik ben er echt intens gelukkig mee, maar hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel.

Hier niet heel veel kwaaltjes, wel regelmatig soort menstruatie pijn en steken in mijn buik met name aan de rechter kant, maar dit word al minder. hebben jullie dit ook? En met vlagen een beetje misselijk en leeg gevoel. Wel zijn mijn borsten heel gevoelig aan de zijkant en met lopen en merk ik dat ze zelfs nu al groter en steviger zijn geworden.

20. beebj

beebj Niet meer actief

Snap heel goed wat je bedoeld @Vonkje . “Voel” dat idd ook wel zo.

Bij ons weten net onze twee gezinnen het en wat vrienden. Oftewel, de mensen die op de hoogte waren van het IVF traject.

Deel Deze Pagina