ooh carma je bent niet de enige! Ik voel me ook echt 80 jaar, op zn minst... Hoop voor dat dochterlief en jij goed slapen vannacht
thanks gelukkig slaapt dochterlief goed alleen is moeders weer wakker lig weer te piekeren voel de kleine wat minder heftig ( logisch ivm ruimte gebrek, en ik ben zelf drukker geweest) maar dan kan ik weer zo pfff word moe van mezelf zeg maar lang leven de angelsound en natuurlijk begint ze dan ook spontaan te golven. ben zo benieuwd hoe ze ligt ook, maar dat zien we woensdag. vraagje op welke kant slapen jullie? wij hebben het bed trouwens omhoog gezet whooo wat is dat hoog mijn man 2 mtr vind het top haha hoe is het verder met iedereen?
Melk: mag hopen dat t nog heel lang wegblijft. Zou er zelf ook smerig van gaan kijken haha. Ben mezelf nog aan t overtuigen dat t echt de beste start is vor de kleine en dat ik gewoon een paar maandjes mezelf er bij neer moet leggen om als melkkkoe door t leven te gaan. Wordt er wel een beetje ongelukkig van want vind er ook echt niets moois aan. Kan er alleen maar vol afschuw aan denken en naar kijken. Vind t voor mezelf al een hele stap dat ikt wil gaan proberen .... Had ik van tevoren nooit gedacht! Lopen: voel me ook af en toe 80 maar dat is vooral met bukken en als ik net uit bed kom. Voor de rest wel pijnen maar loop nog net zo makkelijk door als gewoon. Al ben ik daarna wel blij dat ik thuis kan zitten. Ken t gevoel van zorgen maken. Kan dat oom heel goed. Vooral in weekenden. Maar dat komt ook omdat ik dan drukker ben. Al was ie dit weekend en eigenlijk de hele week hyper. Drukker dan ooit eigenlijk. Heb m gisteren bijna de hele ochtend gevoeld totdat ik opstond. Dus een paar uur. Toen even een uurtje niet en vervolgens weer een uur of twee drie praktisch non stop. Hij is de hele nacht ook al bezig. Elk uur dat ik wakker wordt is hij er ook. Super gezellig vind ik dat. Daarom raak ik ook gestrest als ie er even niet is. Ben denk ik te verwend door m. Maar idd fijn dat de dopler er is. Al pak ik die nu niet snel meer. Begreep ook dat men daarbij de fout in gaat. Oh de kleine gaat nog goed... Terwijl ze m minder voelen. En dat t dan nog mis kan gaan omdat een hoede hartslag ook opeens kan stoppen. Bewegingen schijnen veel meer te zeggen over de toestand van de baby dus daar toch t meest alert op blijven. Dus liever een keer te eel dan te weinig.
Hier nog geen melk. Ik slaap het liefst op rechts, links wil niet ivm blessure schouder en rug vind ik op dit moment minder fijn. De ene nacht slaap ik goed, en de andere (zoals vannacht) super slecht. En ik wilde nog wel zoveel doen vandaag... Nou ja maar even zien. Ik voel de kleine vaak en maak me geen zorgen als ik hem even niet voel, komt vanzelf wel weer, als ik even ga liggen of rustig zitten is ie er vaak weer. Nou ik ga ff ontbijten, fijne dag allemaal.
Nicci ik herken je gevoel over de melk helemaal Daarom ben ik deze keer ook direct duidelijk geweest dat ik het niet ga doen en er ook geen discussie over wil een ongelukkige en gestreste mama heeft de kleine ook niks aan Daarbij heb ik er het geduld ook niet voor en onhandige borsten dat speelt ook nog mee De meeste vrouwen vinden bv er ook mooi uit zien bij anderen en dat heb ik dus ook niet Sorry meiden, maar vrouwen zoals ik zijn er ook
Geen sorry!!! voor ieder is dat anders Ik ben wel zo'n muts die bv t mooiste vind dat er is Hier slaap ik t liefst lepeltje-lepeltje met mn voedingskussen... op mn rechterzij... heb heel lang op mn linkerzij gelegen maar dat is op een 1 of andere manier toch oncomfortabel geworden... op mn rug vind ik ook niet prettig... voelt dan alsof mn buik strak getrokken word (weet niet precies hoe ik t moet uitleggen) Slapen is hier ook een crime geworden... was altijd al een meesterpiekeraar maar de laatste tijd is dat zo veel erger geworden... Dan maar overdags wat rustiger aan.. Zonder slaap begin je niet veel... Hier ook een hyper kindje... lekker aan het bewegen en trappelen... Word er soms zelfs gek van... Meestal als ik me bedenk dat ik dr ffkes niet gevoeld heb, dan komt ze weer... ooh mama is bezorgd.... ga dr weer ff in elkaar trappen... Vaak voelt mn buik ook echt wel beurs aan... vooral t gebied rond mn ribben... ze ligt er vaak met dr kont tegen aan te duwen (naar buiten toe) Dr bewegingen worden wel subtieler zeg maar, dat zal wel met ruimte tekort te maken hebben...
ik heb wel beweging hier, alleen niet het groffe werk zeg maar Het is meer golfbewegingen en met het hele lijf lekker omhoog komen Lijkt dan net of ik haar zo kan pakken weet niet hoe ze ligt en dat kan natuurlijk ook meespelen, daarbij was ze al groter dus misschien nog minder bewegingsruimte En ik heb natuurlijk wel buikvet dus dat werkt misschien als schokdemper Hier geen pijn of beurs, alleen dat omhoog komen van de kleine meid kan wat gevoelig zijn
Hier al vanaf 22 a 23 weken lekkende borsten. Wordt er soms gek van. Iemand op het forum had de tip gegeven om zoogcompressen op te doen en deze dan met luiertape vast te maken voor de nacht. Heb dit 2 nachten geprobeerd maar kreeg me een jeuk. Doe nu wel bijna elke nacht een schoon slaapshirt aan. Ik vind dat er in Nederland echt een borstvoedingscultuur heerst om maar zo te zeggen. Snap het ook wel. Kon ik toen met de intake ook goed merken van de kraamhulp. Ik vind het persoonlijk vervelend als mensen je pushen dat je borstvoeding moet geven. Ik ben er zelf nog niet helemaal over uit, maar neig erg naar flesvoeding. Sinds me zwangerschap doen me tepels erg veel pijn en ben bang dat dit na de bevalling ook is waardoor ik dus verkramp. Ik had ook aan me zus gevraagd wat zij had gedaan. Zij had alle 3 flesvoeding gegeven omdat het bij haar niet lukte ivm onhandige borsten. Ik had ook aan me vader gevraagd wat ik en me zus vroeger kregen. Me zus heeft 2 weken bv gehad en toen de fles en ik gelijk de fles. Me pa zei dat ze het erg pijnlijk vond de bv waardoor me zus bijna niks binnenkreeg. Ik vind overigens ook weinig informatie omtrent flesvoeding op internet. Wat heb je allemaal nodig en volgensmij moeten die flesjes en speentjes uitgekookt worden stond me nog niet iets van bij. Weet 1 van jullie toevallig een goede website hierover? Ik had trouwens bericht gehad van KV dat ik een tas kon komen ophalen met een paar gratis babyproducten. Heeft 1 van jullie die tas al gehaald?
jaaa ik heb hem gehaald Leuke kleine shopper met pakje babyluiers van kruitvat, kruitvat zinkzalf voor de billetjes en een lief flesje Ze geven weinig info omdat ze eigenlijk dwingen om bv te geven ik heb flesjes van dr Brown die zijn erg goed en zorgen ervoor dat de baby minder/ geen krampjes krijgt door een speciaal ventiel. Je moet idd van te voren de boel ff uitkoken Ik heb zelf z'n ding voor in de magnetron Dan heb je nog alle verschillende voedingen Wij nemen die van de kruitvat, die is net zo goed en kost wat minder Vk zei "er is geen slechte flesvoeding" Check hier uw Babyvoeding op kwaliteit en prijs hier kan je de voedingen vergelijken op inhoud zeg maar hoop dat jullie er wat aan hebben
hier ook 1 hoor! BV bij zoonlief was een drama dus met een week volledig overgestapt en dat was een verademing voor zowel zoonlief als ik. Nu ben ik best wel aan het twijfelen. Aan 1 kant wil ik de bv een 2e kans geven, maar aan de andere kant zie ik er ook tegenop.(angst voor herhaling denk ik) Ik ga de 24e naar een informatieavond, dat zal zeker een hoop duidelijkheid geven. Ik ben er ook wel een beetje onzeker over of het niet aan de melkproduktie ligt, ik heb zowel bij de zwangerschap van zoonlief als nu geen enkel symptoom dat er een melkmachine in mij zit (geen lekkende borsten) ik weet dat dat ook niet hoeft, maar het zet me wel aan het denken.
Pff, hier een flinke griep te pakken! Alles doet me zeer en heb een hele vervelende hoest en koorts. Lang geleden dat ik me zo miserabel heb gevoeld!
Hier was de kleine al groot, liep anderhalve week geleden ruim 3 weken voor. Merk t wel want alles steekt continu uit. Bulten, punten mijn buik is elke keer weer anders gevormd . Vind dat zo komisch om te zien. Soms ook pijnlijk want de rek van mijn buik is ook niet oneindig. En lekker die voetjes altijd bij mijn ribben en hoofd op mijn blaas. Maar geniet we wel heel erg van ook al is t niet een prettig gevoel. Slapen doe ik op allebei de zijkanten. De voorkeur is mijn linkerzij terwijl t altijd andersom was. Kussen zorgt hier juist voor extra bekkenpijn dus dat doe ik niet meer. Wissel de kanten nu af omdat ik wakker van de pijn wordt. Ook nog maar 1 hoofdkussen want dat zorgt ook voor minder pijn. Maar gelukkig af en toe ook een pijnvrije nacht waarin ik nauwelijks wakker wordt. Maar die zijn schaars helaas.
Kan er niks aan doen, maar ik ben dus mega voor bv. Ik heb Veehouderij gestudeerd en weet hoe belangrijk die eerste melk voor dieren is, en aangezien we zelf niet anders zijn... Ik ga er alles aan doen om het te proberen en vervolgens proberen een jaar vol te houden. (Al besefte ik me gister dat het dan nog een alcoholloze carnaval wordt ). Sparks jakkes, dat is echt niet tof! Veel blijven eten en drinken, vooral fruit enzo. Griep moet je overeten zeiden mijn moeder en oma altijd. Sterkte!!! Ik heb gelukkig een groot lijf dus nog geen last van ribben. Hier ligt ie voornamelijk links en dan met z'n kont (heb ik het idee) in m'n zij. Zo leuk om m'n buik te zien bewegen, wil het ook nog een keertje proberen te filmen. Heb eindelijk de uitslag van het bloedonderzoek, vk heeft er achteraan gebeld, suiker en ijzer prima, dus geen zorgen! Volgende week weer een groeiecho dus dan verwacht ik dat de kleine weer netjes op schema loopt .
Hoi dames, weer eff bijgelezen. @melk: nog geen last van. Bij zoonlief begon dat ook bij wk 32, dus wie weet haha. Ik ben ook een voorstander van bv vanwege die eerste melk. Zoonlief heeft het 3 maanden gehad, dus hopen dat ik het nu weer zolang volhoud. @flesjes: ik kan me ook begrijpen dat je het niet (meer) gaat proberen. Wij hebben als flesvoeding de FRISO HYPOALLERGEEN gegeven. Deze melk bootst het beste na om zaken als astma, huidproblemen en allergie tegen te gaan. Gezien 2 van de 3 hier in het huisgezin heersen, ga ik deze weer geven als dochterlief uiteindelijk te weinig heeft aan de bv. De rest over uitkoken is al gezegd haha. @slapen: ik kan alleen op mijn linkerzij in slaap vallen. Als ik op mijn rechterzij of rug lig wordt ik misselijk. Hoewel ik 's nachts wel eens wakker wordt en dan zonder problemen toch op rechts kan gaan liggen. Enige nadeel: ik wordt dan altijd op mijn buik wakker. Als ik zit of lig is mijn buik praktisch verdwenen, dus kan makkelijk. Maar vind het wel een beetje eng... Hier vanmorgen weer bloedgeprikt, ben benieuwd. Donderdag de afspraak bij vk. Dan hoor ik ook of we een groeiecho krijgen volgende week. Ze was bij 28wk 1100 gram en ongeveer 30cm. Daarmee lag ze op de 41% groeilijn. iedereen nog een fijne dag, ik ga nog eff verder met mijn poetsdag haha.
Hier iemand met dezelfde gedachtegang als Mir81... Ik ben ook van de agrarische opleiding, en zelf hebben we een melkvee. En je mag niks vergelijken maar een kalf wat niet goed de eerste moedermelk heeft gehad is beduidend zwakker. vandaar dat ik pro bv ben. Maar iedereen zijn ding, en als je het niet wil moet iedereen hier vrij in zijn!! Ikzelf ben ook groot geworden op de fles, en voel me er niet minder door hoor Slapen gaat hier al lang slecht... met name omdat ik er toch elke nacht 3 a 4 keer uit meot om na de wc te gaan. En als ik een drukke dag heb gehad speelt mijn rug meteen een grote rol, dan kan ik echt niet goed liggen... Op mijn buik kan ik al lang niet meer, en op mijn rug is heel pijnlijk als ik daarna moet opstaan... Dus voor mij is het mijn linker of rechterzij... Maar als ik dan iets te veel op mijn buik hang, dan begint de baby meteen tegen te sputteren... Gelukkig maar heb ik genoeg momenten dat ik op een normal dag mijn rust kan nemen. @sparks: beterschap!! Wat vervelend om nu zo ziek te zijn! @mir81: Fijn dat de bloeduitslag goed was! En vandaag hebben we een echo gehad! Dit was i.v.m. de laagliggende placenta. Deze was gelukkig al een stuk omhoog getrokken, dus een keizersnede met als oorzaak laagliggende placenta is niet meer aan de orde (al maakte ik mij daar niet zo'n zorgen om, aangezien in de meeste gevallen de placenta gewoon omhoog groeit). Verder lag de baby er zo onhandig voor dat we niet eens een neusje hebben kunnen zien.... Ook konden ze de schedel niet opmeten.... Nu hebben ze alleen de buik en de bovenbenen kunnen meten en deze lagen nog net binnen de groeicurve, maar waren wel erg groot .
@sparks: beterschap! @mir: wat fijn van je bloeduitslagen @Corry: nou das al heel goed zeg! enne je hebt nog een week of 8? dus hij kan nog meer naar boven groeien. hier wel goed slapen, maar merk wel echt verschil met voor de zwangerschap. ik slaap veel lichter en ben daardoor minder goed uitgerust sochtends. ik hoef er gelukkig maar sporadisch uit voor sanitaire pitstops hier zijn nu ook mijn ribben ontdekt