hahahaha herkenbaar!! Ik werd ook wakker omdat ik moest plassen... Toen ik rechtop ging zitten, pieste ik een lading in bed maar realiseerde me wel gelijk dat dat geen urine was haha. Lang leve de bed bescherming en tena! Heel veel sterkte, succes en hopen dat het gauw doorzet!! Ik ben ook erg benieuwd, maar van mij mag ze nog 2.5 week blijven hangen hoor
Weer terug van de controle. Het zag er goed uit. Ze was al helemaal ingedaald en ligt startklaar. De hoeveelheid vruchtwater blijft een punt van aandacht, hetzelfde als de verhoogde bloeddruk. Maar is nog geen zorgpunt op dit moment. Moet het zelf goed in de gaten houden zei ze. Als je iets merkt of je voelt de baby nog minder dan gelijk aan de bel trekken. Volgende week dinsdag moet ik weer terug. En a.s. vrijdag ben ik 37 weken en mag ik officieel gaan bevallen . Hopelijk blijft ze nog ff paar weekjes zitten. Ben nog niet klaar voor de bevalling. Maar dat zal ik de eerste 10 jaar wel niet zijn. Het verhaal van de ooievaar klinkt me toch echt beter in de oren . Hoe dichterbij de bevalling komt des te benauwder ik word.Vind het allemaal eng worden. Ik ben ook wel benieuwd hoe ze eruit ziet. Laatst zeiden ze met de echo dat het op mij gaat lijken. Dat konden ze zien aan het gezichtje. Maar dat kunnen ze toch nog niet zien??? Het krijgt wel mijn bouw, want het is geen groot kindje. Ze schatten haar max op 6 a 6,5 pond. Ik was zelf net 6 pond bij de geboorte. Manlief woog wat meer, maar heeft ook hele andere bouw als mij. Moet voornamelijk veel kleine beetjes plassen. Vooral als ik sta of loop, dan krijg ik het gevoel of ik heeeeel erg veel moet plassen, maar dan is het bijna niks. 's nachts hoef ik er meestal maar 1 keer uit. Ik drink na 18.00 uur bijna niks meer. Dat scheelt een hoop. @mir. Hoe ging het gesprek met je schoonouders?
Onze kleine meid heeft de perfecte combinatie van onze bijde qua bouw Ze heeft de lengte van manlief en het slanke van mij beter dan andersom ghihihi verder had ik op de echo allang gezien dat ze dr vaders koppie heeft, 2D echo zijn tegenwoordig zo goed dat je dat al haarfijn kunt zien, dat vond ik zelf al. Ze heeft ook nog eens de mooie volle lippen van dr vader, word echt een prachtmeid ghihihi Papa gaat t later nog zwaar krijgen, alle mannen van dr weg slaan ghihihi De bevalling kijk ik niet zo heel erg tegenop hoor... al moet ik zeggen dat t ooievaar idee ook vele malen beter klinkt ghihihi... Ik vind de nazorg van de bevalling veel enger. maar goed zal vast allemaal goed komen... ik ben niet de eerste die er aan begint en er zijn ook vele die t zelfs voor een 2e keer nog eens doen ghihihi
Suus toch een goede controle dus, fijn! Ik zie er ook wel een beetje tegenop, maar dat is meer omdat ik besef als ik volgende week 37 weken ben en het zich aandient het hier nog zo'm zooi is dat ik niet thuis kan bevallen... Dus ik hoop dat die kleine nog even blijft zitten! Heb m'n schoondvader gesproken, dat leek me veiliger. Hem de situatie uitgelegd. Ze belt de laatste tijd steeds met goedbedoelde adviezen die wij heel vervelend vinden (lees verschrikkelijk bemoeizuchtig overkomen). Ik heb dus al aardig wat irritatie jegens schoonma opgebouwd, als ik dan zaterdag zonder manlief met m'n schoonouders alleen zou zijn hoeft er niet veel te gebeuren of de hormonsters nemen de overhand. Heb gezegd dat ik het heel vervelend zou vinden als het escaleerd. Dat begreep hij. Hoop ook dat zij het begrijpt... Nou eerste verfronde zit erop, lades van de commode. Heb ik gister trouwens leuke knopjes voor gekocht! De tegelzetter is aan het werk, nu wachten tot ik gebeld word dat ik de vlakbank bij het verhuurbedrijf op kan halen, dan ga ik meteen even wat boodschapjes halen. Tot die tijd het wiegje voor de laatste keer in de lak zetten. Hebben jullie het ook dat ontlasting steeds lastiger word... Ik vind het echt niet grappig meer...
@mir. Goed dat je het vertelt heb aan je schoonvader. Laten we hopen dat zij het ook begrijpt als je schoonpa het aan haar vertelt. Met de grote boodschap heb ik eigenlijk weinig last op het moment. Ik drink altijd 's ochtends op de lege maag en 's nachts als ik evt wakker ben omdat ik naar het toilet moet een longdrinkglas met lauw kraanwater. Is niet zo lekker, maar helpt bij mij goed. Kan nu elke dag makkelijk naar het toilet.
Hier gaat het redelijk met de grote boodschap Maar het ging beter dus daaraan merk je wel dat alles verslapt daaronder Mir goed van je hoor, je mag trots op jezelf zijn Beter zo als dat het straks escaleert Ze bedoelen het allemaal goed, ouders en schoonouders maar soms zit je gewoon niet te wachten op goed bedoelde adviezen Suus fijn dat je weer even verder mag en dat het niet verslechterd is Bang zijn voor de bevalling heeft weinig nut Je kan onbewust de bevalling tegen houden en ja hij/ zij moet er toch uit Alles na de bevalling wijst zichzelf, je krijgt zo wie zo dat moeder instinct ineens en je word aan alle kanten geholpen Weet je het niet kan je altijd het consultatiebureau bellen Tip: klikt het niet met je kraamhulp dan direct bellen voor iemand anders Het moet een mooie tijd zijn en een klik moet er dan zijn de een wil iemand die alles uit handen neemt en streng is (en die zijn er echt) en de ander wil een makkelijk persoon, lekker relaxt Hier echt een off day Het rommelt aardig van onder en ik ben erg moe omdat ik de laatste nachten slecht slaap Hier constateerde we op de 3d dat ze op onze dochter lijkt Maar ja je weet niet hoe ze er uit ziet als ze eenmaal buiten is verder is ze lichter en heeft ze kortere benen als onze 1ste
trots op jou mir!!! Goed van je dat je niet bent 'weggelopen' en gewoon eerlijk de situatie hebt uitgelegd. Laten we hopen dat schoonma het begrijpt en een beetje dimt. Hier ken ik dat ook wel van mijn moeder, maar ik zeg wel "mam, je gaat nu te ver" als ze doordraaft... Ze weet ook donders goed dat ik vaak wel luister, maar uiteindelijk zelf beslis of ik het uitvoer of niet en daar zegt ze dan niets over. Ontlasting niet echt echt last van eigenlijk. Wel heb ik dat het steeds veranderd en soms lukt alles in 1x en soms over heel de dag. Enige tip die ik weet zijn indd lauw water, kiwi's en laxerende producten. Dus niet zoveel volkoren e.d. Angst voor de bevalling begrijp ik wel, maar hoeft echt niet!! Oke het doet pijn, dat weet iedereen. Mij hielp het om te denken: het zal er toch uit moeten, dus ik kan me maar beter ontspannen en het over me heen laten komen. Er zijn zat mensen in de buurt die je steunen, begeleiden, tips geven, enz. als jij daar behoefte aan hebt. Denk dan aan de verloskundige, gyneacoloog, kraamzorg en eventuele familie of vrienden die je erbij wil. Kortom: daarom is het handig om een geboorteplan te schrijven. Wat wil je voor, tijdens en na de bevalling absoluut wel en absoluut niet?
Het is hun eerste en waarschijnlijk enige kleinkind. Mijn man is enig kind en waarschijnlijk houden we het bij 1. Daar komt bij dat mijn schoonmoeder voor mijn mans geboorte op de zuigelingenafdeling van het ziekenhuis gewerkt heeft en ze mijn man altijd als een druk en veel energie vragend kind heeft gezien en het daarom bij 1 is gebleven. Ze is ook niet meer gaan werken daardoor. Wij komen er steeds meer achter dat ze het zichzelf gewoon moeilijk gemaakt heeft. Ook is er natuurlijk een hoop verandert in ruim 30 jaar, ik lees veel op internet en in tijdschriften, dus weet veel. Zij krijgt regelmatig de uitgelezen tijdschriften en er gaat een wereld voor haar open. Ze was laatst bij de Prenatal geweest, dat was een complete cultuurshock *PROEST*. Ze bedoelt het allemaal goed, maar kan erg bemoeizuchtig overkomen en is moeilijk te stoppen, met alles hoor, niet alleen nu er een kleintje komt. Dus dat levert soms wat vervelende situaties op, dan is het beter als mijn man zelf tegen z'n moeder in gaat dan dat ik dat doe. Dat komt nu niet goed met mijn hormonsters en de verbouwstress... Zo heel verhaal, maar dat maakt het wat duidelijker. Ik ga eten koken, tegelzetter eet mee, dan maakt ie het vanavond af, joepie! Ik heb weer een rondje gemaakt om wat spullen op te halen en heb niet zo veel energie meer, eens kijken of ik straks nog een kwast vast kant houden of toch maar gewoon op de bank ga liggen...
indd lastige situatie mir, maar alsnog goed opgelost! Pfffff buurmeisje is gister 21 geworden en dus een dik feest in de tuin. Om half 10 kreeg ik last van harde buiken en ging maar eff in bed liggen. Tot 2 uur wakker gelegen van de muziek, daarna van moeheid in slaap gevallen. Vanmorgen om 6 uur wakker gemaakt door zoonlief met een hele enthousiaste, wakkere GOEDEMORGEN MAMA! Dus......... gelukkig is de harde buik weg, maar wel een beetje last van spierpijn. Om 9 uur komt manlief naar beneden, dus dan duik ik denk ik nog eff terug.
Rustig aan dan maar meid!!! Ik ga vandaag met een vriendin een (amateur) fotoshoot doen van mijn buik Hoop aant einde van de dag t resultaat te laten zien, wil ze eerst een beetje bewerken.
Ben ik weer.... weet even niet hoe ik mn ticker moet veranderen, Onze Dorian word rand prematuur genoemd en zijn suikers waren de eerste nacht te laag. Inde ochtend zelfs zo laag dat een coma in zicht kwam. Ventje werd acuut meegenomen naar de kinderafdeling waar hij infuus kreeg. Suikers knapte niet direct op. Op een gegeven moment knapte hij op en onverwacht mochten we gister mee naar huis. Zijn druk met kolven, bijvoeden uit cupje, borstvoeding, temperaturen,maar hij doet het zooo knap! Enne kraamtranen, hebben mannen die ook? Gisteren samen met mijn man gejankt van geluk! We zijn compleet!!! Liefs voor iedereen. Ik doe het rustig aan
Wat fijn dat hij het zo goed doet!!! Kunnen jullie met recht trots op zijn... Die tranen zijn helemaal niet gek, ook niet van je man, is toch best spannend geweest allemaal... Zou eerder vreemd zijn als het je niet zou aangrijpen... Geniet lekker van jullie ventje!
ff foto's spammen... Heb echt heel veel plezier gehad en de foto's zijn echt heel mooi geworden (al zeg ik t zelf ghihihi)
shandy: na een lastige start is het toch goed gekomen, wat een spanning en logisch dat daar wat traantjes bij vallen. Gelukkig maakt ie het weer goed!! Missmama: mooie foto's!! En ook gewaagd die tweede haha... Hier vandaag niet veel gedaan, maar vanavond helaas weer wat harde buiken... Morgen wel een drukke dag, dus hoop dat ik mezelf een beetje rust kan geven tussendoor... Maandag vk, dus kijken wat ze zegt. De rest vandaag ook een beetje doorgekomen?
Shandy, Fijn dat jullie ventje nu lekker mee naar huis mocht! Wat zal dat genieten zijn! En mooie foto's missmama! Ik ben het stilzitten moe, en heb vandaag een emmer onkruid uit de tuin geplukt. Moet meteen weer boeten.... Hopelijk kan ik wel iets slapen vannacht want morgen moeten we na een uitvaart helaas....
hoi meiden kom even snel vertellen dat ik bevallen ben van een mooie dochter met de naam myrthe ze is 3684 gr en 50 cm 2 uur bufet is 2 uur bevallen geworden 19.10 was ze er. word vervolgd