Pfoe eff bijgelezen... Tjah werk kan soms raar reageren. Probeer het je niet teveel aan te trekken. Kan me daarnaast voorstellen dat je het een muts vind en dat je even hier komt klagen! De 3 dingen die ik onthouden heb: Vluchtkoffer: Ook al beval je thuis, toch handig om klaar te zetten. gebruik je het niet in het zkh, dan thuis wel. Standaard zijn dingen als pyama, toilettas, kleding, doosje voor sieraden, vertier en wat te snoepen. Daarnaast ongeveer hetzelfde voor de baby. Ja ook de baby's knuffel! Verder belangrijke dingen als: telefoon met oplader, fototoestel, videocamera, je pas van het ziekenhuis, zorgpas, id-kaart/paspoort van jou en partner, geboorteplan, pinpas, enz. geboorteplan: hierin schrijf je dus je wensen op. Een tip: maak hem niet te groot. Die van mij was een half A4-tje, maar het zkh heeft hem duidelijk niet doorgelezen, want ze hielden zich nergens aan. Wees duidelijk in wat je wel en niet wil en hoe je het wil. Wees je ervan bewust dat de dingen anders kunnen lopen als het medisch gezien de beste oplossing is. En vooral: wees eerlijk. to-do-list-voor-hubby: die van mij kreeg een leitzmapje mee, omdat de papa toch echt even in de war was na de geboorte. Hierin stond de aangifte, het boodschappenlijstje (zoals beschuit en muisjes, melk, brood, enz), de stappen om het geboortekaartje aan te vragen, lijst met telefoonnummers, eigenlijk gewoon alles wat ik wilde dat gedaan moest worden in die 2 dagen. Ik wist dat hij hulp kreeg van mijn moeder, dus ik schreef gewoon alles op. Tjah, ik denk altijd: liever iets teveel gezegd of gedaan dan te weinig... Carma: gefeliciteerd meid! Nu duimen voor de komende 3 weken en alles gaat (hopelijk) naar wens!
Whaha zelfs een boodschappenlijst. Geweldig. Manlief ziet me denk ik al aankomen. Gaat me dan echt vragen of ik denk dat ie achterlijk is Praktische dingen rondom bevallen regel ik zelf liever en alles daarna kan ie vast zelf wel. Gemeentehuis zit tegenover ziekenhuis dus dat kan niet missen. Eten ligt er altijd wel voldoende, toch tijd zat met verlof om boodschappen te doen en telefoontje voor t kaartje kan ik zelf desnoods en anders red hij t vast ook wel. Belangrijkste wat hij moet doen is vooral van zijn zoon genieten. Devrest regelt zichzelf wel. Die week is zo om! En kan altijd nog sturen, ben er zelf ook nog bij!
Helemaal mee eens nicci Hier ook geen taakboek voor hubby, hij is 40 ik ga er vanuit dat hij dat zelf wel kan Hij moet idd genieten en voor onze oudste zorgen en verder komt het wel Geboorte kaartje staat zover klaar en als ik de foto heb en de datum is het bestellen en klaar. Aangifte doen heeft hij al een keer gedaan dus dat lukt nu ook wel Helaas is het loket er in dit ziekenhuis niet meer dus ff kijken waar wel Adressenlijst voor de kaartjes staat standaart in de computer, die printen we uit op stickers.
Dat doet de bedrijf voor ons. Echt heel fijn. Hoef t alleen door te geven en dan wordt alles opgestuurd binnen een dag. Dan alleen nog kaart erin, sluitzegel en adressticker erop.
Ik ga de enveloppen van te voren schrijven. Dan manlief even laten zien hoe in te loggen etc. voor als ik het zelf niet kan en dan komt het vast goed. O ik heb weer een hoestdag, doe de hele ochtend al niet anders, wat wordt je daar moe van! En ik heb nog een late dienst vandaag!
Ik heb deze keer de kaarten via de hema gemaakt Vind het wel goed bestellen en dan snel in huis en versturen zeker geen geknutsel met meerdere delen Negen van de 10 mensen die je er 1 stuurt gooien hem toch weg naar verloop van tijd. Zo aankleden en naar mijn ouders, ff samen naar intratuin en dan blijft onze dochter daar en die word opgehaald door haar tante Ze gaan morgen lekker zwemmen samen morgenmiddag komt ze weer thuis Hubby gaat morgen even een paar keer naar de stort op en neer de rommel uit de tuin wegbrengen en ik ga de klossen halen voor onder het bed MOET de keuken en de badkamer nog poetsen!! Misschien vraag ik de buuf wel of ze tegen betaling het een keer wil doen Die poetst profie zeg maar wil alles netjes hebben voor straks als de kraamhulp komt
Hier ook geen geknutsel met kaartjes. Lijkt me echt verschrikkelijk om nog te moeten doen. Hier ook lekker aan t opruimen. Veel weggooien vooral! En schoonmaken komt nog wel want anders is t toch weer vies tegen die tijd. Schoonmaken doe ik t liefst zelf omdat t dan ook goed op mijn manier gedaan wordt. Mijn moeder komt ook wel helpen maar die is nog extremer dan ik ben dus dat scheelt. Wil t vooral tijdens verlof doen. Houdt me van de straat. Al ben ik vandaag ook wel erg productief bezig moet ik zeggen
denk ook wel dat manlief weet hoe en wat er moet gebeuren, kan me alleen voorstellen dat er in alle hectiek een schema'tje klaar ligt... dit is ook voor t geval dat ik int ziekenhuis beval en er moet blijven... anders kan ik t allemaal zelf wel (op de aangifte na..) Beschuit en muisjes wil ik ook eerdaags al gaan halen... spul vergaat niet dus kan t maar vast hebben.. boodschappen weet hij ook wel raad mee... t zelfde als voor onze bruiloft (minus t bier ) Geboortekaartje hebben wij al heel lang klaar liggen, hoeven idd alleen gewicht, lengte, tijdstip en foto door te sturen via email... De enveloppen heb ik al liggen en ga die binnenkort vast schrijven...
Vandaag intake met kraamzorg gehad. Vond t vooral zonde van mijn tijd. Niets nieuws gehoord. Had net zo goed telefonisch gekund. Was ook niet echt een gezellig type. Zo eentje waarmee je moeizaam kan communiceren. Hoop dat de kraamhulp zelf wat gezelliger is.
@suus84: krijg je nu een andere functie dan (al lijkt me dat je daar nu ook vrij weinig zin in hebt als je al zo lang bij een bedrijf werkt...) Jammer dat mensen soms zo onpersoonlijk kunnen zijn... Pffff ik ben vrijwel helemaal klaar met de babykamer, nu nog wat gezellig aankleden enz, maar de baby kan komen! En de geboortekaartjes hebben we bij een drukker besteld bij ons in de buurt, geeft ons toch een rustiger gevoel. En een voordeel vind ik, dat als ze enigsinds kunnen de geboortekaartjes dezelfde dag nog drukken en wij ze dus ook kunnen versturen! En wat betrefd mijn aanstaande, ja haha ik ben benieuwd ik denk dat er na de geboorte heel veel op hem af komt, maar we zien wel hoe het loopt. Maar als ik lijstjes ga maken over hoe en wat dan verklaard hij mij voor gek . Vanaf wanneer hebben jullie je vluchtkoffer klaar staan? Ik ga die binnekort ook maar eens klaarzetten want als het nodig is zul je zien dat je altijd dingen vergeet met de haast.
Hahaha de reacties op mijn leitzmapje!! Ik zal het eff kort uitleggen... Mijn wederhelft is een chaoot in zn hoofd. Normaal regel ik alles, maar als hij dan de verantwoording krijgt schiet ie in paniek en is hij bang om fouten te maken. Het was bij ons zoontje zelfs een verzoek van hem, zodat ALS hij het niet meer wist, hij even kon spieken en achteraf kon kijken of hij niets vergeten was. Vandaar dat ik het bij deze gewoon doe zonder te vragen. Hij weet dondersgoed wat hij moet doen en kan het ook echt wel alleen. Hij wil het gewoon zelf dat ik dat doe, voor zijn eigen geruststelling. Ach ja, ieder mens is anders toch . Als hij het zo wil, doe ik dat. Wij hebben de kaartjes ook bij de lokale drukker. Was het goedkoopst en uiteindelijk ook de mooiste van de 3. Over de vluchtkoffer, ik ben al langzaamaan dingen aan het verzamelen. Wil hem week 32 af hebben.
grrr me wasmachine zojuist overleden :x. Is 9 jaar oud dus ook niet meer de moeite om te maken. Kan er ook nog wel bij:x
Dat is minder grappig nu Suus... Ik ga eerdaags even een proefdruk van het kaartje bestellen. Ik ben ook af en toe al naar een leuk nachthemd aan het kijken voor de vluchttas, maar nog niet iets gevonden. Wil knoopjes aan de voorkant zodat het makkelijk open kan en niet uit hoeft.
ik ben ook opzoek naar een mooi nachthemd... met knoopjes had ik nog niet over nagedacht, wel hendig!!! voor de rest moettie roze zijn hahaha en heb bij de zeeman een hele mooie ROZE badjas gezien ghihihi die MOET ik hebben Blegh... ben vandaag t zwanger zijn echt ff zat... slapen lukt voor geen meter... om de haverklap harde buiken... lichaam werkt niet meer mee woehoeeee zwanger zijn is een feest....
Ik heb een knal fuchsia badjas gekocht bij de Hema destijds. Ik heb ook sinds de grote schoonmaak dinsdag een vervelende buik, steken, zeuren, gespannen en m'n banden in m'n liezen doen af en toe vervelend en m'n ischias-bil is ook heel vervelend, dus ook ik voel me niet tof de afgelopen dagen... Moet tot 22u werken, maar ga zo lekker met de voetjes omhoog.
Ik vind zwanger zijn best een feest. Heb wel genoeg klachten maar vind de leuke kanten ervan echt veruit erboven komen. Ben niet een roze wolk type dus ga niet zeggen dat t zo mooi en geweldig is om zwanger te zijn. Maar valt me echt 100% mee. Hier komt de vluchtkoffer wel tegen t verlof pas. Week 37 vind ik vroeg zat. En anders heb ik zo wat bij elkaar gegrabbeld. Na de bevalling kan er altijd bijgehaald worden. Ziekenhuis is een kwartiertje van mijn huis. En belangrijke papieren liggen ook bij elkaar. Hier al genoeg badjassen hangen maar gebruik ze alleen in de sauna dus die gaat niet mee met mij. Wel ff wat joggingbroeken of iets wat er op lijkt en misschien wat shirts en 1 lang nachthemd voor tijdens de bevalling.
hahaha bicci dat denk je hè wk 37 vroeg genoeg, dacht ik vorige keer ook en toen kwam dochterlief met 35,5 week Ik ga hem nu wel een eind klaar maken Mijn badjas ga ik op de grote matenbeurs halen die hebben ze gereserveerd voor mij (frambooskleur) Ik heb ondanks het afvallen toch nog een maatje meer en ik wil me lekker kunnen wikkelen in een ruime badjas voor de bevalling is idd een nachthemd voldoende en dan een schone voor als je daarna nog even moet blijven verder is idd een huispak wel lekker voor daarna Ga zo heerlijk de passion kijken, mijn neef is ook te zien als figurant als jezus word opgepakt (hij is politieman van beroep) Hubby heeft weer pech, hij rijd met de auto van mijn zwager naar regio frankfurt en ja hoor auto stuk Daar gaat ons rustig avondje samen zonder dochter pffff nu is hij pas om een uur of 22.00 thuis en dan lig ik op bedje fijne avond meiden xxx
hier ook een zoon met 35,6 Vandaar de 32 weken klaarzetten. Maar goed, wat nicci zegt kan ook heel goed helpen hoor. Sommige pakken liever op het laatst, die doen dat vaak ook met vakantie op het laatste moment. Dat heb ik als ik een toets heb. Ik leer het beste een half uur van te voren ipv een halve week. Balen van de wasmachine! En balen van het avondje saampjes zeg... Hopen dat het de volgende keer wel lukt. Verder heb ik dus ook een maatje meer, maar mijn badjas is heus wel 2 maatjes meer... Heerlijk!!! Maakt mij in dat opzicht niet uit welke maat het is, als je er maar lekker in weg kan kruipen toch?
He Carma balen!! We zijn op dit moment zo druk met verbouwen dat m'n hoofd helemaal niet staat naar vluchtkoffer... Binnenkort toch maar even wat tijd voor mezelf vrijmaken. Nicci ik vind de leuke dingen ook echt wel opwegen tegen de kwaaltjes hoor, maar af en toe voel je je gewoon zo belabberd... Vooral die gespannen zere buik vind ik dan echt niet fijn.
Ja als je al een keer te vroeg bevallen bent dan is t logischer. De kans is dan ook groter dat t weer gebeurt natuurlijk. Maar verder is de kans heel klein natuurlijk. En verwacht die mazzel niet te hebben...mijn geluk zal t pas week 42 worden ofzo. En dan nog. Er is zo iets bij elkaar gegrabbeld, heb een kwartier nodig voor t ziekenhuis en 5 min voor mijn spullen. Voordat de vk er os om te kijken hoe t gaat dan ben al klaar Moet lukken lijkt mij. En als er iets mist kan ml na de bevalling gewoon ff heen en weer.