eind mei begin juni buikjes 2013

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door jootje221, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hey dames. Even een ego berichtje.
    Vanmiddag de groeiecho gehad en alles zag er prima uit. De kleine is nog harder gegroeid en nu zo lang als ruim 33 weken. De rest is iets onder wat t moet zijn (3 dagen en 1 week). Het gemiddelde kwam daarmee op ruim 31 weken en 1600 gram.
    Hij lag heerlijk met zijn hoofd beneden maar nog niet ingedaald en met zijn voeten bij zijn gezicht. Hij heeft dus mooi zijn geslacht laten zien. De vk svhrok want ze wist niet of wij het al wisten. En zelfs voor een leek was t duidelijk :D
    Mijn buik was ook op de groei van 32/33 weken. Groot net als de beeb!
    Oh ja ijzer was ook in orde, 6,9.

2. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

En even een buikfoto spammen.

3. Sparks

Sparks Actief lid

12 jul 2012
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    Buikje van 27 weken! image.jpg

4. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Mooie fotos!!!!!
    En fijn dat de kleine goed groeit!
    vandaag bij de verloskundige geweest en ook hier was alles in orde. De verloskundige trok alleen de conclusie dat onze kleine tot een zeer royaal zwembad beschikt (wat wil je met mijn buik). Maar ben er blij mee! beter te veel vruchtwater dan te weinig! En ik geniet altijd tijdens het luisteren van het hartje, want de kleine is het daar dus ook nooit mee eens, en laat dat goed merken waar de verloskundige (en we hebben 5 verschillende verloskundige) altijd om lachen
    Verder op jacht geweest voor vloer en gordijnen, maar morgen ga ik nog een keer op jacht, ik en mijn partner waren het niet eens met de levertijd van min. 5 weken..... (en dat na heel lang bekijken en zoeken welke we leuk vonden..... haha)

5. glimworm

glimworm Niet meer actief

#2385 glimworm, 21 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 mrt 2013
    hahaha sportdag! die houdt ik erin!! :D:D

ow das heel herkenbaar! ;)

hier was hij dan wel van de week ineens heel verrast toen hij mijn buik zag "bewegen" (dat heeft hij bij Collin nooit bewust meegekregen) maar voor de rest is hij er niet echt mee bezig.
    Komt allemaal wel als ukkie er eenmaal is.

hier ook weer lekker aan het snotteren en grieperig zijn, bleh! Maarja beter nu als op het punt van bevallen, dat lijkt me helemáál niks.

Zaterdag even een dagje Prenatal!

6. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Er is weer een hoop te lezen. Moet toch maar is kijken dat ik wat vaker reageer.

En een hoop mooie buikfoto's.
    Mooie foto van het bedje/kamertje en je jurk missmama! Wij hebben ook alle acces. roze genomen. Heb gisterenmiddag nog een roze klamboe gehaald voor de sier :p.

Manlief zit elke dag aan me buik. Als hij thuiskomt krijg ik een kus en de buik ook. En 's avonds op bed moet ie altijd ff een kwartier voelen en aaien. En af en toe 's nachts ook als ie wakker is. Maar dat vind ik vaak vervelend, want dan gaat hij mij wakker maken en vervolgens lig ik 2 uur wakker. Hij voelt dan 10 min en gaat dan weer slapen :x. Hij kan al niet meer wachten totdat de bevalling begint zei hij. Hij wil graag de baby aanpakken en aan mij geven op het moment dat ze eruit komt. Ervan uitgaan dat de baby via de normale weg komt. Had ik nooit verwacht dat hij dat zou willen doen. Vind hem daar het type niet voor. Soms zie je van die mannen en dan denk je gelijk van : jij bent wel zo een type.

Over seks mag ik nog niet klagen:D. Merk wel dat het wat moeizamer gaat omdat me buikje beetje in de weg zit. Dus moet een beetje crea zijn. :D

Die stomme hoofdpijn blijft ook nog steeds. Paracetamol werkt niet. Vocht is nu iets minder, maar ben 1 kg afgevallen. Zal wel komen dat ik wat minder vocht vasthoudt denk ik. Verders nog veel moe en wazig zicht. A.s. maandag moet ik naar de VK voor controle en echo. Eindelijk voor het eerst weer naar me VK ipv gyn.
    Verders beweegt de baby erg veel en ze heeft ook vaak de hik.

Volgende week vrijdag komt de kraamhulp op bezoek voor de intake. Ben benieuwd. Alleen ons bed kan niet op klossen. Dus moet ff kijken en overleggen hoe we dat doen. Denk dat ik maar matras koop voor alleen de controles en die er dan op leg. Een 1 persoonsmatras is dan toch prima lijkt mij? Manlief hoeft toch niet hoog te liggen?

Gisterenmiddag nog ff wat spulletjes gekocht. Boxkleed, klamboe, babyfoon, dekentje voor kinderwagen, omaslips voor na de bevalling waar het kraamverband in past :p. Moet alleen nog een wippertje. Maar ze kwamen bij de prenatal aan met de Stokke tripp trapp. Hier kan je dan een soort stoeltje op klikken en dan kan de kleine er vanaf de geboorte bij zitten. Ook wel handig, maar vond het aardig prijzig. De tripp trapp was iets van 159 euro meen ik en dat stoeltje kwam op 89 euro. En daar kunnen ze maar zo een kleine 6 maanden in en dan moet je er een babytuigje bijkopen en kan je hem in de tripp trapp zetten. Was ook nog iets van 50 euro. En dan kon je er nog een kussentje bijkopen was ook weer iets van 50 euro. Nu kan je er wel heel lang mee doen, maar als dat kind er er niet goed in zit vind ik het zonde geld. Ieder kind is weer anders natuurlijk.

Zometeen de gordijnstof naar me schoonmoeder brengen. Dan kan ze de gordijnen maken voor het kamertje.

7. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Daar had ik t dus laatst ook over met mijn man... (blijft gek om te zeggen, mijn man, begin elke keer weer te glunderen)

Begin van de zwangerschap had ik al eens tussen neus en lippen door de opmerking gemaakt dat hij niet alleen de navelstreng door kan knippen maar ook de kleine kan aanpakken... NEE NEE NEE echt niet BAH BAH BAH hoef dan echt jaaaaaaaaaaaaaaaaaren niet meer te "sporten" kreeg ik als tegen reactie.

Vandeweek t onderwerp toch maar eens aangesneden omdat er binnenkort toch iets van een geboorteplan opgemaakt moet worden.... dus echt specifiek gevraagd of hij dat zou willen doen, en tot mijn verbazing wilde hij dat toch wel...

De transformatie tot vader is misschien niet zo snel als dat ik zou willen zien, maar toch echt wel aanwezig...

8. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is de kraamzorg al geweest 2 wkn geleden
    Alles goed doorgesproken
    Gezegt dat ik geen zeikerd wil die steeds begint over dat ik geen bv geef. Is geen onderwerp van discussie
    Voor de rest een lekker vlot ding die lief voor carlijn is.

Hier pakt hubby de kleine niet aan hoor.
    Veel te bang dat hij haar laat vallen
    Wel de navelstreng natuurlijk en daarna laat hij ze niet uit het oog, net als bij onze dochter.
    Ik kan echt zeggen dat mijn man een superpapa is, ookal is hij soms weg.

Hier weer een heerlijk kort nachtje gehad.
    Veel wakker en er spookte weer veel door mijn hoofd.
    Zo lekker dat nachtelijke vergaderen met jezelf, en je kan er op dat moment helemaal niks mee.

Wel lekker naar dochterlief liggen lijken die naast me sliep omdat papa weg is
    Wat is ze toch mooi !!!! Zucht
    Ze slaapt trouwens nog (zij wel)
    En straks liggen er 2 zo als papa weg is whàaaaaaaa ha haha

Hier alweer lekker weekend
    Zo aankleden,schoonma komt straks ff buurten.
    Vanmiddag is hubby weer thuis en morgen gaan we weer lekker verder met ruimen.
    Ben blij als het maandag is dan is het payday!!!!
    Heb weer een stuk maand over aan het eind van mijn salaris.

9. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Heb ik hier nou ook altijd last van... ze maken die maanden ook veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te lang!!!

Kan me er iets bij voorstellen dat t wel genieten is om je meissie zo tevreden bij je zien liggen :)

Trouwens nog niet gereageerd op de foto's (oeps)
    Kwamen weer mooie buiken voorbij!!!

10. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wilde je nog steeds feliciteren missmama

Bijgevoegde bestanden:

11. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    Zo na effies op zijn kop te hebben gestaan, de laatste buikfoto ook kunnen zien (wilde gisteren niet laden). Mooi hoor!

Hier pakt manlief de kleine ook niet aan, maar knipt wel de navelstreng door en is constant bij dr (wat voor bevalling ook).

Haha en hier is de maand ook nèt iets te lang! Binnenkort weer vakantiegeld en belastinggeld. Gaan jullie nog iets doen met vakantie? Wij gaan waarschijnlijk in november een weekje huisje doen. Zoonlief zit dan wel al op school, maar goed... groep 1 is niet leerplichtig dus.

Morgenochtend de 3D echo!! Zin in!! Ben zooooo benieuwd! Lees hier allemaal gewichten en lengtes e.d. Wil het ook wel weten haha. Hoewel ik ook las dat de 30wk waarschijnlijk zelf betaald moet worden heeft toch iedereen hem hier gehad?

Zo even naar de fysio toe en dan werken.

12. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    o o o!! Weer een mijlpaal vandaag zie ik!! :D

13. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Dankjewel Carma!!!

Ik heb geen 30wk echo maar rond 35wk een groeiecho... tot zo ver ik weet word deze vergoed.
    Deze hoor je eerder te krijgen maar hoeveel eerder weet ik niet...
    De mijne word wat later gepland omdat ik pas geleden nog een echo heb gehad...

Alvast veel plezier bij je 3D echo!!!

14. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel plezier bij de 3d echo littha, lekker genieten

Ik heb met 27 en 30 wkn een groeiecho gehad en met 33 wkn weer
    Daarna zal ik wel vaker moeten komen zeker omdat onze dochter met 35,5 geboren is
    Dat is dan weer het voordeel van bevallen en controle in het ziekenhuis denk ik
    Vanaf woensdag mag ik in het cwz bevallen en hoef ik niet naar het radboud
    Dat is voor mij een hele belangrijke mijlpaal
    ik wil echt niet meer in het Radboud bevallen

Wij willen in augustus of sept nog even weg
    We denken aan 1 of 2 wkn frankrijk
    zee (westkust vandee) 2 wkn of vlakbij parijs 1 week stacaravan 3 slaapkamers en lekker een dagje parijs en een dagje Disney enz
    We zullen zien hoe het loopt
    Het word in ieder geval een last minuut

15. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Wij willen met de kerst lekker een weekje weg....
    Afgelopen kerst was ik t zo zat, t familie afrijden, verplichte bezoekjes hier, verplichte bezoekjes daar... dus had al gezegd, volgend jaar hebben we een eigen gezin, ze komen maar lekker naar ons toe, wij gaan niet meer van hot naar her met die kleine meid...en zo ist idee geboren om lekker een weekje centerparcs te doen... lekker ons gezin en ons gezin alleen...

Heb trouwens nog iets leuks... had een hele tijd een hoes laten zien die ik wilde gaan haken, voor de Maxi-Cosi... met alleen t uitzoeken van de kleuren en t bestellen e.d. zakte de moed eigenlijk al weer in mn schoenen... nu heb ik iemand op marktplaats gevonden die voor een zacht prijsje die hoezen maakt... helemaal in de kleuren die ik wil...
    Ben ook blij dat ik er niet aan ben begonnen, want je moet wel iets van haken kunnen, en ik kan helemaal niets...
    denk dat ik echt 3 keer een hoes had moeten maken voor er 1tje zou lukken :p

16. Marcy26

Marcy26 Bekend lid

1 nov 2010
    594
    58
    28
    Kom ook weer even buurten..
    Hier gaat het helaas niet helemaal lekker..van de week een paar dagen in het ziekenhuis gelegen met regelmatige harde buiken. Gelukkig doen ze nog steeds niks met mijn baarmoedermond maar mocht pas naar huis als ik beloofd had complete rust te houden.
    Woensdag uiteindelijk thuis gekomen, zoveel mogelijk geregeld voor oppas voor ons zoontje zodat ik plat kan.
    Blij dat ik woensdagavond weer in mijn eigen bed lig en val als een blok in slaap.
    Zoals elke zwangere vrouw moest ik er s'nachts uit voor te plassen en helaas mis ik door slecht zicht door mijn buik en mijn suffe hoofd de laatste 3 treden van de trap. Resultaat ik kletter naar beneden en scheur/verrek mijn enkelbanden.
    Gister dus ook weer een dagje dokters en ziekenhuis gehad.
    Nu kan en mag ik dus helemaal niks meer..zit voor de zwelling van mijn enkel in het druk verband en moet volgende week op controle bij de dokter wat de verdere behandeling van mijn enkel gaat worden (gips,drukverband of tape) 1 ding is zeker, ben er nog wel ff zoet mee.
    Verder krijg ik nu elke week een echo om te kijken hoe de baby's het doen en of mijn baarmoedermond niet korter wordt.
    Pfff deze week breekt me echt ff op..nog max 7 weken te gaan.

(Sorry voor mijn iets warrige verhaal, maar typ op mijn telefoon!)

17. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Ooh bah zit je ook niet echt mee...

Hedde wel meer tijd om ons gezellig lastig te vallen :p

18. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dan weten ze ook zeker dat je rust neemt hè ;)
    poot hoog dus baby's rustig
    Als je maar een week of 2 verder bent dan ben je al een heel eind meis
    De twins van een kennis van mij zijn met 27 wkn geboren en doen het prima
    Ik snap dat het je opbreekt, dat doet het hier met 1 in de buik en 1 die rondloopt af en toe al.
    Hou lekker je rust, probeer er toch van te genieten (waarschijnlijk de laatste zwangerschap toch?)
    Het eind is in zicht.

Hier is schoonma geweest
    Die heeft even lekker gestreken dan is dat ook weer weg
    Ik haat die strijk zo
    Heb wel het idee dat de kleien meid wat aan het indalen is
    Die onderkant is aardig zeer aan het doen
    Schijnt ook normaal te zijn dat het vanaf 30 wkn ongeveer start, zegt niks over de bevalling

Heb vreselijk zin in warm en hartig eten vooral vet!!!
    kroketje, gebakken ei, stuk pizza whaaaa doe er een moord voor

19. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Woeiiii Ik heb een site gevonden die allemaal dingetjes verkoopt van Bébé-jou en ik heb heeeeeeeeel lang geleden (begin zwangerschap) een heel mooi parelmoerkleurig badje met luieremmer en standaard gekocht via MP (van Bébé-jou)
    En heb nu de waskom en badthermometer in die kleur kunnen bestellen... Manlief blij, weer iets NIET roze, ikke blij want heb toch mooi ff de set compleet ghihihi
    Heb wel de roze babymanicure set van Bébé-jou erbij besteld ghihihi past zo mooi bij mn rose borsteltje :p

Je bent er in ieder geval bij tijds bij carma... hoop dat t lopen voorlopig niet al te moeilijk word...

20. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    och jee, daar ben je ook klaar mee dan... Gelukkig alles goed met de beebs dus! Sterkte en hoop voor je dat je snel weer een beetje op de been kunt zijn...

carma: goh neem je mij over? Hier begint het bolletje kroket weer te zakken en vliegen de appels de koelkast uit hahaha.

missmama: leuk dat je de set compleet hebt zeg! Ach de afwisseling qua kleur houdt het ook leuk hahaha.

Hier vanmorgen bij de fysio geweest. Nu gelukkig al 6 weken zonder door mn rug (schouderbladen) te gaan! Ze heeft nog even gekeken naar mijn spierpijn down under: mijn schaambot is al iets aan het verweken, maar schijnt normaal te zijn, dus het ligt puur aan de bekkenbodemspieren. Als het met 2 weken niet over is krijg ik een bekkenband om die ze ook gebruiken voor bekkeninstabiliteit. Gelukkig heb ik dat niet, maar moet de bekken wel rust gaan geven. En.... sinds vandaag is mijn oor ook weer helemaal open!

Nou dames, fijne avond nog en morgen post ik weer een pasfoto van onze dame!

Deel Deze Pagina