Foto mir!!! Ben reuze benieuwd... Ik hoop ook dat t vannacht beter gaat. Heb gelukkig overdag wat bij kunnen tukken....
Weer op controle geweest gisteren. Eigenlijk nog steeds hetzelfde als vorige keer. Bloeddruk wat verhoogd en het vruchtwater zit maar net op de grens. Ze bewoog nog wel een keertje bij de vk. Maar het zijn natuurlijk meer schuivingen omdat ze de ruimte niet meer heeft. De vk wil dat ik het in de gaten houdt. Anders moet ik bellen en gelijk door naar het ziekenhuis. Hoop toch aan de ene kant dat ze gauw geboren wordt. Dan heb ik die stress niet meer. Had gisteravond en vannacht steken in me muts. Net of er iemand met iets scherps insteekt. Was een raar gevoel. @littha. Ze verwachten dat die van ons ook zo een 3000 gram weegt bij de geboorte. Een klein meisje zeiden ze, maar het geeft niks. @mir. Gelukkig hebben jullie de relatietest overleeft. Met klussen in huis kunnen wij niet goed samenwerken. Hij doet dingen anders als mij. Dus als er geklust moet worden in huis dan ben ik pleitte. Dan mag ie dat met hulp van iemand anders doen
Zo ik weet niet wat ik heb vandaag, zei gister nog tegen m'n manlief morgen een feestdag, 37 weken, nou zo voel ik me helemaal niet, zit mezelf in de weg en wil alleen maar huilen... Kunnen die stomme hormonen niet even met vakantie ofzo! :x
ook ik ben gister weer voor controle geweest bij de vk bloeddruk was 122/80. kleine ligt al goed in de bekken en mochten de vliezen breken mag ik gewoon blijven lopen altijd fijn om te weten hier nog steeds aan de (sorry voor de detail) diaree die steken aan de onderkant herken ik ook zeer zeker. en heb ook steken aan de linkerzijkant van m,n bil. en op staan vanuit de bank,stoel,of bed is ook niet echt fijn. heb het ook heel de dag koud en soms last van hoofdpijn niet continu maar heel af en toe a,s vrijdag ben ik 38 weken nou laat maar komen.ik ben er klaar voor en z,n 3 broertjes kunnen ook bijna niet meer wachten nu nog maar even wat dingentjes hier proberen te doen je weet tenslote nooit
Hoi lieve meiden Zie hier dat er een hoop tegen bevallen aanzitten Weet dat ik een dag voor de bevalling nog schreef dat ik een off day had Achteraf bleek dat ik al aan het ontsluiten was haha Ik lees trouw mee heb alleen nog niet zoveel energie door het bloedverlies Krijg ook 2 extra dagen kraamhulp ivm dit verlies Heb ook het idee dat ik een blaasontsteking heb dus morgen ff testen bij de huisarts Met ons meisje gaat het gelukkig goed, op wat spugen na. Ze is erg gretig met eten hahaha Van wie zou ze dat hebben
Fijn dat je meissie het zo goed doet!!! Wel vervelend dat je je nog wat zwakjes voelt, al is het niet gek natuurlijk. Rustig aan meid, je krijg niet voor niets 2 dagen extra. Weet niet of je iets aan mijn tip hebt maar mij is altijd geleerd dat rookvlees (bij voorkeur paardenrookvlees) de aanmaak van rode bloedcellen stimuleert. Wij kregen t ook altijd op brood als wij ons wat zwakjes voelde na bloedprikken... Nou is bloedprikken niet te vergelijken met flink bloedverlies maar misschien kan je je voordeel mee doen....
Hier gaat t goed met Dorian en met mezelf ook. Dorian is erg zoet en groeit goed. Ik doe nog kalm aan,maar kan heerlijk genieten. Corry,ik had ook geen klachten dacht ik,maar mn bloed wees uit dat nieren en lever het al slechter gingen doen. Als je maar half het idee hebt klachten te hebben, contact opnemen met je arts hoor.
@ shandy: fijn dat het goed gaat met jullie tweetjes! ze hebben het ook in het ziekenhuis bekeken en omdat er geen eiwit in mijn urine zat hebben ze geen bloed geprikt. Dus ga er vanuit dat het goed is, of hoef je niet altijd eiwit in de urine te hebben dan? @ carma: fijn dat de kleine het goed doet! En doe lekker rustig aan, het is niet niks als je veel bloed verloren bent! Ik ben vandaag nog steeds lekker verkoude, bah. Voel me ook echt niet lekker, en heb vandaag op 3 korte wandelingetjes na alleen maar op de bank gelegen. hopelijk heb ik vannacht een goede nacht en ben ik morgen weer fit(ter)
Corry...ehm, weet niet of het kan zonder eiwit in je urine... Nouja, ik hoop gewoon dat je het niet krijgt
Shandy fijn dat het zo goed gaat met jou en dorian Lekker van genieten Corry die eiwitten in de urine is een van de duidelijkste symthomen voorzwangerschaps vergifteging Ook bv veel hoofdpijn, maar ja dat kan ook door de bloeddruk of spanning komen Ze zullen het wel weten denk ik maar, sterkte Voor de andere hoop ik dat jullie lekker mogen volgen als de tijd daar is Volgens mij las ik al even niks meer van nicci kan dat kloppen? Hier de nachtvoeding net achter de rug Myrtheheeft nu 5 uur tussen haar voedingen 's nachts dat is wel lekker
zo goed als ieder1 is wat minder actief... lopen allemaal tegen t einde aan denk ik zo, maar nu je het zegt, Nicci is wel verdacht stil Lekker hoor, al 5 uur tussen de voedingen door
@carma. Wat fijn dat je meisje het goed doet. Geniet ervan! En 5 uur tussen de nachtvoedingen is wel fijn. Kan je zelf ook een beetje rusten. @Shandy. Wat fijn dat Dorian het zo goed doet. Ik moet nu ook elke keer bij de vk urine inleveren om te kijken of er eiwit inzitten. Dit terwijl me bloeddruk niet extreem te hoog is. De vk zei ook dat als er eiwit inzitten je dan zwangerschapsvergiftiging heb. @missmama. Dat wist ik niet van rookvlees. Is dat eigenlijk ook met biefstuk? Ik hoor namelijk dat als vrouwen zijn bevallen dat ze dan vaak biefstuk krijgen. Om eerlijk te zijn lust ik er ondertussen ook wel 1. Als ik ben bevallen dan gaat manlief een lekkere medium biefstuk voor me bakken.Kan niet wachten . Mag nu alleen maar doorbakken eten, maar dat is net een schoenzool dus dat hoef ik niet @hier. Heb nog steeds af en toe steken in me muts. En af en toe wat krampjes in me onderbuik welke doortrekken naar me bovenbenen. Heel vaag allemaal. Morgen alweer 38 weekjes. Gaat nu aan de ene kant best snel. Gisteren me keuken maar ff uitgesopt. Manlief weer boos op mij natuurlijk omdat ik het rustig aan moet doen. Maar kan nu soms gewoon niet stil zitten. Alles moet schoon en klaar zijn. Zometeen ga ik ff de stad in. Wil er vroeg zijn want dan is het niet zo druk. Dus ik ga maar niet terug naar bed, want anders kom ik pas rond half 10 uit me bed gerolt . Heb schoonmaakspul voor me espressomachine nodig. Kan het ook online kopen, maar dat kost het dubbele . En dan nog zonder verzendkosten. Je zou denken dat online goedkoper is, maar in dit geval niet. Dan rij ik liever zelf even naar de stad. Is maar 15 minuutjes rijden. En als ik vroeg ben kan ik bijna voor de deur van de winkel staan. Ik sla dan gelijk maar een paar flessen in. Ik zag trouwens gisteren op tv een stukje van de film "de gelukkige huisvrouw". Kon de film al, maar bij het bevallingstukje in het ziekenhuis kreeg ik het toch wel een beetje benauwd. Ik ga er maar vanuit dat het in de film een beetje overdreven was die bevalling. Heb er overigens wel bijna een uur van wakker gelegen . Had ik het maar niet gezien.
volgens mij is dat ook met biefstuk maar dat weet ik niet met zekerheid t zeggen. Ach gewoon lekker biefstukkie laten bakken, of t nou wel of niet goed is voor de aanmaak van rode bloedcellen Lust ik trouwens nou ook wel, manlief trouwens ook... heb hem ook t verbod opgelegd geen biefstuk te eten. (al weet ik dat hij t af en toe nog wel eens bij zn ouders at) [edit] heb het opgezocht en geld ook voor biefstuk. Rode vleessoorten bevatten de meeste ijzer die de aanmaak van rode bloedcellen stimuleert... Ook de groene groentes (spinazie, andijvie, broccoli enz enz) zijn goede bronnen van ijzer die de aanmaak stimuleren. Al met al kan het wel een paar weken duren voor je bloed weer is zoals t hoort te zijn. Zo! zijn we ook weer op de hoogte
Ooo suus, wat een pokke film was dat Ik was al snel weer aan het janken, vooal bij de knip Het begin met die weeen enz vond ik ook erg overdreven Weeen beginnen niet zo heftig, maar rustig Ik heb ze niet gevoeld tot 7 cm ontsluiting hahaha Ook dat knippen voel je niet echt, doen ze in een wee Komt allemaal goed meiden, ik ben de echte pijn alweer vergeten echt
Thanks missmama Ik ben gek op fillet amerikan en carpaccio ook rood mmmmm Van spinazie wist ik het idd, eten we vanavond met vis en aardappeltjes Heb je een beetje geslapen vannacht?
Heb maar weer op de bank geslapen... heb er zelf mn dekbed bij gepakt zodat ik t niet koud zou hebben Merk steeds meer dat ik er doorheen zit... gisteravond ook weer last van pijnljke buiken, continu huilen... Dat die bevalling maar snel mag beginnen... elke keeer die oefenweeeen die niet door zetten word ik ook niet vrolijk van. Ik heb bewust die film niet gekeken, juist omdat het mijn grootste angst is. Dat ik straks doordraai en niet voor mn meisje kan zorgen. Heb m al wel een keer gezien, toen ik niet zwanger was
Mijn bevalling ben ik ook al min of meer vergeten. Niks geen pufcursus, gewoon luisteren naar je lijf en proberen je te ontspannen, je lijf weet precies wat het moet doen! Dat is zo'n enorme kracht. Ik zocht ook steeds contact met mn manneke en sprak hem in gedachten ook toe
Goedemorgen dames. Eff niet gereageerd wegens geen puf, maar wel gelezen. Heb niet alles onthouden maar: Fijn dat de newborns het zo goed doen! En 5 uur slapen lijkt me heerlijk! Blij nog van jullie te lezen Hier de afgelopen dagen echt heel erg last van indalingsweeën! Bij zoonlief alleen de indaling gevoeld, maar nu echte weeën erbij! Verga van de pijn af en toe, maar zolang het me halve baarmoeder is en niet me hele moest ik me niet druk maken. Ik probeer rustig aan te doen, maar dat zit niet in mijn karakter en is dus erg frustrerend! Ik zie zoveel dingen die gedaan moeten worden, maar heb er de beweeglijkheid en puf niet voor. Als ik de afwas doe of wasmachine vul wordt ik alweer gestraft met heftige pijn in mn bekken. Ik probeer nu verspreid over de dag iets kleins te doen, zodat ik niet het gevoel heb helemaal op de bank te zitten. Zoonlief gaat er overigens verbazingwekkend goed mee om! Hij vraagt dan of mama nog steeds pijn in dr benen heeft en komt dan met zijn dokterstas aanzetten... zoooo lief! Qua eten ben ik momenteel verslaafd aan de borrelnoten en nog steeds de witlof met ham en kaas uit de oven haha. Gister kindernasi gegeten (witte rijst met roerbak en ketjap) en dat beviel me totaal niet! Op één of andere manier blijft mn lichaam rijst, ei en brood weigeren. Wordt er hondsberoerd van. Wij hebben met dochterlief afgesproken dat ze tot minimaal volgend weekend zal blijven zitten. Hopen dat ze luisterd! Voor de rest: zet hem op en alle vrouwen zijn bevallen, dus jullie kunnen het ook!
Hallo dames, Ik hoop dat dit het laatste berichtje is van mij met mijn zwangere buik. Vannacht weer naar het ziekenhuis gemoeten. Ik heb symptomen van een beginnende zwangerschapsvergiftiging , en in combi met een groot geschatte baby (ruim 4100 gram op dit moment) willen ze morgen kijken of ze me kunnen inleiden met gel. Ik ben nu thuis met bloeddrukverlagende medicijnen, om rustig spullen te pakken enz. En dan mag ik vanavond weer terug na het ziekenhuis om morgen proberen ingeleid te worden. We zijn erg benieuwd hoe het af gaat lopen. Zodra ik morgen nieuws en tijd heb of overmorgen, dan laat ik weer van me horen. Ik ga nu lekker in bad!
Oeh spannend!!! Wat ik veelal lees is die gel bedoeld om de baarmoeder mond te laten verzachten en dat duurt vaak 2 dagen, daarna gaan ze vliezen breken en infuus aansluiten. Hopelijk gaat dit traject voor jou sneller!! Heel veel succes!