eind mei begin juni buikjes 2013

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door jootje221, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Haha niet te veel kwijlen Suus, worden je dozen zo nat... *Flauw* :) Sorry beetje melig door slaap tekort...

Wij hebben ook alles op mp gekocht en ik ga nog het een en ander beitsen.

Ik wil ook als het lukt een jaar borstvoeding gaan geven. Ik vind niet dat je een slechte moeder bent als je flesvoeding gaat geven, maar ik snap niet waarom mensen borstvoeding niet zouden willen proberen, het is zo goed voor je kleine, als is het maar drie maanden.

2. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik wil geen boestvoeding geven. Zie er echt tegenop maar vind wel dat ik t moet proberen om de eerste start zo goed mogelijk te maken. Wil ook snel afbouwen zodat ik op t werk geen melkkoe hoef uit te hangen. Bv in t openbaar vind ik ook een verschrikking. Vind er ook niets moois aan. Vorl me daardoor echt niet een slechte moeder. Maar ben dus wel bereid om me over mijn eigen gedachten heen te zetten en 3 maanden mijn best te doen. Vind dat ik mijn kind dat verplicht ben. T is toch iets beter.
    Haat echt al die sites. Zo mega pro bv dat ik gelijk afhaak. Erg jammer dat er op fv nog steeds een taboe heerst

3. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga geen bv geven.
    Ik heb onhandige borsten (groot en slap) en heb de rust niet om het te doen
    daarbij heb ik met de gbp niet voldoende vitamine en min om goede melk te produceren
    Ik ben blij al ik zelf genoeg heb
    vorige zwangerschap wel geprobeerd maar moest 7x per dag kolven en diverse keren aanleggen enz enz
    kon er niet tegen, was erg ongelukkig
    Onze dochter doet het prima dus we laten het zo

4. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    Ik ga wel bv proberen te geven. Ondanks mijn ingeklapte tepels (valt wel mee, maar zo noemen ze dat) en met hulp van zo'n dopje is het toch 2 maanden gelukt bij zoonlief. Vroeger (30jr terug) wilden ze het niet eens en mijn moeder heeft er echt voor moeten vechten om het te mogen geven aan mn broer! Uiteindelijk kreeg ze het voor elkaar in een hok van 1 vierkante meter. Snap die taboe dus ook niet.
    Wel weet ik nog dat het uiteindelijk ook niet meer ging bij mij en ik zo'n 17 uur per dag bezig was met voeden of voeding maken. Werd er zo depri van! Dus als het zo'n geval wordt stop ik acuut.
    Zoonlief heeft het overigens prima gedaan op fryso hypoallergeen. Dat is speciaal als er iets heerst in het gezin (vader met astma).

5. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Hier ook even wat teruggelezen...
    Vorige week naar cursus borstvoeding geweest, was heel interessant en leuk!
    Het heeft me er nogmaals van overtuigd dat borstvoeding heel fijn en goed voor je kindje kan zijn en dat ik het zeker ga proberen.
    Maar ik begrijp ook de mensen die er niet voor kiezen!
    Het is toch heel persoonlijk en je kindje is op een bepaalde manier wel heel afhankelijk van je.....

6. myladyw

myladyw Lid

8 okt 2012
    97
    0
    0
    Ik werk in de zorg
    Hoi allemaal,

Heb een tijdje niet gelezen, maar jeetje wat zijn jullie hard gegaan zeg!

Hoe is het met iedereen=

Hier is alles rustig, wel heel veel moe. Nu moet ik ook nog 5x in de week van 19:30 tot 22:30 werken. Valt best tegen omdat mijn lampje wel rond 22:00 uit gaat.

Verder ben ik aan het aftellen tot ik met verlof mag. Dat is 15 april, hoop dan ook dat de tijd daarna hard gaat. Ben benieuwd hoe de kleine eruit ziet en ben het al een beetje zat al die ongemakken.

De babykamer is zo goed als af. Er moeten alleen nog een paar Forever Friends posters geplakt worden. Ook moeten we nog een paar kleine dingen aanschaffen.

19 maart moeten de kleine en ik weer apk gekeurd worden.
    4 april hebben we de intake van de kraamzorg.

7. Nicci1982

Vandaag de 3d echo gehad. Ben weer verliefd op m geworden. Zijn foto vond de vk zo mooi dat ie geprint in de wachtkamer mag. Helemaal trots natuurlijk.
    Groei was ook perfect, precies gemiddelde van 28 weken ( benen langer maar rest iets kleiner) en 1200 gram.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      11,9 KB
      Weergaven:
      4
  8. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi hoor nicci
    Het lijkt of hij z'n adem inhoud haha
    Groei is idd netjes
    Lekker genieten meis

Zit hier weer met een dochter met koorts
    Weet niet wat ze mankeert
    Wel weer verstopping, maar dat is nu gefixt dmv een wonderpilletje
    Misschien is het toch weer vermoeidheid en spanning
    Morgen komt papa weer thuis

9. Nicci1982

Haha nu je t zegt!

Zielig voor je meisje zeg. Zou zo de spanning kunnen zijn maar er heerst ook genoeg natuurlijk.

10. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    volgens mij hoorde hij dat hij nog 12 weken moet blijven zitten. Zn hand op zn oor en zn mond zegt: pfffffff...... ;)

Eff zonder gekheid: hele mooie foto!!!!!

beterschap met je dochter carma!

11. Sparks

Sparks Actief lid

12 jul 2012
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    Beterschap met je dochter, Carma en wat lekker dat je mannetje er morgen weer is. Nu gaat ie voorlopig niet meer weg toch?
    Mooie foto nicci!

12. Nicci1982

Thnx dames. Lolbroek is t al. De vk zei laat je even mooi zien ons ons, ga er maar goed voor liggen. En wat doet zoonlief; heel hard nee schudden. Zo komisch was dat.

13. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    @carma73: heel veel beterschap met je dochtertje, hopelijk is ze snel weer opgeknapt!

@nicci: Wat een super echo!

Een vraagje, de kleine is steeds minder vaak aan het schuppen en stootjes geven. Maar voor mijn gevoel is de kleine zich heel vaak aan het afzetten, en aan het duwen. tot harde buiken aan toe.... Hebben jullie dit ook?

14. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    @corry: het klinkt bij mij vrij logisch als ik mezelf vertel: de kleine heeft minder ruimte om te springen, maar zat om te bewegen. Dus ze zal wel minder op het springkussen staan, maar eerder zitten...

15. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hier het zelfde gevoel idd
    Komt waarschijnlijk door minder ruimte zoals littha al zegt

16. Nicci1982

Of hoe hij ligt. Ik voel m wel maar zachter en subtieler. Hij lag dan ook weer anders dan vorige week. Soms zie ik wl mijn buik bewegen maar voel ik niets. Heel gek en ook jammer want t was juist zo gezellig. Gewoon even goed in de gaten houden en bij zorgen met de vk delen. Vast goed voor een extra echo :D

17. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    nou, ze veranderen continu van houding hoor. Als je nu zou kijken ligt ie zo, kijk je over een kwartier kan ie wel 180 graden gedraaid zijn! Heb je net als ik de placenta aan de voorkant? Dat dempt namelijk ook lichte bewegingen om te voelen.

18. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Nee de placenta ligt laag maar achter, en ik voel en zie juist alles heel goed. Maar de schopjes en dingetjes voelde fijner aan dan dat geduw, het is regelmatig gewoon een hard balletje wat zich naar buiten probeert te duwen (weet niet hoe te omschrijven). Dan duw ik het ook wel weer terug maar dat is niet helemaal pijnloos, maar dat geduw voelt gewoon heel naar aan en krijg er harde buiken van. ik maak me er geen zorgen om hoor, maar vroeg me af hoe andere dit ervaren. gisterenmiddag heb ik een moment gehad dat ik wel op de wc kon blijven zitten door het 'plasgevoel' (kon amper normaal lopen voor mijn gevoel en dat terwijl ik net van de wc af kwam) en toen was de kleine dus tegen mijn blaas aan het duwen. De kleine zal mama wel gewoon lekker willen pesten! bij de 20 weken echo was ook te zien hoe hij zich toen al aan het afzetten was, alleen ervaarde ik dat toen niet als vervelend haha. De kleine doet ook wel stootjes geven maar minder als eerst, vanacht was het wel een speeltuin in mijn buik. Toch is dat wel mooi he!

19. Nicci1982

Ze schijnen wel een voorkeurshouding te hebben. Merk t ditect als ie anders ligt. En grappige is dat hij weinig lijkt te veranderen van houding.
    3 controles/echo's in anderhalve week en na eerste week lag hij nog hetzelfde. Gisteren is hij op zijn andere zij gerold maar verder nog hetzelfde. Vandaar dat t anders voelde. Heb wel t idee dat hij nu weer gedraaid is naar zijn rechterzij.

Corry:ken t gevoel wel maar vind t absoluut niet pijnlijk en krijg er ook geen harde buiken van. Vind t gevoel ook niet echt lekker maar wel grappig. Op mijn blass vind ik t minder maar daar ligt hij helaas wel een paar keer per week op te drukken. Dat doet vooral na t plassen zeer. Maar meestal trekt t vrij snel weg (max half uurtje)

20. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    jeej kraampakket is binnen. Mijn aanstaande wilde alleen al wat spullen eruit pakken omdat dit handig was voor bij de koeien, als we het nodig hadden zou hij het wel gaan kopen.... Natuurlijk zegt hij alleen zoiets om mij op stang te jagen en gek genoeg trap ik er nog steeds elke keer weer in... haha

die matrasbeschermer, is die echt genoeg voor als je vliezen breken snacht's onder het slapen? of stel ik nu een domme vraag?

Deel Deze Pagina