eind mei begin juni buikjes 2013

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door jootje221, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    Dag dames,

weer terug van de vk. Er was een stagaire bij, dus was even anders. Wel antwoord gekregen op mijn vragen! Suikerwater bleek dus niet standaard te zijn, maar BMI gerelateerd. Verkeerd voorgelicht dus. Bekken raadde ze een dag minder aan (doe nu 4x4uur, wil ze 3x4 uur) en ze verwonderde zich over UWV dat die had besloten dat ik tot week 36 moest. Zij zei dat ik max tot 34 zou kunnen met mijn type baan/werkzaamheden. Verder vond ik zelf de bloeddruk nogal hoog met 130/75 (gemid 110/60), maar zij vonden het netjes. Daarnaast +4 kg sinds startgewicht, ook netjes en het hartje klopte duidelijk, stabiel en was goed. Ze konden alleen niet goed voelen hoe ze lag, want ze ligt heel erg diep. Daarom moest ik alsnog de 30wk echo, maar wel zsm. Dus morgen om 5 uur gaan we naar het echocentrum. Ze gokken overigens dat ze met het hoofdje beneden ligt. Met 35 weken nog een echo en dan is het wachten tot we haar in het echt gaan zien.

Morgen begin van de middag gesprek met mijn werkgever over de beide adviezen van de vk. Ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen. Vind het eigenlijk ook wel een beetje eng. Heb nogal last van faalangst dan.

Zou goed kunnen hoor dat je zwitsal niet lekker vind ruiken. De meest verkochte babymerken zijn ook gewoon zwitsal en natusan. Daarnaast nog veel eigen merken, dus keuze zat toch? Gelukkig verschillen we, anders was de zwitsal snel uitverkocht hahaha.

Uitkoken van alles doe je als met verlof bent. Als het éénmaal uitgekookt is, hoef je het alleen even af te spoelen als het gaat gebruiken. Krijgen ze gelijk een slokje water binnen haha.

2. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat het allemaal goed en duidelijk was
    120/80 is een goede bloeddruk dus die van jou is netjes hoor.
    Zat hier aan 110/75
    Net even wat klusjes gedaan, nu even rusten en om 15.15 mijn dochter ophalen.

3. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    van alles weer bijgelezen!

Hier vandaag bij verloskundige geweest, en nu moet ik dinsdag een test gaan doen of ik geen zwangerschapssuiker heb... Zelf ben ik er niet bang voor maar ze willen het uitsluiten. Dit omdat mijn buik toch wel harder dan gemiddeld groeit (komen ze nu al achter.... :S) Nou we zien dinsdag wel wat de uitslag is, we gaan zaterdag eerst lekker genieten van onze dag! Dan gaan we namelijk trouwen, wel in intieme sfeer dus niet heel uitbundig. Maar we gaan er wel een gezellige dag van maken! En savonds natuurlijk een feest. Ik hoop dat ik het allemaal een beetje kan volhouden dan!

@littha: succes morgen met het gesprek!

4. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    Corry heel veel plezier zaterdag en geniet er lekker van

5. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Veel plezier!

6. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    oh leuk corry!!! Heel veel plezier!! En dank je wel.

7. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Heel veel plezier meid!!!!

8. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Veel plezier zaterdag Corry!!

9. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Littha fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad. Succes vanmiddag!

Corry hele fijne dag zaterdag, geniet er van!!!

Nou ik loop zo mogelijk nog slechter als gister, maar toch proberen in beweging te blijven, zo maar even wat in de tuin prutsen, daar kan ik echt even van genieten, pijn of geen pijn.

10. Sparks

Sparks Actief lid

12 jul 2012
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hele fijne dag gewenst corry.

11. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Succes mir... hoop voor je dat t je pijn ff doet vergeten....

Pffff hier weer een gebroken nacht... sinds een paar dagen weer heeeeeeeel erg last van maagzuur. Vannacht zo goed als rechtop geslapen, een half pak melk leeg gedronken en nog brandde t in mn keel :(
    Straks toch maar naar de apotheek voor rennies.

12. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Ff klagen.
    Ik krijg wat van die rotauto. Heb hem nu bijna 4 maanden en wilde paar uurtjes terug boodschappen doen en op het drukste kruispunt hier in de regio stopt dat ding ermee:x. Denk maar niet dat ie ooit nog wilde starten:x Onderweg deed ie al moeilijk. grrrr zo klaar met die auto. Vertrouw hem niet meer ondanks dat er garantie op zit. Is al de 4de keer ellende met dat hok. En dat voor een jonge auto. Gelukkig was er binnen 15 minuten een sleepwagen en is de auto naar de dealer teruggesleept. Ben er tekeer gegaan over die auto tegen de verkoper van de auto. (Hormonen denk ik ;) )Die arme man kon er ook niks aan doen dacht ik achteraf. Ze hadden een andere auto bij de dealer staan en heb gezegt dat ie maar is een hele mooie prijs van moet maken en dat ik er amper wat wil bijleggen. Ben benieuwd.
    Ze hadden alleen geen leenauto, want die was er pas om 14.00 uur. Durfde die verkoper bijna niet te zeggen nadat ik tegen hem uit me naad was gegaan. Maar hij kwam de leenauto wel even brengen vanmiddag. Hij heeft me wel ff thuisgebracht. Heb me excuus aangeboden dat ik uit me naad was gegaan. Hij kon het wel begrijpen na alle ellende die we hebben met die auto.
    Klaar met klagen.

13. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Zo lopen in de tuin heeft me goed gedaan (ter info ons erf is 1000m2, niet dat jullie denken dat ik rondjes gelopen heb :)). Even de nodige planten van water voorzien, had van de week al mest gestrooit, maar ja zonder regen doet dat natuurlijk niks.

Missmama wat balen van dat zuur! Bij mij helpen rennies wel, al heb ik er (nog) niet veel last van.

Suus ik kan me helemaal voorstellen dat je uit je stekker ging! Zie het ook helemaal voor me, hoogzwangere vrouw witheet en verkoper die steeds kleiner wordt... :) Nou ja ik hoop voor je dat ze met een goed bod komen en dat je leenauto wel aardig is voor je en het niet steeds begeeft.

Ik ga eens kijken of ik boven nog een beetje op kan ruimen, dan kan manlief zondag weer verder met schilderen in een schone babykamer (overal ligt piepschuim en afgekrabte verfresten enzo). Hij heeft mij verboden te gaan schilderen, was niet goed voor me lijf, ik mag straks de muren wel doen als ik perse iets wil doen.

14. shk

shk Actief lid

4 aug 2012
    257
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben jullie wel eens van die soort van bijna spastische ritmische samentrekkingen (pijnloos) in je buik. Je denkt eerst dat het je kindje is maar de bewegingen zijn ander, schokkerig. Het kan best wel ff duren voordat het weg is. Beetje lastig te omschrijven maar hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel. Ik had iets gevonden dat heet Braxton Hicks. Zou dat het zijn?

15. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik gebruik eigenlijk niet zoveel van Zwitsal. Vind het jammer dat de Zwitsal al 100 jaar niet meer zo lekker ruikt dan toen ik zelf nog een ukkie was, toen was hij veel zoeter en was ik er echt verslaafd aan :)

ik heb een wasgel of schuimbadje voor in het badje om het lekker te laten soppen (zou ik niet teveel van indoen bij pasgeborenen, maar voor een 2 jarig boefje juist leuk al die bubbels:D) en daarnaast heb ik de rijke olie gebruikt voor de berg op zijn hoofdje, dat hielp wel goed mee om het sneller weg te krijgen. Ik zou de rest van het lichaampje er niet mee insmeren of de olie in bad doen, dan glibbert je kindje aan alle kanten uit je handen, zeker als het dan ook nog nat van het water is (1 keer geprobeert hier dus gelijk voor het laatst :))

En heel af en toe smeer ik hem in met zalf voor een droog huidje.

billendoekjes heb ik er in het begin wel wat van gebruikt, maar ben er ook al snel achtergekomen dat die van de Hema net zo fijn zijn en stukken goedkoper!

16. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Dankjewel dames!!

vandaag is de verkoudheid doorgezet ( voelde hem al aankomen door een droge keel), heel mijn hoofd zit dicht!!! iemand tips? ik heb gehoord dat ik niet te veel neusspray mag gebruiken nu....

@ SHK: is dat niet de hik van het kindje die jij bedoelt?

@ Mir81: Fijn dat het lopen je goed heeft gedaan!!

@ missmama: Dat is lastig dat je door maagzuur wakker ligt!! Bij mij helpen een paar slokjes melk gelukkig nog als ik er last van heb.

@ suus84: hopelijk is die dealer zo geschrokken dat hij een hele mooi prijs gaat maken voor jou! :p

17. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    SHK klinkt als de hik van je kindje in je buik!
    Ik voel het af en toe echt als soort klikjes in mn buik! (en dan denk ik met een kleine glimlach op mn gezicht, was je weer te gulzig kleine uk??)
    Braxton Hicks zijn toch meer weeen? Waarbij je buik ook hard word?

Heb hier allerlei zwitsalprodukten staan, zal wel zien wat ik echt ga gebruiken. Wat ik niet voor de kleine gebruik, kan ik zelf ook prima gebruiken, het ruikt heerlijk!

Zo, nu heb ik een vrij weekend, ga mezelf vertroetelen en heerlijk in bad liggen!

Iedereen een goed weekend toegewenst!!

18. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    zo weer eff bijgelezen... wat ik heb onthouden (helaas niet meer wat bij wie hoort):

geen idee wat de buik kan zijn. Heb het af en toe ook, maar vond het ook te snel gaat voor beweging van de kleine.

fijn dat het lopen over het erf je goed heeft gedaan! En 'nou en' als je rondjes hebt gelopen, als het maar helpt toch!

maagzuur: ik heb hier standaard een pot pepermuntjes van AH staan. Die breek ik in 4 stukjes en voor het liggen gaan pak ik een kwart. Mocht die niet voldoende helpen, heb ik mn rennies nog.

verkoudheid: een theelepel zout op 200cc afgekoeld gekookt water, mag de hele dag! Verder had ik de neusspray van kruidvat, maar dan heette dat ook zeezout. Als laatste goed veel stomen met gewoon heet water of onder een super warme douche. Carma en ik weten er alles van of niet??

Wat een *****auto zeg!! Logisch dat je uit je dak ging! Laten we hopen dat die andere auto een mooi prijsje krijgt, maar anderzijds... Er is nu zoveel verbouwd aan deze auto, wellicht krijg je het dan bij die andere nog allemaal en is deze door zn verbouwingen heen. Snap je wat ik bedoel?

Hier vanmorgen gesprek met de baas gehad. Hij begreep me volkomen en stond achter me. Hij kende me langer als vandaag en wist dat ik er alles aan zou doen om toch te kunnen blijven werken, dus het was geen probleem om een dag minder te doen. Hierdoor moet ik wel met verlof in week 34, dus begint dat rondom 1 mei ipv 15 mei. Achteraf lever ik dan 1 week vakantie uren in en zit ik alsnog tot eind augustus thuis. Nog 4 weken (3d pw) werken dus voor mij.

Verder einde van de dag mn 30 weken echo gehad! Helemaal happy! Dochterlief zat precies op het gemiddelde met alles en weegt nu bijna 1400 gram (tegenover 1103 gram 2 weken geleden). Ze zei dat ze niet kon zeggen hoe lang ze nu was omdat ze alleen de omtrek had gemeten. Wel vreemd, want ze heeft zelfs uit zichzelf nog een keer extra gekeken of het een meisje was.

Nou iedereen een fijne avond, ik lig er vanavond vroeg in! morgen komt mijn moeder weer de hele dag om vanalles (ook babykamer) met de naaimachine in elkaar te flansen en/of te repareren... Trusten!

19. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Shk ik dacht ook gelijk aan de hik...

Hier kei moe maar wel blij... we hebben de box in elkaar gezet!
    Manlief is toch overstag gegaan en heeft ook een wiegje voor naast t bed gehaalk... hij zag t toch niet zitten straks 2 weken lang elke nacht die kleine uit dr bedje te halen omdat ik vanwege mn ritssluitig niet zo makkelijk uit bed kom. Wiegje word morgen ook in elkaar gezet maar zetten we ffkes op de babykamer omdat er nu nog strijkplank naast mn bed staat hahahaha

Vandaag ook cupcakes gebakken Hmmmmmm

20. shk

shk Actief lid

4 aug 2012
    257
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dan zal het wel de hik zijn :D Dank allemaal.

Hebben jullie ook last van verstopte neus en bloedneuzen. Ik wel!
    Maagzuur heb ik ook last van :(
    En er schijnt een zenuwtje klem te zitten bij rechterbeen/lies waardoor ik moeilijk loop.
    Verder begint ook moeheid bij mij toe te slaan, elke dag zo rond 16 uur stort ik in op de zaak en moet ik naar huis om te slapen en dat knapt wel op.
    Baby is ook beetje ingedaald waardoor ze met het hoofdje nog meer tegen blaas aan zit, vervelend!
    Ach jee, ik begin zowaar te klagen haha nee hoor ik mag niet klagen, heb een super zwangerschap gehad so far.

Deel Deze Pagina