@Nicci. Lekker nog die vakantie achter je verlof. Lekker van genieten. Ik moest 6 weken voor de uitgerekende met verlof omdat ik al vanaf februari met complicaties thuis moest blijven. Ik had nog gevraagd voor vakantie na mijn verlof, maar hij keurde dit af. Ik heb nog een zee aan verlofuren staan. Neem ze dan wel andere keer op. Misschien heeft je kleintje last van de warmte. Die van ons heeft daar ook iets last van momenteel en ook wat krampjes eind van de dag. 'S nachts slaapt ze ook super. Ze gaat rond 1830 naar bed en valt dan na half uurtje in slaap en moet haar dan om 2230 wakker maken voor laatste fles en dan slaapt ze tot 815 's ochtends. Alleen overdag is het slapen niet zo super. @missmama. Fijn dat het goed gaat met je. Leuk is dat he als ze zo lachen. Elke ochtend als ik haar kamertje kom en ze ziet me dan krijg ik een big smile. En dan die geluidjes die ze begint te maken. Vooral 's avonds als ze naar bedje gaat rond 1830 dan zit ze hele verhalen te vertellen. Is leuk om te horen via de babyfoon. En na een half uurtje is ze in slaap gevallen.
Jeetje dat ie verlof weigert. Ik vind dat zo suf. Bij ons vinden ze t juist handig. Zwangerschapsvervanging is er toch al dus die paar weken er achteraan is juist makkelijker dan als ik t later opneem. In jouw geval had ik ouderschapsverlof opgenomen. Weet niet of ze dat mogen weigeren?!
Sinds m'n zwangerschap is mijn werkgever helemaal niet meer soepel. Heb toen een week na bekendmaking zwangerschap vernomen dat ik niet geschikt was voor mijn functie. Zat al 5 a 6 jaar in die functie. Heb het hele verhaal ook op forum neergezet. Momenteel is er een jurist mee bezig. Heb een vermoeden als er een brief naar mijn werkgever uitgaat dat ik op non-actief gesteld ga worden. Ik wacht het rustig af. Ik neem 8 uurtjes per week ouderschapsverlof op. Voor mij is er geen zwangerschapsvervanging, maar ze hebben iemand anders aangenomen die mijn functie heeft overgenomen tijdens mijn ziekte door zwangerschap omdat ik niet geschikt zou zijn. Ze weten nog niet wat ik kan doen. Dit hoor ik pas me eerste werkdag. Dus 13 augustus sta ik om 0730 met me tasje bij het bureau van m'n werkgever. Mag hij gaan vertellen wat ik mag gaan doen . En om 1600 uur ben ik weer pleitte. Overwerken doe ik niet meer. Heb ik al die jaren al gedaan. Extra dingen in me vrije tijd etc. En je meld dat je zwanger bent en je wordt gelijk als vuil behandeld :x. Wordt er nog boos om. Me CV is zo goed als klaar. Dus ik ga is rustig rondkijken naar een andere job.
Gelijk heb je. Gelukkug is mijn werkgever niet zo. Zou ook op zoek gaan naar iets anders. Bij ons staan de kindjes voorop. Kan makkelijk thuisblijven als er een ziek is. Gedurende de zwangerschap wordt je op handen gedragen. Eigenlijk zoals t altijd zou moeten. Zou in jouw geval geen zin hebben om weer te beginnen.
Ik ben ook benieuwd hoe mijn werkgever reageert als zij ziek is en ik wil thuisblijven. Mijn echtgenoot kan wel een dagje thuiswerken, maar hij is zo druk dan, dat hij dan amper tijd heeft voor haar. Met mijn baan zou het makkelijker gaan, maar ligt eraan hoe mijn werkgever erop reageert. Ik heb ook geen zin om aan de slag te gaan bij mijn werkgever, maar wel weer zin in het algemeen om aan de slag te gaan. Ik hoop dat ik gauw wat anders vind, maar ja in deze tijd is het lastig.
Hier weer even een update van ons Ons lieve kereltje is nu ruim 11 weken en het gaat supergoed met ons. Moeder zijn vind ik geweldig, ik geniet met voole teugen van Reaven. Hij is ook erg makkelijk, vrolijk en lief. Huilt eigenlijk bijna nooit, behalve als hij net even iets te lang moet wachten op zijn melk of als hij een beetje moeite heeft met in slaap vallen. De warmte kan hij gelukkig ook goed verdragen, alleen slaapt hij 's nachts minder lang achter elkaar omdat hij de puckababy niet aan heeft. Wat een uitvinding is dat zeg!! Ik heb nog een maand verlof en moet dan weer beginnen. Ergens heb ik wel weer zin om te beginnen, dan zie ik mijn lieve BSO kinderen weer, maar mijn beste maatje (collega) moest ergens anders gaan werken, net als een andere collega en we krijgen er 2 nieuwe voor terug...daar zie ik wel behoorlijk tegenop. Ook het wegbrengen naar het KDV (1 hele en 2 halve dagen) vind ik niet zo leuk. Hij zit wel bij zijn neefje op de groep en mijn schoonzusje werkt op hetzelfde KDV dus daar ben ik wel blij mee. Maar dat wegbrengen........als ik er nu al aan denk....tranen!! Kan hem niet meer wegdenken uit ons leven. Wat is het hebben van je eigen kindje geweldig......
Ja echt de puckababy zweer ik bij. Heb ook al meerdere ouders blij gemaakt met de tip dit te gebruiken. Lange nachten!!! Zo lekker.hij slaapt van 22.00/23.00 tot 6.00/7.00 en soms moet ik m dan echt wakker maken. Hij slaapt er nu ook gewoon in. Doe m geen romper aan en dan gaat t prima. Ben echt blij dat onze ouders oppassen als ik iedereen zo hoor. Ik weet zeker dat ik geen traan hoef te laten. Vind t juist leuk omdat ik weet dat ze er van gaan genieten en de kleine ook. Kdv krijg ik sowieso al de kriebels van maar als t niet anders kan zou t wel moeten. Maar gelukkig wil mijn moeder niet dat ik m naar t "kinderasiel" breng. Moest zo lachen toen ze dat zei Nog 6,5 week te gaan en dan is mijn verlof voorbij.
whahahaha dat is ook een leuke benaming... die ga ik ook gebruiken Als ik dan een keer de vraag krijg waarom ik niet werk, zeg ik gewoon, wil mn kind niet naar t kinderasiel brengen Gisteravond weer een goede dip gehad, manlief heeft de boel ff overgenomen en vandaag gaat t weer goed... Ben deze week met de thuiszorg langzaamaan wat in het huishouden gaan doen en helaas is dat nog steeds te veel Vandaag wel weer een goede dag gehad... Heb t besproken met de thuiszorg dus nemen nu weer ff stapje terug. Vanmiddag weer heerlijk in het zwembad gelegen met onze kleine meid. Ze heeft nu het spetteren ontdekt, en leuk dat ze t vind!!! en kei leuk
haha kinderasiel Klinkt wel leuk. Voor een KDV vind ik haar nog veels te klein. Ze kan nog niks. Wie weet als ze een jaar of 2 is. Dan is het misschien leuk voor haar om met andere kindjes te spelen. Ik vind die groepen zo groot bij een KDV. Gelukkig is de gastouder kleinschalig. Op de drukste dag zijn er in totaal 4 kindjes. Waaronder 2 baby's, waarvan Mandy er 1 is. Dus valt nog mee. Ben allang blij dat onze ouders niet hoeven op te passen. Klinkt gek ik weet het . Gisteren ff de stad in geweest. Dacht dat het wel rustig zou zijn ivm vakantie, maar wat een drukte . Uiteraard weer bepakt en bezakt teruggekomen, maar das wel onhandig met een kinderwagen. Joolz heeft amper ruimte om wat mee te nemen. En dan loop je daar met al die tassen om je pols en 2 pakken luiers op de kinderwagenbak. Was blij toen ik weer bij de auto was. Voortaan maar iemand meenemen die mag sjouwen haha Verders gaat het met me zus niet goed. Maak me daar wel zorgen om. Donderdag moet ze naar het ziekenhuis. Ze heeft al maanden blaasontsteking en ook paar keer nierbekkenontsteking gehad daardoor. Nu wordt het de laatste weken heftiger. Houdt al 3 weken amper eten binnen. Af en toe flinke koorts erbij. Ze is in die 3 weken al 25 kg afgevallen. Verders wil ze alleen maar slapen. Slaapt ook overdag veel. Is niks voor haar. Ze was altijd zo energiek. En dan heeft ze nog 3 kids. Ook krijgt ze meer buikpijn die zo heftig is dat ze morfine en tramadol hiervoor gebruikt. Dit haalt dan het scherpe eraf. De arts vermoedt dat er iets in haar buik niet goed zit en op haar blaas drukt waardoor de ontsteking komt. Maar ja, wat zit er niet goed. Hopelijk hoort ze donderdag meer. Het is dat we zo ver uit elkaar wonen anders kon ik haar thuis helpen. Vind dat wel jammer dat ze zo een eind weg is gaan wonen
Wat is t rustig hier dames. Alles goed met iedereen? Hier gaat alles zijn gangetje. Blijf zoekende hoe alles het beste te stroomlijnen maar t gaat steeds beter. Leer mijn kind ook steeds beter kennen en zie ook beter zijn behoeftes. We hebben ingesteld dat hij na zijn voeding in het begin van d middag op bed moet slapen. Dit gaat best goed. Vandaag zelfs klaarwakker toen ik m op bed legde maar hij viel gewoon in slaap. Ben nu in dubio of ik dat na meer voedingen ga doen. Ook nog twijfel of ik weer naar 5 voedingen terugga. Was weer naar 6 omdat hij zo weinig dronk. Maar merk dat ik m steeds aakker moet maken of dat hij nog niet echt honger heeft. Dus dan drinkt hij nog weinig. Hoop dat hij dan wel meer gaat drinken bij 5 x.
Hier alles goed. vind het lastig om haar die voorkeurshouding af te leren. Heb nu sinds enige tijd een zijslaper, maar dat vindt ze maar niks. Maar probeer hem elke dag te gebruiken. Snachts gebruik ik hem niet. Maar ze wil wel iets draaien met haar hoofd, maar ze heeft er ook moeite mee en op een gegeven moment begint ze te huilen. Maar dan huilen of ze pijn heeft. Net als bij krampjes, maar dan zonder dat trappelen. Loop nu bij de osteopaat, maar heb er me twijfels over of dat gaat werken. Denk dat ik beter naar de fysio kan gaan met haar of terug naar de huisarts.
Tis idd een stuk rustiger hier haha. Onze Tamara is ook alweer 8 weken. Ze is vooral s avonds heel erg wakker en druk. Gelukkig slaapt ze s nachts wel goed door. Vannacht zelfs van 23 tot 7. Ik schommel inmiddels met de voedingen. Ze krijgt meestal 6 x 120 maar ik geef haar nu voor de nacht 150 omdat ze dan soms een voeding overslaat. Ze is vooral een aandachtstijger, wil het liefst bij je liggen en keuvelen haha.
Hier ook eentje die gek op aandacht is. Gisteren van 16.15 tot 22.30 wakker geweest. Zo lang kan hij zich niet vermaken natuurlijk dus continu aandacht. Wel vermoeiend maar hij was verder wel zoet. Voorkeurshouding is hier ook echt kloten. Het probleem zit m nu niet meer in t bewegen. Dat is met de fysio opdrachten echt goed verbeterd. Hij valt alleen automatisch terug omdat t aan 1 kant echt plat is. Doordat hij niet in de zijlig meer ligt in de nacht is t veel erger geworden. Op de dag probeer ik m zoveel mogelijk goed neer te leggen maar t helpt niet meer voldoende. Baal wel want t ging echt super goed. Ben vang dat we toch aan een helmpje moeten op deze mannier. Arm schaap. De20e komt fysio weer dus dan hoor ik wel wat zij denkt.
Onze kleine wil ook vaak aandacht en huilt veel. Vooral tijdens spitsuur eind van de middag/begin van de avond. 's Avonds brult ze het meest en dan is niks goed. Denk dat ze dan moe is etc. Nu is onze kleine ook veel wakker overdag. Leg haar dan maar in de box of als ik thuis bezig ben met schoonmaken dan zet ik haar in de wipstoel erbij . Probeer haar wel regelmatig in bed te leggen overdag en soms slaapt ze ff een uurtje. Vanmiddag had ze een half uur liggen kletsen tegen Woezel . Nu spuugt onze kleine best veel heb daar ook speciale voeding voor. Werkt goed is al stuk minder, maar de laatste 1,5 week spuugt ze ook veel water. Zo ziet het eruit, maar het stinkt echt megazuur . En ze trekt dan een heel moeilijk gezicht en begint dan te draaien met haar ogen en hoofd. En begint dan te huilen. Vooral als we haar neerleggen begint ze te krijsen en te overstrekken. Ze rochelt ook heel erg. Laatste tijd horen we ook wel is een soort gorgelend geluid door de babyfoon. Als we dan kijken loopt ze te slikken en dan te hoesten en komt er voeding/zuur uit haar mond en soms uit haar neus . Ze is dan helemaal overstuur daarna. Ook na het drinken zet ze het op een brullen. Ze is dan boos of heeft pijn. Na een half uurtje is het over. Ze wil ook vaak drinken, wil dan ook geen speen. En met een klein beetje neemt ze geen genoegen. Ze slikt ook erg veel. Denk dat ik er toch mee terug ga naar de huisarts. Denk dat ze veel last heeft van het zuur. Misschien als ik er dan wat voor krijg dat ze dan ook minder vaak om voeding vraagt. Ze wil momenteel elke 2 a 3 uur eten. De 4 uur voorheen red ik niet meer. Ze krijgt 165 ml per keer. Heb al kleinere porties geprobeerd maar dan vaker, maar daar is mevrouwtje het niet mee eens. En omdat ze zoveel krijgt elke keer heeft ze wat meer last van krampen. Ze ruikt al paar weken zuur uit haar mond. En als ze slaapt kreunt ze ook. Heeft ze nooit gedaan. Had gelezen als baby's last hebben van zuur dat ze dan veel willen drinken omdat het dan verkoelt. Er staat me bij dat er nog een paar baby's zijn bij dit topic die last hebben van maagzuur. Wat waren bij jullie baby's de symptomen? Me verlof zit erop. Dinsdag weer aan de slag. Maar eerst nog ff weekend. Morgen krijg ik nog verlaat kraamvisite en gaan we eind van de middag naar een kinderverjaardag. En zondag gaan manlief, ik en de kleine een paar uurtjes varen. We hebben een boot gekocht gisteren. Hopelijk is het een beetje goed weer zondag.
@Nicci. Die voorkeurshouding is idd lastig. Was net ff bij haar wezen kijken en ze lag op haar niet voorkeurskant. Dus das gunstig. Van de week lag ze ook al een keer op haar niet voorkeurskant. Ze heeft toen wel bijna 4 uurtjes zo gelegen. Het kan best wel ff duren voordat het hoofdje bijtrekt. Hoor dat van meer mensen. Ik hoop dat onze kleine ook geen helmpje hoeft. Wordt tegenwoordig vaak niet meer vergoed door zorgverzekeraar. Sommige vergoeden het wel. Gewoon blijven stimuleren voor de andere kant. Meer kan je niet doen. Wij draaien wel elke keer het hoofdje als ze slaapt en het ligt niet goed. 'S nachts doet me man dat. Die moet toch tig keer naar de wc door zijn medicijnen dus kan hij gelijk ff kijken
Nou laat ik de radiostilte maar doorbreken ghihi... Ons meisje heeft ook een voorkeurshouding ontwikkeld, gelukkig is het recht en ontwikkeld ze lichtje een plat achterhoofd... Moet dr meer op dr buik leggen maar dat weigert ze... schreeuwt moord en brand als ik dr op dr buik leg hahaha Heb sinds kort een draagdoek dus zal dr vaak daar in dragen, dan ligt ze minder en zal dr hoofdje weer bij trekken. Begin nu goed te wennen aan de kleine meid en zit in een fijn en vast ritme. Heb t af en toe nog wel moeilijk maar word nog steeds goed ondersteunt door vrienden/familie en instanties. Vanavond ga ik voor t eerst sinds de zwangerschap en bevaling weer uit. Lekker uit eten met mn vent en een ander stel en daarna gezellig naar H.olland C.asino. Vind het super spannend, niet om die kleine achter te laten (schoonzusje past op dus die is in goede handen) maar heb meer spanning voor morgen, dan ben ik moe van vanavond en dan word heftige emoties sneller getriggerd. Hoop dat t allemaal goed gaat. Hoe gaat het met de werkende mama's??? ben benieuwd hoe jullie t moederschap nu ervaren icm werk.
Hier nog 3 weken vakantie anders had ik vandaag voor t eerst gemoeten. Heb er zin in en ben ook benieuwd hoe t gaat tegen die tijd. Komt vadt goed. Fijn dat t lekker gaat meis. Doet me goed om t te horen. Misschien kan je vent morgen meer inspringen zodat je de druk minder voelt?! Hier gaat de voorkeurshouding beter. Zijn bewegingen worden beter en hij gaat steeds meer nasr beide kanten liggen. Vind zelf zijn hoofd erg scheef maar volgens fysio is t helemaal goed aan t komen. Ze was zeer tevreden dus daar vertrouw ik maar op. Kun jij je meisje met slapen niet links en rechts met haar hoofd leggen? Of draait ze dan ook weer terug? Mijn lijkt t achterhoofd makkelijker te doorbreken namelijk. Hier is t rechts. Als hij dus in t midden ligt valt zijn hoofd automatisch die kant op. Voor links moet hij veel meer moeite doen. Maar gelukkig ontwikkelen de spieren zich nu goed en worden ze sterker. Matthijs gilde ook moord en brand op zijn buik. Fysio adviseerde een opgerolde deken of handdoek eronder te leggen en de armen erop. Dat is makkelijk om het hoofd omhoog te houden. En na een paar keer kan hij t zelf al veel beter. Hij gaat daardoor ook niet direct krijsen. Dat doet hij pas als hij t zat wordt. Verder gaat t hier super. Hij slaapt al ruim een maand door. Hij pakt ongeveer 9 uur per nacht aan slaap. Zijn motoriek wordt een stuk beter. Hij kan al gericht dingen vastpakken en is meestal een goedlachs en tevreden mannetje. Met af en toe een etterdag ertussen wasrin ik wanhopig wordt. Maar dat hoort erbij.
Hier alles in een stroomversnelling gegaan. We zijn met onze kleine vorige week naar de kinderarts in het ziekenhuis geweest met alle klachten die ze heeft. Ze krijgt momenteel als test koemelkallergie vrije flesvoeding. Ze willen uitsluiten of ze koemelkallergie heeft. Merk geen verschil met deze voeding, dus ga ervan uit dat ze dit niet heeft. Tevens heeft ze ook verborgen reflux. De arts wil haar nog geen medicijnen geven omdat de kans groot is dat haar weerstand zakt. Maandag hebben we weer een afspraak en dan ga ik hameren op die medicijnen dat ik die wil hebben. Want pijnlijden is ook niks voor zo een kleintje. Wat betreft haar voorkeurshouding heeft de kinderarts advies gegeven om te stoppen bij de osteopaat en naar een manueel therapeut te gaan. De arts vermoedt dat onze kleine het kiss syndroom heeft. Dit komt door de lange bevalling en dat ze sterrekijker was. Bij m'n eigen fysio heb ik gevraagd naar en goede manueel therapeut die kiss kinderen behandeld. We hebben dit gekregen van haar en nu gaat ze 2 keer per week naar de manueel. De behandelingen duren telkens een uur. Ze gaat sowieso totdat ze 1 jaar is naar de manueel hiervoor en thuis moeten wij ook oefeningen doen met haar. Gelukkig vindt ze het leuk die oefeningen dus dat scheelt. Mandy vindt op haar buik liggen ook niks, maar ze moet wel. Dus ik laat haar gewoon ff krijsen op zo een moment. Ze gaat nu wel meer op haar handjes steunen om haar hoofd omhoog te houden. Ben ondertussen alweer 2 weken aan het werk en ondanks het gedoe op me werk vind ik het heerlijk om wat anders te doen. Een dag op het werk is minder vermoeiend als een dag met de kleine. Ik zet 's avonds alles al klaar zodat ik 's ochtends niet hoef te stressen. Ik haal haar slapend uit bed en ze slaapt dat door in de maxi cosi en krijgt dat om 0730 eten bij de gastouder. Als ik thuis ben slaapt ze langer door. Maar bij gastouder wil ze eerder eten.
Ik laat dr ook vaak gewoon ff liggen maar sinds een paar dagen doet ze ineens wel dr hoofdje optillen met gebruik van dr handjes. en de draagdoek vind ze fijn en zie zelf als t hoofdje in de goede vorm trekken... Heb ook besloten niet naar de fysio te gaan. Pijnlijden is ook niets... wat stom dat je arts geen medicijntjes wilt geven.
Hier gelukkig geen voorkeurshouding en haar hoofdje is mooi rond. Vorige week was ze 4960 gram en 57 cm op het cb! Wat gaat dat hard he, dat zullen jullie ook wel hebben. Ik heb ook nog 3 weken vakantie en mijn lief en ik zijn even heerlijk een weekendje weggeweest samen als afsluiting van de hele zwangerschapsperiode. Nu druk aan de lijn. Ik moet nog 7 kilo kwijt, pfff. Hoe gaat het met jullie zwangerschapskilo's?