eind mei begin juni buikjes 2013

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door jootje221, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    ja bij de wens vergeet je hoe het was hahaha...

@suus: kun je tussendoor niet komen wegen/meten dan? Dat kan bij ons CB wel, gezien ze hier het wegen/meter doen voordat de afspraak is, dus een assistente in de wachtkamer.

2. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Kan me er nu nog niets bij voorstellen Littha... hahaha

Ons poppetje had geen zin om mama te laten rusten.
    Ze was niet huilerig maar gewoon wakker, ja dan slaap ik ook niet ghihihi
    Nu is manlief bijna thuis en mevrouw ligt in coma hahaha denk dat ik er vroeg in lig vanavond...

Vandaag gebeld door t cb, heb woensdag de intake...
    Werd me ook verteld dat hier iedere maandag middag inloop spreekuur is voor wegen enzo...
    Hoefde vandaag nog niet aangezien ze vrijdag nog gewogen was door de kraamhulp

3. Suus84

Suus84 Niet meer actief

@littha. Tussendoor wegen bij het cb is mogelijk, alleen dan moet ik 25 km rijden met de auto. We wonen in een gehucht en eens per 2 weken komt er een bus van het cb die dan een paar uurtjes ergens op het dorp staat. Hier vinden dan de controles en afspraken plaats. Terwijl er een stadje hier 6 km verderop ook een cb zit, maar deze valt net in een andere provincie en daar mag ik niet met haar heen omdat deze niet in onze regio valt. De naam van de organisatie is hetzelfde in dat stadje. Dus baal er flink van dat ik dan een eind moet rijden om haar te wegen. Ik wacht wel tot de 26ste.

@missmama. Ik hoop dat ze bij jullie wat vriendelijker zijn van het cb.

4. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    hallo,

ik lees hier van alles over nachtvoedingen... Nu snap ik waarom het cb bij mij begon over inbakeren.. Ikzelf heb totaal geen moeite met de nachtvoedingen en dit hoort erbij volgens mij (ik geef borstvoeding). Onze roel is nu 4 weken en weegt al meer dan 11 pond. volgens de cijfertjes zou hij al lang zonder nachtvoedingen mogen. maar langer dan 4 uur slapen lukt niet bij onze roel. hij slaapt zoetjes steeds langer door tussendoor, maar het is gewoon een flinke etert met gezonde honger.. toen het cb met 2 weken bij ons kwam ging het erover en ze zij meteen dat we hem snachts moesten gaan inbakeren enz. Ik keek haar gek aan, en toen snapte ze dus dat ik totaal geen moeite heb met de nachtvoedingen... Maar ik merk (ook in mijn omgeving) dat ik 1 van de weinige ben die er totaal niks om geeft om snachts gewoon te voeden als er om gevraagd wordt. geen 1 baby is hetzelfde en er zijn nu eenmaal babys met meer honger dan andere (dus die cijfertjes zeggen mij niks) . doen waar je jezelf goed bij voelt is mijn motto, en als mijn baby honger heeft, dan krijgt hij eten. en dat ritme komt wel zegt mijn gevoel.

5. LaVitaBella

LaVitaBella Bekend lid

3 sep 2012
    840
    311
    63
    Vrouw
    Sint Oedenrode
    Hallo,

na ene lange tijd eindelijk weer even een berichtje van onze kant uit :)
    We hebben het erg druk gehad met het veel bezoek en de dagelijkse dingen die gewoon doorgaan, maar het gaat echt supergoed met mij en ons lieve manneke.

Hij is erg makkelijk, lief en bijna altijd tevreden. Laat zich alleen horen als hij honger heeft of gewoon mama aandacht wil :D.
    Reaven woog afgelopen donderdag 4460 gram, bij de geboorte 3570 dus hij groeit goed.
    Borstvoeding gaat erg goed gelukkig!
    Nooit verwacht dat ik het zou volhouden, zeker na die 1e paar zware dagen, maar ik heb doorgezet en ben daar erg trots op.

Ik lees hier dat jullie kleintjes 's nachts al doorslapen! :$
    Wat lijkt me dat weer heerlijk, maar dat zit er hier voorlopig niet in denk ik. Reaven komt echt om de 3 uur (vandaag door de warmte 2 uur!) voor een voeding, dus ik moet er minimaal 2 x 's nachts uit.
    Het is even wennen, maar ik heb het er graag voor over.

Heb inmiddels helemaal mijn draai gevonden met de kleine en zit nog steeds op die heerlijke roze wolk. We genieten beide enorm van die kleine, hij is ook zo leuk lief, knap en vrolijk!
    Dat een baby een handerbindertje is, daar moet ik eerlijk gezegd wel behoorlijk aan wennen.

Het feit dat ik niet zomaar ff snel boodschappen kan gaan doen of met de honden naar het bos kan, of de stad in....dat is even aanpassen.
    Maar minimaal 1 keer per dag trekken we eropuit voor een wandeling of gaan we naar ons pap en mam bijv.
    Merk dat ik dat wel nodig heb, want alleen maar babypraat... hahaha.
    En dan ook tussen de voedingen door plannen, vraagt ook watcreativiteit, maar als ik zo die kleine zie drinken....smelt ik!

We zijn ook ontzettend verwend door iedereen met leuke kaartjes, cadeautjes enz, jullie ook?
    Vind dat geweldig hoor, geniet ook van het vele bezoek...al moet ik zeggen dat we vorige week ook wat avonden voor onszelf hebben ingepland omdat we visite even beu waren, haha!

En wat was ik die 1e dagen onzeker...zo kende ik mezelf helemaal niet!!
    Wat bijzonder dat je je eigen kindje zo snel leert kennen en je niet meteen meer in de stress schiet bij ieder zuchtje, kreuntje of huiltje..

Ik kan echt uren naar hem kijken.....zo verliefd ben ik op hem....
    Hoop dat jullie dat ook allemaal doen, maar dat denk ik wel als ik zo die foto's van al die knapperds voorbij zie komen.

Ben nooit een babymens geweest, maar nu....man ik ben een echte softie geworden ;)
    Kraamtranen zijn gelukkig al wel ietsje minder aan het worden, whahahaha!

6. LaVitaBella

LaVitaBella Bekend lid

3 sep 2012
    840
    311
    63
    Vrouw
    Sint Oedenrode
    Oja, nog even een vraagje tussendoor.
    Ben echt heel erg slank van mezelf, en had een enorme toeter op het laatst. Reaven is nu een maand, maar heb nog steeds een flink buikje.

Het hangt slap en vind het ronduit walgelijk....
    zou het nog 'bijtrekken' en minder worden?

7. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Maar we doen toch hetzelfde? Jij van 21.00 tot 3.00 en ik van 00.00 tot 6.00 uur zodat ik de bacht doorslaap uiteindelijk en ook 6 voedingen vanaf vsndaag. Eerder kreeg hij er zelfs 7 of 8. Flessn van150??? Dat kan ie echt niet op. 100 is al veel voor t kleine ventje. Met zijn gewicht is 80 ruim voldoende.
    Speen gaat er eerdaags ook wel uit maar kan nu nog echt niet tegen dat hysterische gejank. Begin er wel aan te wennen. Huilen is ook goed voir ze. Maar ik vind t zo zielig. En liever 1x eruit om een speen terug te geven dan uren huilen achter elkaar. Dan slaap ik ook niet.
    Duimen vind ik helemaal niets. Dat krijg je ze moeilijker afgeleerd omdat je m niet af kan pakken.

8. Nicci1982

Nachtvoeding: heb er ook geen moeite mee om op te staan. Kan goed met nauwelijks slaap en ben altijd gelijk hyper. Met die hormonen is t nog beter geworden.
    Maar vind een vast ritme wel belangrijk en waarom niet proberen om de nacht door te komen. Hij heeft er geen last van. En ach toen wij klein waren was t ook normaal en we zijn ook groot geworden.

Lavitabella: jouw ventje lijkt wel op de mijne. Lekker ding dus ;)
    Alleen is jouw vent wat dikker en groter. De mijne blijft nog een scharminkeltje met zijn 3300 gr. Maar ja hij was natuurlijk mini bij geboorte.
    En die buik: tja heb t ook. Had verwacht dat t sneller weg zou trekken. Weet niet of ik tot 6 weken ga wachten net sporten. Moet nog 5/6 kg kwijt. Maar dat is bij mij puur borsten en buik. Fewone broeken passen prima maar dat slappe vel hangt zo lekker :(
    Komt vast wel goed eerdaags.

Litha: spannend hoor dat afwachten

Nieuwe ritme gaat super. Iets meer voeding zorgt er voor dat ie weer lekker slaapt en minder huilt. Dat geneuzel van t cb heb je dus ook niets aan... Moet m nu elke 3,5 uur wakker maken voor t eten. Dus goede hoop ook voor vannacht. Nu na de laatste voeding hem wat wakkerder houden zodat ie wakker aan de laatste voeding kan beginnen en dan wat beter slaapt.

9. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    @la vita: wat een moppie!

@littha: geen enkele bevalling is hetzelfde, dat heb ik maar eens goed ondervonden! bij de eerste complicaties en een soort van trauma aan overgehouden, bij de 2e ging het zo relaxed en voorspoedig allemaal . Het is dat ik er geen stuiterballen meer bij wil maar als het op de manier van de 2e bevalling gaat, kan ik er best nog 10 uitwerpen :D

@voeding: mijn aapje is dan nog iets jonger als die van jullie maar hier wordt echt niet doorgehaald. Hij krijgt nu flesjes van omennabij 90cc
    het laatste beetje gaat er met moeite in. Ophogen en hopen dat hij langer slaapt werkt echt niet. dan spuugt hij het uit, of krijgt flinke krampen = geen slaap
    Wat ik zelf heel erg heb gemerkt; ik had hem de eerste 2 dagen thuis smiddags vaak in de woonkamer in de box gelegd na het flesje,
    en daardoor sliep hij niet echt (goed) door alle prikkels en was daardoor vaak voor de drie uur al wakker en kwam weer om melk vragen.
    Ik heb hem nu overdags ook gewoon altijd in bedje boven (misschien niet zo gezellig, maar wel goed voor hem) en hij komt netjes om de drie uur, soms zelfs ietsje langer.;)

10. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Ik heb ook een klein buikje. Zit nog 2 kg boven me oude gewicht dus valt wel mee. Me broeken paste ik een week na de bevalling. Niet dat ze heel super zaten nog, maar dat komt wel weer. Over een paar weken wil ik starten met fitnessen.

Ik heb eigenlijk amper honger sinds ik ben bevallen. Hebben jullie dat ook? Eigenlijk best gek. Voor me zwangerschap kon ik ook goed eten, maar nu helemaal niet. Gewoon geen trek. Eet 3 a 4 sneetjes brood en s avonds een beetje warm eten. Terwijl ik voor m'n zwangerschap 8 sneetjes brood at en koek/snoep/ijs en aardig bord warm eten. En toen ik zwanger was at ik nog meer. Maar nu krijg ik dat niet weg. Zo vreemd.

Vanmorgen voor het eerst met de auto en de kleine weggeweest. Was wel ff wennen. Had al 3 weken geen auto gereden. Maar ben weer gewend :D. Ben ff wat boodschapjes wezen halen. Was wel bloedheet zeg pfff. De kleine heeft heel de weg geslapen. Die vond het volgensmij wel prima :D

11. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Ik kan ook mn eigen broeken weer aan.
    Heb nog steeds een buikje maar als ik kijk hoe groot hij was en hoe t nu is, mag ik niet klagen. Daarbij mag ik nog niet eens sporten, daar moet ik minimaal nog 4 weken voor wachten en aangezien ik nog niet eens kan stofzuigen zal ik er goed aan doen nog iets langer te wachten.
    Heb geen idee hoeveel ik nu weeg, vind t ook echt niet belangrijk.

Hebben jullie kindjes ook zoveel last van het warme weer???
    Gisteravond was t drama. vanwege t warme weer kwam ze extra (wist toen nog niet dat t normaal is en zelfs moet)
    Dr tempratuur was ook vrij hoog op gelopen. heeft me 3 uur gekost dr weer af te laten koelen.
    Eenmaal afgekoeld sliep ze als een blok en heeft ze alleen in romper geslapen.
    Vanochtend waren dr armpjes ijskoud maar dr tempratuur precies goed.

Vind t ook nu best moeilijk te bepalen wat ze aan moet... heb dr maar een jurkje aan gegeven met een vestje en maillotje, die kunnen altijd nog uit als t nodig is.
    Vestje is inmiddels ook uit.

12. Nicci1982

Hier alleen een romper met dit weer. Armpjes en beentjes mogen best koud aanvoelen. Maar t is koel in huis. Als t warmer zou zijn had ik alkes uitgelaten denk ik.
    Hij heeft totaal geen kast van de warmte.

Autorijden en in de wagen is hier ook een feest. gegarandeerd een slapend kind! Heerlijk als je boodschappen gaat doen en je vebtje is zo zoet.

Net had ik m wat extra voeding gegeven. Flesje ervoor ging niet op en hij begon t piepen. Dus ivm het warme weer 30 extra gegeven ( hetgeen wat hij liet staan). Maar hij had een half uur geleden al moeten eren maar slaapt nog steeds. Dus dat gaan we niet meer doen. Tijd om m wakker te gaan maken.
    Hier krijgt hij pas 110 per keer. Erg weinig als ik t zo vergelijk met jullie. Hij kreeg 90/100 toen ze van t cb kwamen. Maar moest direct minderen van hen en max 70 geven en voeding minder. Ben t nu weer op gaan hogen want volgens mij heeft hij gewoon meer nodig. Natuurlijk speelt t gewicht van de kleine ook mee en dat is hier niet zo veel. Moet m niet overvoeren. Volgens de norm krijgt hij met die 110x6 al veel te veel. Maar heb t idee dat t zo wel goed is voor hem. Blijft toch lastig merk ik. Je wilt t graag goed doen maar je weet nooit of t goed is.

13. Sparks

Sparks Actief lid

12 jul 2012
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tis wat he, dat gedoe met die voedingen. Nou wij hebben van de kraamverzorgster het advies gekregen om vooral je eigen gevoel te volgen. Tamara krijgt de fles en zit maar op 6 voedingen per 24 uur. Terwijl ze volgens het boekje rond de 8/10 zou moeten hebben.Ze meldt zich dus netjes om de 4 uur. Ze krijgt nu rond de 80/90 cc per keer en ze groeit er prima op. Ik heb ook geen probleem met de nachtvoeding. Mijn lief pakt de voeding van 12 uur zodat ik rond 10 uur naar bed kan en dan pak ik die van 4 uur. Enige nadeel is dat ik dan niet meer lekker in slaap kom, maar ach.

14. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    Mooie fotos lavitta!

Klopt dat elke bevalling anders is, heb ik ook gehoord. En nee, helaas nog niet mogen ervaren. De moeder van een klasgenootje van zoonlief ligt nu in het zkh en zei dat ze zich op verloskamers vervelen omdat er niemand bevalt. Wilde me wel vrijwillig aanmelden! ;)

Tja ik kan niet meepraten over de voeding, daar ben ik echt uit alweer. Weet nog wel dat ik na de bv fv ging geven bij 3mnd leeftijd en heb me toen aan de voorschriften van het pak gehouden. Hij kreeg friso hypoallergeen.

Ik kan wel meepraten over de warmte! Zowel ik, kind buiten boord en kind binnenboord weten niet waar we het zoeken moeten. Niet dat we oververhit waren, maar zo lusteloos... en morgen wordt het nog erger, joepie... maja dat zien we morgen wel weer...

15. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Morgen duik ik in t zwembad van een vriendin...
    Althans als fleur niet te veel last heeft van de warmte... vandaag heeft ze voorral geslapen dus heb ook goed kunnen rusten....
    Ben wel blij dat ik van die uber schattige jurkjes had gekocht ghihihi

16. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    Haha dat geloof ik graag!

17. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Door t onderwerp gewicht ben ik toch een beetje nieuwsgierig geworden en heb de weegschaal erbij gepakt.
    Weeg nu 60 kilo, 8 kilo zwaarder dan voor mn zwangerschap.
    Dacht dat t minder zou zijn maar ach woog op t laatst 72 kilo.
    Komt vanzelf wel weer goed, en zo niet, dan toch :p

18. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3558 carma73, 19 jun 2013
    Laatst bewerkt: 19 jun 2013
    Weer wat gemist zie ik

Hier gaat het goed met de kleine meid
    Ze was van de week wat overprikkeld door een dagje uit ( toverland)
    Maar nu gaat het weer prima
    Myrthe krijgt 6 flessen van 120 ml en 4 schepjes aangeboden maar laat nu en dan ook wat staan

Met de warmte overdag geen probleem maar weet niet goed wat haar s nachts aan te doen
    Heeft nu een romper aan, de dunne katoene inbakerzak en een lakentje met een niet te dik dekentje
    Haar temp was net bij de fles 36,8 dus wel goed
    Schrok wakker omhalf 2 (was in slaap gevallen) en mevrouw sliep nog, laatste fles om 18.30 gehad (normaal dan om uiterlijk 23.30)
    Hoop dat ze nu lekker door slaapt tot half 7 dan komt het lekker uit met het aankleden en naar school brengen van de oudste.

Littha vaak bevallen vrouwen met dit hele warme weer spontaan, omdat er door de warmte meer doorbloeding is.
    Duim duim duim

Wat gewicht en postuur betreft
    Ik ben sinds afgelopen vrijdag weer gestart met werken, in de weekendenen mij pak past weer meerdan goed
    Ben een paar kilo lichter als voor de zwangerschap
    Hou alleen wel veel vocht vast nog
    Daar is op geprikt ook ivm laag hb, maag gelukkig geen hartfalen
    Zal gewoon moeten ontzwangeren, dan gaat het wel over
    Heb door de lage hb wel de hele dag honger ( energie gebrek aanvullen)
    Hopelijk gaat dat over als de hb omhoog gaat met de ijzertabletten.

Zoik ga weer slapen, trusten xxx

19. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    Nou carma, als dat zo is mag ze vandaag wel komen! Vanacht wist ik niet waar ik hebben moest van de warmte. Heb uiteindelijk de ventilator (plafond lamp/ven) maar aangedaan op stand 1. Toen eindelijk in slaap gevallen en vanmorgen weer zwanger wakker geworden. Sinds die zindag nacht geen tekenen van naderende bevalling meer gehad, alleen ontzettend vage dromen over de meest rare dingen! Ben alleen nooit zwanger en heb zoonlief dan ook niet. Zo vaag!
    Als ze wel vandaag zou komen zijn het meerdere toevalligheden bij elkaar! Zoonlief is op de warmste dag van de week geboren: op woensdag ochtend. En papa is de enige van beide kanten familie die te laat is geboren en dan gelijk 5dg. De rest is allemaal gem. 3 tot 4 wk te vroeg. Nou zie mij ticker, de dag en het weerbericht...

20. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Effe de laatste pagina's gelezen, mooie foto's.
    Hier ook een mannetje wat last heeft van de hitte. Gisteravond veel huilen en vaak aan de borst.
    Hele kunst met kloven, maar sinds gisteren het tepelhoedje ontdekt. Door velen afgeraden, maar door de warmte is ook mijn tepel plat...dus ben veel te blij dat ik hem zo toch zelf kan voeden. De laatste dagen veel gekolfd en dan flesjes gegeven.
    Meneertje draagt nu een rompertje met een klein mouwtje en sokjes. In zijn wieg een lakentje met op armhoogte een gevouwen doek zodat hij een beetje ingestopt kan worden. Hij is nogal beweeglijk en lag vanacht 2x 'bloot' in bed.

Schaamschaam, heb zijn temperatuur helemaal niet gemeten... Gisteren zag hij wat rood en door hem uit te kleden en te voeden kreeg hij zijn normale kleur weer.

Deel Deze Pagina