eind mei begin juni buikjes 2013

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door jootje221, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Godzijdank wel. Vind een plopnavel en streep zo'n lelijk gezicht. Maar gelukkig zit ie nog gewoon zoals t hoort. Al is er van t gat weinig meer over :D Ach je doet er niets aan, maar zou t leuk vinden als t normaal blijft.

2. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    mooie buiken weer dames!!! En gelukkig dus niet de enige met een beschaafde buik haha.

Piekeren heb ik niet, wel dromen. Droom de meeste rare dingen weer haha. Last van borsten ook niet, is het het geen voorbereiding op de borstvoeding??

Iemand vroeg een paar dagen terug over ontlasting, hoe is het daar nu mee? Te veel laxeren is ook niet goed, dus misschien even langs de HA voor advies?

Hier wel last van een rustigere baby. Dat maakt me zo zenuwachtig!! Ze is er wel en ook wel op gezette tijden. Als ik op dat moment aan het lopen ben of iets, dan schopt ze zo zachtjes dat ik het soms niet eens merk... Zal wel aan mn voorliggende placenta en dikkere buikwand liggen. Vind het maar niets, die veranderingen... Schiet dan gelijk weer in de stres.

3. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Mooie grote buiken. Hier nog een klein buikje geen plopnavel of streep. Zelfs me piercing staat nog goed in me navel. De VK zegt dat het door me smalle bouw komt die kleine buik en dat ik de baby heel dicht tegen me aan draag. En ik heb amper vet op me buik. Hopelijk blijven er een paar kilo'tjes aanzitten na me zwangerschap. Wilde altijd al wat zwaarder zijn, maar lukte niet. Zelfs niet met krachttraining.

Piekeren en dromen heb ik ook veel. Rare dromen dan voornamelijk.
    En piekeren gaat dan of ik zo een baby wel aankan en of ik wel een goede moeder zou zijn etc.

Ik schiet zelf ook in de stress als ze wat rustiger is. Gisteren zag ik regelmatig in me zij een soort bultje komen. Lijkt wel een gezwel en trekt dan weg naar paar seconde. Zal wel een voet of hand zijn denk ik. Maar voelt niet lekker aan.
    Maar ze heeft niet echt vaste tijden dat ze beweegt. Afgelopen nacht was ik regelmatig wakker en probeerde ze er via de buikwand uit te komen volgensmij. Zo druk. placenta ligt ook voor, maar voel het regelmatig doorheen.

Hoe is het eigenlijk met Corry? Al een paar dagen niks gehoord.

4. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Hoi meiden even een berichtje van mij, morgen ga ik bijlezen en reageren.

Vanmorgen controle vk en alles prima, over 2 wkn bevalplan bespreken.

Verder net even bruut boodschappen gedaan dus ik ben helemaal af en ga nu lekker op de bank gtst terug kijken van een week :).

Oja hebben jullie het ook zo warm???

5. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Morge ga ik bijlezen..... Ben gisterenmiddag terug gekomen uit het ziekenhuis na 7 daagjes.... Maar gelukkig heb ik de baby nog in mijn buik kunnen houden! De bevalling kwam op gang en loop nu dus rond met ontsluiting en harde buiken... de verloskundige was snachts geweest en toen was de baarmoedermond verweekt. en toen ze de dag erna savonds kwam had ik ontsluiting en regelmatig pijnlijke harde buiken en bij een eerste mag ontluiting al niet... dus na het ziekenhuis... En toen moest ik daar dus ook blijven. heb toen weeënremmers gekregen en longrijpers. Nu is het nog niet rustig en snacht lig ik wakker van de harde buiken. (slaap al 8 nachten niet, hooguit anderhalf uur) Dus ik ben behoorlijk gebroken... Heb nu strikte bedrust gekregen. maar ik ben blij dat in ieder geval de longrijpers zijn werk hebben gedaan, en nu is het afwachten wanneer de bevalling inzet. ze verwachten dat dit niet heel lang meer duurt aangezien ik al met ontsluiting rondloop en te veel last heb van harde buiken, maar ik hoop zelf dat ze me straks nog moeten gaan inleiden :p Spannend allemaal! Maar ik ben er nu wel gerust op dat als de baby nu geboren wordt dat de overlevingskansen gewoon goed zijn!! Morgen ga ik op mijn gemak alles bijlezen!

6. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Jeminee Corry:$. Gelukkig gaat alles goed. Wat spannend zeg. Ik zag in je banner dat je bijna 34 weken bent. Als je het allemaal zo hoort en leest dan zijn de overlevingskansen idd gewoon goed.
    Kunnen ze je niks geven zodat je 's nachts goed slaapt? Want zo te lezen heb je dat in het ziekenhuis ook niet gehad. Want dat is best zwaar als je zo lang niet goed slaapt. Misschien dat je als je thuis bent ook wat beter slaapt of evt overdag korte slaapjes.
    Laten we hopen dat hij/zij nog even blijft zitten tot minimaal 37 weken.
    Sterkte!

7. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Oohjeej corry...
    Goed dat er nog steeds een baby in je buik zit... nu ist afwachten...
    Hoop idd dat je tussendoor wel wat van slaap kan pakken X

8. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    Och jee corry! Nou indd blij dat baby nog even bij je kan blijven hangen... Hoop dat het nog even zo blijft! Rustig aan doen dan maar en probeer nog even te genieten van het getrappel enzo.

9. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Wat afspraken toegevoegd.

meisje 5x
    jongen 11x
    verrassing 3x

Uitgerekende datum:
    22-05-2013 carma73 - 2e kindje = meisje
    23-05-2013 shk - 1e kindje = een verrassing!
    24-05-2013 nijntjenijn - 1e kindje = jongen
    26-05-2013 myladyw - 1e kindje = jongen
    27-05-2013 Marcy26 - 2e/3e = tweeling jongens
    28-05-2013 missmama2be - 1e kindje = meisje
    28-05-2013 chihuahuatwins, 3e kindje = jongen
    30-05-2013 nicci1982 - 1e kindje = jongen
    31-05-2013 lavitabella - 1e kindje = jongen
    31-05-2013 suus84 - 1e kindje = meisje
    04-06-2013 corry - 1e kindje = een verrassing!
    05-06-2013 Mir81 - 1e kindje = jongen
    06-06-2013 glimworm - 2e kindje = een verrassing!
    06-06-2013 imrw - 1e kindje = jongen
    09-06-2013 Larissa259 - 3e kindje = jongen
    14-06-2013 littha - 2e kindje = meisje
    17-06-2013 sparks - 2e kindje = meisje

Geboren:
    05-03-2013 kornasia - Igor

Aankomende afspraken:

17-04: Carma: Controle vk ziekenhuis 35 wkn
    18-04: Glimworm: Controle vk
    19-04: Missmama2be: Kennismaking kraamhulp
    22-04: Missmama2be: Groeiecho
    24-04: Missmama2be: Controle vk

Verlof datum:
    27-04: Nicci
    01-05: Mir81
    04-05: Littha

Heeft al verlof:
    Carma

10. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joh meis wat een gedoe
    Misschien dat hij/zij nog een weekje of 2 bij je blijft dan ben je net zo ver als littha en ik bij de eerste dan komt het zeker goed
    Is het een groot kind?
    Sterkte meis en probeer tijdens je bedrust een beetje bij te slapen.

Hier morgenmiddag weer controle
    Ben benieuwd wat er allemaal gebeurt daar binnen
    Ik kan ineens moeilijk naar de wc voor nr 2, borsten doen weer zeer, vaak harde buiken, veel druk op de blaas.
    Merk dat ik echt onrustig word nu omdat je weet wat er gaat komen maar niet wanneer.
    Ben bang dat de vliezen breken als ik ergens ben overdag of dat de weeen beginnen als ik onderweg ben
    Pffff word zo moe van mezelf hahahaha
    Vorige keer was mooi vrijdag op zaterdag, hubby lekker thuis nog geen kind in huis.
    Nou ja ga nu maar weer slapen en hoor morgen meer

Doei doei meiden xxx

11. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Ooh ik ga zaterdag met een vriendin nog ff snel naar de stad, de laatste dingetjes halen voor in de vluchtkoffer.
    Ben zo bang dat daar spontaan mn vliezen breken... t zal wel niet, maar stel je voor...
    Begin van mn zwangerschap heb ik gedroomd dat mijn vliezen braken terwijl ik met mn schoonmoeder op de markt liep... weet zelfs aan te wijzen in welke stad en bij welke kraam...
    Nou ben ik dit weekend in een andere stad op de markt en met een ander persoon, maar toch t zet me wel aant denken...

12. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    dames, een heel taboe om over te praten weet ik, maar ik merk dat er in de taxi onderling toch heel open over gedaan wordt... Ik heb het dan over Tena Lady en oma luiers...

Omdat ik de vorige keer een vloedgolf vruchtwater had bij het breken van mn vliezen als aankondiging van de naderende geboorte, ben ik er ook heel erg bang voor. Thuis en bij bezoekjes buiten de deur gebruik ik de tena lady. Als ik weet dat ik niet 123 me kan verschonen, gebruik ik de luierbroekjes van mn oma. Die dingen zie je niet zitten en het geeft mij een veilig gevoel. Wie weet een tip voor de rest, ookal wil je het er niet over hebben ;).

13. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super bedankt voor de tip littha, niet aan gedacht idd
    Ik ga ze morgen gelijk halen
    Ook hier is het de vorige keer begonnen met een vloedgolf vruchtwater

14. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Jeetje Corry wat een toestand!!! Sterkte en ben benieuwd hoe het afloopt!

Verder mooie buiken meiden! Ik heb gister foto's gemaakt, zal proberen morgen ff te posten.

Vannacht weer een geweldige nacht gehad :(, 22u in slaap gevallen, 0.00 plassen, 2.00 plassen, 4.20 de hond ineens aanslaan, dus plassen, op onderzoek uit niks aan de hand dus z'n hok in gestuurd en 5.30 de wekker, GAAP!!! En ik moet de hele dag nog werken...
    Manlief slaapt ook steeds slechter door mijn gerommel... Zo sneu. Andere kamer is geen optie door de verbouwing.

Morgen komt de stukadoor de eerste laag in de badkamer aanbrengen, spannend!!! Schiet lekker op. Vrijdag de installateur weer om de wc beneden af te maken.

Onlasting is nog niet verbeterd, ha weet ervan, maar kan er niet zo veel aan doen, mag de lactulose nu 2x per dag, maar vergeet het 's avonds vaak omdat ik dan zo moe ben. Verder eet ik mega gezond, drink veel en gister boodschappen gedaan en fruit ingeslagen, watermeloen, galia meloen, appels, peren, rode en gele pruimen, druiven, gele kiwi's, heeeeeerlijk!!!

Vraagje, hebben jullie het ook zo warm? Sinds een week ofzo heb ik het warm, ken ik helemaal niet van mezelf, ben een echte koukleum.

15. Suus84

Suus84 Niet meer actief

@mir81. Heb het ook al een paar weekjes warm. En ik ben ook echt een koukleum normaal. Heb van die lekkere warme u.gg pantoffels maar die staan al paar weken in de kast. Loopt nu veel op blote voeten. Deed ik normaal nooit. Dan vroren ze eraf. Ook in bed heb ik het zo warm. Zal er wel bij horen denk ik.

16. Sparks

Sparks Actief lid

12 jul 2012
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeetje, Sterkte corry, hopelijk blijft ie nog ff plakken.

17. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden
    Controle gehad vandaag
    Alles oke, kleine meid is nu rond de 2500/ 2600 gram lig met het koppie naar beneden in het bekken gezakt dus die gaat nergens meer heen.
    Hoeraaa ik kan normaal bevallen
    Maar dat is wel de reden dat ik z'n last heb van de onderkant.
    Vandaag 35 wkn dus ik ben benieuwd hoe lang ze nog blijft zitten aangezien het nr 2 is en al ingedaald.
    Mijn grote angst is dat hubby in duitsland zit en de weeen beginnen of de vliezen breken en dat hij nog 3 a 4 uur moet rijden voor hij thuis is.

Hier sinds kort ook warm en hou wat vocht vast
    Lig nu op bed met de airco aan
    Bloeddruk (onderdruk) was iets hoger maar nog maar 80 en meestal nog wat lager

Ontlasting hier ook verslechterd, heb nu een dulcolax ingenomen.
    1 is voldoende om de boel weer opgang te brengen voorlopig.
    Misschien voel ik me dan weer wat beter.

Vrijdag is de muursticker in huis en dan kunnen we decoreren
    is de babykamer af

Corry hoe is het nu???

18. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Suus klinkt heel bekend! Ik weet af en toe niet waar ik het zoeken moet, ben gewend om lekker onder de dekens te kruipen, maar ik ben ze nu al gauw zat, waarschijnlijk van het weekend even mijn dunne zomerdekbed erin doen, die heb ik vorig jaar zomer volgens mij niet eens gebruikt :).

19. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    fruit is indd heel goed voor de ontlasting, maar ook voor vocht! Veel plassen dames haha.

Warmte heb ik deels last van. Heb het niet super warm en kan nog steeds onder het winterdekbed liggen, maar heb wel last van opvliegers! Dan krijg ik het ineens heel warm en na 2 minuten zakt het weer...

Wat fijn carma dat alles helemaal goed is!! Geeft je toch een stukje rust in het hoofd...

En mir: succes met de laatste stukjes verbouwing! Komt de kleine in een bijna nieuw huis ;)

20. LaVitaBella

LaVitaBella Bekend lid

3 sep 2012
    840
    311
    63
    Vrouw
    Sint Oedenrode
    Hoi meiden, klinkt allemaal goed bij jullie en erg herkenbaar veel dingen.

Vooral het heel erg warm hebben!!
    Haha, ik ben blij om te lezen dat jullie dat ook hebben, want de afgelopen week was echt heel erg. Liep zelfs te zweten overdag en 'snachts terwijl ik echt een mega koukleum ben....

Verder gaat het hier best goed, ondanks een flinke verkoudheid.
    Liep er al een week tegen aan te hikken, maar nu is het eindelijk doorgezet!
    Hier thuis de laatste puntjes op de i aan het zetten.
    Babykamertje is bijna klaar :)
    Vandaag ga ik voor de zekerheid alvast een tas klaarmaken voor de bevalling thuis, maar ook 1 voor het ziekenhuis.

Ons ventje ligt echt heel erg laag, vooral met bukken en autorijden wordt dat vaak erg lastig. Ook in bed voel ik me nu een zeekoe.....draaien gaat maar moeizaam.
    Nog 2 weken werken en dan heb ik verlof.
    Zal de kinderen op de BSO en mijn lieve collegaatjes enorm missen, maar heb er ook wel weer heel veel zin in.

Deel Deze Pagina