eind mei begin juni buikjes 2013

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door jootje221, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Witte spikkels heeft Dorian ook steeds,maar vooral vlak na t drinken, met een uurtje is het weg, bij hem is het melk

2. shk

shk Actief lid

4 aug 2012
    257
    0
    0
    NULL
    NULL
    jaaa dames, sorry voor de radiostilte maar ik ben dus 30 mei bevallen van een prachtige dochter! Haha ik dacht een jongen dus grote verrassing en super leuk.
    Bevalling was mega kort, 4,5 uur maar (voorweetjes niet meegerekend) maar heeeel heftig! Ik zou die ochtend om 7.30 ingeleid worden (met precies 41w) maar in de nacht begonnen er zich spontaan voorweeën te ontwikkelen. Dus rond 6am naar ziekenhuis gegaan (ik zou toch al gaan) en daar hebben ze om 7am vliezen gebroken om te kijken wat dat zou doen (had toen 3cm).
    Toen had ik binnen no time hele erge weeën (rug en buik). Ik had zelf al het gevoel na een uur dat ik moest persen. Wat niemand kon geloven natuurlijk..na meerdere malen aandringen en een check van de druk bezette klinisch VK (er waren 6 bevallingen!) bleek ik al volledige ontsluiting te hebben en kon ik inderdaad beginnen met persen. Het jammere alleen was dat bij het persen de weeën helemaal afzwakte en ik dus bijna tot geen pers weeën meer had (iets wat vaker voor schijnt te komen als de ontsluiting zo snel is gegaan). Dus dat persen heeft bijna 2 uur geduurd! Veel te lang natuurlijk. Het had echt een haar gescheeld en ik had een flinke knip gekregen, maar dat is me gelukkig bespaard gebleven...al waren ze alles al aan het klaarleggen daarvoor. phfeeew
    11:30 is ze geboren.

Wonder boven wonder ook geen enkele hechting nodig, geen scheurtje te bekennen. Echter had ik wel erge pijn van onderen, een soort gekneusd gevoel. Bij thuiskomst en check van de kraamzorg bleek er een mega grote zwelling en hematoom te zitten. Echt zo'n zeer deed het. Zowel de VK als de kraamzorg had zoiets niet vaker gezien zo hevig. Dus ik moest echt plat, ik kon nauwelijks lopen.. Gelukkig was dit zondag ineens helemaal weg, waarschijnlijk sloegen de arnica pilletjes goed aan. Dus ik kon eindelijk genieten van mijn roze wolk

De BV is na moeilijke opstartfase (omdat ik me zo slecht voelde) nu gelukkig goed op gang. Ik had het opgegeven na 2 dagen (au au au) om het vervolgens weer te herpakken op dag 4 (ik voelde me zo'n slechte moeder!). Na 2 dagen kolven en betere uitleg kan ze prima aan de borst nu zonder pijnlijke borsten en de productie is heel goed op gang.
    Ze doet het echt heel erg goed, slaapt goed en drinkt goed, een tevreden heel lief meisje. Ik heb nog 2 dagen kraamhulp, en dan staan mijn man en ik er alleen voor. Nog even genieten dus nog van de heerlijke verwennerij van onze kraamhulp die echt top is!

Ik ga straks even alles bijlezen hier op het forum!

3. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    gefeliciteerd SHK
    hoe heet ze??? ben wel benieuwd
    Sorry maar je hoeft je echt geen slechte moeder te voelen als je geen bv geeft
    Ik heb het bij de eerste 1,5 dag volgehouden en bij deze heb ik ervoor gekozen het helemaal niet te doen
    Je bent er een typ voor of niet, de een vind het geweldig en kan dit in alle rust doen en de ander vind het niks en word er onrustig van
    Onrust is slecht voor moeder en kind dus schaam je vooral niet als het niet zou gaan

4. shk

shk Actief lid

4 aug 2012
    257
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt Carma73, maar het gevoel was er wel, ik werd zo verdrietig toen ze die hap bewegingen naar me maakte :(
    Uiteindelijk bleek ik het niet goed gedaan te hebben in het begin (ik had de eerste 2 dagen een andere kraamverzorgster) waardoor het zooo'n zeer deed en ik besloot te stoppen. Na poging twee, eerst paar dagen gekolfd en vandaag voor het eerst weer aangelegd, deed het helemaal geen zeer meer gelukkig. Ik vind het fijn om te doen voor een paar weken, maar heel lang zal ik het niet doen ;)

5. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Gefeliciteerd met je dochter! Fijn he zo'n heftige bevalling :D maar t is t waard. Lekker genieten en heerlijk om straks samen te zijn. Tenminste ik vond t prettig om mijn huis weer terug te hebben al was de kraamhulp nog zo lief.

6. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    Wat een snelle heftige bevalling en wat een verassing dat het een meisje bleek. Gefeliciteerd met jullie nieuwe gezinslid!!

7. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    Voordat ik straks meer dan 10 pagina's terug moet zoeken en nalezen... even een update...

meisje 5x
    jongen 13x
    verrassing 2x

Uitgerekende datum:
    26-05-2013 myladyw - 1e kindje = jongen
    28-05-2013 missmama2be - 1e kindje = meisje
    28-05-2013 chihuahuatwins, 3e kindje = jongen
    31-05-2013 jootje221 - 4e kindje = jongen
    06-06-2013 Skyscrapper - 2e kindje = jongen
    06-06-2013 imrw - 1e kindje = jongen
    09-06-2013 Larissa259 - 3e kindje = jongen
    14-06-2013 littha - 2e kindje = meisje
    17-06-2013 sparks - 2e kindje = meisje

Geboren:
    05-03-2013 kornasia bevallen van Igor, 1100 gram
    05-05-2013 Shandy bevallen van Dorian, 48 CM 2670 gram
    06-05-2013 Marcy26 bevallen van T.hijn, 49 CM 2600 gram en D.aan 50 CM 2640 gram
    09-05-2013 Carma bevallen van Myrthe, 50 CM 3684 gram
    14-05-2013 LaVitaBella bevallen van Reaven
    18-05-2013 Corry bevallen van Roel, 51.2 cm 4255 gram
    22-05-2013 Nicci1982 bevallen van Matthijs, 49 cm 2840 gram
    25-05-2013 Nijntjenijn bevallen van Sam, 50cm 4080 gram
    26-05-2013 Mir81 bevallen van T h i j s, 55cm 3815 gram
    30-05-2013 suus84 bevallen van Mandy
    30-05-2013 shk bevallen van dochter, 2960 gram

Aankomende afspraken:
    07-06 Jootje inleiding

Shk was de laatste van de 2 verassingen…

8. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    Er bleek weer iemand bevallen nadat ik op naam de wat minder schrijvende mensen nazocht, dus even een update...

van myladyw was de laatste activiteit 13 mei
    en chihuahuatwins is nu 8 dagen over tijd

meisje 5x
    jongen 13x
    verrassing 2x

Uitgerekende datum:
    26-05-2013 myladyw - 1e kindje = jongen
    28-05-2013 missmama2be - 1e kindje = meisje
    28-05-2013 chihuahuatwins, 3e kindje = jongen
    31-05-2013 jootje221 - 4e kindje = jongen
    06-06-2013 Skyscrapper - 2e kindje = jongen
    09-06-2013 Larissa259 - 3e kindje = jongen
    14-06-2013 littha - 2e kindje = meisje
    17-06-2013 sparks - 2e kindje = meisje

Geboren:
    05-03-2013 kornasia bevallen van Igor, 1100 gram
    05-05-2013 Shandy bevallen van Dorian, 48 CM 2670 gram
    06-05-2013 Marcy26 bevallen van T.hijn, 49 CM 2600 gram en D.aan 50 CM 2640 gram
    09-05-2013 Carma bevallen van Myrthe, 50 CM 3684 gram
    14-05-2013 LaVitaBella bevallen van Reaven
    18-05-2013 Corry bevallen van Roel, 51.2 cm 4255 gram
    22-05-2013 Nicci1982 bevallen van Matthijs, 49 cm 2840 gram
    25-05-2013 Nijntjenijn bevallen van Sam, 50cm 4080 gram
    26-05-2013 Mir81 bevallen van T h i j s, 55cm 3815 gram
    30-05-2013 suus84 bevallen van Mandy
    30-05-2013 shk bevallen van dochter, 2960 gram
    01-06-2013 imrw bevallen van Dev, 48cm en 3260 gram

Aankomende afspraken:
    07-06 Jootje inleiding

9. chat

chat Lid

4 okt 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!
    Ik ben niet zo actief op internet, maar ik volg jullie verhalen vanaf het begin.. leuk om te lezen wanneer iedereen bevallen is, of nog moet.
    Ik ben morgen 39 weken zwanger, vanmorgen bij de vk geweest en het hoofdje is al ver ingedaald. Heeft iemand van dit forum dit ook gehad en hoeveel dagen later had je je kindje vast? Ik kan niet wachten..

10. Suus84

Suus84 Niet meer actief

@shk gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!. Wel fijn dat de bevalling zo vlot ging.

Ben benieuwd hoe het met missmama gaat. Ik denk dat ze ondertussen wel is bevallen.

Het gaat nog steeds goed met de andere voeding. Ze plast en poept momenteel goed. Alles blijft binnen. Nog niet gespuugd. Dus das alleen maar gunstig. Ze was nog gewogen vanmorgen. Ze was qua gewicht hetzelfde gebleven, maar de kraamhulp verwacht dat ze morgen wat zwaarder is. De dosis met voeding wordt langzaam opgehoogd.
    Vandaag heeft ze de hielprik gehad. En volgende week komt er iemand van het cb langs voor de gehoortest.
    Ik heb het met de vk vandaag gehad over mijn gevoelens. Dat was erg fijn. Over 5 weken heb ik controle bij de vk of alles lichamelijk/geestelijk goed gaat. Maar ik mocht altijd bellen met de dienstdoende vk als er wat was of als ik er doorheen zat. Ze zei dat ik het wel in de gaten moet houden, maar wat ik aangaf hoort ze heel vaak van vrouwen in het kraambed, dus ze maakt zich niet echt zorgen hierom. De vermoeidheid die ik heb zal voorlopig blijven zei ze, maar je lichaam went er op een gegeven moment aan. Gewoon elke dag een momentje pakken voor jezelf. Ik heb gelukkig wel extra kraamhulp gekregen. Anders zou ze morgen er nog 4 uurtjes zijn, maar ze is er nog 2 volle dagen. Na het weekend ga ik het alleen doen overdag. Hopelijk gaat me dat lukken. Me schoonmoeder wil ook graag een week komen helpen, maar ze is nogal opdringerig en moet allemaal op haar manier. Dan is zij straks continu met de kleine bezig en ik niet. Dat trek ik momenteel niet. Dus manlief heeft aangegeven dat ze niet hoeft te komen om te helpen. Mits we er zelf om vragen. Als ik het tegen haar zeg dan luistert ze niet. En van de week hebben die twee al onenigheid gehad over de kleine. Dus ze is aardig gepikeerd. Maar ik probeer me daar maar niet druk om te maken. Ik denk als ik alleen ben met de kleine dan kan ik me eigen draai vinden met haar. Dan kan ik alles weer rustig aan oppakken. Als er wat is dan is manlief zo thuis, en tussen de middag komt hij altijd ff langs.
    A.s. vrijdag mag ik lekker ff naar buiten samen met de kraamhulp om een stukje te lopen met de kinderwagen. Das wel fijn!.
    Ik heb wel trouwens dat ik veel dingen vergeet sinds ik bevallen ben. Hadden jullie dat ook?

11. Sparks

Sparks Actief lid

12 jul 2012
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd shk!
    Tja suus, dat is vast nog gewoon zwangerschapsdementie, kan nog wel ff duren denk ik.
    Ik had vanmorgen een mooie flater. Stond in het ziekenhuis voor 2 afspraken, bleek dat ik een dag in de war was!! Flink balen, temeer omdat vl morgen geen vrij kan. Gelukkig wilde mijn vader wel even met me mee. De assistente kon er wel om lachen, hormonen noemde ze het.

12. Sparks

Sparks Actief lid

12 jul 2012
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ahhh nee, werd vanmorgen wakker met een koortslip!!! 4 dagen voor de keizersnee, dat meen je toch niet. Nu kan ik haar straks niet eens knuffelen. En we hebben al zoveel tegenslag de laatste weken, kan wel janken :(((((

13. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    lippleistertje erop van compleet (geloof ik) dan is dat geen probleem
    minder weerstand meid dan kan dat
    komt goed
    suc6 met de keizersnee alvast

14. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    gefeliciteerd shk!!

en Sparks, wat vervelend is dat! hopelijk werkt het met die pleisters wat carma zegt.

15. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    @sparks, laten we hopen dat die tip werkt indd!!

Hier vanmorgen weer bij de vk geweest. Ze verbaasde zich erover dat ik niet voelde dat de kleine zo druk aan het bewegen was, maar ja... als zij dat apparaat op mn buik zet voel ik het gewoon echt niet! Gister wel een leuk filmpje kunnen maken dat ze de hik heeft en draait haha. Verder was alles oke. Bloeddruk 120/75, gewicht weer een halve kg eraf (hoef er nu nog 2.5 sinds startgewicht) en hartslag van de kleine mooi regelmatig. Ze lag diep ingedaald en de vk vermoed dat ze pijn die ik steeds heb, toch enigzins invloed heeft op de baarmoederhals... Laten we duimen!!! Morgen alweer 39 weken, nooit verwacht zo ver te komen! Maar als ik de vk begrijp en mijn harde buiken volg is er ook nog wel kans dat ik de 41 weken haal of erger misschien, voorbij ga...

16. Suus84

Suus84 Niet meer actief

zwangerschapsdementie klinkt grappig. :D. Dan kan ik dat voorlopig gebruiken als excuus:D.

Ik vind het zo moeilijk om me draai te vinden in het dagelijks leven. Misschien komt het omdat de kraamhulp er nog is. Ik heb extra uren kraamzorg gekregen. Morgen is ze er voor het laatst. Kon ook zaterdag nog krijgen, maar dan kreeg ik een ander. Dat wilde ik niet. Ben echt helemaal gespannen als ik denk dat ik er a.s. maandag alleen voor sta. Dan vraag ik me af of ik het allemaal wel goed doe. Ben zo vreselijk onzeker. Gaat al wel beter als begin van de week maar toch.
    Konden jullie een beetje je draai vinden toen de kleine was geboren?

Vanmorgen had de kleine de voeding er allemaal weer uitgespogen. Die van vanmiddag nog niet. Ze had vanmorgen voor de voeding vitamine d druppels gekregen en ze was in badje geweest. Misschien dat het daarmee te maken heeft gehad. Ze is gelukkig wel wat aangekomen. Dus dat scheelt. Ze mag maar 1 keer in de 3 dagen in bad. Ze is heel erg aan het vervellen en de huid is erg droog.

17. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier wel mijn draai gevonden maar vond t ook wel spannend. Misschien handig als tip: mijn vent is in t weekend dingen gaan doen zoals boodschappen. Sta je er toch even anderhalf uur alleen voorven dan kun je geleidelijk wennen. Ik had de eerste dag gelijk mijn draai gevonden en vind t helemaal niet eng meer. Zag er ook tegenop. Maar je went erg snel aan alles.

Matthijs gaat wel dagelijks in bad. Zojuist t vervellen met het cb besproken maar dat hoort erbij. Niet smeren met lotion en hooguit wat olie in t badje. Waarom mag ze maar 1x in de 3 dagen? Vind t wel fris als ze elke dag gaan. Vooral als ze veel spugen. Ze gaan toch zuur ruiken.

18. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook vervellen maar gewoon om de dag in badje met badolie of van te voren inzepen
    daarna lijfje lekker masseren met olie vind ze heerlijk
    geleerd bij Carlijn op z'n cursus

hier de draai aardig gevonden
    Myrthe slaapt vanaf de fles van 20.30/ 21.00 tot 3 uur en dan weer tot 7 uur
    alle 2 de keren moet ik ze wakker maken
    met mij is het nog niet top
    hou naast het lage hb ook vocht vast
    morgen ff huisarts bellen voor plaspillen
    kan dit er niet bij hebben
    doet ook zeer die dikke poten

zo nu weer ff opruimen dan kan de nieuwe buffetkast zo in de keuken

19. jootje221

jootje221 Actief lid

17 feb 2010
    156
    22
    18
    NULL
    NULL
    shk gefeliciteerd geniet er lekker van!

vk heeft nu voor de 3de en laatste keer gestript!
    en heb van m,n zus een heerlijke voetreflexmassage gehad ;)
    nu hoop ik dat het vanavond of vannacht nog komt ;)
    zoniet dan wordt ik morgenochtend ingeleid half 9 aanwezig zijn
    eind is nu bijna inzicht. ik kan bijna niet wachten tot het moment daar is haha...! de broertjes kunnen ook bijna niet meer wachten ze zijn nu al zo lief voor hun ongeboren broertje haha echt zo lief om te zien! ik hou jullie zeker op de hoogte.
    ik wens iedereen die nog moet bevallen ook heel veel suc6 toe.
    en die al bevallen zijn geniet lekker van jullie kleine.

20. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    ooo meis, heel veel suc6
    of vandaag en anders morgen
    nog even en dan is de kleine er

Deel Deze Pagina