eind mei begin juni buikjes 2013

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door jootje221, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Nou meiden eindelijk een berichtje van mij! Sorry voor de radiostilte. had er eerder ook echt geen behoefde aan.

Zondagavond om 21:21 is onze Fleur via een keizersnede ter wereld gekomen.

Zondagochtend hebben ze mijn vliezen gebroken en de weeopwekkers gestart. De weeen werden ZOOOOO heftig dat ik al snel gilde om verdoving, waar ik nog lange tijd op heb moeten wachten omdat de anesthesist precies werd weg gepiept voor de spoedeisende hulp (was zondag dus was er maar 1 aanwezig)
    Ik heb lopen gillen, janken en vloeken jezus wat deed dit pijn (achteraf bleken ze de weeopwekkers te hoog te hebben gezet)
    Eenmaal verdooft en de juiste dosering weeopwekkers ging t eigenlijk prima. heeeeeel af en toe voelde ik mn buik een beetje opzetten, als een ballontje eigenlijk maar blijkbaar had ik toch elke minuut een wee...
    De ontsluiting vorderde goed, netjes elk uur 1 centimeter.
    Tot de laatste centimeter, of eigenlijk laatste halve centimeter die wilde niet ontsluiten.
    Ze hebben me nog 4 uur gegeven, me op me zij laten liggen, weeopwekkers weer verhoogd (was immer toch verdoofd, al voelde ik deze wel) ect ect alles er aan gedaan om die laatste halve centimeter te laten ontsluiten. Ons kleine meisje was ook een sterrenkijker en weigerde te draaien dus die halve centimeter bleef zitten waar hij zit en ben uit eindelijk op de OK beland.
    Wat voelde dat als falen zeg!
    Ik voelde me al waardeloos omdat ik verdoving nodig had. en nog nog waardelozer omdat ik nog niet eens ons meissie zelf op de wereld kon zetten, wat ben ik nou voor een mislukte vrouw!
    Tot ik ons meissie hoorde huilen. toen moest ik ook huilen!!! huilen van geluk. Wat is ze mooi!!!

Ons meissie heeft tijdens de bevalling met dr hoofdje op mijn urineleider gelegen en deze goed beschadigd.
    Hierdoor moesten ze na t verwijderen van de baby ook nog even dit probleempje verhelpen. Heb daardoor nog 4 dagen met een katheter moeten lopen en zijn daarom vandaag pas weer thuis.

Vanaf dat ze geboren is, lig ik op een roze wolk.
    Ja ik lig want echt mobiel ben ik nog niet. mn lichaam heeft een zware klap gehad.
    Beetje bij beetje gaat het iedere dag steeds wat beter.
    Vandaag thuis gekomen. Ben er erg moe van en moest wel ff wennen. Heb me nu geïnstalleerd op de slaapkamer en onze kleine meid ligt heerlijk in dr wiegje naast me te slapen.
    Ben toch blij dat we hebben gekozen voor een wiegje. Moet er niet aan denken nu al elke voeding uit bed te moeten klimmen m dr te gaan halen. nu kan ik dr vanuit bed pakken.

2. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Wat een verhasl meis. Blij on te horen dat t na omstandigheden toch goed met jullie gaat. Maar t heeft je niet meegezeten. Fijn dat je zo positief bent en toch op je roze wolk zit

3. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    Allereerst gefeliciteerd! Heel verhaal zeg! Wat een tegenvallers, maar ook wat een genot om haar nu eindelijk bij je te kunnen hebben! Fijn dat je dus toch een wiegje had en daar nu optimaal gebruik van maakt. Snel herstellen en het mooie weer komt er ook voor jou aan!

4. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    gefeliciteeeeerd met fleurtje
    lekker genieten nu en goed rusten xxx

5. Nicci1982

Oh en wat suf. Was de felicitaties vergeten. Dus bij deze van harte met de kleine meid! Lekker genieten nu.

6. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Dank jullie wel!!!

Vergeet gewoon t mooiste te vertellen...
    Onze "kleine" meid woog bij geboorte 3635 en is 52cm

De borstvoeding gaat vanaf t begin af aan top. wat voor een keizersnee bevalling heel ongewoon is.
    Binnen 24uur had ons meissie al overgangspoep.
    en vandaag gewogen, weer terug op 3620 dus zo goed als terug op geboorte gewicht!! ben zo trots op dr.
    Vandaag heeft ze me nog trotser gemaakt met dr hielprik.
    Mama vreesde ervoor maar madame slaap er gewoon doorheen.
    Ze hadden dr geprikt, daar kregen ze niet genoeg bloed uit geknepen dus ze werd ook nog eens voor een 2e keer geprikt... mevrouw gaf geen kick en sliep gewoon door!! nu al flinker dan dr mama...

7. jootje221

jootje221 Actief lid

17 feb 2010
    156
    22
    18
    NULL
    NULL
    gefeliciteerd missmama! hoe heet jullie dochter als ik vragen mag???? geniet er lekker van en laat je maar heerlijk verwennen! :D

8. Nicci1982

Hier sliep ie ook door. Zo schattig in pappies sterke armen Vond m ook een bikkel. Maar blijkbaar doet t gewoon geen pijn en is t meer de schrik als ze wakker zijn :D
    Fijn dat je meid t zo goed doet. Misschien hebben ze jouw "kleine" meid verward met mijn "grote" jongen. Echt bizar want M lijkt in alle topics veruit t kleinst voor de termijn waarop ik bevallen ben.
    Heeft ie van zijn moeder denk ik. Ik was ook maar 46 cm en 2980 gram bij 19! Dagen overtijd :D

9. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Gefeliciteerd missmama met de geboorte van fleur. Nu lekker uitrusten en genieten.

Straks mag ik naar buiten met de kleine. Kijk er helemaal naar uit. Eindelijk stukje wandelen. De kraamhulp gaat ook mee. Ben benieuwd hoe lang ik het ga volhouden. Verders had ons meisje krampen gisteravond. Toen ik ging tempen kwam er keiharde ontlasting uit. Zo sneu. Ze huilde ook gelijk niet meer. Zal wel door de andere voeding komen. hebben jullie tips waardoor die ontlasting zachter wordt?

10. Sparks

Sparks Actief lid

12 jul 2012
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    Van hartegefeliciteerd met Fleur, missmama. Wat sneu dat het zo heftig verliep maar gelukkig kun je nu genieten!
    Hier nog steeds verkouden en hoesterig. Hoop dat het maandag beter gaat, want ik ben zo bang dat ze me anders niet willen opereren....

11. Nicci1982

Suus: dat krijg je net flesvoeding is mij gezegd. Volgens mij doe je daar weinig aan maar zou t aan de kraam vragen. Met bv is t juist weer dun. Is ook niet alles als t er uit spuit. Gisteren zat alles onder incl de dames van consultatiebureau :D

12. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    Het enige dat ik weet is de buik een beetje masseren, warmte knuffel erop leggen en als je gaat temperaturen wordt het ook geactiveerd. Misschien helpt het? Ik had dat mn zoontje na de bv niet genoeg had aan de flesvoeding omdat het niet vulde. Toen heb ik er molenaars kindermeel door gemixt, maar ik denk dat dat eerder gaat verstoppen dan dat het vloeibaarder wordt. Diegene die ju flesvoeding geven hebben nu een bijkomend voordeel, ze kunnen af en toe wat water bijgeven met deze warmte haha.

Hier weer slecht geslapen. Gelukkig was zoonlief vanmorgen zoooooo ontzettend lief dat hij naast mij in bed is gekropen en heerlijk tv heeft gekeken met een broodje en pakje drinken. Zo kon ik nog blijven liggen tot 9uur en toen wilde hij naar beneden. Eens kijken wat de dag brengt.

13. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb de flessen van dr brown en myrthe heeft nergens last van gelukkig
    met de gewone flessen trekken ze veel vacuüm en krijgen ze dus veel lucht binnen.
    Met de dr brown flessen niet
    verder heb je in Duitsland sap simplex dit is iets dat de schuim,(dus extra lucht) van de melk afhaalt
    en wat ook schijnt te werken is ABC Dophilus voor baby's, dit stimuleerd de natuurlijke darmflora (mespuntje in de melk)
    gewoon maar ff googelen

verder idd fietsen met de beentjes, beetje buikje masseren, pittenzakje verwarmen en op de buik dat geeft warmte en druk
    en in badje helpt ook
    sterkte en suc6

14. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    gefeliciteerd missmama met jullie fleur! Geniet ervan en zorg de komende tijd goed voor jezelf, laat je verwennen! Wel super dat de borstvoeding goed gaat.

15. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Dank jullie voor de tips. Ik ga er is mee aan de slag als ze weer krampen heeft. Momenteel begint ze te spugen als ze haar vitamine d druppels gehad heeft. Gisteren had ze dit ook. Nu hadden we vanmorgen halverwege de fles wat druppels gegeven maar ze spuugt dan de gehele voeding uit. Als we haar geen druppels geven is er niks aan de hand. Eigenlijk best vreemd dat ze daarop reageert.

16. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    Succes ermee! Mag je de druppels ook niet geven bij wat water als ze geen voedingstijd heeft dan?

Hier in het recordtij (lees slakkentempo) van ruim een uur het zwembad voor zoonlief opgezet (ø3m) Best trots op mezelf haha.

17. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16

Van harte gefeliciteerd met Fleur! Leuk om je bevallingsverhaal ook te lezen (ik ben van jullie geboortekaartjes ;)). Pittige bevalling hoor!
    Ik hoop dat je snel weer helemaal opgeknapt bent! Lekker genieten van jullie meisje!!!!

18. Suus84

Suus84 Niet meer actief

@litha. Met water mag niet zei de kraamhulp. we hebben besloten haar even geen druppels te geven totdat er iemand van het cb is geweest. Die komt volgende week. dit in overleg met de vk. Prio is dat ze aankomt in gewicht.

Me kraamhulp is nu definitief weg. Had het er wel ff moeilijk mee. Was een fijn mens. :( . Nu moeten manlief en ik alles doen. Manlief had vanmiddag lekker vrij genomen. Even genieten in de achtertuin van het mooie weer.

19. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    ohkey dat is dan veranderd. Het veranderd zowiezo heel snel vind ik. Ik probeerde mee te denken aan een oplossing dat ze haar voedingen binnenhoudt en toch die vitD binnen krijgt. Enige andere optie is de zon, maar dat zou ik nog maar even niet doen ;).

20. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    net een geweldige uitvinding gedaan! Bij de wibra hebben ze nu van die buitenhoezen in de aanbieding voor een mini prijsje. Zo hebben wij die draagzak van de tuinstoelkussens gekocht. Nu had ik het probleem dat de kat de kinderwagenbak wel heel leuk vond nu de kinderwagen beneden staat... Ik was even out of vuilniszakken, dus gewoon die tas gepakt, open geritst en eroverheen gedaan... Het is niet moeders mooiste, maar hij valt precies over de bak heen, zakt niet door en de katten zijn er bang voor!

Deel Deze Pagina