eind mei begin juni buikjes 2013

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door jootje221, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jootje221

jootje221 Actief lid

17 feb 2010
    156
    22
    18
    NULL
    NULL
    corry,

m,n bmm was verweekt maar heb nog wel een klein tuutje zeg maar ;)
    heb wel 1 cm onstluiting ze voelde zelfs haartjes op het hoofdje:D
    klein beetje bloed verloren nu ga ik maar afwachten;)
    maar ze vermoed dat ik vrijdag niet hoef ingeleid te worden dus daar ga ik dan maar voor jeejjjj:D en het strippen zelf vond ik niet pijnlijk ;)

2. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Jootje hopelijk begint het snel te rommelen! spannend zeg! Mij hadden ze onder het inleiden ook gestript (had toen 3 cm ontsluiting en kon nog niet naar een verloskamer wegens plaatsgebrek dus ze wilde wachte met vliezen breken) Ik vond het niet fijn, maar erg pijnlijk was het ook niet.
    Succes jootje!

3. Suus84

Suus84 Niet meer actief

ff in het kort me bevallingsverhaal. Me vliezen waren dus door de vk thuis doorgeprikt.na 2 uurtjes kwam ze weer kijken naar de ontsluiting. Er was niet veel bijgekomen.ze zei dat ik naar het ziekenhuis mocht voor weeopwekkers zodat het allemaal wat sneller gaat of evt afwachten thuis of in het ziekenhuis. We hebben gekozen om naar het ziekenhuis te gaan en afwachten.wilde niet aan de weeopwekkers want de vk adviseerde dan wel een ruggenprik en dit wil ik eigenlijk niet. Naar het ziekenhuis gegaan. Toen kwam de vk langs rond.22 uur. Had toen 5 cm en ze kon voelen dat ik flinke weeën had en snapte niet dat.ik.rustig bleef zitten.had voornamelijk been en rugweeen.rond 00 uur zou ze weer komen maar dit werd pas 0230.ze was bezig met bevalling die even duurde.ondertussen kwamen de weeën erg vaak en werden pijnlijker.had toen 7 cm.ik.begon al helemaal op te raken en de vk haalde de gyn erbij en vroeg of ze echo wilde maken om te kijken hoe het kindje lag. Ze was een sterrekijker en daardoor ging de ontsluiting te langzaam.de gyn wilde een hartfilmpje van de baby maken.deze bleek veels te hoog.er werd bij mij toen bloed getapt en temp gemeten.ik bleek koorts te hebben.de vk ging me overdragen aan de gyn.de gyn wilde wat bloed afnemen van de baby dmv krasje op het hoofd. dit werd gedaan maar het bloed was al gestolt toen het bij het lab was.ik kreeg toen medicijnen om de koorts te verlagen en moest aan de weeopwekkers want ze moest er gauw uit.heb toen ook een ruggenprik gehad omdat ik helemaal op was.was ondertussen al weer een paar uur verder.na 2 uur aan de weeopwekkers had ik volledige ontsluiting.ik moest toen nog een uur op me zij liggen want dan zou de baby draaien.dit.gebeurd gelukkige ook.alleen er waren geen persweeën.toen hadden ze het infuus vol open gezet want als ik geen persweeën zou krijgen dan zou het alsnog een ks worden.de gyn belde alvast om te kijken of er een ok vrij was. Ik gaf aan dat ik geen ks wilde. Was nu al zolang bezig.op een gegeven moment kwamen ze toch. Na een uur persen was ze er. stond er verbaasd van dat ik al die kracht had.het eerste wat ik zei na me bevalling was dat ik honger en dorst had:D Heb wel een paar kleine hechtingen maar is niet veel.waren kleine scheurtjes.Mandy is 49 en weegt 2970 gram. we moesten nog wel blijven in het ziekenhuis maar mochten andere dag naar huis.ze spoog wel erg veel.de bv lukte niet.het deed erg pijn en de lactatiedeskundige zei dat me tepel te klein was. Dus moest gaan kolven en tepelhoedjes gebruiken. Dit zag ik al helemaal niet zitten dus ben toen maar overgestapt op de fles.ze spuugt nu gelukkig bijna niet meer. En is zelfs wat aangekomen.

@missmama. hoe gaat het met je?

4. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Jeetje wat een verhaal. Grappig hoe het zo verschillend kon gaan. Bij mij ging t na t breken van de vliezen juist megasnel. Onsluiting was zo gepiept.
    Vond t hier ook drama met tepelhoedjes. Nu kolven en de fles geven. Voelt veel beter! Kolven is geen hobby maar vond dat ik t aan mijn kind verplicht ben om m zo'n goed mogelijke start mee te geven dus zet mijn eigen gevoel ff aan de kant. T is maar voor een paar weken. Hij was zo klein dat ie t ook echt wel nodig had. Maar als t niet meer gaat dan stap ik ook over op nutrilon

Vandaag de eerste dag alleen met de kleine. Mijn vent vond t niet leuk om te gaan werken. T gaat best lekker. Heb mijn hele huis al opgeruimd :D T voelt nu weer als mijn huis. De krasmhulp was lief maar doe t liever zelf.

5. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Mijn kraamhulp is donderdag voor het laatst. Ben benieuwd hoe het daarna gaat.
    ben zo bang dat er iets afbreekt van zo een kleintje of dat ik haar pijn doe.heb haar vanmorgen in bad gedaan maar leek wel een houten klaas:D .ik merk wel dat ik nog niet zo lang op me benen kan staan. Best snel moe

6. Nicci1982

Haha t went snel! De eerste paar dagen ben je echtvern stumpetmr. Bang dat je de kleine breekt ofzo :D
    Maar je zal merken dat je over een paar dagen niet beter meer weet. Je krijgt snel routine in alles.
    Ben jij gelijk alleen als kraamzorg weg is? Mijn vent was eventjes vrij geweest dus we hadden na de kraamzorg nog heerlijk een paar dagen samen als gezin. Heerlijk was dat.

7. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Me man heeft geen vrij als de kraamhulp weg is. Misschien dat hij een middagje.thuiswerkt of een enkel dagje vrij neemt. Ik hoorde van de kraamhulp dat ik evt vrijdag ook nog hulp kan krijgen voor een paar uurtjes. Dat zou wel fijn zijn.

8. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    Iedere moeder moet een keer op eigen benen staan en het is tot nu toe altijd goed gegaan, dus het lukt jou ook!! Gewoon vertrouwen in jezelf hebben. Spreek bijv een keer af dat de kraamhulp wat huishoudelijks gaat doen als jij alleen je kindje in bad doet, voedt en ter slapen legt. In princiepe doe je het dan alleen en zij is in de buurt mocht je vragen hebben. Zo heb je ook alle activiteiten gehad.

Hier alles (on)rustig. Er rommelt aardig wat, maar geloof dat het nog steeds niets uithaald. Daar waar zoonlief nu ruim 2 weken oud was, heeft dochterlief er geloof ik nog geen zin in.

9. jootje221

jootje221 Actief lid

17 feb 2010
    156
    22
    18
    NULL
    NULL
    denk dat ik nu slijmprop in gedeeltes verlies heb nu dus last van doorzichtig slijm met wat helderroodbloed erin. wie herkent dit?
    hopelijk dat het nu door gaat zetten ben er nu wel klaar mee eerlijk gezegd. ik heb dit bij vorige 3x nooit last van gehad dus weet ook niet hoe lang zoiets duurt en blijft dit aanhouden totdat het over gaat naar bevalling? wie ow wie heeft antwoord op mijn vragen haha ;)

10. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    Ik weet niet of ik het antwoord heb, maar kan je wel vertellen wat ik heb geleerd hahaha...

De slijmprop kun je in één keer verliezen, maar ook in delen of deeltjes. Sommige verliezen hem een aantal weken voor de bevalling, sommige zelfs pas tijdens de bevalling. Het zegt dus niets over wanneer je hem verliest. Als je hem bent verloren kun je nog gewoon je dingen doen. Het betekend in feite dat je baarmoedermond zich rijp maakt en dat er ruimte was om hem te verliezen. Sommige vrouwen verliezen hem tijdens het plassen of tijdens douchen. Aangezien niet iedereen even goed oplet bij dergelijke handelingen, kan het dus ook zijn dat je hem ongezien verliest. Dit kan dus ook als je hem in kleine deeltjes verliest. Hij ziet er uit als een lang slijmerig draad met rode bloeddeeltjes erin. Als je het zou willen en/of kunnen, kun je hem intypen bij een zoekmachine en dan op afbeeldingen klikken.

In tegenstelling tot vliezen breken, zegt het verliezen van de slijmprop dus helemaal niets!

Hopelijk heb je zo je antwoord?

11. Nicci1982

Rustig hier. Ben benieuwd hoe t met missmama is.

Slijmprop: wat een ranzig ding is dat zeg. De vk vond t nodig om te laen zien toen ze mijn vliezen brak. Maar ja, weet ook weer hoe dat eruit ziet.

Matthijs: doe t hartstikke goed. Gisteren voor t eerst samen alleen. Heerlijk genoten! Hij woog 2980 gr dus komt nu goed aan. T wordt zelfs een dikkertje als ie zo doorgaat. Al zou ik dat wel jammer vinden want hou juist van zijn fijne gezichtje.

12. Suus84

Suus84 Niet meer actief

De kleine meid blijft maar spugen . Zo sneu. Heel vaak de hik en veel huilen. Maar als ze huilt wil ze alleen maar sabbelen. Wordt er moedeloos van en slaap slecht hierdoor . En sinds de bevalling slaap ik al zo slecht. Heb ff zitten janken . Had me dit niet voorgesteld . Ik denk dan echt : is dit het dan ? ik voel zeg maar ook niks als ik haar vasthou . Het voelt niet eigen zeg maar. Vraag me dan zo erg af waarom we een gezin wilde. Was met ze tweeën niet beter denk ik dan. Als ze gegeten heeft wil ik haar zo gauw mogelijk in bed hebben. Knuffelen lukt me niet.
    Sorry voor me depri bericht .

13. jootje221

jootje221 Actief lid

17 feb 2010
    156
    22
    18
    NULL
    NULL
    ik wordt straks weer voor 2de keer gestript ;)
    gister geen doorzichtig slijm meer gezien en nu begint het opeens weer
    als ik donderdag nog niet bevallen ben dan nog 1x strippen. volgens de vk zondag die vertelde mij zoals het er naar uit ziet is het vrijdag niet nodig om ingeleid te worden nou hopelijk heeft ze gelijk maar zoals ik me voel ben ik toch bang dat het toch weer inleiden wordt ipv een thuis bevalling. ik ga maar afwachten ;)

14. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    Suus kijk even naar spruw of anders naar reflux
    Spruw zijn witte vlekjes door de hele mond/ wangen en tong
    Reflux dan ruiken ze ook zuur uit het mondje, spugen en veel bewegen met mond en tong (oogt als herkauwen)
    verder moet je er even op googelen, dit kunnen ze al jong hebben
    het klepje is dan nog niet goed dicht

suc6 jootje xxx

missmama hoe is het meis ???

fijn dat het zo goed gaat Nicci

hier net voor het eerst naar het consultatiebureau geweest
    nu van 50 naar 53 cm en van 3684 naar 4500 gram WHAA
    maar was goed en ze dronk ook voldoende dus ik ben tevreden
    nu 2 juli terug en dan de eerste spuitjes, dan in aug en sept weer.
    Madame is dus geënt voor we half september op vakantie gaan.
    heb eindelijk een mooie camping gevonden in zuid/west frankrijk
    helemaal top alles er op en aan in een huisje
    airco, tv (satelliet) fietsen bij huisje, aan zee en een mooi zwembad me soooo happy
    Ik mag nog niet vliegen nu ivm mijn hb dus we gaan met de auto en dat is tzt geen straf omdat we dan de nieuwe lease hebben (vw sharan 7 zitter met alles erop en eraan)

15. Nicci1982

Suus: wat sneu voor je. Had dat gevoel ook even toen hij maar bleef mekkeren met bv. Sinds ik overgestapt ben naar kolven is dat gelukkig over. Maar kon ook wel janken toen derls ook kraamtranen denk ik. T is niet niks allemaal. Bij mij is t gevoel nu helemaal weg. Hoop dat jij dat ook snel hebt.
    Kindjes die uit een fles drinken hebben wel meer zuigbehoefte over na t voeden. Een speen kan veel gehuil oplossen. En hier helpt knuffelen heel erg. Als hij heel van streek is dan leg ik hem tegen mijn borst aan met hoofd op schouder en dan is ie zo vertrokken.
    Spugen doet de mijne gelukkig niet. Heb geen idee wat je ertegen kan doen behalve goed laten boeren. Maar t kan idd ook reflux zijn ofzo.

16. Sparks

Sparks Actief lid

12 jul 2012
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hmm nog steeds geen missmama zie ik.
    En littha hoe gaat het met jou? Ook ng niks?
    Hier blijft het maar rommelen, maar het zet niet door. Ik hou het eigenlijk niet meer vol, gelukkig is het bijna maandag! Deze dame draait en is zo druk dat ik het gevoel heb dat ik uitelkaar barst en mmijn hele buik doet er zeer van!

17. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    heh suus, wat vervelend dat die roze wolk even ver te zoeken is. Ik dacht hetzelfde als Carma, dus heeft geen zin om te herhalen. Wel wil ik mee geven dat ik bij zoonlief ook een week over heb moeten doen voor ik gewend was aan hem. Het had zo maar iemand anders baby kunnen zijn. Had ook niet de behoefte om 24 uur per dag bij hem te zijn. Hij lag dan ook nog 2 weken in het zkh en ik thuis. Na een week is dit veranderd en was alles weer normaal. Houdt het bij jou ook even in de gaten, want als het uit de hand loopt en je hem afstoot, kun je ook last hebben van depressies.

nicci: leuk heh als ze ongevraagd dingen laten zien haha. Ik heb dit keer bij het geboorteplan neergezet dat ik geen medische zaken wil zien zoals bijv placenta. Ze moesten er om lachen, maar begrepen mijn punt.

carma: leukleuk! allemaal leuke vooruit zichten dus! Naja de prikjes wat minder, maar we zijn er aan gewend. ;)

Hier de auto afgekeurd :( Hadden er wel rekening mee gehouden, maar het komt toch op een rot moment. Mag er nog 2 weekjes in rijden voor kleine stukjes, dus op en neer naar de vk. Gelukkig heeft manlief een leaseauto van het werk, dus die redt zich wel. Alleen jammer dat als ik hem bel, hij nog een uurtje onderweg is.

Verder nog geen vorderingen. Ze blijft nu al 2.5 week langer zitten als dr broer en dan is het wachten hoor! Ben zelfs al verder als Carma ;). Heb er ook genoeg van. De nachten worden steeds korter, de pijn in bekken en steken van onder steeds erger... En dan wordt het warmer. Misschien lijkt ze dan toch op dr broer? Bij een temperatuur hoger dan 25 graden en dan de warmste dag uitkiezen...

18. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik laat hier weinig van me horen,maar lees af en toe effe'mee.
    Druk met mn ventje! Hj was 525 gram gegroeid in bijna vier weken tijd,dus doet t knap. Af en toe doet hij me goed zeer met de borstvoeding en kies ik er ook weleens voor om dan een paar keer te kolven en de fles te geven. Mannetje heeft veel zuigbehoefe, fles is veelstesnel leeg en dan is het huilen. Het helpt hier om dan een paar slokken uit de fles te geven en dan poosje speentje erin,dan weer paar slokken fles, dan weer speentje en er zo een kwartier over doen. Hij is dan tevreden en houd soms nog even zijn speentje.

Suus,misschien werkt dit ook voor jou? Vanaf dag zes zijn wij aan t speentje begonnen op advies van verloskundige. Ook leggen we ons mannetje af en toe bij ons in bed op zijn eigen wiegmatrasje/kinderwagenmatrasje. Hij heeft dan zijn eigen bedje boven op onze dekens. Speentje of pink is dan zo in zn mondje gestopt en zelf pak je dan ook wst meer rust.

19. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    @ sparks haha, we reageren tegelijk! Gelukkig is voor jou het einde in zicht! Bij mij dus nog geen teken van helaas.

20. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Dank jullie voor de tips. Morgen komt de vk langs en dan ga ik het met haar hebben over die gevoelens. Kan echt zomaar janken. De kraamhulp zag wel iets van witte spikkels maar wist niet met zekerheid of dat spruw is. Ze vond het er niet op lijken. Morgen kijkt de vk langs dit na. Ze heeft nu andere voeding gekregen speciaal voor spugen. Ze heeft nu 2 voedingen hiervan op en nog niet gespuugd. Het hoofdeind van het bedje staat ook omhoog zodat ze wat schuiner ligt. Ze was in 1 dag 120 gram afgevallen. Dit is best veel begreep ik. Nu maar hopen dat ze wat aankomt en alles binnenhoudt .

Deel Deze Pagina