We gaan een kinderkamer shoppen met zijn moeder... dus weet zeker dat er wel een hemeltje komt Mare dat je zo vroeg over die vieze dingen begint bah!!! je denkt helemaal niet aan de vrouwen die nog last hebben van misselijkheid... (geintje he)... maar hier is het ook het geval... de grote boodschap ziet er hier ook altijd erg smakelijk uit... bruin met wit hahahaha DUO PENOTTI!!!
Pfffff weer mn slaap verstoord.... Ik weet dat t er gewoon bij hoort maar wil gewoon ffkes klagen.... Net zoals menig andere zwangere droom ik best heftig... de ene keer positief de andere keer negatief.... Als ik een heftige positieve droom heb gehad word ik echt helemaal vredig wakker... heerlijk is dat... Maar heb ik een negatieve droom gehad dan kan ik vaak niet meer verder slapen omdat ik mn hart door mn hele lichaam en vooral mn hart voel bonken.... echt vreselijk is dat pffffff Zo ook vanmiddag BAH... i t dan echt te veel gevraagd om ff lekker slapen... zeker als 's nachts zo'n zelfde soort droom met diezelfde hartkloppingen hebt gehad en dan ook nog eens om de haverklap wakker word omdat er een "ander" kraakje in ons nieuwe bed zit... bleghhhhh Sorry meiden... moet echt ffkes spuien...
wow! wat een mooie duidelijke echo's! vandaag mochten wij ook weer even koekeloeren voor de nekplooimeting ook van die mooie duidelijke echofoto's gehad! wat ik wel ietsje minder vond is dat de echoscopiste ook een inwendige echo wilde maken, dus dat was even de kiezen flink op elkaar, brrr. Ze dacht dat de uitwendige echo niet goed duidelijk was, bleek achteraf dus wel, maar extra lang kijken mag van mij best hoor! ik ben 1 dag naar voor gezet, dus uitgerekend op 6-6 nekplooi was "maar" 1,7 mm dus ik verwacht geen rare dingen verder. Beebje lag er mooi voor, was goed te zien en zwaaide ook nog even Ik had tot nu toe altijd het gevoel dat het een meisje zou worden, maar ik ben nu niet zo zeker meer van mijn gevoel Oja die horrormonsters zijn hier ook duidelijk aanwezig, het stomste is dat ik er zelf nog het meeste last van heb.
Voor de zwangerschap heb ik bijna nooit gedroomd, maar nu droom ik bijna elke nacht. Meestal volgende dag weet ik niet meer waarover heb ik gedroomd, maar die van 2 dagen geleden kon ik goed onthouden Ik heb namelijk gedroomd dat ik iemand heb doodgemaakt, dan heb ik die persoon ingepakt in mijn portemonnee en in zee gegooid, maar ik was vergeten om papieren met mijn gegevens uit te halen Dat was raaaaaaaar....
die dromen klinken heeeeel bekend Hier ook en als ik dan wakker word en weer opnieuw in slaap val begint er weer een nieuwe droom Vannacht ook 1x over oorlog en wij waren besmet met een ziekte en moesten allemaal vergast worden en ik was ontsnapt met nog een paar want ik wist zeker dat we niks hadden en 1x over dat ik een voor een hele goede duidelijke echo naar miami amerika moest en die waren mega mooi Duidelijk te zien ook dat het een jongetje werd ECHT WAAR GAAT HET OVER!!! Zal er wel bij horen denk ik
Hoi dames, Hier gaat het de laatste dagen wat minder. Ontzettende buikgriep te pakken. Ik houd niks binnen! Het komt er letterlijk van alle kanten uit (sorry). Vanmiddag heeft m'n moeder ors opgehaald maar die houd ik ook niet binnen dus ben er best klaar mee. Totaal geen energie en super moe van t overgeven terwijl er niks in zit! Zo ook ff lekker van me af geklaagd!
Lekker uitrusten meid!!! Het belangrijkst is dat je nu alleen aan jou en je kleintje denkt.... en ik hoop dat je, je weer snel beter voelt en weer wat binnen kan houden... Ik kan me de droom van 2 dagen geleden nog heel goed herinneren.. ik werd zooooo vredig wakker... De bevalling was begonnen en mijn vriend was er en de vk... maar mijn moeder was er nog niet... Ik was ongeveer 38 weken en ineens ging de bevalling zo snel dat voor ik t wist een piepklein perfect klein meisje in mn arme had.. Ik belde me moeder om dr t vertellen dat de kleine meid is er al was en dat ze sprekend om mij leek en wat details van mn vriend had... ik was zoo gelukkig met dr... en nu nog 2 dagen later kan ik nog precies voor me halen hoe ze er uit zag in mn droom Die van vanmiddag was echt heel rot... ik was met mn moeder aant bellen (ja dat met mn moeder bellen gebeurd haast dagelijks dus het is niet gek dat ik daar ook over droom ) en toen zag ik ineens 2 GIGA spinnen (maatje kleiner dan vogelspin) op het plafond zitten... maar vond het wel goed zo, lekker laten zitten. Dus ik bel zo lekker verder met mn moeder en ik kijk ineens omhoog, zie ik ineens dat 1 van die spinnen weg is... dus ik vlieg naar de ander kant van de huiskamer, bang dat die spin over de bank of woondeken loopt... Loopt ineens mn kat die afgelopen mei is overleden over de bank.... inmiddels is het schemerig geworden en ik kijk weer angstig naar het plafond is die 2e spin ook weg... en toen werd ik wakker met die hartkloppingen... die hebben ook zeker nog een half uur aangehouden :S Zoo!!! Ben ik mn droom ook weer ffkes kwijt nou hopen dat ik t los kan laten....
Hahah hoe vervelend ze ook zijn voor jullie, ik kan er wel om lachen die dromen ik heb gelukkig alleen de eerste 6 week last gehad van dat soort dromen. Bevallen van een iniminie mensje en dan armpje eraf trekken (als bij een barbie). Maar goed hier ook zeker momzilla acties hoor, en inderdaad ik vind het zelf volgens mij vervelender dan mijn man. Die slikt alles redelijk goed zo af en toe maar ruzie.
Het is weer een week geleden, tijd voor een update!! Buik met 12+2 weken http://i.imgur.com/qKMfD.jpg Terug van weggeweest: de Ploep-navel!! http://i.imgur.com/ZBxsv.jpg
Mooie foto Larissa!!!! en wat lief... die navel!!! Mijn navel zit nog mooi op zn plekje... Ja hier heb ook vooral ik last van mezelf... Heb vaak echt t idee dat ik zo'n stereotype zeur zwangere ben en daar baal ik behoordlijk van.... toch kan ik t niet helpen...
mooie foto's larissa! Ik ben benieuwd hoe mijn navel zich gaat gedragen haha. Wat een hoop nieuwtjes en vele mooie echo's zijn er toch weer! En die dromen!!! Oh wat is dat bekend, ik heb toch een partij vage dromen.... Wel grappig want ik snap ooit niet hoe mijn hersens het verzonnen kunne krijgen! Maar als ik jullie dromen lees hoef ik mij geen zorgen te maken haha! Een vraagje, voor mij is alles de eerste keer. Ik heb gisterenavond op de bank wat plopjes gevoeld wat aan de linkerkant onder in mijn buik. nu vanavond weer (op dezelfde plek). Maar ik gooi het op spastische darmen, al weet ik ook niet wat dat moet zijn of hoe dat moet voelen. (ik ben nu 13 weken en 4 dagen) Dus aan jullie de vraag. hoe voelen spastische darmen, want onze baby kan het toch nog niet zijn????
Je baby kan het wel degelijk al zijn... hoe gekke darmen voelen weet ik niet... en hoe t voelt om je kindje te voelen weet ik ook niet maar een aantal dagen was er hier ook iemand die de kleine al had gevoelt.... Tisz toch ook veel leuker om te bedenken dat t je kindje is
Hoi Corry, spastische darm is het waarschijnlijk niet, dat is vrij serieuze medische aandoening. Maar wat lucht in je darmen kan altijd gek voelen. Bedenk wel dat je darmen op dit moment een stuk hoger liggen dan je gewend bent. Dus als het echt heel laag in je buik is ga ik er vanuit dat het wel je kindje was. Ik heb van het weekend mijn beeb voor het eerst gevoeld, en ik wist het direct dat het zo was. Zo anders dan welk gevoel dan ook!
@corry: ik heb spastische darmen, al mn hele leven. De ene keer voelt het aan als pijn, zoals je nu wel eens bandenpijn voelt. De andere keer meer als honger, maar dan laag in je buik. Alles minimaal ter hoogte van je navel. Als het lager zit (dus meer richting schaamhaar rand) en het voelt als een luchtbel zoals je een scheet binnen houdt, of meer als een spiertje dat trilt daar, dan is het hoogst waarschijnlijk je kindje. Beetje rare uitleg, maar zo is hoe ik het ervaar en enigzins in woorden kan uitdrukken haha. Verder hier de laatste tijd wat minder last van dromen. Heb ze tot een week of 9 wel heeeeel veel gehad! Inderdaad, als je even wakker bent en weer verder slaapt, droom je zo weer iets anders! Van kind vergeten tot oma dood vinden, maar ook leuke van kleertjes kopen tot een zwangeren beurs waarop ik prijswinnaar ben. Ach ja... hoort erbij... Voor diegene die klagen: ga je gang!! Leef je uit!! Liever hier dan thuis afreageren toch? Mooie buikfoto trouwens! Mooi te zien zo'n ronde buik...
Daar ben ik het nou helemaal mee eens littha.... Mn vriend verdient zo af en toe ook rust Weltrusten meiden!!!!
Bedankt! Vind het zo leuk dat mijn buik nu echt hard aan het groeien is, geweldig. Ik hoop echt op een gigantische toeter omdat ik bij mijn dochtertjes maar een klein puntbuikje had. Toch gek, met 16 weken tweelingzwangerschap NIETS te zien, en met 10 weken zwangerschap van 1 kind al een best buikje? En ik ben dus niet de enige die denkt beweging te voelen. Ik had het een paar dagen terug toen ik opmaken zij in bed lag, een soort van plopjes, alsof er van binnenuit met een paar vingers tegelijk gekriebeld werd. (lekker onduidelijk hopelijk snappen jullie me) Maar daarna twijfelde ik inderdaad of het niet wat anders was. Het kindje is pas 6 à 8 centimeter, kan ik dat al voelen? Als ik hetzelfde had gevoeld, maar dan 10 weken later dan zou ik zeker geweten hebben dat ik het kindje voelde. Hier ook zo'n last van de hormonen? Ik kan werkelijk niets meer kijken op tv zonder een brok in m'n keel te krijgen en mee te snikken, belachelijk.. Vooral programma's die over baby's gaan helpen mij niet bepaald om het toch droog te houden. Welterusten allemaal!
@missmama: fijn, dan voel ik me niet zo alleen! @larissa: apart hè die buikgroei! Mijn buik zet nu zo uit als dat ik bij 15 weken van mijn zoontje was. Verder doe ik mee hoor met janken! Eerlijk waar, als het maar een beetje gevoelig is ga ik al!
Thnx carma73! Hou sinds vanochtend weer wat binnen dus komt helemaal goed! Ik voel ook af en toe wel wat, maar dacht ook aan spieren die trillen of zo haha. Vrijdag weer een echo, ben heel benieuwd hoe het gaat! Waarschijnlijk hoor ik dan ook of ik de rest van m'n zwangerschap naar de verloskundige mag of toch in het ziekenhuis onder controle blijf. Als ik in het ziekenhuis blijf, moet ik daar ook bevallen.. Opzich vind ik dat niet zo erg. Voelt toch wel veilig denk ik! Nog meer dames die in het ziekenhuis bevallen of ervaring hebben? Wat heeft jullie voorkeur?
ik wil en moet zelfs in het ziekenhuis bevallen. heb een medische indicatie en het is nog maar de vraag of het weer via de (natuurlijke)achteruitgang kan. ik vind thuisbevallen zoiezo niks, het idee dat de buren gezellig mee kunnen genieten zal me niet echt lekker ontspannen. en het idee kan ik ook niet zomaar van me afzetten.