Zo heb eerst maar pen en papier gepakt en bijgelezen... Gewicht kleine, ik heb geen idee hoe zwaar hij nu geschat wordt, zal het morgen eens vragen of ze dat kunnen berekenen, dan hebben we weer een groeiecho. Leuke stickers en schilderingen zie ik voorbij komen! Wij hebben eindelijk leuk en betaalbaar bosbehang gevonden: muursticker.nl LaVittaBella, fijn dat je over bent en de babykamer in ieder geval klaar is! Ach en de rest, elke dag een beetje en dan is het vaak zo klaar. Suus, wat een ramp al die electronica tegenwoordig in een auto! Snap je besluit helemaal en Toyota is een goed merk. Hoop dat je weer vol vertrouwen in de auto stapt binnenkort! Sparks, ben je alweer wat beter? Hoesten is echt zo vermoeiend... Nou met mij gaat alles redelijk wel op m'n been na, waarschijnlijk blijft dat voorlopig gewoon heel vervelend doen. Komt door het gewicht van m'n buik die aan m'n onderrug trekt en dat in combinatie met de verweking zorgt ervoor dat die zenuw vervelend doet. Als ik gewoon een beetje rondloop gaat het goed, maar vanmorgen bv over de kat gestruikeld en dan schiet het er weer in, heb echt staan janken van de pijn. Verder wil traplopen enzo ook slecht. Maar ja het is niet anders. Wat wel heel vervelend is is dat we midden in de verbouwing zitten en ik dus nu echt heel weinig kan... Heb zondag wel lekker in de tuin geprutst, beetje mest gestrooit enzo. Ik ga donderdag proberen de muur van de wc te verven, vrijdag wordt ie afgemonteerd en kunnen we weer naar de wc, dag Dixie!!!
@suus die koelvloeistof is ook heel herkenbaar! zo is ie helemaal vol en zo is ie helemaal leeg zonderdat je ergens een lek ziet. Die Altea heeft ons in 3 jaar tijd meer gekost aan reparaties en apk dan de aankoopprijs, pff ben blij met onze ford "fietstas" fiesta, ook al is deze een stuk kleiner en heeft hij minder vermogen.
Heej Mir81, als ik een groei-echo kijk verschijnen al de getalletjes die de echoscopiste heeft gemeten op het beeldscherm van de computer waarop je ook je kleine kunt bewonderen (bij mij dan) Als ze klaar is blijven deze getallen staan, die ze dan overneemt in een handgeschreven tabel. Ergens bovenin staat in het engels: geschat gewicht en daarachter de grammen. En of dat je nu een jochie of meisje verwacht, bovenin het scherm staat altijd 'female' omdat de echo bij jou word gemaakt!! (dus denk niet dat je kleine vent ineens een meisje is geworden....) Misschien werkt het bij jouw echoscopiste ook wel zo. als ik een echo heb gehad zit ik meestal nog eventje op de rand van het bed omdat ik me dan draaierig voel en dan zit ik dat scherm te lezen. Zo vandaag een dag vrij en dan drie dagen werken nog en dan verlof. Gisteren een mega-dip dagje, maar nu lijkt het stukken beter, als nu ook nog het zonnetje gaat schijnen, kan mn dag niet meer stuk!
Ok ik zal eens kijken, ik kijk altijd wel naar het aantal weken dat de computer denkt dat ie is nav de afmetingen, maar gewicht heb ik niet zien staan, zal er eens op letten!
Hoi Dames, Even snel een berichtje, heb wel wat gelezen maar heb niet zo veel puf en kan mijn aandacht er moeilijk bijhouden. als het beter gaat dan beloof ik alles weer even te lezen! Vannacht is de verloskundige geweest want ik had met regelmaat harde buiken om de 4-5 min. en overdag had ik al last van een irritante zeurende geirriteerde buik. dacht dat het door stress kwam want er is het 1 en ander voorgevallen hier, en maakte me er niet zo'n druk om. 's avonds ook al wat harde buiken maar verder geen aandacht aan besteed. snachts wakker geworden met een harde buik, en na de wc gegaan en toen volgde constant harde buiken. ruim een uur gewacht en toen toch maar gebeld, ik wilde niet zeikerig overkomen, en twijfelde met bellen.... Maar verloskundige was heel lief en begripvol en kwam ook meteen langs. bloeddruk was verhoogd, en ze heeft van alles gecontroleerd. Na een inwendig onderzoek bleek ik een verweekte baarmoedermond te hebben die sterk korter aan het worden was. maar gelukkig geen ontsluiting. Nu moet ik rust houden tot mijn buik niet meer geirriteerd is, en ik mocht vanochtend dus ook niet bloed laten prikken voor de zwamgerschapssuiker.... Ik ga nu weer plat liggen, en hopelijk is mijn buik morgen een stuk rustiger!
@corry. Das schrikken. Hij/zij moet toch nog even blijven zitten. Beter een keer teveel bellen dan te weinig. Sterkte en hou goed rust.
Ojee Corry dat is schrikken! Lekker blijven liggen en je laten verwennen! Doe rustig aan! Sterkte meid!
Oei schrikken!! Hier ook gisteravond... Gistermiddag nergens last van. Tegen half 8 misselijk geworden en om 9 uur over mn nek gegaan. Daarna ruim een uur een harde buik ondanks 20min douchen (zittend op krukje). Toch om 10 uur maar gebeld en ze zei dat ik moest gaan liggen en als het na een uur niet aanzienlijk verbeterd was BELOVEN om terug te bellen. Uiteindelijk in slaap gevallen en sinds 7 uur is madam onrustig en de buik wel soepel maar geïrriteerd... Twijfel of ik nou wel of niet moet bellen... Sterkte corry en rust goed uit!
Gewoon bellen hoor littha, zeker met onze eerste in het achterhoofd kan het zomaar Beter 1x teveel als 1x te laat sterkte en suc6 HOERAAAAAAAAA 34 wkn vandaag hier ook veel harde buiken maar ja dat schijnt bij een 2de sneller zo te zijn Bij de eerste geen last gehad, maar ik draag nu ook heel anders dat scheelt ook Uitslagen van het onderzoek bij onze dochter gister waren gelukkig goed Dus geen terugloop van de urine van blaas naar de nieren Zooo blij De katheter was wel heel vervelend en ze heeft ook echt wel gehuild van de pijn Vandaag is ze weer lekker naar school Mama even rust na een vermoeiende middag gister Lang leven de rolstoelen!!!
Fijn dat de uitslag zo positief was carma!! Nu hopen dat het snel overgaat. Ik hoorde bij de yoga iemand die iets had, weet even niet meer wat, maar kwam neer op chronische blaasontsteking. Dat werd tijdens bloedprikken ook steeds gecontroleerd. Net zoiets als rhesus en streptokokken enzo. Als je wil kan ik het volgende week wel even vragen, spreek haar namelijk niet eerder. Heb om half 1 toch even gebeld met de vk tijdens het telefonisch spreekuur. Waarschijnlijk heeft ze 2 uur lang lopen woelen. Zoals wij dat in bed doen als we niet kunnen slapen, alleen kan zij er (gelukkig) niet uit. Sinds 10 uur is ze weer aardig rustig en net kwam ze weer even een schopje brengen op het vaste tijdstip. Als ik haar 2x niet meer op het vaste tijdstip voel, de ongemakkelijke harde buiken pijnlijk worden, bloed ga verliezen of koorts krijg moet ik weer bellen en dan komen ze langs. Verder advies was vandaag nog eff bank/bed rust en morgen weer wat dingen oppakken. Valt gelukkig mee bij mij... Hoe is het nu met jou corry??
zoiets heb ik ook ongeveer. ze hebben met 12 weken (bloedprikken) antistoffen gevonden, waarschijnlijk door bloedtransfusie van de vorige bevalling, nog nooit eerder deze variant ontdekt, het heeft verder niks met de rhesus te maken, dat konden ze wel zeggen, maar ik moest vaker bloed laten prikken hierop om te kijken wat het deed. De antistoffen zijn wel minder geworden. Het kan verder geen kwaad voor beeb. Blaasontstekingen zijn hier ook regelmatig aan de orde en ik moet daarom met 36 weken idd op die streptokokken bacterie laten testen.
@Carma: wat fijn dat de uitslag van je meisje positief is @corry: hoe is het met je buik? @Littha: gewoon bellen als je het niet vertrouwt. @hier gisteravond en vannacht ook prut! veel last van mijn onderrug gehad en aanhoudende ongikrampjes helemaal beneden (of mss een pijnlijke harde buik) ik heb het vermoeden dat beeb aan het zakken is, maar het kan zoveel betekenen. Ik kneep hem wel even, was even bang dat ik als een gek een vluchtkoffer moest klaarmaken, dus dat ga ik 1 dezer dagen wel doen. Uiteindelijk in slaap gevallen en raar gedroomd en vanmorgen was het nare gevoel helemaal weg en had beeb speelkwartier Intake kraamzorg is nu geregeld, leuk kadootje gehad!
Ja ik weet niet meer hoe dat heette.. Wel dat ze als kind heel vaak blaasontsteking had en dat ze dat toen ontdekten. Nu met de zwangerschap heeft ze daar meer last van. Lastig lijkt me dat! Wat fijn dat het onrustige weg is en vreemd heh die dromen haha. Blij dat de intake achter de rug is? Lijkt me wel rustgevend om te weten waar je aan toe bent volgens hun standaarden, ondanks dat je het zelf het beste weet. Zoals je misschien al wel gelezen hebt, heb ik ook weer gebeld .
Wat een hoop stress heeft iedereen zeg. Voel me bijna schuldig dat ik vrolijk door huppel zonder echte klachten. De beebs moeten gewoon allemaal nog even een paar weekjes blijven wachten!
Vandaag weer een groeiecho gehad. Hoofdje wat 4 wkn geleden behoorlijk groot was ligt nu weer netjes op schema, rompje loopt wel op, maar zit binnen de maximale grens. Hij wordt nu geschat op 2250 gram, geen kleintje dus...
hoi allemaal, maandag bij vk geweest kleine ligt in stuit hopelijk draait die nog bij ! ben nu 33,5 dgn zwanger. en sinds vandaag al mijn slijmprop verloren wie nog meer? heb last van lage rugpijn en soort van menstruatieachtige buikkrampen/steken in onderbuik en heel af en toe harde buiken wie nog meer? of heeft hier ervaring mee van vorige zwangerschap? ik ga weeer even bij lezen en dat is nog wel veel. ik wens iedereen nog een voorspoedige zwangerschap toe en sterkte met de laatste loodjes. groetjes van mij