eff korte reactie vanaf telefoon weer. Mir: heeft die kleur dan misschien iets te maken met teveel of te weinig afvalstoffen? Weet dat dat via je urine wordt afgevoerd... Vraag van suus: dat is maagzuur waar je last van hebt. Dat kan als de boel in de knel ligt. Probeer een rennie of iets. Breken van de vliezen gebeurd bij 10%, dus lang niet altijd. Ik denk dat je instinct wel aangeeft wanneer je hem moet bellen. Als het aardig rommelt en je vertrouwd het niet helemaal, ga je vanzelf wel bellen met manlief en vk. Ik denk dat ieder een andere grens heeft. Zeker wanneer je al eerder bent bevallen, is dat moment eerder daar dan wanneer je voor de eerste bevalt. Hoop dat dat een antwoord voor je is.
Dat zei de ha ook al... Geen idee Littha, ik drink minimaal 2 liter dus ik weet het echt niet. Ik heb steeds vaker een branderig gevoel in m'n slokdarm/keel, ik drink dan melk en vaak helpt dat. Ik heb ook m'n hoofdeind een stukje omhoog gezet, lijkt ook te helpen. Nou ik ben echt gesloopt, was gister dus echt een beetje teveel van het goede... Toch maar weer aan het schilderen want het moet toch klaar...
Een heel stuk geschreven en hoep weg Aaaahhhhh Even geen energie om op nieuw te beginnen, dus ff in het kort Mir hahahaha idd leuk voor dinsdag, oranje urine Wel fijn geen blaasontsteking Suus, hubby gewoon gelijk bellen Je weet niet hoe snel het gaat, kan lang duren maar je kan ook zo klaar zijn En je hebt hem echt wel nodig HOERAAAA 36 wkn alweer Van mij mag ze komen vanaf nu. Kan merken dat het in de buurt komt, ik begin vocht vast te houden in de vingers
(eff klagen) Heb vandaag een offday denk ik... vanmorgen opgestaan met aardig slecht nieuws wat dan niet persoonlijk is, maar vind het ... voor diegene die ik ken. Vanmiddag alle energie weg, geen puf om op mn benen te staan... Vanavond een oerdruk kind in de buik wat resulteerde in druk op het bekken en de blaas. In 4 uur tijd is ze misschien een half uurtje stil geweest, tijd is dus tussendoor. Ze was vaak nog een 5min achter elkaar rustig. De vk even gebeld en klonk naar haar mening heel positief want er bestond geen 'te druk kind'. Heb het vermoeden dat ze probeerde in te dalen, maar ken het gevoel niet. Verder gewoon super down (chagerijnig) gevoel. Gelukkig voor vriendlief wordt ik dan heel stil... (klagen weer uit)
Nou gewoon even een dikke knuffel dan en naar bed Morgen met het goede been uit bed en deze dag vergeten Xxx
Daar ben ik ook weer even. Geen zin gehad om eerder weer te forummen. Lekker lui op de bank na t werk. Zo te lezen gaat t wel goed met iedereen. Zit inmiddels ook op 35 weken. Morgen laatste werkdag en dan t vreselijke verlof. Maar die stille dagen zonder wat te doen op t werk zijn ook heel irritant dus begin er toch langzaam naar uit te kijken. Kan thuis mezelf nuttiger maken dan op t werk. Verder gaat t heel erg goed. Kleine beweegt goed en pest me regelmatig. Gisteren een wat mindere dag maar over t algemeen nog steeds lekker hyper en fit. Kleine klachtjes zoals maagzuur en vocht vasthouden in handen en voeten zijn er wel. Veel last van mijn darmen ook en hoofdpijn. Maar geen klachten om echt over te klagen. Kleine mormale dingetjes. Denk dat die kleine voorlopig nog niet komt. Slijmprop zit nog waar ie zit, geen harde buiken of oefenweeen. Helemaal niets wat duid op voorbereiding door t lichaam. Beetje jammer vind ik dat wel. Toch ligt de kleine al wel ingedaald een stuk. Vanavond weer een echo voor de ligging. Oranje urine: ligt t niet aan wat je gegeten hebt. Soms kunnen voedingsstoffen de kleur beinvloeden. Volgens mij is dat bij nensen ook t geval. Weet dat t bij dieren wel zo is. Als ik de konijnen wortels geef dan merk je dat gelijk. Man informeren: hij weet t niet en hij vind t ook vast niet leuk maar ik vermoed dat als hij aan t werk is ik t eerst een tijd aan ga kijken. Heb er niets aan om hem zenuwachtig te hebben op t werk terwijl t nog uren kan duren. De vk bel je ook pas bij regelmatige weeen en eerder komen ze ook niet. Dus wil hem ook niet teveel belasten. T is al zo'n lange zit. Maar moet er wel rekening mee houden dat hij toch een half uur/ 3 kwartier moet rijden (als er geen file staat). Als ie thuis is weet ik niet of ik t kan verbergen voor hem. Maar dan ga ik t zeker wel proberen. Anders maken we elkaar alleen maar gek.
Hallo! Hier ben ik dan even tussendoor. Je zou zeggen dat ik nu zeeën van tijd heb en dus actief aan het forummen ben geslagen. Maar dat is dus niet het geval. Ik heb er gewoon geen zin in om met mijn laptop bezig te zijn. Ik ben iets wat gefrustreerd denk ik....?? Vooral over het feit dat mijn lichaam niet meewerkt.. en dat we toch wel verschoten waren dat het niet veel gescheeld had of we hadden een prematuur babytje gehad. Niet dat dit dramatisch is (ik bedoel de overlevingskansen zijn goed) maar het is niet zoals wij ons het hadden voorgesteld om lekker thuis te bevallen en te genieten van ons drietjes. Nu moet ik dus bedrust houden en mag niets tot weinig doen, en aangezien dat dat totaal niks voor mij is baal ik van mijzelf. Maar ondanks dat ben ik blij dat de baby nog in mijn buik zit en iedere dag teld. En ik ben er heilig van overtuigd dat ik het straks allemaal zo vergeten ben. Voor de rest gaat het op en af, en mijn lichaam geeft mij iets te snel aan wanneer ik te veel doe. En de vraag wanneer ik mijn man dus informeer als het begonnen is? geen flauw idee, ik denk dat dat geheel afhangt van de situatie... Waar hij op dat moment is enz. Hij werkt immers thuis dus met reistijd hoef ik geen rekening te houden. En ik had wat verder terug gelezen en zag wat staan over wel of niet gepland en een traject inslaan. Wij weten dat we veel geluk hebben en dat we direct zwanger waren toen we er eenmaal bewust voor gekozen hadden, maar als dit niet zo zou zijn weet ik zeker dat we toch echt een medisch traject waren ingeslagen (hoe ver we daarin zouden gaan??????) Zeker omdat het tegenwoordig kan en er de middelen voor zijn, en onze kinderwens is gewoon groot. Onze situatie is er zo na dat het niet compleet 'lijkt' te voelen zonder kinderen..... Komt ook wel omdat ik al zo lang mijn leven instel op een gezin.... ik ben bewust niet verder gaan studeren omdat ik toch thuis wil gaan werken als ik eenmaal mama ben (en met thuis bedoel ik dat ik lekker thuis boerin wordt i.p.v. op andere agrarische bedrijven te werken) En verder studeren is goed, maar dan is het wel zo fijn dat je je baan aanhoudt ondanks dat je kinderen hebt in mijn ogen want waarom heb je anders zo lang gestudeerd? Ik ben gewoonweg geen carrièrevrouw. En dat klinkt behoorlijk ouderwets, maar ik ben er wel erg blij om dat wij het zo kunnen doen. En ik heb respect en bewondering voor vrouwen die, en een gezin hebben ook een drukke baan ernaast hebben, maar dit zou voor mij niks zijn. Ik beloof dat ik weer wat actiever ga zijn op het forum!
Gisteren een heerlijke dag gehad. Het zonnetje scheen en ben samen met mijn collega en de kinderen naar een hele grote buiten speeltuin geweest waar de kids lekker hebben gespeeld! Zit nu lekker in mijn vel en hoop dat dit nog zo blijft tot de bevalling Morgen wordt de kinderwagen geleverd en hebben we de liggings echo, ben dan precies 35 weken, heb er zin in!!
Corry: fijn dat t nog steeds goed gaat. Helaas rustiger dan je misschien zou willen maar t is voor een goed doel. En zoals jij zegt kan je idd die instelling hebben. Wij hebben dat niet. Vroeger dacht ik echt niet zonder kinderen te kunnen maar de laatste jaren ben ik daar wel in veranderd en mijn man ook. Maar uiteraard dolgelukkig nu de kleine op komst is. Lavittabella: kunnen we vergelijken. Ik moet dus vandaag met precies 35 weken. Jij hebt een behoorlijke buik zeg. Mooi hoor!
Mooi hoor lavitta!!! @Corry... wat goed dat de kleine nog lekker zit waar hij zitten moeten Ik heb ook bewust gekozen voor niet verder studeren, heb altijd gezegd dat ik huismoeder wilde worden, carrière heb ik dus echt geen ambitie voor... mocht ik gillend gek worden in huis kan ik altijd nog ergens wc gaan schrobben Doe ik immers thuis ook Maar goed, ik zit al ruim 4 jaar thuis en bevalt me prima, en dat zonder kids...
Dank voor de berichtjes carma en missmama! Gelukkig vandaag beter opgestaan. Werd om half 7 door zoonlief gewekt, maar mocht op de bank nog een dutje doen van hem Om 9 uur maar opgestaan en samen ontbeten. Hier een half-half situatie mbt werk. Ik wil wel thuis bij de kids zijn, maar ook af en toe even stoom afblazen. Dus vind het fijn om straks 2 of 3 dagen te kunnen werken en de rest lekker thuis. Op het werk gewoon even tot rust komen en weer energie opdoen. Daarnaast ben ik dan onder de mensen en dat doet me ook goed. mooie buik weer en beide dames succes met de echo!
Lekker zo'n rustige start in de ochtend. Ik was al vrieg in de weer op mijn vrije dag en dat zonder kids haha Knap hoor als je alleen thuis kunt zitten. Ik zou dat niet kunnen. Zwerf er een beetje tussenin. Heb wel gestudeerd en werk fulltime. Dat is 36 bij ons dus werk wel 4 dagen per week. Vond t heel moeilijk om ouderschapsverlof op te nemen voor 1 dag in de week. Ga nu dus naar 27 uur terug. Maar langzaam aan wen ik aan die gedachte. Wilde eigenlijk eerst fulltime blijven werken. Na een jaar bekijk ik t opnieuw. Misschien dat mijn partner dan minder gaat werken en dan ga ik terug naar 36 uur. Denk dat ik met minder dag 3 dagen werk echt ongelukkig zou worden. Haal veel voldoening uit mijn werk en t houdt mij scherp.
Wat heb je toch een lieve zoon Littha!!! Hier ging de wekker om 6 uur... ff boterhammetjes gesmeerd voor manlief... toen ook nog tot 9 uur op de bank liggen slapen, hondje uitlaten, boodschapjes doen... nu ben ik al weer klaar met poetsen. Als straks t zonnetje doorbreekt kan ik er in ieder geval lekker in de tuin gaan zitten zonder dat ik nog iets moet doen.. alleen nog ff strijken, maar ben nog niet klaar met wassen... en strijken kan morgen ook nog Kan me er wel iets bij voorstellen dat vrouwen t fijn vinden om even weg te kunnen zijn, even stoom afblazen zoals jij dat noemt Nicci Voor mij is het nu goed zoals t is, misschien dat dat veranderd op het moment dat de kleine naar school gaat maar dat zien we dan wel weer. Gelukkig heeft mijn man de instelling dat hij liever 100 uur werkt dan dat ik maar 1 uur moet werken omdat we anders niet rond komen, Als ik wil werken vind hij t geen probleem, maar niet omdat t moet zeg maar...
Littha fijn dat je je wat beter voelt. Lief hoor van die kleine man! Corry wat goed om weer wat van je te horen, inderdaad elke dag is er weer 1. Ik snap je frustratie helemaal, ik baal ook als een stekker dat ik niet mee kan helpen in de verbouwing zoals ik anders wel zou doen, maar we moeten naar ons lijf luisteren. Mooie buik LaVittaBella! Ik kijk inmiddels wel uit naar m'n verlof. Moet vr za en zo nog werken en dan vrij. Het is hier nog zo'n zooi dat ik langzaam steeds onrustiger word. Manlief is even een paar dagen van huis, moest in het midden van het land een klus doen dus heb hem gezegd dat ie dan maar beter bij z'n ouders kan slapen, kan ie een beetje bijkomen. Hij is zo moe door mijn gerommeld, gedraai en geplas 's nachts... Arme schat. Ik heb steeds sneller last van m'n buik, echt zo'n zwaar gevoel. Hij doet dan ook zeer van onder, herkenbaar? Had laatst m'n draagdoek omgeknoopt, dan gaf wel steun. Maar voor buitenshuis is het geen gezicht. Vanmorgen boodschappen gedaan voor 8 man voor manlief z'n werkuitje van zondag *vind zichzelf de liefste vrouw van de wereld*. Nu lekker wat was buiten gehangen, die kan ik binnen nergens meer kwijt nu. Droogt mooi. Straks nog even naar kantoor voor werkoverleg.
Ja hier ook veel last van een zere buik en onderkant, vooral als ik veel doe. Net om 1 uur mijn dochter even naar school gebracht en ik kon haast niet lopen van de harde buiken.
Fijn te lezen dat er meer dames last hebben van die au klachten aan de onderkant Het word echt zwaar nu Mag van hubby ook niet veel meer doen nu en hij blijft lekker in de buurt nu Het is echt de grootste schat op aarde Nu is hij ook de grote boodschappen doen. Zo ff dochterlief ophalen, die gaan met de hele school een lied zingen en dansen op het schoolplein Ouders mogen om 15.10 komen kijken en natuurlijk zijn we erbij!!! Daarna komt mijn zus eten bij ons
@Corry. Wat fijn dat het nog steeds goed gaat. Het rust houden is voor een goed doel. Moet er niet aan denken om thuismoeder te zijn. Vind het nu al moeilijk het thuiszitten. Heb zelf diverse opleidingen gedaan en vind het zonde om daar geen gebruik van te maken. Minder als 3 dagen wil ik ook niet gaan werken. Zojuist op controle geweest. Alles zag er goed uit. Ze weegt nu 2510 gram. Ze was al een klein stukje ingedaald. Heb ook een groeiecho gehad. Ze deed alleen een beetje dwars. Dus was ff lastig om haar goed op te meten. Wordt nu al een eigenwijs net als haar vader . Moet alleen 6 mei naar de gynaecoloog in het ziekenhuis. Omdat ik me rug gebroken paar jaar terug heb en me wervel is verzakt willen ze kijken of het wel mogelijk is dat ik een ruggenprik kan krijgen indien ik daarom vraag en indien er een ks nodig is.
Geen liggingsecho voor mij. Kleine ligt al ver in t bekken dus dat zit goed. Helaas ook minder nieuws. Vanwege mijn hoofdpijnklachten icm een hogere bloeddruk vandaag en vocht vasthouden hebben ze mijn urine getest. Urine was nog goed maar ijzer was wat hoog tov 5 wkn geleden. Moet dus volgende week terug omdat ze niet aandurven om mij 2 weken niet te zien. Moet symptomen goed in de gaten gaan houden