eind mei begin juni buikjes 2013

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door jootje221, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suus84

Suus84 Niet meer actief

ff een paar spulletjes gekocht vanmorgen. Heb nu 2 maxi cosi familyfix. Voor beide auto's 1. Wilde deze eerst telkens overzetten maar vinden dat zo een gedoe. En als manlief haar een keer alleen ophaalt en dat ding staat nog bij mij in de auto dan is het ook niet handig.Heb een luiermmer gekocht met van die zakjes erin. Die maakt er dan zo een worst van zeg maar, badcape, waskussenhoezen, 2 dekentjes en overtrekjes. En voor mezelf een leuk shirtje erbij. Dus kan weer wat dingen afstrepen van me lijstje :D. Best leuk dat shoppen, totdat je moet betalen dan schrik je altijd toch weer:$

2. nijntjenijn

nijntjenijn Actief lid

17 sep 2012
    144
    0
    0
    Hey dames,

Ik heb een tijdje niet gereageerd, en zal een hoop bij te lezen hebben.
    Maar heb eigenlijk even een vraag, ik ben net naar huis gestuurd met een mega harde en pijnlijke buik. Nou heb ik sinds een paar weken regelmatige harde buiken, helemaal tijdens en na werk. Maar is dus nu ook al paar keer gebeurd dat het me zo pijn doet dat ik eigenlijk niks meer kan. het lijkt dan alsof alle spieren in mijn buik in de kramp gaan en het liefst buig ik dan voorover of op mijn zij en liggen. Het gaat pas echt bij volledige rust over na een half uurtje.
    Herkent iemand dit? Mijn Vk is niet meer te bereiken op gewone nummer en noodnummer hiervoor bellen vind ik ook weer zo wat :(

3. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Nijntje dan doe je echt te veel!!! Als je zo erg last hebt van harde buiken is dat echt een heel duidelijk signaal van je lijf. Noodnummer mag je wel bellen hiervoor hoor, ik ben door de assistente ook al een paar keer doorverwezen. Is gewoon een vk die dan dienst heeft voor alle vragen en problemen, als je het niet vertrouwd gewoon ff bellen en anders morgen bellen. Wat voor werk doe je?

Suus, lekker hè shoppen, en wat een uitvinding van Maxicosi. De familyfix is hier geen optie, te oude auto's, maar ik ga opzoek naar een easybase, ideaal!!!

4. Suus84

Suus84 Niet meer actief

@nijn. Herken dit wel. Meld je anders is een weekje ziek. of neem een weekje vrij. Ff rust nemen. Heb zelf vanaf week 17/18 al harde buiken. Heb toen ook week rust genomen en werd toen wat minder. Een warme kruik of een warm bad/douche en een paracetamol helpen ook wel. Als je het niet vertrouwt gewoon bellen naar de verloskundige. Daar zijn ze voor. Maar rust helpt het beste.

5. Suus84

Suus84 Niet meer actief

@mir. Shoppen is leuk. Die familyfix is echt handig. De easybase zag ik daar ook staan en ook de easyfix. Je kan dan heel makkelijk die maxi cosi erop zetten.

6. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Littha: dat klinkt al beter. Haha. Hier is manlief ook bezorgd maar mijn eigenwijsheid is te groot. Moet m wel gelijk geven vandaag. Had me beter ziek kunnen melden. Maar kon t niet opbrengen. Te veel afspraken. Misschien toch morgen maar.vannacht even aankijken.

Vroeggeboorte. Vond t ook vrij optimistisch maar hij was ook al wat verder dan normaal bij 25 weken grloof ik. En hij deed t heel goed. T zal een grove schatting zijn denk ik.

7. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    nijntje: gewoon je vk bellen hoor! Ze zijn er voor om je vragen te beantwoorden en in zo'n geval je gerust te stellen! In de stress om het wel of niet goed zijn geeft ook spanning en dus ook harde buiken... Je zult zien dat als je belt, je vanacht een stuk rustiger ligt en/of slaapt.

Hier de nieuwe schommelstoel van baby-dump ontvangen. Doos zat daadwerkelijk helemaal dicht gelijmd, maar er zit wel een beschadiging op die ze lelijk hebben geprobeerd weg te werken :( Vriendlief neemt zo op de terugweg vanaf werk batterijen mee (stom, vergeten te kopen) en eens kijken of hij wel werkt. Morgen gelijk bellen dus...

8. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Ik heb ze uitgebreid bestudeerd op de negenmaandenbeurs :D. Ook die autostoel die kan draaien, ideaal!

9. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Stomme vraag misschien,
    Maar waar is de easyfix of easybase voor nodig? je kan de maxi cosi toch ook zo in de auto vastmaken met de autogordel??????? Of ben ik nu niet goed op de hoogte?

Vanmiddag naar de fysio geweest, en die heeft mij ook streng teogesproken dat je harde buiken absoluut moet zien te voorkomen!!! Dus nijntjenijn ik zou er echt mee opletten!

10. LaVitaBella

LaVitaBella Bekend lid

3 sep 2012
    840
    311
    63
    Vrouw
    Sint Oedenrode
    Vandaag terug gefloten door mijn eigen lichaam ...(en de verloskundige) :(
    Heb vandaag een controle gehad en ik moet nu wel gaan luisteren anders kan ik binnenkort niet eens meer fatsoenlijk lopen...
    De kleine groeit goed, maar ligt al helemaal onderin, het hoofdje was al niet meer gewoon te voelen. Deze week nog bloed prikken en verder veel zitten/ rusten.

Dus knopen doorgehakt en vanaf vandaag alle ochtenden vrij, alleen nog maar de middagen werken op de BSO, misschien 1 ochtend bijv op kantoor ipv TSO.
    Moeilijk om eraan toe te geven, maar na het gesprek vanmorgen met de verloskundige en mijn superlieve collega's ben ik tot de conclusie gekomen dat dit gewoon moet!
    Niet alleen voor mezelf maar ook voor de kleine natuurlijk :)
    En straks met de verhuizing taken uitdelen...

11. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    Dames toch... luisteren naar het lichaam is regel nummer 1 van zwangerschap! Het is moeilijk, ik weet het (doe het zelf ook niet altijd) maar hou vol!!

Pfoe ik hoef voorlopig geen kleding meer te kopen. Net onverwachts van een kennis van mn ouders een hele vuilniszak vol kleertjes gehad. Totaal nu 2 volle vuilniszakken kleding tm mt 68 gekregen... Heb nu ook echt teveel al... Het enige dat ik nog moet kopen is een pakje voeding voor als de bv niet aanslaat en bad eendjes. De rest is nu voorzien.

12. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    wat vervelend voor alle meiden met regelmatig harde buiken...
    Zelf weet ik er niet iets heel wijs op te zeggen, vandaar dat ik me hierin iets terug trek :)
    Het is dus geen desinteresse maar meer niet weten wat ik hierin voor jullie kan betekenen...

Ff leuk berichtje... pakketje uit Engeland is eindelijk ontvangen!!!
    Super schattige kleertjes van mn nichtje gehad en van die lieve haarbandjes, een pak luiers, badschuim, schoentjes, een nieuw rompertjes, nieuwe bijtring en echt een prachtig fotoalbum :D
    Ben er super blij mee...

@littha... Ooh wat lekker!!!! en ook heel lief :)

13. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier weer een goeie controle gehad. Ze schrok niet van mijn omvang. Lig nu nog maar 2 weken voor maar dat is prima. Ze zegt dat je zo rot de 26e week ineens een groeispurt hebt en daarna gaat t werr wat ristiger. Kleinr ligt hier ook al helemaal met zijn hoofd beneden maar kan nig met gemak draaien. Verder voel ik me naast ziek zijn geeion super. Over 3 weken terug en dan krijg ik een groeiecho en controleren ze mijn ijzer even. Kleine heeft een goede hartslag 140 en ik een goede bloeddruk 130/70.

14. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    eff een happy bericht! Papa kon zijn dochter goed voelen schoppen!!!! Jeuj!!

15. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat super littha !!!! :)

Kan weer eens niet slapen :(
    Breekt me echt op zo
    Maar ergens proberen een middagslaapje te doen
    En niet te veel af te spreken
    Zie uit naar zaterdag, dan logeert dochter bij opa en oma!!

Zie net wel dat ik vandaag mijn laatste trimester in duik
    Hoeraaaa 28 wkn

16. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    heerlijk he die gebroken nachten....

Hoop voor je dat je nog een beetje kan slapen vanmiddag...

17. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oooo maar jij bent ook lekker op tijd missmamma

Denk dat ik zo ff lekker naar de kapper ga als de kleine naar school is

18. nijntjenijn

nijntjenijn Actief lid

17 sep 2012
    144
    0
    0
    Nou dames, bedankt voor de reacties! Gisteravond ging zelfs na 1,5 uur op bed liggen de harde buik met pijnlijke kramp niet weg. Dus toch even noodnummer van de VK gebeld. Ze is even langsgekomen om te controleren. Hij was inderdaad erg hard, gelukkig dacht ze niet aan iets ernstigs. Maar een zwaar geirriteerde baarmoeder, door een combi van groeispurt, beweeglijk kind, en te veel doen. Dus moet nu deze week volledige rust, en dan rustig aan dingen gaan doen.

@Littha wat super leuk voor jullie!!!

19. Suus84

Suus84 Niet meer actief

@corry. De familyfix is voor als je auto isofix heeft. Je maakt de familyfix dan hieraan vast en dan klik je zo je autostoeltje erop. Let wel is alleen voor de cabriofix, pebble en het autostoeltje pearl. Je hoeft dan niet elke keer die riem erom te doen. Gewoon erop zetten, heel licht duwtje erop totdat je de geluidssignalen hoort en de lampjes gaan branden en het stoeltje staat vast. Volgens diverse testen schijnt dit nog veilliger te zijn als dat je het autostoeltje in de riem zet.
    Als je auto geen isofix heeft dan kan je de easybase gebruiken. Hier kan alleen een de cabriofix en de pebble op begreep ik.
    De easyfix is er ook nog. Deze kan je ook gebruiken als je auto isofix heeft, maar hier kan ook alleen maar de cabriofix en pebble op. Hadden we eerst naar gekeken, maar de familyfix kan je gewoon langer gebruiken en hij is maar een 10tje duurder. Dus die keuze was gauw gemaakt.

Ik ben zo vreselijk vaak wakker snachts. En veel dromen de laatste nachten. En het zijn geen leuke dromen.

@carma. Leuk ff naar de kapper. Denk dat ik vrijdagochtend ga. Ben geloof ik vlak voor de kerst voor het laatst geweest.

Kwam er vanmorgen achter dat ik vrijdag jarig ben. Helemaal vergeten :D Had een whatsapp gehad van een kennis van ons die wilde langskomen voor me verjaardag a.s. vrijdag. Ik dacht verjaardag :(. Schoot me ook gelijk te binnen dat me moeder ook dan jarig is. :(. Zondag maar ff bloemetje op het graf leggen. Doe ik elk jaar

20. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Ja was er vroeg bij idd... maar heb nog ff op de bank liggen doezelen... was me toch iets te vroeg naar mn zin...
    Was weer eens met mn mannetje op gestaan om zn boterhammen te smeren (deed ik voor zwangerschap iedere ochtend) nu heb ik daar toch meer moeite mee...

@nijntjenijn Hup! plat liggen en niets meer doen :p blijft het beste...

@suus vast gefeliciteerd en ook sterkte X

Deel Deze Pagina