eind mei begin juni buikjes 2013

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door jootje221, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Dit was ook 1 van de betere :).

Hier ook schoonmaakdrang, maar heeft geen nut, is hier nog zo'n zootje met de verbouwing. Als alles klaar is komt m'n schoonmoeder helpen met het huis schoonmaken en manlief gaat dan het erf opruimen en het terrasje afmaken met straten enzo. En ik maar hopen dat alles optijd klaar is...;).

Nou ik ga naar buiten, ajuus!

2. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    vind het leuk om te zien dat je kan lezen wie er voor het eerst bevalt en wie voor de 2de keer
    bij de eerste had ik ook veel minder last van alles en dacht ik ook dat het meeste nog wel in mijn verlof kon doen.
    toen 4 wkn voor bevalling verlof
    helaas geen verlof vooraf gehad omdat ik net van te voren al beviel haha
    nu is alles al veel weker en meer uitgerekt van onze dochter en heb ik het gevoel dat alles af moet en wel nu.

Super dat je er zo doorheen fietst nicci
    kwa vermoeidheid trek ik het ook wel
    het lijkt of je het met minder slaap kan doen

3. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Ook ik lijk t beter te doen op minder slaap...
    al ben ik de afgelopen 2 dagen weer echt moe tot op het bot...
    en dat terwijl ik de afgelopen 2 dagen beter heb geslapen dan de afgelopen weken... omgekeerde wereld dus :p

4. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    whoehoeoeoe mijn wens komt uit
    over een week of 10 hebben we een nieuw bed!!!
    net een mooie boxspring besteld
    Jammer dat hij niet eerder kan komen maar ja dan hebben we straks na de bevalling en na de kraamtijd een mooi nieuw schoon bed!!!!
    ook weg geweest voor de tuin. deze man komt volgende week even kijken voor een offerte
    Komt helemaal goed hier!!!!!
    We gaan een mooie zomer te gemoed

5. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Lekker hoor. Wij gaan waarschijnlijk ook voor nieuwe matrassen na de bevalling. Niet dat ik thuis ga bevallen maar zou t zonde vinden om ze nu te hebben en dat ze dan misschien gelijk onder de troep zitten.

Ken er een hoop die ook bij ern tweede er doorheen fietsen hoor. Volgens mij zegt t niet zo heel veel. T is in mijn ogen meer mazzel hebben of juist pech.

Vandaag goed geslaagd met shoppen voor nachtkleding etc. En vl voor schoenen en een jas. Dus we zijn er klaar voor :D

Trek t inderdaad hier ook prima met weinig slaap. Heb ik dat meestal toch wel. Maar 4 uur achter elkaar slapen is al tijden t max haalbare. Dan is t echt een prima nacht. Maar vaak elk uur of elke twee uur wel even wakker. Maar ben een echt ochtendmens dus dat is niet zo heel erg. Misschien met t verlof wat bijslapen op de dag. Gaan de dagen tenminste ook snel voorbij.
    Echt zo geen zin in t verlof. Bah! Hoop dat de kleine snel komt dan.

6. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    goedemorgen dames!

Even een vraag of ik niet de enige ben... Beetje genante vraag eigenlijk... Hebben jullie ook last van slappe/hangende schaamlippen, spierpijn in de lies en een ongi gevoel? Ik weet dat het indalen KAN betekenen, maar herken het niet van tijdens mijn zoontje. Gezien de meesten 2 a 3 weken verder zijn als ik, vraag ik het jullie effies... Dinsdag zowiezo vk, maar handig om alvast iets te horen.

7. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Nee herken het niet... misschien 1 van de andere dames...

Pffff ben de afgelopen tijd weer enorm emotioneel, bij t minste of geringste gaan bij mij de watervallen open... gek word ik er van... Begin er ook behoorlijk doorheen te zitten... ben t zoooo zat dat mn lichaam niet mee werkt, continu over al pijn en weer verschrikkelijk moe... bah bah...

8. Nicci1982

Ongigevoel heb ik eigenlijk de hele zwangerschap al met vlagen. Soms ook wel eens last van mijn lies maar hier heeft t geen link met t iden omdat ik t wel vaker heb. Maar misschien hoort het er wel bij. De start met indalen merkte ik alleen doordat ik de kleine lager voelde liggen. Dus bijv zijn bewegingen langs mijn schaambot en t iets lastiger gewoon kunnen lopen. Heb er geen pijntje bij gehad.

sinds gisteren wel een gevoelige buik. Allemaal pijnlijke plekken opeens en als de kleine beweegt doet t extra zeer. Soort beurs gevoel vanbinnen. Denk dat de ruimte beperkt aan t worden is voor m.

9. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Goeiemorgen meiden,

hier wel weer redelijk geslapen volgens mij, in ieder geval een uurtje of 4-5 achter elkaar.

Net stukje schuur opgeruimd en alles klaar gezet om de eerste kant van het wiegje te grondverven, dat is mijn doel voor vandaag. Nu eerst even pauze.

Littha ik heb ook af en toe zo'n ongi kramp onderin m'n buik, maar dat andere niet...

Missmama ik herken dat wel, ik heb gisteravond ook een huilbui gehad, zat er zo doorheen, moe en niks wil terwijl er zoveel moet en ik zoveel zou willen doen. Zo frustrerend... Gaat 't een net wat beter komt het andere kwaaltje wel weer om de hoek kijken...

Nou ja ik ga proberen lekker te genieten van het mooie weer en lekker op m'n gemak een beetje schilderen.

10. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het wel littha en had het bij mijn dochter ook niet zo erg
    Schaamlippen ( het bot daar) voelen soms helemaal beurs alsof ze blauw zijn ( is niet zo)

Hier komt vandaag het behang op de muur van onze slaapkamer

11. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    ergens vind ik t wel fijn dat ik niet de enige ben mir... uiteraard is het niet fijn dat jij t ook ervaart...
    Weet dat ik niet mag klagen maar mannnn ik wil niet meer... ben echt verschrikkelijk down... heb vandaag ook maar een dag in bed gepland... ben er nu ff uit om een boterhammetje te eten en straks kruip ik er gewoon weer in...
    Naar mate de uitgerekende datum dichterbij komt raak ik vaker in paniek... heb straks een klein meisje die afhankelijk is van mij... ondanks dat dat alles is wat ik ooit heb gewille, vind ik t dood eng...

12. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel normaal gevoel hoor missmama
    Had ik ook toen bij de eerste, vooral toen ze er net uit was.
    Ik was toen 35, deed wat ik zelf wilde en kon overal gaan en staan.
    Hoe veel je ook naar haar verlangt het is heel normaal als je niet direct op de roze wolk springt
    Belangrijk is dat je er over blijf praten!!!
    Anders heb je straks een prosnataaltje.

13. Nicci1982

Lijkt me echt verschrikkelijk om er zo in te staan. Heftig hoor. Herken het gelukkig totaal niet.
    Maar misschien ook omdat wij er heel bewust voor gekozen hebben en lang over nagedacht hebben??? Geen idee. Ben ook gewoon een positief mensm, dat scheelt denk ik ook de helft

Vannacht super nacht gehad. Van 1.30 tot 5.30 aan 1 stuk geslapen. En was heerlijk uitgerust. Daarna nog wat liggen eorlen tot 7.00 uur en toe klaarwakker. Ben wel lekker in bed blijven hangen :D en dat hielp want ben van 8.30 tot 10.30 weer in slaap gevallen.
    Maar vooral die eerste 4 uurtjes aan 1 stuk waren heerlijk! Daar kan ik wel een pasr dagen op teren. Beter dan de gewoonlijke 2 uurtjes ofzo. Wordt gek van dat gewoel. Elke ochtend zoet mijn haar eruit alsof ik ontploft ben :D

Vandaag wilden we naar de dierentuin maar t was superdruk dus zijn gewoon wat verder gaan toeren. Lekker bij de mac een sunday gehaald en nog ergens een stuk gewandeld in de zon. Best een lekker dagje.

Vandaag met mijn vent over de naderende bevalling gehad. Hij vind t echt heel spannend. Zelf ben ik er echt heel rustig onder. Heb er zin in! Vooral om de kleine in mijn armen te houden. Nog een weekje werken en dan mag hij snel komen wat mij betreft.

14. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    Dank voor de reacties!!

Missmama: indd blijven praten. Vooral met je wederhelft! Heel belangrijk om je angsten, maar ook blijdschap met hem te delen. Vraag desnoods een 10min klaagmodus per dag aan. Heb ik hier ook. Als ik wil mag ik even 10 min lang klagen, zeuren, huilen, enz zonder dat hij me onderbreekt of afkeurt. Heerlijk zo af en toe!!

Hier vandaag ook een drukke dag gehad. Het kostte veel moeite en energie van beiden, maar de buitenlamp hangt! Het meeste werk zat hem toch wel in de electra trekken. Volgend weekend wordt hij als het goed is aangesloten op de stroom, dus dan werkt hij ook nog haha. Nu lekker douchen met zoonlief, die heeft heerlijk met de aquaplay gespeeld, dus mag ook wel even gewassen worden haha.

15. LaVitaBella

LaVitaBella Bekend lid

3 sep 2012
    840
    311
    63
    Vrouw
    Sint Oedenrode
    Idd behoorlijk heftig om er nu al klaar mee te zijn lijkt me...

Ik heb nog maar 1 keer zo'n momentje gehad en dat was vorige week zaterdagavond. Overdag veels te veel gedaan en 's avonds zouden we samen naar een heel leuk feestje gaan.
    Had er veel zin in, ondanks dat ik erg moe was.
    Na het douchen en het optutten stond ik mijn haren te fohnen en moest ineens gaan zitten omdat ik niet meer kon staan vanwege de vermoeidheid. Ineens kwam het besef 'waar ben je eigenlijk mee bezig, je kunt gewoon niet meer!'

Ik heb de fohn uitgezet, make up eraf gehaald en mijn pyama aangedaan.
    Mijn vriend kwam van stal en die vroeg waarom ik nog niet omgekleed was. Heb een potje zitten janken en was het zwanger zijn en de dikke buik, vermoeidheid enz heel even beu.
    Mijn vriend schrok zich dood, samen hebben we de honden uitgelaten en ik ben in bed gaan liggen (21.00).
    We hebben samen even goed zitten kletsen en daarna ging hij het feestje, ik viel als een blok in slaap.

Verder voel ik me keigoed, ben met veel leuke dingen bezig en wil op deze manier nog wel ff zwanger zijn.
    Nu nog2 weken werken en dan verlof, daar heb ik nu ineens erg veel zin in!
    Even gezellig winkelen en lunchen met vriendinnen en ons mam!

De babykamer is bijna klaar, schilderingen voor aan de muur van Woezel en Pip zijn bijna klaar. Nu al 3 uur werk erop zitten, morgen de laatste verf erop en dinsdag puntjes op de i.

16. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Missmama ik heb het niet zo dat ik niet meer wil, maar vind het wel vervelend dat ik steeds minder kan. De hele dag in bed liggen lukt niet eens dan verga ik van de pijn in m'n rug. Bij mij werkt maar 1 ding en dat is blijven bewegen, dus ik loop nu vaker even met de hond langs de weg.

Hoe doen jullie dat trouwens nu de zon schijnt? Mijn sproeten schieten als paddenstoelen weer de grond uit, dat vind ik helemaal niet erg, maar ik ben wel een beetje bang voor zo'n "zwangerschapsmasker". Ik weet er eigenlijk niet zo veel van, zal ook eens gaan googlen, maar houden jullie er rekening mee door uit de zon te blijven of met hoge factor te smeren (weet niet of dat werkt?) En is alleen je gezicht hier vatbaar voor of kan het op je hele lichaam komen?

Ik heb op 1 na alle onderdelen van het wiegje aan 1 kant in de grondverf zitten, was een hele opgave, maar is gelukt. Morgen ochtend de laatste, dan therapie en daarna hout halen voor pijn project, het rekje boven de commode.

Nicci klinkt als een heerlijke dag en Littha ook lekker geklust!

17. LaVitaBella

LaVitaBella Bekend lid

3 sep 2012
    840
    311
    63
    Vrouw
    Sint Oedenrode
    Oja, nog een vraagje.

Hebben jullie soms ook een beetje een 'beurs' gevoel van onder?
    Best een beetje pijnlijk?
    Ik heb vanmiddag een uur met de honden gelopen (bleek achteraf iets teveel te zijn) en van onder voelde het niet fijn aan op een gegeven moment...

18. Nicci1982

Volgens mij is gewoon in de zin komen niet zo erg toch? Maar met sproeten heb je meestal een wat wittere huid dus dan kan smeren geen kwaad. T zonnetje is ook nog niet heftig. Gaver vanuit dat ik niet meer de hele dag in de volle zon moet zitten maar dat de rest wel oke is. Maar heb er ook geen ervaring mee.

Bij mij resulteert veel lopen in pijn in mijn onderrug/bekken en als ik te snel loop (heb ik een handje van) dan krijg ik buikkrampen. Maar als ik dan weer even zit is t ook weer over. Voel me niet echt beurs vanonder gelukkig.

19. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha wij zijn 4 jaar bezig geweest om zwanger te raken van nr 1 dat is best wel bewust denk ik
    Ik ben ook heeeeel positief ingesteld, maar op het moment dat ze eruit was is het heel even anders.

Lig hier ook niet de hele dag op bed
    Geen tijd voor en geen zin in, kan mijn tijd beter gebruiken
    Wel op tijd naar bed 's avonds
    Vandaag een beetje te enthousiast geholpen hier dus nu doet alles zeer en ik heb steken aan de onderkant
    Nu maar lekker liggen
    Morgen weer een normale dag, dus 7 uur op en de kleine dame naar school en hubby naar munchengladbach ( 1uur 20 min rijden)
    Ik heb zoooooo sterk het gevoel dat de kleine geen 2 wkn meer wacht met geboren worden
    Dus nog maar even extra genieten van mijn buik

O btw de muursticker word geweldig, foto volgt

20. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Vond het vandaag wel lekker even stil in een hoekje zielig te liggen zijn... Heerlijk in het donker, geen prikkels, geen verplichtingen.

Heb ook even met manlief kunnen praten... Vind het heel moeilijk om me zo kwetsbaar op te stellen.. wil heel graag alles met hem delen maar toch is die drempel heel hoog.
    Daarvoor moet ik dus echt een paar paniek aanvallen hebben gehad voor ik kan zeggen wat er op mn hart ligt...
    Vaak snap ik zelf niet wat er nou precies aan de hand is... het is zo dubbel, aan de ene kant ben ik t zwanger zijn echt beu, aan de andere kant ben ik bang voor wanneer ze er eindelijk is.

Maar goed, denk dat ik het voor nu even kwijt ben... voel me nog steeds niet goed maar sta ook niet meer op punt van instorten.

Krijg wel goede hulp als de kleine er straks is, juist om een postnataaltje de voorkomen.

Deel Deze Pagina