Zoooooooo weer goed gekeurd Geen echo gehad alleen hartje gehoord (jammer) Ben vandaag 37 wkn dus ze mag zonder problemen komen Ze ligt goed was al aardig ingedaald maar zat ook deels lekker op de botten te duwen Moet dus nog wat door zakken Kreeg ook te horen dat het 1x vroeg breken van vliezen niks zegt over je echte draagtijd Het is meestal een kwestie van pech als dat vroeg gebeurd Dus nog max 5 wkn zeg maar Afwachten en dagen tellen dus maar. Over 2 wkn pas weer op controle maarik hoop dat ik niet meer op controle moet Hoe is het verders met iedereen???
@carma. Wat fijn dat jullie zijn goedgekeurd. Maar moet je nu niet wekelijks op controle? Bij de VK is het wel zo dat je met 37 weken wekelijks moet. Nou ja hier dan bij de VK waar ik ga. Verders gaat alles z'n gangetje. Maandag a.s. naar het ziekenhuis om te kijken of een ruggenprik bij mij wel mogelijk is. Ben benieuwd. Met koninginnedag hebben we niet veel gedaan. We hebben wat plantjes gehaald en manlief heeft deze in de tuin gezet. @mir81.Loop hier al weken met olifantenpoten. Ik leg ze altijd iets omhoog 's nachts. Werkt wel iets. Veel drinken en blijven bewegen. Niet te lang stil zitten want dan worden ze alleen maar groter. Ik weet niet of je handen/vingers ook dikker worden, maar als je een ring om hebt dan is het verstandiger om deze af te doen. Heb me trouwring momenteel ook af. Zat zo strak dat ik hem amper af kreeg.
Dacht ik ook hoor suus, iedere week Maar ze zei over 2 wkn Als alles goed is en er gebeurd nog niks, kunnen ze verder ook niks anders doen dan in de gaten houden. En als er wel iets is moet ik aan de bel trekken
nou ben weer bijgelezen hoor! wat wordt er toch lekker veel afgekletst! Vandaag hadden we een liggingsecho en dat was me toch wat. Nadat ik me leeggekotst had bij dat screeningscentrum waren we aan de beurt... Ik heb al lang niet meer hoeven over te geven, en waarom het gebeurde is me nu nog steeds een raadsel... Maar tijdens de echo werd duidelijk dat de baby nu bijna een kilo voor ligt op groei Thuis bevallen konden we wel uit ons hoofd zetten zei die gene die de echo maakte.... Want met een eerste lopen ze liever niet het risico dat ik alsnog naar het ziekenhuis moet als het allemaal niet lijkt te passen.... Ik weet nog steeds niet of ik er nu blij mee moet zijn of niet (had graag thuis willen bevallen, maar ik ben veel blijer dat de baby nu nog steeds in mijn buik zit) Maar wel weet ik dat ik liever heb dat de baby voor ligt op groei dan achter...
Ook hier weer door de apk heen... moet volgende week weer terug komen... Gisteren wel lekker op pad geweest, volgens mij ben ik inmiddels shop moe, niets kon mij bekoren... Stress level neemt hier helaas wel toe, jammer genoeg reageer ik dat af op manlief... Eerst in tranen omdat ik zo boos op alles en op niets ben, gevolgd door tranen omdat ik me daarna zo stom voel. De laatste dingetjes moeten nog geregeld worden. Volgens mij vind ik t spannend
Heel herkenbaar hoor missmama Ook hier de tranen Helaas soms ook van de pijn, maar meestal ook spanning dikke knuf
Ach meissie. Probeer te ontspannen. Ik herken t niet (ben geen huiler)maar voel de spanning ook hoor. T komt toch dichtbij! Vl heeft alleen t meeste last van stress haha. Mannen....
goed nieuws bij iedereen dus! Tje grote baby, je kan er weinig aan doen, hebben ze een oorzaak gevonden ervoor? En missmama: digi knuf voor jou! Probeer rustig te blijven, alles komt op zn pootjes terecht! Je krijgt van alle kanten hulp, dus je kan het!! (of begrijp ik de stress nu verkeerd?)
nee jullie begrijpen de stress heel goed... stelt ook wel weer gerust, jullie weten wat ik bedoel... zo gek is het dus niet... Vandaag ga ik vast de enveloppen schrijven voor de geboortekaartjes... is dat weer iets wat ik wel geregeld heb. Dr zijn zoveel onzekerheden met t aankomend moederschap dat ik de dingen die wel voor te bereiden zijn ook graag voorbereid wil hebben..
ik moet ff kijken hoe dat werkt met die kaartjes via internet kan ze natuurlijk nog niet bestellen omdat je de datum niet hebt enz of ik moet die blanco laten en later op stippellijntje invullen ik heb al wat uitgezocht bij geboortekaartjes.nl zit nu boven op bed met de laptop enz en ga eens ff wat dingen regelen
Ik moet de datum en tijdstip doorgeven zodra de kleine is geboren. de rest van t kaartje is al besproken. Heb vast de enveloppen naar me op laten sturen zodat ik die vast al kan schrijven. dan hoef ik straks dus alleen die dingen door te geven, vult ze in opt geboorte kaartje en komen de kaartjes naar ons toe, kaartje in de enveloppe, zegel erop en klaaaarrr... van de week ook ff geboortezegels bestellen... die kan je per 50 bestellen en da is ook t aantal kaartjes dat we hebben
@ littha: De oorzaak weten we niet, waarschijnlijk zorg ik er gewoon te goed voor . Zwangerschapssuiker end. heb ik niet. En er zal ook wel een stuk erfelijkheid inzitten, zelf was ik ook niet de kleinste... De geboortekaartjes hadden wij gelukkig al geregeld voor ik in het ziekenhuis kwam, of in ieder geval voor zover je het kan regelen als je het geslacht enz. nog niet weet. Maar de enveloppen had ik toen al geschreven. En inderdaad die geboortezegels hebben wij ook! Maakt het net iets meer af vind ik dan een gewone postzegel wij hebben de kaartjes wel gewoon bij een drukker uit de buurt besteld (zijn meestal dezelfde kaartjes als van internet en qua prijs en service kan internet er niet aan tippen in onze situatie)
bedoel je die geboortezegels? Wij hebben bij de primera hier om de hoek geïnformeerd en wij kunnen ze per 16 bestellen . Verder hebben wij ook de lengte en het gewicht staan, dus wij geven de datum, tijd, lengte en gewicht door . Verder de onzekerheden, dat is het gewoon het ouderschap en zal nooit echt weg gaan. Ik heb het nog steeds bij mn zoon... Ik voed hem op met de normen en waarden die wij vinden e.d. maar je komt jezelf tegen als het niet goed of niet goed genoeg gaat. Zo bereid ik hem nu voor op de komst van zijn zusje. Hij is er één van structuur en weinig veranderingen. Mijn manier van voorbereiden leidde al gauw tot angst voor geen aandacht meer. Dat resulteerde in negatieve aandacht opeisen van zowel mij als mijn moeder. Tjah... verandering van techniek geeft nu weer dat hij er heel veel zin in heeft en elke ochtend als hij wakker wordt vraagt of zijn zusje er al is... Het is met alles dat je blijft zoeken en proberen. Er is geen boekje waarin staat hoe het moet, maar je doet dat proefondervindelijk. Zo zijn er genoeg situaties waarop dit van toepassing is. Als je goed nadenkt voor je beslist (ook overwegen), zal je er achter staan en weten dat je de beste keuze hebt gemaakt die jij op dat moment vond. Als het later blijkt niet zo te zijn, kun je altijd nog veranderen en zal de wereld echt niet vergaan. Het staat helaas niet in een boekje, want ieder kind is anders en elke situatie vraagt een andere aanpak of oplossing. Hoop dat je er wat mee kan!
Ff wat smerigs. Ik had vanmorgen een hele rare lange klodder wit/doorzichtig slijm in het toilet liggen . Was zo een 5 a 6 cm lang en halve cm dik. Nog nooit gezien. Heeeeeel raar. @missmama. Ik moet ook ook nog enveloppen schrijven. Goed dat je erover begint op het forum. Was de enveloppen alweer vergeten Vind het zelf ook steeds spannender worden. Gisteravond ff staan sniffelen bij manlief. Of ik het allemaal wel aan zou kunnen en dat ik het toch erg spannend vind worden richting de bevalling. Merk wel dat hij moeite heeft om met me emoties om te gaan. Hij geeft aan dat hij er zo weinig mee kan dan alleen maar luisteren en mij gerust te stellen. Snap hem ook wel. Net nog ff wat spulletjes gehaald in de babyzaak. En moest wederom weer terug met me kinderwagenbak van Joolz. Het dekje scheurt telkens open. Had gisteren per post nieuw dekje gehad en gaf hetzelfde probleem. Nu krijg ik een nieuwe kinderwagenbak. Er is een spoedbestelling van gedaan dus hoop dat ie optijd binnen is. Maar indien de kleine geboren is en de nieuwe bak is niet binnen mogen we gewoon de oude bak gebruiken. Dus das wel fijn.
Ooh lekker dan... hoop voor je dat de kinderwagenbak er op tijd is.... Pffff moet er niet aan denken dat zoiets nu nog niet goed geregelt is. Manlief weet ook niet goed wat hij met mn hormoontjes aan moet... zeker als ik weer eens boos op hem word terwijl ik eigenlijk heel erg verdrietig ben of juist bang... Ik weet t zelf vaak niet eens wat er nou eigenlijk dwars zit.
Dat is je slijmprop suus Zegt niet zo heel veel over wanneer je gaat bevallen maar de boel is dan al wel weker van onder. De een bevalt net erna de andere weken erna Hier ook al beetje bij beetje de boel verloren Leek net snot zeg maar (ieieieieie)
@missmama. Soms weet ik wel waar ik bang voor ben of verdrietig. Kan het dan ook goed uitleggen, maar soms ook niet. Dat vindt hij het frusterende als ik het niet kan uitleggen of als ik huil om niks. Dan moet ik gewoon ff sniffelen en dan is het weer voorbij. Heel gek eigenlijk. Maar hij begrijpt dat niet. Hij huilt nooit. Het enigste wanneer ik hem een traan heb zien laten is toen ik met bijna 24 weken zwangerschap in het ziekenhuis kwam met dat vruchtwaterverlies. Toen heb ik een paar traantjes gezien. Verders eigenlijk nooit. Mannen zitten gewoon anders in elkaar. Ene kant maar goed ook .
@carma. Schoot me net wat te binnen. Had vorige week al 2 keer gehad dat er iets raars in het toilet lag. Klein klontje slijm met een speldpunt rood/bruin erin. Dacht van, zal wel goed zijn. Maarre mag je wel alles nog doen als je slijmprop verloren is. Ik bedoel dan tussen de lakens om maar zo te zeggen
Net terug van de vk. Zoaks ik al dacht geen zw vergiftiging. Advoes; lekker rustig aan doen. Ja natuurlijk... Hoe dan??? Ben er zo slecht in Geboortekaartjes: zijn hier besteld. Moet alleen de laatatw info doorgeven dn dan worden ze dezelfde dag nog verstuurd (tenzij ik te laat beval). Bij ons komt er in de sluitzegel het thema van de kaart naar voren. Vind de geboortezegels niet zo leuk dus wil hetzelfde plaatje in ern zelf ontworpen postzegel. Op de etiketten komt ook ieys uit de kaart te staan dus dan is het echt een geheel geworden. En dat wilde ik heel graag. Oh en onze kaart is ook weer hetzelfde als de muurstickers. Dus alles komt te matchen
jawel hoor suus, dat is alleen als de vliezen gebroken zijn. Dan mag je niet meer in bad en geen seks enz, omdat je dan rechtstreeks in verbinding staat met de baby Als je twijfelt bel je gewoon ff met de vk dan weet je het zeker Slijmprop is idd ter bescherming tegen infecties