@carma: jeuj!! Weer een grens over!! Helemaal goed! Verder balen van die nachten! @nijntje: lekker op de bank liggen met een dekentje en filmpjes kijken dus! Een tip: niet teveel achter de laptop/tablet, is niet goed voor de portemonnee @missmama: wat ben jij lief zeg!! Ik doe dat echt niet! Geleerd bij mn ouders... Mijn moeder doet dat ook al jaren en het gevolg: bijna elke dag: 'ik lust dit niet en dat niet'. Tjah doe het dan zelf, maar ho maar... @suus: ik ben ook vrijdag a.s. jarig!! Als het schrikkeljaar zou zijn geweest was ik nog lang niet jarig geweest haha. Alvast veel plezier en ook sterkte! hier vanmorgen de baby-dump gebeld en krijg een geheel nieuw stoeltje ipv het onderdeel! Joepie! Begin volgende week wordt hij geleverd en dan kan ik gelijk het oude stoeltje weer inleveren.
Harde buiken: valt dat langdurig pijnlijke harde buik daar ook onder dan? Oeps. Ik heb dat zeer regelmatig dat mijn buik keihard, pijnlijk en gespannen is een paar uur lang. Denk minimaal 2x per week. Dacht dat t erbij hoorde en geen harde buik was omdat ik dacht dat die weer snel weg moesten trekken. Misschien toch maar wat rustiger gaan doen dan. Vandaag sowieso rustig aan doen want ben ziek. Denk wat grieperig. Begon met keelpijn maar nu breid t zich uit met hoofdpijn en spierpijn enzo. Waar ik normaal gewoon zou gaan werken heb ik besloten om nu even mijn rust te pakken. Had t eigenlijk gisteren al moeten doen maar toen had ik te veel belangrijke afspraken staan en ben ik toch maar gegaan. Hier ook elke nacht rond 4.00 of 5.00 uur wakker en om 6.00 uur gaat de wekker weer. Moet blij zijn met 4 a 5 uurtjes slaap per nacht. En in t weekend lukt t vaak ook niet om bij te slapen en op mijn vrije doordeweekse dag moet ik er ook altijd vroeg uit. Denk dat ik nu daarom ook ingestort ben. Lekker slapen vandaag maar en verder niets. 36 uur werken breekt wel een beetje op op die manier. Hier ook de family fix. Ideaal lijkt het mij. Geen moeilijk gedoe met gordels. Kijk even aan hoe t in t echt bevalt en misschien dan maar een tweede aanschaffen voor de andere auto. Als t wisselen meevalt dan houden we t bij eentje. We zijn voor de pebble gegaan omdat die er wat zachter en fijner uitzag en voelde voor de kleine. En t gemak ervan. Tuigje is super makkelijk te verstellen. Lijkt mij ideaal!
Goeiemorgen allemaal! Wat een harde buiken allemaal, meiden hou je rustig! Sinds het ongeluk probeer ik op m'n vrije dagen echt zoveel mogelijk te rusten, helpt wel. Vannacht weer 2 keer moeten plassen. Morgen weer aan het werk, gaat de wekker weer om 6u zal wel ff wennen zijn, ben 9 dagen vrij geweest. Nou ik ga zo eerst ff met de hond naar buiten en dan ff naar de stad, aanbiedingen bij Kruitvat kopen, ff naar Xenos en naar de Tuinen en daarna m'n rijbewijs aanvragen . Als ik thuis kom eerst maar even op de bank liggen voor ik weer wat ga doen. Corry, ik heb de easybase etc. uitgebreid bestudeerd bij de negenmaandenbeurs en het is zoveel makkelijker om op die manier je maxicosi in de auto te zetten. Geen gehannes met de gordel. Ik ben om en ben op mp aan het zoeken.
@missmama ik doe ook altijd ;s ochtends broodjes smeren voor me mannetje. Sta dan om 5 uur op. Hij is een makkelijke eter en lust alles. Als ik geen brood smeer dan gaat ie alleen maar naar de friettent of van die bekers met oplossoep drinken zeg maar. Das niet goed voor zijn gezondheid. Hij is al te zwaar en heeft daarbij ook hart- en bloeddruk problemen. Heeft ie overigens wel medicijnen voor. Hij is overigens begonnen via de arts met een stoppen met roken programma icm medicijnen en persoonlijke begeleiding. Morgen is de laatste dag dat ie mag roken en de stopdag is op mijn verjaardag. Hopelijk gaat het hem lukken. Zal best wel ff moeilijk worden voor hem. Hij zal wel chagerijnig worden. Maar het is voor z'n eigen gezondheid. @littha. Leuk dat je vrijdag ook jarig bent. Jij ook veel plezier! @nicci.4 a 5 uur slaap is erg weinig per nacht. Slecht voor de gezondheid en weerstand. Hopelijk tank je een beetje bij.
Niet alleen zijn gezondheid maar ook niet van jullie kleintje... Mijn mannetje is ook geen moeilijke eter en zolang hij waardeerd dat ik zn brood smeer, blijf ik t lekker doen... Als ik trouwens zn brood niet smeer, doet hij t wel gewoon zelf... Vind t gewoon een fijn gevoel dat mn harde werker met een goede boterham zn dag door komt Zo kwam moeilijk op gang vandaag maar heb nu al weer een wasje gedraaid, mn gang lamp schoongemaakt (de kap is weer doorzichtig, was al 2,5 niet meer schoongemaakt, oeps) mn spiegel schoongemaakt, de babyspulletjes opgeruimd die ik gisteren heb gehad en oohja ook nog even weg staan dromen bij t slaapliedje van t mobiel voor onze kleine meid ghihihi
Ben er wel aan gewend hoor en zeldzaam ziek. Al pak ik normaal wel 6 uurtjes per nacht. Misschien dat ik door de zwangerschap wat gevoeliger ben om ziek te worden en vind t verplicht om goed voor de kleine te zorgen. Normaal sleep ik me gewoon naar mijn werk. Hihi. In 10 jaar tijd minder dag 5 ziektedagen gehad maar tijdens mijn zwangerschap ook al zoiets. Dus verplicht mezelf ook rustig aan te doen. Stoppen met roken: vond ik echt super makkelijk. Had t zo groot in mijn hoofd gemaakt dat t echt meeviel. Rookte best stevig 2 pakjes per dag) en gewoon een op andere dag gestopt. Je moet alleen mentaal sterk zijn. T duurt even voordat die omslag er is. Je moet jezelf voor blijven houden; doe niet zo gek, je rookt niet meer. Eerste paar dagen zijn t lastigste. Ben nu bijna 4 jaar gestopt geloof ik. Maar heel soms duikt de gedachte van een sigaret op. T is 13 jaar deel van mijn leven geweest dus soms komt die automatisme van roken boven drijven. Heel weird!
Ik ben nu dus een half jaar gestopt met roken... Eigenlijk best makkelijk idd... Ik heb t met behulp gedaan van t stoppen met roken boek van Allen Carr, heeft me echt geholpen Wel vaak van die momentjes gehad van, ooh normaal gesproken zou ik hier een sigaretje bij roken maar verder geen gemis ofzo... Tot ik zaterdag bij de toiletten op mn schoonzusje stond te wachten, had ik ineens heeeeeel erg zin in een sigaret... lekker niet gedaan natuurlijk maar vond t wel vreemd... 's avond bij mn moeder geweest en blijven logeren, nou die rookt ook stevig en ook binnen en toen had ik er al helemaal geen last meer van...
Haha herken die momenten. Vind t nu ook echt smerig ruiken enzo maar altijd pas de volgende dag. Mijn momentjes zijn vooral bij mijn ouders. Toen ik nog thuis woonde nam ik wel eens eenntrekje van een peuk terwijl die op de asbak lag. En nu wil ik m soms uit atomatisme pakken. Heel gek is dat. Zo zie je maar weer dat mensen gewoontedieren zijn
Ik ben gestopt met roken toen we besloten hadden dat we voor een eerste kindje gingen rookte 1,5 pakje per dag, maar met ziban (via de huisarts) ging het echt heel goed Helaas duurde het daarna nog 4 jaar voor ze kwam ZOOOO blij ook ik heb vandaag 2 vuilniszakken vol mooie babykleding gekregen van een vriendin maat 56 t/m 68 Scheelt weer veel in de financiën, kan dat geld ergens anders aan uitgeven worden lichamelijk ging het redelijk vandaag al heb ik wel weer erg veel gedaan morgen blijft onze dochter lekker over en kan ik even een extra rustmoment inlassen
@carma: mooi moment om je nieuwe kleding eens te bekijken hahahahaha. Veel plezier en super van je vriendin!
@suus84 en mir 81: Ik wist helemaal niet van het bestaan af van die dingen! Wij hebben de maxi cosi pebbles en daar past zo;n ding dus ook op. als ik een keer in een babywinkel kom zal ik het eens gaan bestuderen. op zich lijkt mij de riem niet een groot probleem, maar eerder een handigheid. Maar gemak dient de mens! en gebroken nachten zijn hier ook een probleem.... mijn blaas is zoooo klein! Deze was al niet groot, maar nu is het nog erger geworden haha. gemiddeld iedere nacht 3-4 keer eruit... Gelukkig kan ik overdag mijn momentjes pakken om bij te tanken. En morgen ga ik een bad kopen! eindelijk mag het van mijn aanstaande!!
Ik ben zooooo toe aan rust Gisteren regelmatig krampen in mn buik gehad en vandaag nog niets anders dan harde buiken, zelfs een warme douche deed niet ontspannen T liefst zou ik echt in bed willen duiken en de hele dag er niet meer uit komen... Helaas gaat dat niet... mn vent is weer van huis, komt zaterdag pas weer thuis dus heb een hondje om voor te zorgen... Wel leuk, vandaag word ook de babykamer geleverd!!! EINDELIJK!!! Nog 1 weekend klussen en dan hoop ik dat de chaos in huis ook weer verdwenen is...
Gewoon lekker rustig op de bank hangen met een kruik helpt vast ook! Zo niet, dan toch even je vk bellen. Misschien heeft zij nog tips, maar ook fijn dat ze er in elk geval vanaf weet toch? Probeer je te richten op de komst van de nieuwe babykamer!!! Hier gaat de chaos straks ook weer weg! De oude bank wordt morgenmiddag opgehaald en morgen avond gaan we lekker met zn tweetjes naar de bioscoop Echt TE lang geleden dat we iets met zn tweetjes hebben gedaan. Zaterdag avond de verjaardag en vanaf zondag weer lekker rust. Maandag moet zoonlief naar het zkh naar de oogarts, benieuwd of ze kunnen vinden waarom hij niet met beide ogen samen werkt. We denken dat hij een plus en een min oog heeft en daardoor geen diepte ziet. Dat kwam eerder voor in de familie. Niet dat dat een ramp is, maar wel fijn om een oorzaak te weten. Daarna de vk voor controle en mijn weekend is weer voorbij.
alvast gefeliciteerd dames! ik mag zondag 33 kaarsjes uitblazen. hier ook al een weekje lekker aan het snotteren en lichte koorts, bleh! Mijn vader is gelukkig lekker boven op zolder aan het klussen dus dat gaat gewoon volgens planning! kunnen wij na zijn timmerwerk weer lekker schilderen. hier de laatste 2 weken een onrustige slaper geworden snachts dus overdag meer moe en probeer ik af en toe wat bij te tukken of iig zo weinig mogelijk te doen. Mijn buik begint trouwens extreme vormen aan te nemen. ik lette er eigenlijk niet zo op, maar gisteren keek ik in de spiegel er wat oplettender naar en man!! mijn buik is nu al net zo rond/groot als dat ik 38 weken van zoonlief was! en ik heb nog 14 weken te gaan, als ik nog veel van dit soort groeispurten krijg kun je me rollen! @vraagje voor de dames die al definitief een naam hebben. Vinden jullie het ook zo onwerkelijk/raar om je kind al zo te noemen? ik was met zoonlief even aan het "kletsen" over de baby en noemde de naam, maar het voelde nog zo vreemd komt vast goed als beebje er eenmaal is haha
Hier staat de naam al wel vast... Heb een week lang met regelmaat dr naam genoemd om dus ook te horen of t klinkt... Nou weet ik dat t goed klinkt en ben ik er mee opgehouden, bang dat ik me anders verspreek als er andere bij zijn ghihihi... Noem dr nu gewoon, meissie, ons prinsesje of onze kleine meid...
pfffff kamertje is geleverd hoor... Staan ze aan de deur, ja dit en dit moet nog betaald worden, ik schiet in de stress, wist uberhapt van niets. Probeerde mn schoonouders te bereiken, niemand thuis. Dus ik mn vriend gebelt, ja er was afgesproken dat ze een acceptgiro zouden meegeven zodat zn ouders dat kunnen betalen, bezorgers wisten van niets, ik probeer mn tranen te bedwingen. Wilde ze t kamertje weer meenemen... Gelukkig is mn huur nog niet betaald en heb ik t kamertje ff betaald... Pffffff sorry moest t ff kwijt... Vanaaf maken mn schoonouders t geld naar mij over...
@missmama. Wat vervelend dat het zo liep met het kamertje. Logsich dat je in de stress schiet. Hormonen he Ik had echt staan janken denk ik . Maar dat zullen de bezorgers van een babywinkel wel gewend zijn denk ik. Maar je hebt het kamertje. Toch fijn dat je schoonouders het gelijk overmaken naar je. Ons kamertje komt 7 maart. Vind het best spannend. Wij hebben nog geen definitieve naam voor onze kleine. Het lijstje met namen is wel gekrompen tot 4 namen. Maar manlief vindt het erg moeilijk om te kiezen. Dus nu noemen we haar maar prinsesje of ons kleine meisje. Lag ik vannacht lekker te slapen eindelijk, maakt manlief me rond 0030 wakker dat ie even aan me buik wil voelen of dat ze kleine meisje wakker is. Want hij kon niet slapen. Hij draaide me zo om vanaf me zij op me rug. Aaarggh boos dat ik was :x. Kon zelf al zo moeilijk in slaap komen, en dan maakt hij me wakker. Volgensmij was de kleine het er ook niet mee eens en schopte 3 keer hard tegen zijn hand aan. Vervolgens valt meneer in slaap na 10 minuten en ik lig weer een uur te draaien. pfffff mannen. Vandaag ff op me werk langsgeweest. Was wel leuk. alle collega's gezien/gesproken. Me baas had niet echt veel. Moest echt overal om vragen. Hoe gaat het hiermee, en hoe loopt dat etc etc. @littha. Heerlijk naar de bios. Heb hier nog 4 bioscoopbonnen liggen. Misschien dat ik die voor me bevalling maar is moet opmaken. Had tegen me mannetje gezegt dat ik niks wil hebben voor me verjaardag, maar ik denk dat ik maar voorstel om binnenkort met z'n tweeen naar de bios te gaan. Succes maandag in het ziekenhuis met je zoontje. Morgen ga ik een appeltaart bakken voor me verjaardag. Maar nu las ik dat je tijdens je zwangerschap geen kaneel mag eten. Maar als ik morgen en zaterdag 1 puntje appeltaart eet dan zou dat toch geen kwaad kunnen?
Hooi dames, Leuk he verjaardagen! Ik ben er sowieso al niet zo'n fan van laat staan nu. @suus kaneel mag prima in kleine beetjes hoor!! Dus 2 stukjes appeltaart in 2 dagen geen probleem!! Ik had vanmorgen urine ingeleverd omdat VK voor de zekerheid dat even wilde laten checken. Ook op kweek laten zetten. Bel ik vanmiddag op, blijkt er een te hoog suiker gehalte in mijn urine te zitten en willen ze maandagochtend op nuchtere maag mn glucosegehalte meten. Pffff natuurlijk spontaan weer een keiharde pijnlijke buik van de stress.... Bleegh wat een $%$# dag.....
Ik weet hoe je je voelt Nijntjenijn... hier ook nog steeds met regelmaat last van harde buiken... met als gevolg dat ik de kleine ook amper voel... Gisteren tot 3 keer toe vreselijke krampen gehad die vanuit t niet op kwamen zetten, stond gewoon krom van de pijn... T ligt aan de termijn ofzo of aant weer, aangezien zo goed als alle dames hebben hier wel last van dat soort gekkigheid...
Heerlijk hoor verjaardagen, not... maar ja, moet maar effies... Ach die paar uurtjes overleef ik nog wel haha. Wij gebruiken indd ook de biosbonnen!! Hebben we 2 jaar terug al gehad, maar nu maar eens opmaken haha. Gaan naar Ushi toe . Lijkt me ontzettend lachen! Over kaneel: indd, je moet niet het hele kaneelpotje in één keer opeten, maar ik heb een paar weekjes terug ook heerlijk flensjes gehad! Nijntje: moet je dan suikerwaterdrinken??? Of gewoon bloedprikken?