Hoi meiden Nijntjenijn, balen meis. Maar misschien is het een moment opname, probeer je suikers wat te minderen waar mogelijk. Missmama ook met hond kan je tussendoor wel rusten Gewoon doen hoor Ik heb vanmiddag ook gelegen ondanks hond en kind Naam staat hier ook vast, maar ook ik noem haar prulleke om verspreken te voorkomen. Wie er jarig is alvast gefeliciteerd Pfff vanmiddag met hubby geskypt, heel fijn hem te zien ook voor onze dochter. Maar ook moeilijk, ik besef hoeveel ik hem mis. Hou me in niet te huilen, kan niet voor onze kleine meid Maar pffff,wil hem zo graag even vasthouden en kussen. Dochter nog steeds moeite met naar bed gaan en slapen Vannacht proberen we het weer in haar eigen bed, nu hopen dat ze door slaapt. De start was alweerhuilen, maar ik heb de poot strak gehouden en na 10 min was ze stil Ga zo ook plat, alvast voorslapen voor het geval dat
Mijn buik heeft volgens mij weer een groeispurt, voelt elke keer zo gespannen... Ik wordt ook gek van het plassen, overdag kleine plasjes en 's nachts moet ik er zeker 3 keer uit en komt er toch een waterval! Ik denk dat ik overdag vocht vasthou en doordat ik iets met m'n benen omhoog lig in bed alles er 's nachts uitkomt. Als dat zo blijft volgende keer even met vk overleggen, misschien is er nog iets anders aan te doen. Missmama wat schrikken, fijn dat je het geld nog had en je het zo op kon lossen, maar ik zou ook in de stress schieten en die hormonen helpen daar niet bij. Suus, zolang je geen heel potje kaneel opeet kan dat echt geen kwaad hoor! Geniet er lekker van! Nijntje succes met prikken, hoop dat de uitslag mee valt! Ik moet binnenkort ook nog ff prikken, maar weet nog niet wanneer ik ga, moet veel werken komende dagen en moet 2u na ontbijt prikken, niet echt handig dus. Glimword, zo'n opmerking over je buik vraagt natuurlijk om een foto (zegt degene die al veel te lang geen foto heeft gemaakt...) Gezellig naar de bios, dat zouden we ook weer een keer moeten doen! Laatste keer was Alles is familie.
Hey meiden, ik kom even klagen hoor. Het wil hier niet echt. Ik werk 2 volledige dagen en het begint me tegen te vallen. Ik heb op de dagen dat ik werk veel harde en gespannen buiken en veel last van bekkenklachten. Ik ga maandag even overleggen met de vk en ik hoop dat ze me het advies geeft om een dag minder te werken zodat ik dat op mijn werk kan overleggen. Bovendien lijkt mijn blaas ook weer op te spelen ondanks dat ik veel meer drink! Blechhh,ik zit er echt ff doorheen. Jarigen, alvast gefeliciteerd. @carma, nog ff volhouden meid, als ie weer thuis komt gaat ie voorlopig niet meer weg toch? Alle anderen ook succes met kwaaltjes en gelukkig ook leuke dingen. Fijn dat we hier soms even ongeneerd kunnen klagen ondanks we allemaal toch heel gelukkig en trots zijn op onze zwangerschap.
Dat heb je heel mooi verwoord Sparks!!! @carma... ik probeer op de bank te rusten, dan hoeft de hond niet in de bench... Merk gewoon aan dr dat ze echt dr lange wandelingen nodig heeft (heb een border collie) en tisz zoooooo frustrerend dat ik die niet kan geven... De afgelopen weken is t helemaal erg, ze zit gewoon 90% van de tijd in dr bench, je ziet ook dat ze wat dikker word... Hoop voor je dat je meissie lekker slaap vannacht... en jij natuurlijk ook Snap dat je je hubby mist, de mijne zit "slechts" 2 dagen in tilburg en zou m nu wel willen op bellen om te smeken oftie thuis komt... Nog ff en dan is je hubby weer thuis en gaat hij voorlopig nergens meer heen Ook alvast gefeliciteerd aan de jarigen... Zijn er een hoop deze maand jarig (inclusief ikzelf)
@Suus: je mag gerust kaneel eten hoor, maar niet teveel. en ik denk dat je minstens een kilo op moet hebben wil het "schadelijk" zijn dus gewoon lekker van die appeltaart snoepen
@carma: hou vol meid!! Nog effies!! @sparks: hier ook nog geen doek ontvangen hoor! Geloof dat wij de enige 2 hier zijn die buiten de boot vallen. Verder heb ik ook een contract van 16 uur, maar werk nu 4 dagen 4 uur. Helaas komt daar nog wat bij vanwege het type werk, maar goed. 4.5 uur per dag is aardig te doen, hoewel het veel lijkt door de hoeveelheid dagen. Misschien is dat ook een optie voor jou? Overleg anders even met je bedrijfsarts, die kan vaak ook veel voor je betekenen... Waar blijven alle buikfoto's!! hahaha.
Missmama: zo zielig voor t beestje! Kun je hem niet ergens los laten rennen? Bijv met de auto naar t bos ofzo. Dan hoef jij niet veel te lopen en kan t arme beest toch zijn energie kwijt. Ben een echte dierenvriend en vind t zo zielig als beesten niet de beweging krijgen die ze nodig hebben. Gelukkig is je man er snel weer jij ziet t liever ook vadt anders) Hier alleen konijntje omdat we te veel werken en dus geen hond kunnen nemen. Wil niet dat t beestje zo lang alleen zit. Dus hebben 2 konijntjes rondhuppelen. Zodra we thuis zijn gaan ze los en dan rond deze tijd weer hun hok in (hok van 2,5 x 1 m en 2 verdiepingen). Dus die krijgen hun beweging wel Ook balen van t kamertje zeg. Ff stress om niets. Gelukkig ging t hier wel goed want onze ouders hadden ins t geld al gegeven. En anders ook geen man overboord. Spaarrekening is ook zo geplunderd natuurlijk, staat altijd direct op mijn gewone rekening als ik t overmaak. Staat t kamertje al in elkaar of gaan jullie t zelf doen? Echo fonteys: was vandaag weer. Erg leuk, studenten in de tweede week. Moesten dus veel leren maar was super gezellig. Ik kon nu zien welke bewegingen de kleine maakt als ik hem voel. Hij was echt hyper. Heb m ook zien duimen en drinken. En medisch was alles ook goed. En nog steeds een jongen De naam hoort hier al helemaal bij hem hoor. We verkleinen het wel altijd dus voor nu is t matthijsje. We moeten nog wel oppassen dat we ons niet verspreken. Maar tot nu toe gaat t goed. Voor de rest van onze bekenden heet hij gewoon nog panicci. En als ik me wel verspreek is t jammer. T wordt toch zijn naam dus verander er niets meer aan.
Het is ook zielig voor dr!!! daarom baal ik er zo van... Hier natuurlijk maar 1 werkende, had de gevolgen van een zwangerschap niet overdacht bij de aanschaf van mn hondje... Ik probeer 1 keer in de week naar natuurlijk gebied te gaan om dan daar t gaan zitten en met de werpstok een bal te gooien maar ook daar moet ik lopend heen (30 min heen en 30 min terug... De afgelopen maand heb ik t niet voor elkaar gekregen om met dr daar heen te gaan... Zelf heb ik geen rijbewijs... Zondag kan ze weer even dr ei kwijt... dan ga ik met een vriendin naar t bos (met haar auto) Hoop dat na de verbouwing en t trouwen de rust weer wederkeert en dan kan ik wel weer met regelmaat met dr op pad Kamertje staat nu nog in dozen in de gang... die stumperts deden t nog niet eens boven brengen Zondag moet er nog 1 keertje geverft worden int kamertje en daarna worden de meubeltjes in elkaar gezet.... @buikfoto volgens mij heb ik vorige week nog een foto ingeleverd
och ik vergeet weer de helft (dementie??) haha. Zoals jouw buikfoto missmama! missmama: heb je de werklijn gekocht? Het zijn hele mooie beestjes, maar zou toch eerder kiezen voor de showlijn hahaha. Wat ik heb geleerd is dat zij hun beweging toch echt moeten krijgen, anders worden ze baldadig als de ........ Kun je nog fietsen? Bij fietsen krijgen ze ook hun beweging namelijk en mag je doen tot een uur voor de bevalling! nicci: fijn dat alles goed is met jullie mannetje! naam: wij noemen haar bewust niet bij haar naam. We hebben al een tijdje de definitieve naam en heb dit ook in haar mutsje gebreid. Maar ik weet nu al dat ik me ga verspreken, dus het is gewoon "kleine meid" "zusje" en "dame". Wel raar trouwens om "dochter" te zeggen hahaha. "Zoon" klinkt zo vertrouwd na 3.5 jaar. Nog twee vraagjes: wie van jullie kent van 'brigitte kaandorp' het verhaal 'neem geen kinderen'? Voor de soon-to-be-mama's is het leuk om te horen wat je kan verwachten... Voor de nu-al-mama's is het herkenbaar om te horen! De andere is: wie heeft DE GOUDEN TIP tegen niesen???? Ik wordt er moe van! Om het half uur is het minstens 5x achter elkaar raak... Gevolg: pijnlijke harde buiken en een wakker kind... Snuiten, zeezout, het helpt allemaal niet...
Missy komt uit de werklijn. Juist bewust gekozen omdat ik zelf meer beweging wilde en die blijven wat kleiner dan die uit de showlijn (alleen is zij wel heel klein gebleven) Voor mn zwangerschap deed ik iedere week 1keer wandelen met werpstok, 1keer hardlopen of skeeleren en 1keer fietsen. Gelukkig word ze niet baldadig van t niets doen, eerder steeds luier hahahaha fietsen heb ik geprobeerd maar gek genoeg krijg ik daarvan meer pijn dan bij lopen... Ik heb geen tip tegen niezen....
Ik las iets van vaseline in de neus smeren littha. Dan trillen de haartjes niet en heb je minder drang tot niezen. Is het verkoudheid of alleen niezen? Jeee ellende met slapen hier Slaapt dochterlief eindelijk in haar eigen bedje, ben ik steeds wakker hahaha waar gaat het over
@nicci. Wij hebben 1 konijn. Loopt bij ons ook los in de tuin. We hebben een grote tuin. Gelukkig doet ze de behoefte altijd in haar hok. Het is er alleen 1 met mankementen. Heeft paar jaar terug een hersenbloeding gehad, en heeft daarvan wat dingen overgehouden en ze is 2 keer geopereerd. Manlief wilde haar toen al laten inslapen maar vond ik zielig. Zo een beestje heeft ook recht op zorg. En ze heeft geen pijn want dat merk je gelijk. Ondanks dit is ze toch al 7 jaar. En ze eet en drinkt goed. En bij 2 kennissen hebben we een buitenhok staan voor haar indien we op vakantie zijn. Dan gaat ze naar 1 van de 2 en kan ze ook los lopen in de tuin.
Wij hebben een kleine luie hond Die loopt gewoon los als wij weg zijn 'S nachts slaapt hij in de bench. Hoeraaa dochter is boven gebleven Wel 3x naar her potje geweest Ik zelf heb slecht geslapen, kan mijn draai niet vinden in bed
border collie's zijn zo'n leuke honden! Bij ons in de buurt wonen er verschillende. Maar inderdaad beweging is een must, en frustrerend als je dit niet kunt bieden. Maar het is voor een belangrijk doel! En meer dan dat je kunt, kun je niet doen. Ik heb een weimaraner (met nadruk op ik, want mijn aanstaande wilde geen hond, inmiddels kan hij onze honde niet meer missen!) Ook een ras die bezig moet zijn, maar het geluk is dat wij op een boerderij wonen (anders zou ik ook geen weimaraner gewild hebben) En al ga ik geen uren meer met haar wandelen, ze kan haar ei wel kwijt hier. ze loopt ook altijd los en is met vanalles bezig als we buiten zijn, gelukkig anders zou ik mij ook heel schuldig voelen tegenover onze hond. Ik mis de wandelingen wel, en als straks de kleine er is gaan we lekker met zen drietjes op pad! Ik nies wel vaker dan voorheen, maar gelukkig niet storend. Maar wat je ertegen kunt doen???? ik weet wel een hoop foefjes om je nies op te wekken, maar daar heb je niks aan haha. En wij hebben nog geen namen, zijn zo hard aan het denken maar twijfelen telkens ergens over. Dan komt erbij dat we wel twee verschillende smaken hebben qua namen en ik zal moeten toegeven aan zijn smaak, want andersom is geen issue.... haha Vind ik niet zo heel erg hoor zijn smaak is niet verschrikkelijk hoor, maar als ik alleen namen kon kiezen zouden het andere namen worden. Maar misschien hebben jullie nog tips waar we op zoek kunnen gaan naar namen?
Missmama: ja balen dan nu voor jullie beide. Maar er komen over een tijdje weer betere tijden aan! En dan kan ie mooi weer kekker bewegen.onze kamer is ook bezorgd op de vegane grond maar dit was ook duidelijk gecommuniceerd. En was ook wel praktisch met in elkaar zetten. Weet ook zeker dat aks je ze een extraatje geven je wel helien sjouwen. Zo gaan die dingen. Littha: hier ook. Wordt gillend gek en mijn ribben zijn beurs! Verkoudheid is ook op en top aanwezig en weinig wat je ervtegen kan doen. Mis goeie neusspray...zoo irritant! Geen harde buiken, voel wel alle banden en spieren maar de kleine geniet er geloof ik wel van. Die is lekker actief en zag bij de echo dat hij er weinig last van heeft als ik hoest en nies. Hij gaat lekker verder met wat ie deed. Heerlijk leven hebben ze toch. Suus: heerlijk hoor! T is dat ik ze niet los durf te laten als ik er niet ben. Anders liepen ze hier ook de hele dag. Maar ben bang voor de katten. Hebben er een tijdje een gehad die steeds lag te loeren en 1 is er aangevallen. Zo zielig, vooral als je er niet bent. Gelukkig zijn ze best fel en kunnen ze we van zich afbijten. Hier ook wat stupers gehad. Afgelopen jaar 3 uit 1 nest overleden. We hebben bewust de zielige bij ons gehouden ( zijn hier geboren toen ze voor de vakantie kwamen logeren bij ons). Doe er alles aan om ze zo gezond mogelijk te houden maar helaas mocht t voor hen niet zo zijn. Mijn eigen twee doen t super! Zijn nu volgens mij 4 en de ander een klein jaartje jonger. Erg gezellig, mis ze altijd gelijk als ik ze uit ligeren breng voor de vakantie. En idd zindelijk. De oudste heeft een tijdje vinnen gestaan omdat t winter was toen we hem kochten. Die ging altijd zijn bak in voor zijn behoeftes en als wij gingen eten smdan ging hij dat ook doen in zijn hok. Heel schattig. Lag ook op de rugleuning van de bank met ons tv te kijken. Toen hij een vriendin kreeg werd ie meer konijn en afstandelijker. Vandaar lekker buiten nu en kunnen ze samen genieten zoals t hoort!
Even een kort berichtje, hier ook een adhd hond, kan niet wachten tot de behendigheid weer begint! We hebben altijd winterstop ivm buitenveld. Wat ik nu regelmatig doe is denkspelletjes, leuke pagina op facebook is hersenwerk! Van denken worden ze namelijk ook heeeeel moe! Lees morgen de rest ff bij!
Wat leuk, allemaal hondenmensen hier Ik heb er 5, en ondanks dat ik nu steeds meer last van mijn bekken begin te krijgen wil ik minimaal een halfuur tot een uur met ze naar het bos. Dat hebben ze gewoon nodig, bovendien heb ik voor de zwangerschap gekozen, niet zij Nu moet ik nog iedere dag de auto in, maar over een maand zitten we eindelijk op de boerderij en kan ik lopend naar het bos
Hey dames... Ik heb indd sinds gisteravond er hevige verkoudheid bij en kon eerst niet slapen. Tegen 2 uur werd ik misselijk heb ik de hele wc ondergekotst, daarna heerlijk geslapen en nu alleen nog last van de nies en verstopte neus... Fijn zeg, Hiep hiep hoera voor mij! Kan me een verjaardag beter bedenken hahahaha. Toch bedankt voor de tips!! Weimeraners zijn ook heel mooi! Maar ook heel groot hahaha. Vriendlief wilde wel een bordeauxdog toen we op de flat woonden hahahahahahaha. Zie je het voor je?? Dat zijn ook kalven! Helaas voor hem konden we toen ook geen hond hebben en nu nog niet. Onze 2 katten accepteren het niet. Voor de honden/kattenliefhebbers: ogen dicht en luisteren!! KO VAN DIJK VERTELT.wmv - YouTube