eind mei begin juni buikjes 2013

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door jootje221, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    meisje 5x
    jongen 11x
    verrassing 3x

Uitgerekende datum:
    22-05-2013 carma73 - 2e kindje = meisje
    23-05-2013 shk - 1e kindje = een verrassing!
    24-05-2013 nijntjenijn - 1e kindje = jongen
    26-05-2013 myladyw - 1e kindje = jongen
    27-05-2013 Marcy26 - 2e/3e = tweeling jongens
    28-05-2013 missmama2be - 1e kindje = meisje
    28-05-2013 chihuahuatwins, 3e kindje = jongen
    30-05-2013 nicci1982 - 1e kindje = jongen
    31-05-2013 lavitabella - 1e kindje = jongen
    31-05-2013 suus84 - 1e kindje = meisje
    04-06-2013 corry - 1e kindje = een verrassing!
    05-06-2013 Mir81 - 1e kindje = jongen
    06-06-2013 glimworm - 2e kindje = een verrassing!
    06-06-2013 imrw - 1e kindje = jongen
    09-06-2013 Larissa259 - 3e kindje = jongen
    14-06-2013 littha - 2e kindje = meisje
    17-06-2013 sparks - 2e kindje = meisje

Geboren:
    05-03-2013 kornasia - Igor

Aankomende afspraken:
    15-04: Littha: Kraamzorg bezoek
    16-04: Mir81 controle vk
    17-04: Carma: controle vk ziekenhuis 35 wkn
    18-04: Glimworm: controle vk
    22-04: Missmama2be: Groeiecho

Verlof datum:
    27-04: Nicci
    01-05: Mir81
    04-05: Littha

Heeft al verlof:
    Carma

2. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het kan iets met de kleine van doen hebben maar het kan ook bv je gal zijn of je darmen enz enz
    Er zit veel rechts
    neem even contact op met je vk of je huisarts die kunnen dingen uitsluiten

3. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    ik wilde precies hetzelfde zeggen als carma. Heb je al gebeld?

4. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    zooooo wat een kl..te nacht weer zeg
    3 uur wakker, wilde om 5 uur weer gaan slapen, dochter aan het bed
    die is tussen ons in gedoken
    hubby om 6.15 opstaan en 6.45 weg
    toen gelukkig nog even geslapen tot half 8

zo even naar mijn moeder, pap is werken dus die zit alleen.

suus heb je gebeld?

5. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Ik ook weer waardeloos geslapen voor de tweede nacht, ging er 21u in en tot 0.00 geslapen, toen moest ik plassen en daarna.... Alleen maar liggen draaien, misschien onbewust nog wel eens weggezakt, maar voor m'n gevoel alle uren gezien. 5u zou m'n wekker gaan, maar 4.30 moest ik plassen en was ik er zo klaar mee dat ik er maar uitgegaan ben... :( Maar al dat gedraai heeft volgens mij wel tot gevolg dat ik echt meer last van m'n been heb... kan amper lopen, handig joh als je werkt op een sluis met tig treden om bij de wc te komen...

Zo klaar met klagen...

Vraagje, hoe gaat het nu met jullie ontlasting? Ik kon het met alle hulpmiddelen aardig onder controle houden maar sinds een week is het echt weer minder aan het worden en krijg ik het er soms bijna niet uit. Durf niet te veel te persen, dus is soms echt een hel op de wc... En ik eet 's ochtend kiwi's met warm water en lactulose door de roosvise laxo, eet gezond, drink min. 2 liter (water/thee/roosvise laxo of sinaasappelsap), veel fruit en gedroogde pruimen etc. Wat kan ik nog meer doen???

Suus hoe gaat het?

6. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Ben bij de VK geweest en bloeddruk was oke en urine ook. Geen eiwitten. Baby was erg bewegelijk, hartje klonk goed. Ze kon wel voelen dat de plek waar het pijn deed ze erg met haar kont omhoog zat de drukken Ze was overigens nog niet ingedaald. De VK vermoed dat ik van binnen beurs ben door haar gedruk en dat organen knel komen te zitten. Ze zegt dat ik het ff aan moet kijken en paracetamol voor pijn moet nemen en met warme kruik op de bank of bed moet gaan liggen. Indien het niet minder wordt van het weekend dan contact opnemen met de huisarts en VK.
    Is nu nog steeds erg pijnlijk. Had vanmorgen al paracetamol ingenomen maar vind die dingen nooit werken.

7. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Ojee nu al een kleine terrorist! Haha! Nou ja hopen dat dit het is, dan is het in ieder geval niks ernstigs!

Ik had laatst ook heel erg veel last van m'n buik op de plek waar die kleine heel druk bezig was, dus ik kan me er wel iets bij voorstellen. Zeker als er bepaalde organen in die buurt zitten die klem gedrukt worden.

Sterkte en doe maar even kalm aan, of juist niet, misschien als je gaat wandelen valt die kleine in slaap en ontspant de heleboel een beetje.

8. glimworm

glimworm Niet meer actief

@suus: dat klopt van die phetadineprik. de vk zei ook al je vindt hem of helemaal geweldig of je vind t het 100 keer niks.
    Ik heb hem bij mijn vorige bevalling gehad, nou nooit meer!!!
    ik was zo helemaal out of this world dat toen Collin op mijn buik lag Ik niet zoiets had van "yes ik ben bevallen!", maar meer van "waar ben ik en wie ligt er hier in mijn armen?" :( totaal niet het besef dat ik al bevallen was en voor ik goed en wel bij was, moest ik onder narcose om de restjes placenta weg te laten halen. Ik heb mijn kraamweek behoorlijk "stoned" ervaren ;)

@ontlasting: ja hier is het ook met kleine beetjes.

@hier ook een aantal keer ongiekrampen gehad icm pijnlijke heupen waardoor ik niet meer (op mijn zij) kon slapen. op mijn rug of buik kan ik het zoiezo al niet. Beebje hier is bijzonder druk! :$ ik vlieg alle kanten op.

9. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Er is nu een alternatief voor remifentanyl ofzoiets. Niet alle ziekenhuizen gebruiken t maar het is hetzelfde idee alleen werkt t kortdurend. Je bent dus high maar binnen een paar minuten is t weg waardoor je de bevalling bewust meemaakt wanneer t moet. Zie vele voordelen tov ruggenprik. Die wil ik absoluut niet tenzij t voor een ks is. Maar ga voor zonder en dan als alternatief de remifentanyl.

10. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier alleen iets als het echt niet anders kan of ondraagbaar word ( bv 30 uur weeen ofzo)

Ben aan het twijfelen, voel me niet zo lekker
    Harde buiken, misselijk en die druk aan de onderkant
    Maar dan denk ik weer misselijkheid kan ook door druk van de buik op de maag komen
    Woensdag controle
    Zie vandaag ff aan en anders maar even bellen
    Ga zo maar even in bad, misschien ontspant alles dan even

11. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    Ik deel de mening van Carma... Goed blazen in de letter F en verder wat me op dat moment zint. Dat kan zijn douchen, massage, lopen, hangen, enz. Ik zal het toch moeten doorstaan en liever zo natuurlijk mogelijk zodat ik later weet dat ik mijn kind heb gebaard ipv gekregen.

Carma: hoop dat je bad helpt, anders misschien een kruik en eff lekker liggen. Balen, maar las indd dat vanaf week 35 a 36 je kindje toch echt gaat indalen/ingedaald is en dat geeft weer meer ruimte in het middenrif. Verder heerst er aan deze kant van het land dat 24-uurs virus! één dag wat slomig en een keer over je nek gaan en de volgende dag is er niets meer aan de hand. Hoop dat je je snel beter voelt!

Hier weer weekend, wat werken betekend haha. De zolder is nu helemaal af en klaar, nu de bovenverdieping. Alles schoonmaken, opruimen, uitzoeken.... Gelukkig samen met manlief en zoonlief, dus het moet me lukken! haha. Morgen een proef fotoshoot. Heb 2 familie leden die fotograferen, dus kost niets. Het proef staat voor: dan hebben we in elk geval iets en wie weet komen daar hele leuke foto's uit zodat als ik de 36 weken haal, we een hele mooie foto met een grotere buik kunnen maken :D.

Iedereen een fijn weekend met veel zon en warmte!!

12. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ja absoluut ook een voorstander van zonder. Eerlijk gezegd denk en vind ik ook gewoon dat ik dat moet doen. Schrok er echt van toen ik bij de voorlichting hoorde dat maar iets van 20% natuurlijk , dus ook zonder medicatie, geboren wordt. Mijn intenties zijn dan ook zeker om bij die 20% te gaan horen. Maar je wert t nooit en dan is t wel handig om te weten wat kan en wat je wel of juist niet wilt.

Carma: rustig aan doen. Heb ook steeds vaker dat ik misselijk ben sinds gisteren ook veel buikpijn in mijn zij/buik. T komt en houdt een tijdje aan. En daarna trekt t weer weg. Niet echt met regelmaat dus t zal wel goed zijn.
    En als je t niet vertrouwd dan maar bellen. Als dit je geruststeld is t de moeite waard batuurlijk.

Hier rustig weekend in de planning. Moegen genieten van de zon en vandaag ook niets bijzonders. Hopen dat ik wat opknap want ben verkouden asn t worden. Hoop dat de griep achterwege blijft.

13. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nicci wat jij omschrijft zo voelt het hier ook
    Nu gaat het wel weer als ik even gelegen heb
    Mag van hubby vandaag niks doen hahaha, nou echt wel
    Beetje was opruimen kan best
    Gister opbergboxen gehaald en nieuwe prullenbakken voorboven
    Ook een bedrijf gebeld voor een zwangerschaps schoonmaak
    Ja echt zo noemen ze dat
    Eenmalig maar hoor, maar ze doen wel even lekker mijn hele keuken binnen en buiten/ koelkast/ ramen zemen binnen en de badkamer
    Cadeautje van hubby, waarschijnlijk omdat hij het andes zelf moet doen hahaha
    De rest kan ik zelf wel bij houden.

14. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Zo weer even een beetje bijgelezen.
    Hier en daar toch wat ongemakkelijkheden zo te lezen.... Maar allemaal voor het goede doel, ons wondertje wat in onze buiken groeit.
    Gisteren de laatste werkdag gehad op mijn werk.
    Een beetje met dubbele gevoelens de deur uitgestapt. Wie had ooit gedacht dat ik na 13 jaar werken ooit nog eens zwangerschapsverlof zou krijgen? (ik in ieder geval niet...)
    Heb het tot het einde toe volgehouden, maar heb veel aan mijn collega's te danken die me de kans gaven om af en toe een stapje minder hard te lopen.
    In de zorg is dit niet altijd eenvoudig.... mensen wassen,aankleden, op bed verzorgen, tillen enzovoort.
    Nu word het echt tijd voor mezelf. Zachtjes aan mn huisje doorwerken zodat het strakjes een heerlijk warm nestje is voor onze kleine.
    Deze week bij de Action van die matrasbeschermer-moltons gekocht. Nu vandaag mn bedjes helemaal verschonen, kussens/dekbedden wassen, matrassen keren en de nieuwe moltons erop. Die onderlegger van het kraampakket lijkt me zo kraken!
    Carma, wat lijkt me dat heerlijk dat alles een professionele schoonmaakbeurt krijgt, ik wist niet dat het bestond!

Ik hoop ook zo op een bevalling zonder pijnstilling! Een natuurlijke bevalling.
    Is het echt zo dat maar 20% natuurlijk bevalt?? Ik moet wel in het ziekenhuis bevallen vanwege mn overgewicht, maar hoop dat ik alle kans krijg om het op eigen kracht te doen!

15. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Is wel me bedoeling om het op eigen kracht te doen, maar indien ik pijnstilling wil omdat het te lang duurt etc dan wil ik graag ruggenprik.
    Gelukkig is de buikpijn bijna over. Ze ligt nu met de billen aan de andere kant van me buik. Dus dat scheelt.

Wat handig dat zo een bedrijf bestaat voor zwangerschapsschoonmaak. Nooit geweten. Is ff googlen of hier in de buurt ook zo een bedrijfje zit.

Vanmorgen me andere bolide opgehaald. Helemaal blij mee:D.
    Toen we naar de dealer gingen vanmorgen om de auto te halen wilde de peugeot niet eens starten. :$. Volgensmij had ie het door dat ie ingeleverd ging worden :p. Na een paar minuten deed hij het. En toen weigerde een minuut lang nog de stuurbekrachtiging. Geen beweging in het stuur te krijgen zo zwaar dat het gaat. Maar we hebben het gehaald. De dealer is 1 km van ons huis dus dat scheelt. :D

Manlief is net weer gaan vissen en komt morgenochtend weer thuis. Ik ga vanavond ff kijken. Dan kan ik gelijk de auto testen.

16. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Nou Suus kan me voor stellen!

Shandy fijn dat je nu lekker aan jezelf en je nestje kunt gaan werken.

Meiden nog ff een tip, vanaf maandag zwangerschapskleding bij de lidl. Vooral die broek, dat is echt een aanrader!!!

17. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zag het ja die kleding bij de lidl
    Komen ze nu mee hahahaha
    Hoef nu niets meer te hebben.

Bedrijf wat wij benaderd hebben heet home works en werkt door heel nederland

Lig hier al de hele ochtend af en aan opbed, het zit me niet helemaal lekker vandaag
    Maar een beetje rustig aan doen in ieder geval tot maandag en anders maar ff bellen

Lig lekker naar het top pop weekend te kijken
    Nu aan het meezingen met anita meijer whay tel me whay heeeeerlijk al die nummers uit mijn vroege jeugd

18. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Ik voel me ook echt helemaal niet lekker :(
    Alles doet zeer, word er gek van...

Die zwangerschapsschoonmaak hoeft hier helemaal niet...
    Die dingen die je opnoemde zijn hier allang gedaan ghihihi Heeft me veel pijn en moeite gekost maar tisz wel lekker gedaan :D
    Zal t onthouden voor een eventuele volgende zwangerschap, dan heb ik namelijk ook nog een kleinetje rond lopen :p

19. Sparks

Sparks Actief lid

12 jul 2012
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat een idee die zwangerschapsschoonmaak. Wij zijn vanmorgen naar ikea en babydump geweest voor de laatste babyspulletjes. Ik voelde me ook helemaal niet lekker. Veel hoesten en heel erg vermoeid en in de ikea begon ik ineens heel wazig te zien en ik zag allemaal flitsen. Later trok het wel weer wat weg, maar het was heel eng. Qua bevalling ben ik er nog steeds niet over uit. Ik ben heel angstig en zie er heel erg tegenop en ik weet niet of ik het allemaal ga trekken, want ik zit er zo door heen voor mijn gevoel. Dus misschien dat ik dan toch voor een keizersnee ga. In principe stonden ze daar niet helemaal negatief tegenover en ik ben gewoon heel erg bang dat er iets misgaat.
    Leuk zo' n shoot littha, veel plezier en ik hoop dat jij je wat beter voelt Carma. Suus gaat lekker scheuren dit weekend! Heb je een open dakje? Lekker met dit weer. En shandy heel veel plezier met je verlof, lekker genieten.

20. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gaat nog niet zo goed hier
    Bovendeel van mijn buik/ maag spant steeds op alsof de hele baby daar ligt
    Kijk het nog even aan anders ga ik bellen morgen
    Is echt heeeeel vervelend en soms ook pijnlijk