eind mei begin juni buikjes 2013

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door jootje221, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Gelijk hedde carma...

Ondanks dat ik goed geslapen heb vannacht voel ik me me zooooooooooooooooo verschrikkelijk moe...

Hier staat het wel op de uitzetlijst van het kraambureau dat we een ondersteek moeten hebben maar in hoe verre dat echt nodig is weet ik niet... zal het vanaaf ff navragen, dan komt onze kraamverzorgster kennismaken...

2. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik ga hier sinds gisteravond met de trampoline naar bed.. klossen zitten eronder.
    Mogen er zes gratis lenen voor dertien weken. Meer mag ook,maar die moeten we huren. Het zijn soort torentjes met soort uitsparingen in de zijkanten, wij hebben ook geen bed met pootjes. De planken passen in de uitsparingen.
    Ik heb nu een weekje verlof en merk dat dit al veel beter is voor mn lijf. Veel minder bandenpijn, ondanks vanalles doen.
    Ben begonnen aan ziekenhuistas. Komende week adressen schrijven. Ukkie zit af en toe heerlijk op mn blaas. voel me goed. Natuurlijk wel moe en slapen gaat ook niet geweldig, maar ach.....

3. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier ook geen klossen maar kratten. Kun je gewoon bij de super galen tegen statiegeld. Maar ik was nog lang niet van plan om mijn bed omhoog te zetten. Wilde dat echt pas bij 37 weken ofzo doen.

Mijn man wordt onrustig van mij. Hij wil nu dat ik alles haal wat nog nodig is. Hij wil alles geregeld hebben. En ik heb echtbt gevoel nog tijd zat te hebben. Ineens omgekeerde wereld hier in huis.

Ondersteek doe ik ook niet aan. Al moet ik naar de pot strompelen! Maar ga echt niet hannessen met zo'n ding.

4. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    ZOOOOOOOO wat een k.t dag vandaag
    sorry moest er ff uit
    en om het leuker te maken is hubby weer eens veel later thuis als de bedoeling was dus ik kon weer zelf met de boodschappen lopen leuren
    Maar goed de dag is bijna voorbij en dan weekend

Dochter morgen om 9 uur zwemles en daarna door naar een steenhandel/ boomkweker
    Daar laten we een offerte maken om de tuin achter op te knappen
    bestraten met mooie tegel een voor leibomen

daarna boven behangen (hubby) en de sticker voor de babykamer is er ook dus die ga ik afmaken.
    zondag doen we helemaal niks echt ff relax dag
    zag alleen dat er weer formule 1 is bleeee, maar het is de enige sport die mijn man kijkt

Mijn dochter zit voor de 10.000ste keer ernst en bobby paniek op de noordpool te kijken en ligt weer helemaal dubbel
    je lacht je rot

Voor die po, als je toch boven een wc hebt is dat niet nodig toch?

5. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ondersteek was toch voor de thuisbevalling om placenta in op te vangen?

6. LaVitaBella

LaVitaBella Bekend lid

3 sep 2012
    840
    311
    63
    Vrouw
    Sint Oedenrode
    Vandaag alweer 34 weken zwanger....wat vliegt de tijd.....:$

Omdat we beide een enorm drukke periode met de verhuizing hebben gehad zijn we vanmiddag naar de sauna geweest.....zaaaalig!
    Ben nu helemaal relaxed en zenn....zometeen nog ff tv kijken en dan hopelijk weer lekker en lang slapen zonder al teveel wakker te worden.

Gisteren veel last gehad van de kleine, die was waarschijnlijk constant op 1 plek aan het schoppen, want die ene plek deed me toch zeer :(

Buik wordt ook steeds zwaarder. Ben van 64 naar 76 gegaan, dus dat voel ik wel haha.

7. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    @carma: herkenbaar die dvd!! Doe ik hier ook haha. Een dvd en een doos playmobil en meneer vermaakt zich. Als ik zeg: mama gaat even liggen. Zegt hij standaard: "mama baby druk? Mama moet even dutje gaan doen!" zoooo lief!!
    Ik hoop dat je dag morgen beter zal zijn als vandaag! Tis wat hoor...

Over waggelen ook herkenbaar! Ik waggel er wat op los, maar hoop de laatste 2 weken werken (6 diensten) nog eff vol te houden. Wil namelijk wel heel graag over de koninginnemarkt waggelen binnenkort.

Die ondersteek is ook als je bijv een keizersnede hebt gehad en niet mag lopen, dan kun je daar dus je behoefte in doen. Of als je tig hechtingen hebt waardoor je niet kan lopen. Tenminste, dat is mij verteld...

Nicci geen nesteldrang dus? ;)

Lavita: mooie buik weer!

Hier vanavond/morgen ochtend rust!! Zoonlief logeert bij opa en oma. Vanavond even lekker klungelen en doen waar we zin in hebben en morgen gaan we de electra aanleggen voor de buitenlamp. Hadden er geen voor, dus die gaan we nu aanleggen. Verder de schuur uitpluizen en dan hoeven we eigenlijk alleen nog maar huishouden te doen, geboorte adresstickers printen, briefjes met belangrijke telefoonnummers uitdelen en de laatste koffer spullen pakken. De rest is al klaar. Heerlijk gevoel is dat! Met een gerust hart mijn verlof in over 2 weken...

Verder nog even iets heeeeeel belangrijks!! Ik ben op de grens van 32 weken!!!!! JOEPIE!!! Dikke party in mn eentje haha. Vanaf nu mag ik gewoon in mn eigen woonplaats bevallen en hoeven we dus niet zoveel km verderop. Vind ik toch een hele mijlpaal... Op naar de 36 weken! Dan blijft ze al langer zitten als dr broer...

8. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Heb het nagevraagd en de ondersteek of po (is maar net hoe je t noemt) is inderdaad voor het opvangen van de placenta bij thuisbevalling en als je boven geen toilet hebt en je bent niet heel mobiel dan kan je m gebruiken.
    Van onze kraamhulp hoeven we er niet perse 1 in huis te hebben, indien nodig voldoet een emmer namelijk ook, moet van haar alleen nog even aan mn verloskundige vragen of zij dat ook oke vind.
    Emmer of po, maakt voor mij geen verschil, blijft een smerige boel :p

Heb net ook even nagevraagd hoe ik t bedje moest opmaken... kwam toch meer bij kijken dan ik in eerste instantie dacht...

9. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    ja dan huur ik hem wel als ik hem ook nodig heb. Tot die tijd wel een verlaagde emmer in huis haha. Ik kan een telefoontje doen en dan ligt er één voor me klaar.

Over het bedje. Tis maar net wat/hoe je het wil. Als jij het doet zoals ze nu willen (laag opmaken) is dat weer een hele andere manier als ik het doe (net zoals bij mijn zoontje). Die sliep door omstandigheden in het zogeheten matrozenbedje. Dat is een opmaak techniek die ze vroeger veel gebruiken toen wij klein waren. Qua beddengoed gebruik je hetzelfde: molton luier, molton matrashoes, gewone matrashoes, laken, deken en hydrofiel luier. Maar in plaats van dat je het laag opmaakt, maak je hem normaal op en sla je het lakentje niet onder het matras, maar onder je kindje door. Hierdoor ligt hij/zij zeg maar in een slaapzak van het laken en ligt het met het hoofdje op zowel het laken als op de hydrofiel. Vanaf de buitenkant zie je dus een normaal (hoog) opgemaakt bedje met dus 3/4 van het bedje een deken. Eronder is alleen anders met het laken.

Die hydrofiel gebruiken wij dan weer in een doorschuif systeem. Zodra het kindje aangekleed is in de ochtend, gaat het hydrofiel van de aankleedkussen in de was, die van het bed op de aankleedkussen en in bed komt er weer een schone. Zo heb je elke dag een schone. Wassen doe je toch wel met die kleintjes...

Hoop dat je mijn info begrijpt!

10. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Dat met t matrozen gedoe snap ik niet helemaal ghihihi...
    Maak t bedje wel op zoals zij dat willen...

Het doorschuif idee lijkt mij wel erg handig...
    Eerst maar eens kijken hoe dat in de praktijk gedaan word aangezien ze de eerste dagen naast me zal slapen in dr wiegje...

Trouwens in t wiegje ziet het er niet zo heel verschrikkelijk uit als je t opmaakt zoals de kraamhulp t wilt... dan ist halverwege...

11. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    ik heb net even gekeken en een youtube filmpje gevonden, die het precies laat zien. Mijn zoontje lag na geboorte in een couveusebedje (dus zonder couveuse zelf) en daardoor kroop hij steeds omhoog. Dit gaf hem die geborgenheid terug. Ik heb dan alleen de bovenste deken wel gewoon helemaal tot het voeteneind en het kindje iets lager liggen als zij doen...

Matrozenbedje, een laken om baby boven in ledikant te laten slapen - YouTube

12. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    aaaah zo...

nouja vind t zo wel goed... als mijn kleine meid toch een andere behoefde heeft kan ik altijd nog overstappen op dat matrozen gedoe :p

13. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    haha dat is helemaal waar!! En ook precies wat ik bedoelde... Het is maar net hoe jij en/of je kindje dat wil :). Zolang het maar veilig is denk ik altijd maar...

Hebben de andere nu al mama's dat ook? Dat je door de ervaring van het CB nu een stuk relaxter kijkt naar wat jij wil en niet wat anderen willen?

14. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    (eff klagen hoor) pfff wat een nacht!! Als zoonlief uit logeren is, slaap ik altijd slecht! Was ik niet wakker door enge scenarios in mn droom, ligt wederhelft me er wel uit te drukken met een been of arm in zn slaap. Had de neiging om op te staan en aan de andere kant het bed weer in te stappen, maar helaas: daar lagen onze 2 katten! Dus manlief een zet verkocht om op te schuiven, val weer in slaap, wordt half uur later weer wakker met een nachtmerrie! En zo heel de nacht door. Ben kapot, maar ook klaarwakker nu...... Zal ik dan nu aan de beurd zijn met die gebroken nachten???

15. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja meis dat gaat nu komen op het laatst
    Alle onderste onderdelen worden week alles gaat zeer doen ivm indalen
    Heupen en onderrug klinken die ook bekend??
    Draaien draaien draaien!!!
    Je lijf maakt zich klaar, had ik vorige keer ook bij mijn dochter
    Ik hoop dat je snel beter slaapt maar ik ben bang dat pas zal zijn na de geboorte
    Maar vanmidag ff liggen toch?

16. Nicci1982

Hier hebben we gewoon boven ern toilet en de kraamzorg heeft m niet op zijn lijst staan. Beval ook in t ziekenhuis dus t lijkt mij niet nodig.
    En anders is t zo gehaald bij de winkel.

Bedje opmaken: hier ook geen idee maar heb een aerosleep dus maakt t lekker makkelijk. Matras-aerosleep en hoes en dan de laken en deken. Hoef niets tegen lekken want dat houdt de aerosleep al tegen. Die kan gewoon gewassen worden als het nodig is.

Weet even niet meer wiens buik t was maar super mooi! Mijne zie er ook vergelijkbaar uit.

Boodschappen: mag ik echt niet meer alleen. Deed altijd voor een week ineens maar sunds een paar weken gaat vl mee. Hij wil niet meer dat ik veel sjouw. Dus dat gaan we vandaag dan even doen.
    Tijdens mijn verlif ga ik t weer lekker zelf doen. Gewoon maar een dagelijkse riedel van maken als bezigheidstherapie.

Nesteldrang: littha vroeg jij dat? Hier niet echt last van. Wil mijn huis wel schoon maar dat is mijn verlofproject en ik heb altijd wel een schoonmaakmanie. Dus t is niet dat t perse moet maar meer omdat ik t zelf fijn vind en praktischer om nu te doen ipv als de beeb er is.
    Verder valt er weinig te nestelen want alles is al af. Dus voel niet echt een bepaalde drang.

17. Nicci1982

Hebben jullie t zo zwaar met gebroken nachten. Slaap hier ook weinig en draai veel maar toch voel ik me hartstikke fit. Af en toe een nacht met pijn maar dat is sinds t starten met indalen juist bijna weg. Voel me daardoor nog veel fitter als ervoor.

18. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Goeiemorgen meiden!

Nou hier wel een beetje geslapen, kreeg om 1.30 opeens last van zuur, heb ik nog nooit gehad 's nachts, dus eruit, plassen, naar beneden, rennie, glas melk en toen lag ik er om 2u weer in. Moest om 6u weer plassen dus ik denk dat ik wel een paar uurtjes geslapen heb, maar veel is het niet... Ik ga nu even opstarten en dan zo lekker naar buiten beginnen met het wiegje schuren! Word volgens mij heel mooi weer vandaag!

Nicci, ja het breekt wel op dit is al de 5e nacht achter elkaar dat ik zo slecht slaap... Komt denk ik ook deels door de verbouwing dat ik m'n rust niet kan vinden. Ik ben altijd al iemand die z'n slaap nodig heeft. Maar nu zit ik een beetje in de overleef modus.

Ik ga het ledikant eerst gebruiken als soort van box, dus leg er een sprei/dekbed in. Kleine slaapt eerste tijd in het wiegje, kinderwagen, box of buitenhok. Voor in het buitenhok heb ik een lekkere slaapzak met eventueel extra dekentje, in de box en kinderwagen heb ik een wikkeldeken met extra dekentje en voor in de wieg een lekkere wollen deken, waar mijn man ook onder heeft gelegen :).

19. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    haha dat was ik ja... klonk indd al zo... Ik weet niet precies of ik er last van heb, maar denk hetzelfde. Ik wil bijv de schuur en zolder opruimen nu het nog kan, want straks is daar geen tijd voor. Is dat dan nesteldrang of praktisch denken? haha...

Carma: herkenbaar, maar dat komt ook door mijn bekken die niet mee willen.. Bij zoonlief nooit last van gehad. Jij ook sterkte met de nachten!

20. Nicci1982

Mir: hier al maanden zulke nachten maar gek genoeg breken ze mij niet meer op. Eerder wel maar de laatste maand dus niet meer. Zo'n nacht als jij beschrijft klinkt voor mij als een van de betere nachten. Een paar uur achter elkaar slapen geniet ik nu echt van. De slechtere zie ik echt elk uur op de wekker.

Littha: precies! Nu heb ik wat meer tijd dus vind t ook vooral praktisch. Schuur wil ik ook nog doen maar eerst even het huis. Heb uit de schuur ook al veel weg gedaan dus echt chaos is het niet. Ligt alleen overal zaagsel dus een bezem erdoor enzo kan geen kwaad. Zolder was het eerste project dus daar zijn al zakken vuil uit gekomen.
    Alke kasten zijn ook uitgezocht dus hier vooral nog het sopwerk. Maar dat is ook xo gedaan. Lijkt altijd meer werk dan t uiteindelijk is. Maar wil dus df alles weer 1 x helemaal goed doen. Dus ook binnebkanten keukenkasten, trap en trapleuning, deuren lampen etc etc. Dus eerste week van verlif kom ik nog wel door. Elke keer paar uurtjes.

Deel Deze Pagina