Leuk missmama! Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik wil, ik denk dat het een Kipling wordt, ik heb al een Kiplingtas en die bevalt super goed.
@lavitabella: Leuk filmpje! @suus: ik ben het ook eens met mir.... En ik raad zwemmen jou echt aan! Ik heb ook heel veel last van harde buiken (door de kleinste onnozele dingen) en als ik er op mijn vakantie last van had, ging ik dobberen in het wateren en dan verlichte het meteen! Dat was zo heerlijk! Nu ben ik hier aan het rondneuzen waar ik het beste kan gaan zwemmen. en qua luiertas heb ik een leuke kunnen kopen bij de prenatal, een hele vrolijke! (ik houdt van vrolijke dingetjes) en gisteren de negenmaandenbeurs was super! Echt heel leuk, we hebben heel de dag gedaan om er doorheen te komen omdat ik regelmatig wilde zitten. Maar verveeld hebben we ons niet. Ook leuke dingetjes gekocht! Ook een heel leuk pakje, wat voor zowel een meisje als jongetje kan waar ik heel blij mee ben! En een leuk koeienrompertje (kan niet ontbreken bij ons op de boerderij haha)! en nog veel meer dingen gekocht, maar dat wordt echt te veel om op te noemen haha
had ook een kipling tas op het oog, een roze (hoe kan t ook anders bij mij ) Maar ben toch voor die andere gegaan... Ook wat leuke kleertjes gescoord op mp... daarvoor was ik namelijk niet geslaagd op de beurs, had alleen een hoop rompertjes ghihihi (qua kleding dan he) Wij hebben ook de hele dag gedaan over de negenmaandenbeurs... waren er om half 12 en om 4uur hadden we alles gezien... toen vonden we t een mooie tijd om richting huis te gaan Trouwens heel gek... zaterdag lekker op de beurs gelopen, zondag alleen een beetje last van spierpijn maar vandaag weer bekkenpijn :S hoe kan dat nou...
hoi meiden ff kort berichtje hier duik zo lekker mijn mandje in met dochterlief (slaapt vannacht bij mij) Was best ff emo om hubby weg te brengen vandaag, dochter huilen dus mama ook huilen en papa ook een beetje natte ogen. zo zielig voor die kleine ook Gelukkig heb ik haar daarna af kunnen lijden met een ijsje en heeft ze net de eerste dag afgestreept op de speciale kalender Hopen dat ze morgen weer een beetje beter is anders blijft ze nog lekker thuis morgen
Week 28 Je baby is in principe levensvatbaar. Als hij nu geboren wordt, is de kans groot dat hij het - uiteraard met medische hulp - redt buiten de baarmoeder. Het skelet van je baby verandert langzaam: het kraakbeen verandert steeds meer in bot. Vanaf dit moment kan hij met zijn hoofd naar beneden komen te liggen, waardoor de druk op je middenrif wat afneemt. Hij weegt waarschijnlijk ongeveer een kilo. OOOO WAT EEN HEERLIJK IDEE IS DIT!! BTW DIE VAN ONS WAS AL 1300 GRAM VRIJDAG EN LAG EEN WEEK VOOR NET ALS HAAR ZUSJE EEN FLINKE TANTE MET LANGE BENEN
Kan me voorstellen dat het toch zware kost is, zo'n afscheid... Lief dat je een kalender hebt voor je dochtertje... enne dat is inderdaad een lekker gevoel, al mag de kleine nu nog wel een paar weken blijven zitten
In een van de andere topics waar ik in schrijf is er eentje met 25 weken bevallen. Gelukkig gsat t goed met de kleine al blijft t spannend. Maar zeker fijn om te weten dat die van ons een lans maken als ze toch komen. Al hoop ik nog dat hij minstens 10 weekjes blijft zitten en liever nog iets langer.
Pfoe, eff bijgelezen... Na een lange dag wordt onthouden lastig haha. Ik ben het ook met de man eens. Als er stress heerst op je werk (en zeker hoe niet rekening houdend die kerel kan zijn) kun je dat beter vermijden, dan valse hoop geven. Daarnaast is het risico er ook dat je je beter voelt door het werken en je de signalen te laat herkend. Vind ik dan heh... Wat ik ook heb onthouden is dat als je vliezen zijn gebroken, je niet meer in bad mag ivm mogelijke infecties. Zwembad is nog 1000 maal erger, dus of dat zo slim is??? Klinkt leuk die luiertas! Zelf houd ik dat soort dingen neutraal vanwege de tweede. Nu we weten dat dit de laatste is en een meisje zou ik het kunnen veranderen, maar ben tevreden over deze. Wat fijn om te weten dat de druk op het middenrif afneemt zeg! Kijk ik ook zo naar uit! Jeetje bevallen bij 25 weken... Hebben ze een reden kunnen vinden? Hoop dat het goed blijft gaan met beide!
sorry, ff een ego berichtje... Poeh poeh de kleine is DRUK vandaag :O voelt alsof ik in een rollercoaster zit...
Hier ook een superdrukke baby! Soms zelfs pijnlijk vooral als ze onderin ligt en me in mijn schaamstreek trapt! Maar ook wel weer een fijn gevoel, want het is een gezond teken. Hier ff een paar emo dagen gehad. Gelukkig begin ik nu weer bij te komen. Leuk om al jullie shopavonturen te lezen! Ik heb gister de koeka voetenzak voor de maxicosi besteld bij babydeals.
Het hangt in de lucht geloof ik haha, hier ook een drukke dame.. Hier nog een probleem... Mag van VL na 9 uur niet meer alleen weg. Maar nu heb ik ooooooooo zo zin in chocola!!! En hij wil het niet halen voor me
Nou ja zeg... Tisz of/of he, niet en/en OF jij gaat na 9uur alleen de deur uit, OF hij gaat na 9uur de deur uit om even chocola te halen...
nee het is hij en halen geworden!! hahaha... Heeft een half uurtje geduurd met zeuren, maar ik heb het! Hopen dat ik toch weer terug val op die waterijsjes straks. Stuk gezonder haha.
Haha niet na 21.00 de deur uit. Zou ie me eens moeten durven verbieden. Ben geen kind meer. Als ie dat zu zeggen ben ik bang dat ik m eerst een half uurtje moet uitlachen voordat ik kan vragen of hij wel helemaal spoort Vroeg bevallen: was begonnenen met loslatende placenta bij 22 weken dus rust houden maar helaas toch weeeen begonnen. Maar t lijkt best goed te gaan. Vandaag gingen ze kijken of de zuurstof eraf kon en dan alleen nog via een kapje. Schatting is dat ie met 6 weken naar huis mag als hij zo door blijft gaan. Gisteren met yoga gestart. Vind er niet heel veel aan tot nu toe. T blijft niet mijn ding als is t niet zweverig. We zien wel, kan iig geen kwaad en ook wel leuk met andere zwangeren. Wel behoorlijk verkouden ineens. Mijn keel voelt als schuurpapier. Bleh... Verder ook niet topfit. Eens kijken wat de dag brengt en lekker rustige start. Begin gewoon wat later.
Beterschap nicci Nee hier ook geen verbod hoor Kan niet eens want ik ben 2 wkn alleen dusss Hier de nacht redelijk doorgekomen Dochter bij mij geslapen en goed ook Heb haar ook redcue spray gegeven en dat werkte geloof ik wel goed. Koortsvrij dus naar school zo. Tussen de middag zien we verder als ze komt lunchen
ik kan wel 100 redenen vinden waarom een man t liever niet heeft als zijn zwangere vrouw na 9uur niet meer alleen de straat op gaat, maar moet ff afwachten op wat de reden is van littha's man In ieder geval goed dat hij wel chocola is gaan halen... Beterschap Nicci... @Carma... had je dr niet nog liever een dagje thuis gehad??
Vind het een moeilijke beslissing om wel of niet te gaan werken. Gisteravond met manlief nog is over gehad. Moet het nog is afwegen. Ik ga in iedergeval donderdagochtend ff een uurtje thee (lust geen koffie) drinken op het werk bij me collega's. Van hun hoor ik veel dmv facebook, mailtjes, smsjes en whatsapp. Ze hadden ook een kaartje opgestuurd naar me waarin ze allemaal wat geschreven hadden. @corry. Zwemmen is misschien wel wat. Ik ga straks is ff kijken op internet of er een zwembad in de buurt is wat me zint. Ik kreeg bij de Joolz kinderwagen een luiertas kado. Een saaie zwarte tas, maar heb niet zoveel met tasjes. Als ie maar praktisch is. Misschien dat het nog verandert als ik hem heb. Hetzelfde heb ik met handtasjes. Ik heb er maar 1. Manlief vindt dat een vrouw minstens 5 handtassen moet hebben. Want een tas past niet bij elke outfit zegt hij. Heb gewoon een zwarte handtas en past prima overal bij vind ik . Ik koop pas een nieuwe als ie versleten is. En aangezien ik wel altijd een lederen handtas heb kan dat heeeeel lang duren . Kipling heeft wel leuke tassen. Ik had vroeger een kipling schoudertas voor school. Met zo een aapje eraan. @carma. Lijkt me best zwaar om elkaar zolang te moeten missen. Met 25 weken bevallen is wel vroeg. pff. Is niet niks. Vanaf wanneer mag de baby geboren worden eigenlijk, want ik las ergens dat het met 37 weken al mocht en ergens anders las ik met 38 weken. Want de uitgerekende datum onderin de banner is 40 weken. Chocola kan ik me ook helemaal gek aan eten. Moet daar echt mee oppassen. 's ochtends eet ik altijd broodje hagelslag. Maar soms hou ik het pak boven me mond en hap dan nog hagelslag weg . Vannacht slecht geslapen. Ben al paar dagen zo een soort misselijk/naar gevoel in me maag en aan het opboeren. Elke keer komt me eten omhoog :x En ze zagen gisteren met de controle dat me baarmoeder de hoogte ingroeit waardoor de maag aan de kant wordt gedrukt. De gyn zei dat ik komende weken weer een groeispurt ga krijgen en dan de breedte inga. Had me bed iets omhoog gezet, maar dan krijg ik weer pijn in me rug als ik op me zij lig. Want kan niet op me rug liggen dan zit ik in een draaimolen. Heeft iemand nog tips hiervoor?
Jeetje met 25 weken bevallen... Ik volg "Kleine baby's grote zorgen" en vind het nauwelijks levensvatbaar die kleintjes. Suus ben benieuwd hoe het thee drinken zal zijn, veel plezier! Carma fijn dat het de goede kant op gaat met je dochtertje! Corry ook lekker geshopt op de beurs. Ik moest er vannacht 3!!! keer uit om te plassen 23.30 1.30 en 4u, ik ben gebroken! Om 13u ga ik lekker even m'n bedje in, voor hopelijk een lekker middagtukje zonder plassen!
Haha sorry heb het er ook een beetje vreemd neergezet inderdaad. Het is inderdaad zo dat hij het liever niet heeft, maar het niet totaal verbied. Zou hij indd moeten proberen. Het is nu gewoon zo dat ik veel last heb van mijn schouderbladen en overdag al veel auto moet rijden, dat hij wil dat ik 's avonds mijn rust neem. Daarom heeft hij 9 uur gezegd en daarna is het (volgens hem) verplicht op de bank rusten zodat ik de dag erna weer door kan komen. Het is dus eigenlijk gewoon voor mijn eigen bestwil. Gezien hij zich niet veel met me bemoeid wil ik me daar wel aan houden, maar dan zou hij toch ook moeten helpen bij zo'n probleempje Had dat er indd beter bij kunnen zetten. Vroegbevalling, jeetje... maar wat apart dat ze nu al schatten op 6 weken!! Doet me uitkomen bij die andere vraag... Vanaf 24 weken gaan de artsen hun best doen. Vanaf 28 weken neemt de overlevingskans per week toe. Vanaf 32 weken KAN een streekziekenhuis het vaak zelf aan en vanaf 37 weken mag je thuis bevallen. Alles voor de 37 weken is dus zowiezo ziekenhuis. 38-42 weken is het veiligste en vandaar de 40 weken als gemiddeld. Dat is mij verteld door de verloskundige in het zkh. Toen mijn zoontje geboren werd bij 35,6 zeiden ze: hij moet in princiepe blijven tot hij 40 weken is, alles wat hij eerder mee mocht was mooi meegenomen. Daarom had ik eerder verwacht dat die baby met 6 weken naar het streekziekenhuis mocht, maar echt naar huis vind ik dus een beetje vreemd. Maar goed, het kan! Zwangerschapsyoga: het was ook niet compleet mijn ding, maar heb me toch weer aangemeld: Vanwege het contact met andere zwangeren, de informatie die ze geven, de tips voor bij de bevalling en hoe je het ook wendt of keert: mijn zoon werd altijd even wakker en dan had ik supergoed contact met hem! Indd zolang we niet de maan gaan groeten e.d. vind ik het best. Goed voor de spieren en het sociaal contact. Pff zoonlief hier ook super verkouden! Heel irritant, want ik kan ineens (sinds de zwangerschap) niet tegen dat geluid. Dus als ik hem zijn neus laat snuiten, sta ik zelf boven een emmer... Tip voor maagzuur: niet te vet eten in de avond, slokje melk voor het slapengaan en als je gaat liggen sabbelen op een pepermuntje. Tenminste, dat helpt mij!